القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عشق رحيم الفصل الثاني عشر 12 بقلم دعاء احمد

 رواية عشق رحيم الفصل الثاني عشر 

رواية عشق رحيم الفصل الثاني عشر 


عشق بدموع: انا لا يمكن ارجعله ارجوك.. انا ممكن امشي ومش هتشوف وشي مره تانيه بس ارجوك بلاش ترجعني له

عاصم :افهمي يا عشق انتي الطريقه الوحيده اللي اقدر امسك بيها منير و على فكره انا مش باخد رايك انتي هتعملي كدا

عشق بخوف: بس انا مش عايزه ارجوك انت متعرفش منير عايز مني ايه دا واحد حاول يعتد"ي عليا
عاصم بحده: هترجعي الغجر و هناك هو اكيد هيعرف يوصلك و لما تبقى معه انا هقدر اتواصل معاكي 

عشق: وانا مش هعمل كدا

عاصم بحده:هتعملي ورجلك فوق رقبتك

عشق بدموع :ارجوك انا مش عايزة ارجع امي نفسي في النا"ر ابوس ايدك لو عندك اخت تقبل ترميها لواحده بالبشاعه دي

عاصم بحنان:اهدي لو سمحتي صدقيني اوعدك انك هتكوني بخير.... بس انتي الطريقه اللي اقدر بيها ارجع حق عمار اللي استشهد عشان ميدخلش السلا" ح دا للبلد وصدقيني انا هكون حواليك وانتي بطريقتك هتكوني عيني عنده ترقبيه و تعرفي هو ناوي على ايه وامتى معاد التسليم الكبير

عشق :انا خايفه

عاصم :ارجوكي ثقي فيا يا عشق

عشق بسرعه:انا واثقه فيك وافديك بروحي بس انا

عاصم بابتسامه :طب اهدي خالص

عشق بحب:خضيتني عليك لما اتاخرت و لما شفتك غر"قان في د"مك قلبي وجعني

عاصم بصلها وسكت وهو بيفكر في كل اللي حصل بينهم بالرغم انها لحظات بسيطه الا انها كان ليها معنى جميل احساس بالهدوء والاستقرار انك تلقى شخص يهتم بيك و برحتك

عشق:احم انا اسفه بعد اذنك

عاصم : هنتكلم تاني

عشق:لا انا بستاذن هدخل المطبخ اعملك حاجه خفيفه تأكلها انا نز"فت كتير

عاصم:طبعا اتفضلي

في لندن❤️❤️🌼🌼
نجمه خبطت شخص وماخدتش بالها منه
نجمه:ام سوري..

رحيم :نجمه!
نجمه بانتباه :رحيم انت هنا ليه
رحيم: مراتي تعبانه شويه فكنت بنعمل فحوصات... وانتي هنا ليه؟

(رحيم المحمدي.. صديق شمس المقرب و في الجزء الأول عرفنه انه هو اللي انقذ نجمه من ان مدحت يغت"صبها وهو اللي انقذ شمس وكان دايما معهم)

نجمه :شمس تعبان اوي عنده ورم في الدماغ و احنا هنا عشان نعمل العمليه والموضوع في خطوره على شمس

رحيم : لا حولا ولا قوة الا بالله العلي العظيم... فين شمس بقالنا سنين متكلمناش من يوم ما....

نجمه انفسها:شمس هو اللي لازم يقولك ان عشق هي نور بنتك انا مقدرش اعمل دا

نجمه. تعالي نروحله هو اكيد هيحب بتكلم معاك

عند شمس
كان بيصلي و هو قاعد على كرسي و دموعه بتنزل بحزن
(احمدوا الله على نعمه الصحه)

شمس:السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
السلام عليكم ورحمة الله

....
رحيم بحزن:تقبل الله يا كبير

شمس بسعاده:رحيم ازايك.. انت هنا ازاي

رحيم:الحمد لله كويس انت عامل ايه وايه اخبارك

شمس:الحمد لله كويس ولسه شمس الأنصاري بتاع زمان وحشتني يا صحبي

رحيم:والله وانت كمان ايه اخبار الولاد رحيم وعز وجميله وملاك و سليم وعاصي وعاصم

شمس :كلهم بخير الحمد لله
انت عامل ايه بقالنا ١٤ سنه مشوفنكش

نجمه هنا انسحبت وخرجت من الاوضه

رحيم بدموع:وحشتني اوي يا شمس مقتدرش افضل في مصر من بعد ما الغجر خطفوها مني وقت"لوها.... نور وحشتني اوي وانت عارف ان صفاء مراتي كانت شايله الرحم ومخلفتش غيرها و انا والله كنت مستعوض ربنا وراضي لكن لما نور كمان ما"تت قلبي وجعني اوي

