Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عشق رحيم الفصل الرابع عشر 14 بقلم دعاء احمد

 رواية عشق رحيم الفصل الرابع عشر 

رواية عشق رحيم الفصل الرابع عشر 


عاصم مسك الخنجر وبدون ما ياخد باله جر"ح نفسه وبقي ينز"ف بغزاره

عاصم :عشق لا انا وعدتها اني احميها
وبسرعه مسك موبايله و عمل اتصال

عند عشق
منير بيشيلها ويطلع لاوضه في الشاليه
عشق بخوف وتوتر:مستعجل على ايه يا منير بالهداوه

منير بشهو"ه :مش كفاية كدا بقى... انا مستنيكي من زمان اوي

عشق كانت على وشك العياط من كتر الخوف لكن انقذها رنه موبيل

عشق بسرعه:التليفون يا منير

منير؛مش مهم يا قمر

عشق:لا طبعا ممكن يطلع حد مهم و خاص بالفقه اللي انت بتقول عليها رد و بعدين هو انا هطير ما انا جايلك برجليا يا باشا متخافش انا جايه وناوية ابسطك اوي

منير الله دا احنا ليلتنا عنب هشوف مين وارجعلك يا مزه

وسابها ونزل عشق حطت ايديها على قلبها وغمضت عنيها بخوف

عند منير؛
منير:الوا مين؟
مجهول:منير بيه المصنع بتاعك بيتحر"ق و في ماس كهربه مسك في كل حاجه

منير بفزع:ايه انت بتقول ايه؟ انت مين؟
التليفون اتقفل

عشق كانت نزلت وبتسمعه وعملت نفسها متعرفش حاجه

عشق:في حاجه يا باشا
منير وهو بياخد جاكيت بدلته:عشق متخرجش من هنا هروح مشوار وارجع على طول الحرس موجودين برا متخافيش

عشق بخبث:متقلقش يا حبيبي مش هاروح في اي حته هستناك

منير مشي و عشق اتنفست بارتياح
وبسرعه طلعت اوضه وقفلت على نفسها
وكلمت عاصم من موبيلها
عاصم بسرعه:انتي كويسه عملك حاجه

عشق :شكرا لانك جانبي

عاصم بارتياح:الحمد لله انها خالت عليه انا قدرت اوصل لنمرت التليفون الأرض و خليت عسكري يكلمه متخافيش يا عشق انا مش هسيبك اوعدك

عشق:وانا مطمنه متخافش عليا

عاصم :خالي بالك على نفسك و اعملي زي ما قلتلك يا عشق

عشق:حاضر ياله سلام
عاصم:سلام

عند ملاك🌼🌼
جالها رساله على موبايلها فتحته
(جوزك بيخو"نك مع السكرتيرة بتاعته)
فجاه دموعها لمعت في عنيها بخوف وفزع ان ممكن تكون الرساله دي حقيقيه
رنت على رحيم كذا مره لكنه مش بيرد قامت بسرعه غيرت هدومها وراحت الشركه له

اول ما وصلت كان الوقت متأخر و الأمن استغربوا لكن معلقوش لأنهم عارفنها

ملاك طلعت بسرعه على الدور التالت اللي فيه مكتب رحيم ملقتش السكرتيرة برا دموعها نزلت وهي واقفه أدام مكتب رحيم... معقول فعلا يخو"نها طب ما يمكن يكون اتجوز عليها.. عشان مشكلتها
بدون ما تفكر فتحت باب المكتب بسرعه جدا ودخلت

رحيم كان بيشتغل و مركز في الورق اللي ادامه
رحيم بفزع:ملاك.!! ايه اللي حصل في حاجه حصلت.... ازاي تيجي هنا في الوقت دا لوحدك... انطقي في ايه

ملاك كانت بتعيط ومش عارفه تتكلم

رحيم بسرعه شدها لحضنه وهي فضلت تتمسح فيه وتعيط :انا اسفه بس انا خفت تكون فعلا اه انا غبيه اوي انا بجد اسفه

رحيم بنظره ذات مغزه:تصدقي اني ممكن اخونك يا ملاكي

ملاك:انت عرفت ازاي؟ انا بجد اسفه والله بس انا خفت تتجوز عليا بسبب مشكله الخلفه قلبي وجعني اوي يا رحيم اوي حاسه ان فيه نار ايضه فيه

رحيم بابتسامه : مش ابن شمس الأنصاري اللي يخون يا ملاك... حتى لو انعرض عليا ملكات جمال لاني هفضل شايفك ست البنات في عنيا ولاني اتربيت على مبادى و أخلاق شمس الأنصاري

ملاك؛ طب طب الرساله اللي اتبعتتلي دي ايه؟

رحيم:دي السكرتيرة بتاعتي كانت عايزه الا ايه توقعني وبعتلك الرساله دي عشان تيجي وتقفشينا و ساعتها ابقى مجبر اتجوز البت دي

