القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عشق المالك الفصل الرابع عشر 14 بقلم مروة موسى

 رواية عشق المالك الفصل الرابع عشر 

رواية عشق المالك الفصل الرابع عشر 

مالك بصوت عالي: عشق تكون بنت ناس بيئة او لاء
دي مراتي وانا بحبها 
وهي مش شغالة في بار ليلي أنا أعرفها بسبب تعاملي مع ناس كتير عرفتها 

ودول مش أهلها أصلا أهلها ماتوا من بقالهم فترة 

نيرة : ازاي وهما واقفين قدامك 
مالك كان عامل حساب اللحظة دي لان الحارس اللي كان مع نيرة في بيت ابوها كان فتح التليفون واتصل بمالك وفتح الاسبيكر ومالك سمع كل كلمه بين نيرة وسامح 

وساعتها اتصل علي حد يزور ورق وفاة لسامح بس تعديل في بعض الإسم وطلع الورقه الحقيقية فعلا لوفاة والدتها 

نيرة بصدمه من تصرفه سكتت 
ورشا حست ان الموضوع ممكن يعدي بسلام 

معتز : انا حاسس ان في حاجة غلط في الموضوع 
سامح : ايوا انا ابوها والله 
مالك : اطلع برا 
عشق بهمس وخوف من وراه : مالك 
مالك همس ليها: متخفيش 
بقلم مروة موسي 
مالك بصوت عالي: اطلع براااااا 
اتفزعت كل من ورد وعشق 
ورد كانت واقفة تبكي ورا زين 
زين حس بيها شافها واخدها وطلعها اوضتها 
زين اتصرف صح عشان محدش يحس وبالذات ابوه انه فعلا ابوها الحقيقي ومالك حس بتصرف زين الصح 

سامح : طيب هطلع بس انا هتصلك بصاحب البار عشان تصدقني 

عشق مسكت في كتف مالك بسبب تصرفات ابوها وكانت خايفه لانه هو العقبة اللي في حياتها وسبب دمارها

معتز : يبقي انت كدا بتأكد ليا فعلا اذا كانت اشتغلت في بار او لاء 

كريمة : وهو احنا هنكدب ليه 
رشا لكريمة : اخرسي انتي 
كريمة : اهو سكت 

صاحب البار: ايوا 
معتز شد التليفون من علي ودن سامح 
معتز بجمود وخبث: انا زبون ومحتاج عشق يومين 

صاحب البار : عشق 
معتز : ايوا 
صاحب البار: للاسف مفيش حد عندنا اسمه كدا 
معتز : متأكد 
صاحب البار : ايوا طبعا 
معتز قفل السكة ونظر لسامح بشر 

سامح : اكيد هي اتفقت معاه 
معتز : اطلع برا وإياك اشوفك قدامي في طريق فاهم 

سامح : انا عاوز بنتي وفلوسها 
عشق بجمود : أنا مش بنتك وبكت 
مالك قلبه وجعه علي موقفها وخوفها

مالك بخبث : أظن اللي اتفق معاك اداك العنوان غلط

سامح : ايوا هي الست دي كانت إديتني العنوان 

نيرة بتوتر: أنا 
كريمة : ايوا جت مع شخص كدا وطلبت مننا احنا نقول علي شغل عشق وهناخد منها فلوس 

نيرة بتوتر ملحوظ؛ دا كله كدا 
انا اصلا معرفكوش 
مالك حب يقفل الموضوع: أياً كان مين اللي زقكك علينا 

محمد : حد يطلع الاتنين دول من هنا 
سامح وهو طالع : انا هعرف أربيكي ي عشق انتي واختك التانيه 

معتز : مالك 
مالك : نعم 
معتز : متأكد ان كلام الراجل دا كلامه غلط 
مالك : ايوا 
معتز : اثبتلي 
مالك : كفاية اني عارف مراتي كانت بنت بنوت ولا لاء 
معتز : ماااااالك 
مالك بجمود : نعم 
معتز : هنعرضها للطب ونشوف 
مالك بغضب : نعم انت بتشك فيا وفي مراتي 
معتز لاحظ ان مالك ربما يكون صح وبسبب غضبه : تمام ي مالك 

وطلع مالك وسحب عشق في ايده للاوضة 

نيرة بخوف وتوترها باين : انا طالعه 
رشا : قصده اي لما قال كدا عليكي 
محمد : ايوا فعلا كان قصده اي ي بنتي 
نيرة : معرفش 
معتز لأنه مش حاسس إن نيرة بتكدب وواضح عليها التوتر: اطلعي ي نيرة ارتاحي 

محمد: انا طالع كمان 
معتز ورشا طلعوا هما كمان 

في اوضة ورد فوق 
زين : بس بقي بطلي عياط 
ورد بخوف: هو فعلا ابويا ي زين 
زين بصدمه : أي 
ورد : أنا فعلا خايفه احكي ليك 
زين كان بيطمنها إنها تحكي له
ورد بتمسح دموعها : عشق اختي فعلا بتشتغل في بار ليلي 

زين قام وقف بصدمه 
ورد : بس هي فعلا مجبورة تعمل كدا 
زين : يعني اي 
ورد : حكت له نفس الكلام اللي عشق حكته لرشا
زين بارتياح : يعني دي الحقيقه 
ورد : ايوا 
زين : طيب ماشي ممكن بلاش عياط بقي 
ورد وهي بتعيط لسه : طيب 
زين بضحك : الله مخلاص بقي هو انا جاي اقولك هاتي اللي عليكي 
ورد باستغراب: أي اللي عليا 
زين بضحك : الشيكولاته اللي جبتها ليكي من يومين 
ورد بضحك : زين 
زين :خلاص
 بقي وحاول يخليها تضحك وبعد فترة سابها عشان ترتاح 

عند معتز في الاوضة 
معتز لرشا : أنا قلقان ليكون مالك فعلا جايب عشق من بار ليلي 

رشا : هي فعلا عشق شغالة في .......



يتبع الفصل التالي اضغط هنا


الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية عشق المالك" اضغط على اسم الرواية


reaction:

تعليقات