شمس بتفكير :انت لازم تنزل مصر يا رحيم انت وصفاء

رخيم:ليه بقى؟ مبقاش ليا حد في مصر انا دلوقتي ندمت اني كنت عمدت الصعيد و سبب في مو"ت بنتي

شمس:انا اسف انا السبب في ترشيحك للعمديه زمان

رحيم :لا يا شمس دا قدري و قدر بنتي و انا الحمد لله رضي بقضاء بنا صحيح انا اسست شركه هنا صحيح مش زي شركات الأنصاري لكن الحمد لله ماشيه تمام

شمس:فاكر زمان ايام ما كنا انا وانت شباب و كنا ندخل اي مناقصه نكسبها سوا
فاكر اللي عملته في مدحت وسوزان

رحيم :طبعا فاكر هي دي ايام تتنسي الله يحر"قهم بجا"ز الاتنين
هتعمل العمليه امتى؟

شمس:كمان يومين

رحيم: احنا سوا اليومين دول يا صحبي

بعد يومين
عند جميله و عاصي
عاصي بخوف :انت كويسه
قالها وهو بيبص لوش جميله اللي باين عليه التعب و الارهاق

جميله بتعب:مش عارفه يا عاصي بس حاسه بوجع رهيب و مش قادره حاسه ان جسمي مكسر اه اه

قامت بسرعه و جريت على الحمام و فضلت تستفرغ كل اللي بطنها
ووقعت على الأرض وهي ماسكه بطنها بتعب

عاصي قعد جانبها و هو بيحط راسها على صدره.. قومي معايا يا جميله

جميله ثامت و هو غسل ليها وشها و شالها وخرج من الاوضه
طلع حطها في السرير وطلع من الاوضه وكلم الدكتوره
ورجع قعد جانب جميله

بعد مده الدكتوره جيت و كشفت عليها
عاصي:مالها يا دكتوره؟
الدكتوره: متقلقش كدا يا استاذ الف مبروك مدام جميله حامل

عاصي بسعاده:حامل انتي بتتكلمي جد يا دكتور

الدكتوره:ايوه طبعا الف مبروك

عاصي :الله يبارك فيكي انا متشكر جدا

جميله كانت ساكته مش عارفه تعمل ايه تعيط و لا تضحك
هي حاسه بأن عاصي مختلف عن ما كانت متخيله مش وحش اوي
لكن هي لسه حاسه بانجذاب لعاصم وشخصيته الجذابه

عاصي :مالك يا جميله شكلك مش فرحانه

جميله :انا بس تعبانه وعايزه انام

عاصي :نامي يا قلبي
وشدها لحضنه وفضل يطبطب عليها و هي خايفه ان دموعها تخونها وتنزل

في وقت متأخر من الليل
جميله بهلوسه:عاصم ارجوك مش تسيبني عاصم عاصم انا

فجأه......

عند عاصم
عاصم:فهمتي هتعملي ايه يا عشق

عشق بابتسامه :متخافش عليا ان شاء الله خير وواعدك هعمل كل اللي انت قلتلي عليه

عاصم باحساس غريب:مش هسمحله انه يقربلك هكون دايما حواليكي

عشق بابتسامه :انا مطمنه لوجودك حواليا

وفعلا سافرت من مصر الصعيد وخصوصا المكان اللي الغجر بيقعدوا فيه عشان تخلي عفاف توصل لمنير انها رجعت تاني
وهناك هتقدر تروحله

في لندن
نجمه وزين ورحيم وقفين أدام اوضه العمليات
نجمه بدموع؛ يارب ارجوك انا ماليش غير و شمس هو كل حاجه ليا متحرمنيش منه

بعد مده
الدكتور خرج
نجمه بسرعه :شمس كويس

الدكتور باسف:ام سوري لكن العمليه فشلت ومستر شمس توفي 
نجمه بصوت عالي ودموع :لا لااااااااااا شمس

البارت ١٢
ياتري عاصم وعشق هيكون ليهم قصه في العشق الرحيم

جميله وعاصي هيقدروا يكملوا وهو هيتقبلها وهو عارف انها بتحب اخوه

شمس ونجمه مصيرهم ايه القدر هيفرقهم

رحيم وملاك طول الفتره دي علاقتهم هاديه

رحيم المحمدي هيعرف ان نور هي عشق وياتري لو وصلها هتكون عايشه

دا اللي هنعرفه في البارتات الجايه


يتبع الفصل التالي اضغط هنا 

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية عشق رحيم" اضغط على اسم الرواية


reaction:

تعليقات