القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عشق رحيم الفصل الحادي عشر 11 بقلم دعاء احمد

 رواية عشق رحيم الفصل الحادي عشر 

رواية عشق رحيم الفصل الحادي عشر 


البارت ١١
عند عاصم و عشق
عشق وقفت مصدومه وهي بتبص الد"م اللي على الأرض فضلت ماشيه وراء اثرها لحد ما وقفت أدام اوضه عاصم

كان عنده مهمه ضروريه للغايه وبالفعل لب نداء وطنه وذهب لمهمته وكان عباره عن هجومه على مجموعه من أعضاء تهريب الاسلا"حه نجحت المهمه بقبضه على أعضاء العصا"به ولكن زعيمهم هرب و اصيب عاصم كما استشهد اعز صديق له (عمار)
من غير ما تفكر فتحت اوضه عاصم شهقه برعب وهي شايفه منظر الد"م من حواليه وبدأت تفتكر لما عفاف كانت بتعذ"بها
غايمه سواد غطت عيونها واغمى عليها

عاصم كان مغمض عنيه بتعب سمع صوت ارتطام قوي بقى يحاول يفتح عنيه

عند عاصي
جميله حطت ايديها على قلبها وحاسه بنغزه قوية

جميله بسرعه. بابا!!

عاصي. في ايه يا جميله

جميله بدموع. عايزه اشوف بابا لو سمحت ارجوك

عاصي. بس اجيبهولك منين دلوقتي دا سافر

جميله بسرعه. نعم! سافر امتى؟

عاصي. زمانه وصل لندن دلوقتي

جميله. وانت مقولتليش ليه؟ انا عايزه اكلمه ولا قولك كلملي عز او رحيم

عاصي. طب اهدي هتصل ب عز

جميله كلمت عز وهو خبي عليها حكايه تعب باباهم لان دي رغبه شمس

عاصي. اطمنتي يا ستي

جميله. لسه برضه يا عاصي

عاصي بسرعه شدها لحضنه وبغمزه. بقولك ايه يا جميله متنسي البيت وركزي معايا بقى ياقمر

جميله ضحكت بعفويه على طريقته
عاصي بحب. ضحكتك جميله زيك افضلي اضحكي على طول

ضحكتها اتجمدت وهي بتبصله و اول مره تركز مع ملامحه...

جميله بخجل و قلبها بيدق بسرعه جدا لدرجة صوته مسموع. شكرا

عاصي محبش يوترها اكتر من كدا فبعدها عنه. طب ايه رايك نخرج

جميله لأول مره تبقى بتتكلم معه باريحيه من غير ما تفكر. هنروح الملاهي

عاصي بتوتر. احم ملاهي

جميله بسرعه. اسفه نسيت انك عندك فوبيا 

عاصي. هتكوني معايا مش كدا

جميله بابتسامه. هنكون سوا طبعا

عاصي. طب اجهزي ياله

جميله. اوكي

في لندن
نجمه.
Please doctor, l want to know what is my hasband's condition? 
( لو سمحت دكتور اريد ان اعرف حاله زوجي؟)

الدكتور.
Unfortunately, Mr. Shams is in serious condition
(للأسف مستر شمس حالته خطيره جدا)
Therefore, wy must resort to the operation as soon as possible
عشان كدا لازم نعمل العمليه في أسرع وقت

نجمه. اوكي بليز دكتور اهم حاجه يكون كويس

الدكتور.
Iwill do everything l can
هعمل كل اللي مفروض يتعمل

زين. نجمه اهدي هيكون كويس

نجمه بدموع. مسمعتش بيقول ايه يا زين

زين. لازم تكوني مع شمس هو اكيد محتاجك
...........
عند عاصم
قام على صوت ارتطام قوي بصي لقى عشق واقعه على الأرض وفقده الوعي
كان حاسس بوجع وبينز"ف من دماغه.. حاول يقوم ووصل لعند عشق

حاول يفوقها لكن مفقتش راح عشان يشيلها لكنه مكنش مجمع اللي بيحصل ووقع على الأرض جانبها

