القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية جبروت قاسي الفصل الثاني عشر 12 بقلم حورية مصطفى

 رواية جبروت قاسي الفصل الثاني عشر 12 بقلم حورية مصطفى 

رواية جبروت قاسي الفصل الثاني عشر 12 بقلم حورية مصطفى 



سلوي بإبتسامة وهي تقف من علي كرسيها المتحرك انتي مسمعتيش هي بتقول ايه ياريت تنفذي كلامها بدون كلام.. 

روز بصدمه: انتي ازاي بتمشي.. 

سلوي ببرود: انا مكنتش مشلوله اصلا زي مـا انتوا مفكرين كل دي كانت تمثيله مني عشان اقدر اعيش في القصر ده من وقت مـا عرفت ان كل الاملاك بقت باسم داغر وانـا كنت عارفه انو هيخليني اسيب القصر بعد ما اكتشف حقيقتي فكان لازم امثل اني قعيده و دلوقتي داغر بح مات فمش مضطره امثل اكتر من كده.. 

كـانت قـمـر و رزان في حـالـه صدمه و ذهول من حديثها.. 

رزان بصدمه: ده ابنك ازاي هـان عليكي هتعملي فيه كده انتي لا يمكن تكوني ام.. 

سلوي ببرود: هههههههه وهو داغر ابني عاملي ايه حلو في حيـاتي عشان يـهـون عليا.. 

قـمـر بدموع و صراخ : ليـه يــا ماما قولي ليـه كل ده عشان الفلوس حرام عليكي يلعن الفلوس اللي تخليكي تاذي ضناكي بالاسلوب الحقير ده..

سلوي بغيظ: اه كل ده عشان الفلوس يـا قـمـر عشان العز اللي انتي شايفه ده و اللي داغر كان هيحرمني منـه..  

فاتن ببرود: كفايه كلام ملوش لازمه يـا قمر و خلينا نستمتع بحيـاتنا احنا مـا قصدنا خلـصـنا من تحكمات داغر.. 

قـمـر بصراخ و عصبيه: انتي نسيتي نفسك ولا ايـه يــا فاتن و نسيتي المكان اللي جيتي منه.. نسيتي اصلك يــا فاتن و ان داغر هو اللي لمك من الشارع يعني كل ده بفضل اخويـا داغر يـا حيو"انه.. 

فاتن بغضب: الزمي حدودك معايا يـا قـمـر لان كل ده بقا ملكي انـا.. 

اكرم ببرود اعصاب: كفايه كلام في الموضوع ده و وجه حديثه الي قـمـر عاوز تعيشي في القصر ده يبقا تحترمي اللي فيـه.. 

قـمـر بإبتسامة: و انـا هستني ايـه من واحد وسخ و خاين زيـك واكملت حديثه وهي تشد يـد روز يلا يـا روز من هنا عشان في ناس عايشه دور مش دورها و مكان مش مكانها.. 

✰ــــــــــــــــــــــــــــــ✰
 
في وقت لاحق.. 

في جنـاح فـاتن.. 

كان يجلس كل من اكرم و سلوي و علي ملامحهم علامات الغضب.. 

فاتن بعصبيه: قـمـر نسخه مصغره من داغر احنا لازم نتخلص منها في اسرع وقت.. 

سلوي بعصبيه: انتي بتقولي ايـه يــا فاتن انـا مستحيل اذي قـمـر او اخيلكي تاذيها.. 

فاتن ببرود: ليـه هي فرقت ايـه عن داغر يــا سلوي هانم.. 

سلوي بتوتر: في ايـه يــا فاتن قولت مش هناذي قـمـر و انتهي الموضوع.. 

فاتن بخبث: اوكي يــا سلوي هانم اللي تشوفيه.. 

سلوي بإبتسامة: انت لازم تبدا تروح الشركه من بكره يــا اكرم.. 

اكرم بإبتسامة: حاضر يـاامي.. 

في جنـاح روز و داغر..♡•

رزان بهدوء: اهدي يــا قـمـر بلاش عصبيه انتي نسيتي كلامك ليـا.. 

قـمـر بدموع: كنت بقف في صفها ديما ضد داغر يـا روز و كنت بمنعه يقول اي كلمه تاذي مشاعرها بس انـا طلعت مغفله و ظلمت داغر.. 

رزان بإبتسامة: محدش بيختار اهله يــا قـمـر استغفري ربك و ادخلي اتوضي عشان نصلي الضهر.. 

قـمـر بإبتسامة: حاضر يـا روز.. 

و بالفعل دخلت قـمـر لكي تتوضي و بعد فتره خرجت.. 

رزان بإبتسامة: يلا نصلي يــا قـمـر.. 

قـمـر بإبتسامة: يلا.. 

و بدوا في الصلاه.. 

بعد وقت انتهت كل من رزان و قـمـر من الصلاة.. 

قـمـر بإبتسامة: تقبل الله.. 

رزان بإبتسامة حب: منا و منكم صالح الأعمال.. 

✰ــــــــــــــــــــــــــــــ✰

في صباح يوم جديد♡••

في شركه الشهاوي جروب.. 

اكرم بعصبيه: انت ازاي تمنعني ادخل الشركه يــا حيوان انت.. 

الحارس ببرود: اسف يــا اكرم بيه انت ممنوع تدخل الشركه تحت اي ظرف كان و دي كانت اوامر داغر بيه.. 

اكرم بعصبيه: و دلوقتي داغر بتاعك مات و انا المسؤول عن الشركه دي.. 

_ و من قالك انك المسؤول عن الشركه يـا اكرم.. 

اكرم ببرود: ده الاكيد يــا حازم بعد ما داغر مات المفروض انـا اللي امسك الشركه.. 

حازم بهدوء: للاسف انت مالكش مكان هنا و حسب اوامر داغر قبل مـا يموت انت مستحيل تدخل الشركه.. 

اكرم بإبتسامة: و هنسيب الشركه من غير مسؤول عنها بسب اوامر داغر.. 

حازم بإبتسامة: ومين قال كده يـا اكرم داغر قبل مـا يموت عملي توكيل لـ الشركه عشان كده ياريت تتفضل من هنـا و ذهب الي الداخل تاركا اكرم خلفه يغلي من الغضب و الحقد..

*ــــــــ في مكان اخر ـــــــ*

تفيق روز وتتفاجا بانها في غرفه في غايه الجمال باللون الابيض.. 

روز بصدمه انا فين واي اللي جبني هنا.. 

هو بضحكه خبيثه انا اللي جبتك هنا يا روزي.. 

التفت روز نحو مصدر الصوت وتفاجات ب..



يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية جبروت قاسي" اضغط على اسم الرواية


reaction:

تعليقات