ملاك:وايه اللي حصل

رحيم :وقفتها عند حدها وطردتها متخافيش يا ملاك انا ليكي لوحدك وانتي عمرك ما هتكوني لغيري

ملاك بدموع براءه: بس انا ارض بور يا رحيم

رحيم :معاش ولا كان اللي يقول كدا يا قلب رحيم من جوا انتي بنتي و مراتي واختي وحبيبتي

ملتك:بس انت عمرك ما قلتلي انك بتحبني... ودا كان مخوفني يا رحيم كنت دايما قلقانه ياترى هتسيبني ولا لاء لما اتجوزت عشق كنت بمو"ت و كان لازم إبان شخصيه انانيه عشان انت تخلف و تجيب الولد اللي بتحلم بيه لكن من جوايا نار كانت بتاكل قلبي

رحيم وهو بيشدها لحضنه اكتر:انا اسف يا قلب رحيم والله اسف... يعلم ربنا اني بعشقك يا ملاك و عمري ما قلتها عشان مبحبش الكلام اد الفعل وانا طول جوزنا كنت بعاملك وكأنك حته مني

ملاك:انا بحبك اوي يا رحيم اوي

رحيم :ايه رايك نتبني طفل يا ملاك ونكون له العيله اللي يحتاجها

ملاك بدموع:بس انت من حقك يكون لك طفل من صلبك و انت تقدر تعمل دا إنما

رحيم بمقاطعه:هشششش اسكتي يا ملاك سيبك من المواضيع دي كلها وخليكي معايا

ملاك بابتسامه :انا معاك يا قلبي
ليبتسم بخفه و هو يلتهم شفتيها يقب"لها بعشق و لهفه

تاني يوم الصبح🌺🌺🌺🌺
عند جميله
بدأت تفوق وهي حاسه بوجع في كل جسمها لقيت عاصي نايم جانبها على كرسي وساند راسه على سريرها وماسك ايديها

جميله بابتسامه مرهقه :عمري ما تخيلت اني اتجوزك يا عاصي.. وعمري ما تخيلت اني احس باي مشاعر ناحيتك بس حاسه ان قلبي بينبض و هو شايف حبك ليا.. ربنا يقدرني وانسى اي حاجه كانت في الماضي عشانك انت وابننا اللي جاي للدنيا
بقلم/دعاء احمد

عاصي قام و بصلها بحده و كان خارج
جميله بتعب:عاصي متسبنيش

عاصي:تحبي تتطلقي امتي

جميله :ايه؟!!! انت بتقول ايه

عاصي بجمود مصطنع:بقول اللي انت كنتي عايزه من الاول... بتحبي عاصم يا جميله؟

جميله بتوتر:ايه؟؟

عاصي بزعيق: ايه ما سمعتيش بتحبي اخويا....

جميله :لا ب

عاصي:متنكريش يا جميله معدش يفرق و الظاهر ان ربنا مكنش رايد لينا اننا نكون سوا عشان كدا اجه"تضي الطفل

جميله بصدمه :انت بتقول ايه؟ طفل ايه اللي اجهض"ته...

عاصي بلمعه دموع:الطفل اللي كان بيربطنا هبعت الممرضه تساعدك عشان تغيري عشان نمشي من هما و اوعدك فتره و هطلقك مش انا اللي اقبل اني اعيش مع واحده مش عايزني

وسابها وخرج
فضلت تعيط و بتندم على احساسها بحبها لعاصم
ووجعها على عاصي و رغبتها في انها تقوم تحضنه وتفضل في حضنه

بعد مده
بيدخل عاصي بيلقي جميله بتعيط قلبه بيوجعه لكن بيطصنع الحمود و هو بيشلها

جميله بدموع :نزلني

عاصي:اخرسي خالص انا لحد دلوقتي مش عايز اتغابي عليكي

خرج من المستشفى و رجع البيت

عند عشق 🌺🌺🌺
منير كان في المكتب وبيتكلم بصوت عالي نسبيا

منير :بكرا يا شريف هيتم التسليم في..... الساعه عشره بليل

شريف:اوكي و كل حاجه جاهزه متقلقش

عشق بقيت تتسحب وتطلع على اوضتها كلمت عاصم وبلغته بلي عرفته و اللي حس بالشك
بقلم /دعاء احمد 
بتقفل الموبيل وهي بتسمع صوت تعمير مسد"س وفجاه
منير: منوره يا قطه... كنتي احلى طعم اجيب بيه التعلب واخد تاري من اللي قت"ل اخويا بد"م بارد

عشق بعدم فهم وفجأه رصا"صه انضر"بت وصوت صر"يخ



يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية عشق رحيم" اضغط على اسم الرواية


reaction:

تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق

إرسال تعليق