القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية قدري أنت الفصل الثاني عشر 12 و الاخير بقلم رحمة محمد

 رواية قدري أنت الفصل الثاني عشر 12 و الاخير  بقلم رحمة محمد 


رواية قدري أنت الفصل الثاني عشر 12 و الاخير بقلم رحمة محمد 


فهد بخ"بث : يلا اخرجوا 
ريم بسرعه وبصت لجاسر : يلا يلا 
رجالة فهد ساعدوهم عشان يمشو واول ما طلعو من المكان وقفو مصدومين لما شافو عساكر كتير وظابط قرب منهم 
الظابط بجمود : انتوا متهمين في قضية ق"تل (وبص لجاسر) وكمان تجارة مخد"رات 
جاسر بلع ريقه بصعوبه وبص لفهد الي واقف مربع ايدو وبيبصلهم ببتسامه ظهره بجانب شفايفه 
ريم بخو"ف : احنا معملناش حاجه 
وسمعت صوتها جاي من اتجاه فهد بصت بسرعه لقت فهد مشغل فيديوا علي التليفون وهما بيعترفو بقتل مازن وكمان جاسر هو الي كان بيجيب ليهم المخد"رات 
فهد قرب من الظابط : دا الدليل (وبص لريم وجاسر) تقدر تاخدهم 
الظابط شاور للعساكر وقربو وخدو ريم وجاسر 
جاسر بخو"ف : فهد انا اسف ارجوك خليهم يسبوني ي فهد 
ريم بصوت عالي : فهدد ساعدني خليهم يسبوني 
(احسن فرحانه فيهم 🙂)

العساكر خدوهم ومشيو كلهم خلاص وفهد عيونو دمعت لما افتكر مازن كان بيتمني يكون موجود معاه (مازن كان كل حاجه في حيات فهد بس بسبب الي يتشلو دول ما"ت🙂) 
فهد بعدها ركب عربيتو وساق بسرعه وبعد فتره كان وصل للقصر 
عفاف بحنان : كنت فين ي حبيبي من الصبح كدا 
فهد ببتسامه وحكي ليها الي حصل 
عفاف بد"موع : ح"سبي الله ونعم الوكيل فيهم حر"قو قلبي عليه وحرموني منه (وحضنت فهد جامد وفضلت تع"يط) 
فهد حضنها : ربنا يرحمه 
بعد فتره عفاف بطلت عيا"ط : رنيم لسه نايمه فوق 
فهد بستغراب : لحد دلوقتي دي علطول بتصحي بدري هطلع اشوفها
 