عشق بعد مده بدأت تفوق
اتصدمت لما لقيته واقع جانبها وبينز"ف
قامت بسرعه. عاصم عاصم فوق انت كويس
بسرعه خرجت من الشقه و نزلت تحت العماره لقيت البواب قاعد

عشق. لو سمحت

البواب. اومري يا ست هانم

عشق بدون تفكير. انا مرات عاصم الشرقاوي وهو متصاب لو سمحت ممكن تجيبله دكتور بسرعه

البواب. متصاب بس انا مشوفتش لما دخل بس حاضر دقايق ويكون الدكتور عند حضرتك

عشق طلعت تاني بسرعه
دخلت المطبخ و جابت مايه دافيه وبلت فوطه وراحت قعدت جانبه بتمسح الد"م من دماغه و بتحاول توقفه

البواب وصل هو والدكتور
وساعدوه عاصم وحطوه على السرير والدكتور بدأت يعمَل الازم

بعد مده
الدكتور مشي وفضل عاصم وعشق اللي فضلت تعمله كمادات لحد ما نامت بدون ما تاخد بالها

بعد مده مش قصيره
عاصم بدا يفتح عنيه بتثقل لقى عشق نايمه جانبه وفي كمادات على دماغه شال الفوطة وبص لعشق
عاصم بتوتر. عشق عشق

عشق بخضه. انت كويس؟ حصلك حاجه اتكلم..

عاصم بحزن باين عليه. قومي روحي شقتك انا كويس
قام وسند ضهره وهي حطيته المخدة وراه
عشق. انت كويس؟ 

عاصم دموعه كان حبسها لكن الحزن باين عليه

عشق. لو حابب تتكلم هسمعك

عاصم. استشهد..

عشق. هو مين؟

عاصم بدموع. كان اعز صاحب ليا... الكل كان بيحبه... عنده بنوته زي القمر مكنش لازم يمو"ت... اخد الرصا"صه بدالي
كان لازم انا اللي امو"ت هو عنده بيته ومراته وبنته

عشق. بعيد الشر عنك وهو اكيد عند اللي احسن مننا صدقني دا قدره

عاصم حط دراعه على وشه وفضل يبكي بقهر

عشق بحزن. ادعيله كل حاجه هتنتهي صدقني الوجع هينتهي وأهله هيكونوا فخورين بيه

عشق بدون أدرك قربت منه وفضلت تطبطب عليه

عاصم. مش هسيب حقه.. منير الكلب لازم ينتهى

عشق بتوتر. منير مين؟ الغمري

عاصم بصلها بشك. تعرفيه منين

عشق بدموع. معرفوش

عاصم. متخليش اعرف بطريقتي لان وقتها هتندمي

عشق بدموع وشهقات. والله معرفوش دا واحد كان بيجي دايما البا"ر اللي كنت بر"قص فيه و كل مره كان بيحاول يقرب منه و لما تعبت فتره عرفت انه كل يوم يجي يسأل عليا ويمشي و يوم ما هربت من الغجر كان في حفله في بيته والمفروض اني ار"قص فيها انا رفضت لاني مش بروح حفلات خاصه بس عفاف فضلت تبهدلني لحد ما روحت غصب عني وهناك عرفت ان مكنش في حفله ولا حاجه و حاول بعت"دي عليا وقتها انا هربت منه با عجوبه وعشان حظي الهباب كان الوقت متأخر و في شابين كانوا بيجروا ورايا وانا فضلت اجري لحد ما قبلت شمس بيه

عاصم بمحاوله للفهم. ر"قاصه! معنى كدا انك البنت اللي بحاول اعرف مكانها بقالي مده وانك نفس البنت اللي منير موقف عشانها كل حاجه و اكيد لو لقيكي هياخد ويسافر بس لازم نعرف مكانها ونجيب عليه دليل بأنه تاجر سلا"ح
معنى كدا انك لازم تبقى معه

عشق بخوف. ايه! ارجوك مش عايزه اروحله

عاصم بص لها و...

في لندن
نجمه كانت ماشيه في كوري ور المستشفى وخبطت في حد

نجمه بدون وعي. إم سوري

... نجمه؟
بتوتر وخضه.. انت؟



يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية عشق رحيم" اضغط على اسم الرواية


reaction:

تعليقات