القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية فيروزة الاسد الفصل الثالث عشر 13 بقلم عفاف نصر

 رواية فيروزة الاسد الفصل الثالث عشر 

رواية فيروزة الاسد الفصل الثالث عشر 


(13)

افاقت فيروز عندما احست بيد تتحس*س جسد*ها 

فيروز بذعر: انت مين وانا فين وبعمل اي هنا

مجهول بخبث: انا مين مش شرط تعرفي انما بتعملي ايه هنا فانتي متواصي عليكي جامد يا حلوه هو بصراحه مطلوب مني اقت*لك بس مش بعد ما ناخد كام صوره حلوه مع بعض

فيروز بخوف انت بتقول اي يا مجنون انت 

شخص بخبث: وهو يمرر يده علي جسد*ها بقول انك حلوه اوي 

فيروز بغضب ضر*بته بالقلم جعلت فمه ينز*ف د*ماء 

مجهول بغضب بقا يا بنت.... بتمدي ايدك عليا طيب والله لاندمك ما ان انهي كلامه حتي حاول الهجوم عليها ولكنها دافعته عنها سريعا ملتقطه سك*ينا كان بجانب الفراش 

فيروز بقوه وخوف بعض الشي صدقني لو قربت مني هقت*لك 

مجهول بهدوء مش هقرب منك بس اهدي و في أقل من ثانيه كان قد قيد يديها وراء ظهرها وحاوط جسدها بجسده 

مجهول بحب وهو يهمس بجانب اذنها اهدي ومتخفيش انا مستحيل اذيكي ابدا 

فيروز دموعها نزلت من الفرحه وقالت بصدمه أسد ونزعت عنه الوشاح الذي كان قد يخفى وجهه بالكامل.. 

فيروز بدون فهم طيب انت ليه كنت بتعمل كده وبعدين احنا فيم 

أسد بغضب بعمل كده عشان الهانم فكرت تهرب ومفكرتيش لحظه اي اللي ممكن يحصل ليها اللي حصل مني ده ده كان اقل حاجه كنتي ممكن تتعرضي ليه وبعدين انتي ازاي مفكرتيش انا هكمل ازاي من غيرك بعملتك دي انتي عرفتني ان انا ولا افرق معاكي يا فيروز 

فيروز دموعها نزلت وعلت شهاقتها و قالت وانت مفكر أن انا اقدر اعيش من غيرك انا بحبك يا اسدي بس انا تعبت ومعتيش عندي طاقه وبعدين انت كنت هتكمل حياتك مع زينب عادي

احتضنها أسد داخل صدره بقوه وحاول تهداتها قائلا خلاص يا حبيبتي اهدي 

هدات شهقات فيروز تدريجيا ونظرت داخل عينيه وقالت بس انت عرفت ازاي ان انا هربت واي السبب اللي خليك تعمل كده وتخاطفني كان ممكن متخلنيش اطلع من البيت وتمنعني

أسد بهدوء بس انتي كنتي هتتخطفي فعلا يا فيروز 

فيروز بصدمه ايه اللي بتقوله ده 

🥀ـــــــــــ𝐅𝐥𝐚𝐬𝐡 𝐁𝐚𝐜𝐤ــــــــــــ🥀

لي الكلام اللي حصل بين اسد وزينب 

كان اسد يتجه الي السرير ولكنه اوقفه صوت زينب المتوتر 

زينب بتوتر اسد انا عايزه اتكلم معاك في موضوع مهم 

نظر اليها بدون فهم ولكنه اوم ليها سربعا 

زينب بخوف فيروز في خطر يا اسد 

نظر اليها اسد لثواني بدون فهم ولكن ما ان استوعب كلامها حتي صاح غاضبا

اسد بغصب خطر اي اللي بتكلمي عنه يا زينب انطقيي 

زينب بخوف ودموع في حد هيحاول بخطف فيروز وهيصورها صور مش كويسه وهيبعتهم ليك انها هربت مع عشقيها عشان انت تطلقها وتبعد عنها وساعتها هو هيقت*لها 

اسد بصدمه ايه اللي بتقوليه ده ومين اللي عايز ياذي فيروز ولكنه لم يلقي منها اي اجابها بل الصمت التام 

اسد بغضب انطقيييي مين اللي عايز ياذي فيروز يا زينب 

زينب بدموع صدقني انا مقدرش اقولك مين اللي عايز ياذيها بس الحقها لانهم هينفذوا خطتهم النهارده.. 

خرج اسد من الغرفه سريعا.. 

🥀ـــــــــــ𝐄𝐧𝐝 𝐅𝐥𝐚𝐬𝐡 𝐛𝐚𝐜𝐤ــــــــــ🥀

اسد بجديه وساعتها سمعت كل كلامك مع ادم واكمل وهو ينظر اليها بندم وعرفت ان هو السبب في كل اللي حصلك ده وسيبتك تهربي براحتك عشان تتخطفي فعلا بس انا اللي اخطفك واخدك ونبعد عن الكل وعن اي حد ممكن يفكر ياذيكي لان ساعتها مش هيفرق معايا هو مين واكمل وهو ينظر اليها بندم شديد انا اسف يا حبيبتي وعارف ان انا اكتر حد اذاكي بس صدقيني مقدرش اعيش من غيرك قال ذلك وهو يدفن راسه داخل عنقها

فيروز بحب وانا مسامحك يا اسد يمكن انت عذ*بتني كتير بس في نفس الوقت كنت احن واحد عليا واكملت بخجل ووافقت تجوزني حتي بعد اللي حصلي 

اسد بحب انا بحبك يا فيروزتي

فيروز بابتسامه وانا بدمنك يا اسدي ولكنها اكملت بتسأول بس مين اللي كان عايز يخطفني وعملت اي مع زينب 

اسد...... 


يتبع الفصل التالي اضغط هنا 

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية فيروزة الاسد" اضغط على اسم الرواية 


reaction:

تعليقات