فهد ساب عفاف وطلع الاوضه بتاعتو كانت رنيم نايمه كانت شبه الملاك فهد فضل باصص ليها وبص جنبها كان في مخدات كتير قسمه السرير ضحك وافتكر الي حصل بعد ما كتبو الكتاب 
Flash back 
فهد بستغراب : انتي بتعملي اي
رنيم : هنام علي الكنبه
فهد بستغر"اب : لي
رنيم : اومال انام جنبك 
فهد بخ"بث وقرب منها : طب وفيها اي مش انتي مراتي 
رنيم رجعت ورا خطوه : احمم ايوا 
فهد قرب منها : طب نامي علي السرير 
رنيم اتو"ترت وكانت هترجع بس لزقت في الحيطه : لا نام انت علي السرير وانا هنام علي… 
فهد قرب وشه منها وبقا قدام وشها : روحي نامي علي السرير وإلا
(وبص علي شفا"يفها) 
رنيم بر"قت وحطت ايديها علي بو"قها بسرعه وهزت راسها بالايجاب 
فهد ابتسم : هتنامي علي السرير 
رنيم هزت راسها بالايجاب 
فهد بعد عنها : يلا روحي 
وسبها ودخل الحمام ورنيم اتنهدت 
وبعد ما خرج لقاها حطه مخدات كتير في النص 
فهد بستغراب : اي دا كمان 
رنيم بتوتر : الله يكرمك خليهم كدا 
فهد ضحك جامد : انتي هتشحتي ماشي يستي 
back 
فهد ضحك جامد ورنيم انتبهت للصوت 
رنيم بنوم : وطي صوتك ي فهد عايزه انام 
فهد كتم ضحكتو وقرب منها : انتي كويسه 
رنيم بصتلو بنص عين كدا : كويسه ازاي يعني 
فهد نزل لمستواها : عشان كل يوم بتصحي بدري اشمعنا النهارده قومي يلا عملك مفاجاه 
رنيم فتحت عيونها بسرعه : بجد اي هي 
فهد ضحك علي طفولتيها : اجهزي يلا وتعالي 
رنيم : هنروح فين 
فهد : هتعرفي لما نوصل يلا 
رنيم ببتسامه وقامت نطت من علي السرير : اوكي 
فهد ضحك عليها وقعد علي السرير وبعد فتره رنيم طلعت من الحمام وكانت جاهزه 
رنيم : يلا انا جاهزه 
فهد بص ليها ببتسامه : يلا 
ونزلو من القصر ركبو العربيه بتاعت فهد 
رنيم : احنا هنروح فين 
فهد : قولتلك مفاجاه 
فضلو ساعات ماشيين علي الطريق 
رنيم بطفوليه : انا ز"هقت 
فهد بصلها ببتسامه : قربنا نوصل اهو 
وبعد فتره طويله وصلو قدام بيت 
رنيم بصتلو بصدمه : دا بيت اهلي 
فهد ببتسامه : انا عارف انهم وحشوكي وجبتك تشوفيهم 
رنيم بفرحه : انت احسن واحد في الدنيا دي كلها (وطبعت بو"سه علي خده ونزلت بسرعه من العربيه) 
فهد اتصدم من ردت فعلها وبعدين ابتسم ونزل وراها
رنيم وفهد دخلو البيت وأهلها كانو فرحنين اوي انهم شافوها ومامت رنيم فضلت تشكر فهد كتير 
مامت رنيم وهي بتحضن فهد : شكرا ليك يبني بجد فرحت قلبي انك جبتها 
فهد باسها من جبينها : مفيش شكر انتي امي 
مامت رنيم : تسلم يحبيبي
رنيم : ايوا اي دا بقا هو فهد هيخدك مني ولا اي ي حجه
فهد ومامتها ضحكوو 
ومامتها حضنتهم الإتنين : وحشتيني ي قلبي 
رنيم بصت لفهد بفرحه : شكرا 
وفضلو قاعدين يضحكوا ويهزروا وفجأه دخل والد رنيم عليهم واول ما شاف رنيم ابتسم بفرحه 
والد رنيم : رنيم وحشتيني اوي ي بنتي 
رنيم بصتله بض"يق وبعدين بصت في الأرض
والد رنيم بد"موع : تعالي في حضن ابوكي انتي وحشتيني اوي 
رنيم بو"جع : ايوا ابويا الي باعني وخد بدالي فلوس
فهد ببتسامه وراح وقف جنب ابو رنيم : رجعلي الشيك 
رنيم بصد"مه : ايي 
فهد : ايوا ي رنيم رجعلي الشيك تاني يوم وكان عايزني اطلقك عشان ترجعي معاه بس انا الي رفضت 
رنيم بصت لباباها : يعني انت بتحبني 
والد رنيم بد"موع : طبعا بحبك هو في اب بيكر"ه بنتو حقك عليا انا اسف 
رنيم جريت عليه وحضنتو بفرحه وهو حضنها جامد اوي وقربو اخوات رنيم وحضنوهم (وكان حضن عائلي حلوه اوي) 

: انتي هتفضلي ك"ئيبه كدا قومي ي بت ار"قصي شويه 
ريم بخو"ف منها : ار"قص اي ابعدي عني 
: نهارك اسو"د انتي بتعصي اوامر المعلمه قومي ي بت
ريم قامت وسط ستات السجن : بقولكو اي ابعدو عني انا مش نقصاكوا 
المعلمه : لا هن"خاف احنا يلا ي ستات 
وتلموا عليهم كلهم وفضلو يضر"بو فيها وريم تصوت
اما جاسر بقا راح المصحه يتعالج 

رنيم : انا مش عارفه اشكرك ازاي 
فهد لف ليها : انتي مراتي ودا واجبي (وسكت شويه وبعدين كمل) رنيم 
رنيم بصتلو : نعم 
فهد قرب منها وبص في عيونها : انا بحبك 
رنيم ابتسمت بفرحه : بجد ي فهد 
فهد : بجد ي قلب فهد 
رنيم بكسوف : بصراحه وانا كمان 
فهد بخ"بث : وانتي كمان اي 
رنيم بصت في الأرض بكسوف فهد رفع وشها ليه : قوليها 
رنيم بصت في عيونه : بحبك ي فهد 
فهد ابتسم وحضنها جامد : وانا بحبك ي قلب فهد 



يتبع الفصل التالي اضغط هنا 
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية
" رواية قدري أنت " اضغط علي  اسم الرواية 

reaction:

تعليقات