القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية هوس الفقدان الفصل الحادي عشر 11 بقلم شروق الحاوي

 رواية هوس الفقدان الفصل الحادي والعشرين 

رواية هوس الفقدان الفصل الحادي عشر 


 11
بدر بغضب: انت اية اللي رجعك تاني يابن ال***
.......: اية مش كتب كتاب بنتي ولا اية 
نور برعب: لا لا انا مش بنتك وركضت واحتمت خلف ظهر بدر وتحدثت برعب: بدر الله يخليك اانا مش عايزاه تااني هيضربني 

بدر بحنية جذبها اليه لتستقر داخل احضانه 
بدر بحنية: شش انا جمبك مش هسمحله يقرب منك مهما حصل انا جمبك يانوري متخافيش 
........ بضحك: ياااه جمبها وياترا بقا بصفتك مين المرة دي المرة اللي فاتت ذورت اوراق تثبت إنها بنت سعد وقدرت تخلصها مني المرادي بقا ياحلو هتعمل ايية 
بدر بغضب: هنسفك من علي وش الارض يامكرم فاهم 
مكرم بخبث: تؤ تؤ دا انا حتي هبقي حماك مش كدا يانوري ولا ايية وهم ليقترب منها كانت يد بدر الاسرع 
بدر بغضب وهو يلكمة في وجهة: فكر بس لمجرد التفكير إنك تقرب منها يامكرم وقتها بس هفضحك وسرك اللي بقالك سنين بتخبي فيية في لمح البصر هيكون علي العلن 
مكرم بتوتر: س سر اية انا معنديش اسرار 
بدر بمكر: مش عيب تخبي علي بدر حبيبك يامكرومتي عيب ياصغنن الكلام دا 
مكرم بخوف: انت عايز ايية 
بدر بضحكة صاخبة: هتبقي وكيل العروسة اية رايك وتبقا خدمة محصلتش 

كل ذالك الحديث ونور تقف محلها لم تتحرك إنشاً واحدا ولم تفهم شئ ولكن كانت الصدمة الاكبر لها ان ذالك الراجل سيكون وكيلها أحقا هو من سيمنحها حياة جديدة وهي تبغضة لا لن يحدث لن اسمح بذالك الشئ بالماضي قرر التخلي عني ولم يلتفت لي ابدا ولان يريد ان يمنحني حياة جديدة مع عشق طفولتي 

بدر بحنية: متخافيش يانوري عمري مهعمل حاجه تأذيكي يمكن قولت كلام وقت غضبي انا اسف تعالي يلا 
نور والدموع تلمع بعينيها: لية؟! 
بدر بستغراب: لية اية 
نور بدموع: انا عارفة ان سعد مش ابويا ولا ابو سامر بس ليية والورق اللي عملته كان مزور بس لية عملت كدا انت عارف ان سعد اوس* منه بمراحل 
بدر بحنية وهو يلمس علي خدها: تعالي اقعدي 
انتي فاكرة واحنا صغيرين لما كان مكرم بيضربك وانا كنت بحميكي منه وهفضل احميكي لحد اخر يوم في عمري 
ولما ماما خديجة اتطلقت منه كان عايز ياخدك انا وقتها كان عندي 15 سنة وانتي كان عندك 10 انا مكنتش عارف اعمل اية شوفت محامين كتيير بس محدش كان عايز يسمعني علشان كنت صغير وقتها اتعرفت علي سعد روحتلة مكتبة وهو الوحيد اللي قبل يساعدني وقتها ساعدني نعمل الاوراق بأسمة وعملنا ورق ليكي انتي وسامر بإسمة سامر وقتها كان نفس سني وهو فهمه يعمل اية ويقول اية وسامر عمل المطلوب وفعلا كسبنا القضية وبعدها سعد طلب من ماما الجواز وإلا هايخدكم منها وهي خافت ووافقت عليه هو في الاول كان كويس خالص وقال انه حب ماما خديجة وانا كنت مصدقة لحد لما كلم مستشفي الامراض العقلية وانا جيت هو مكنش فاكر شكلي اووي كنت وقتها عندي 15 سنة ولما جتلك كان عندي 29 سنة بس وقتها عرفت انك اتجوزتي خالد ونسيتي كل وعودك ليا كنت زعلان من ماما خديجة لانها سلمتك لغيري وقتها اخدتك معايا وانتي كانت حالتك متدمرة ولما عزمتهم كنت ناوي اتجوزك بس اللي حصل وقتها خلاني مش عارف اتصرف ازاي 
نور: ضحيت علشاني ازاي 
بدر: لما اخدتك من مكرم هو وقتها كان بيهد ماما بيكي انتي وسامر وانا كانت خايف عليكي وحاولت اكلمة بس كان مفكرني عيل ووقتها سعد وداني لناس...... قاطعته نور: تجار مخدر*ات صح 
بدر بخجل: امم وقتها انا قدرت احميكي من مكرم بمساعدتهم ودخلت شرطة وسعد اللي ساعدني ووقتها كنت عايز اتخلص منهم وبرضوا هو اللي ساعدني بس وقتها مكرم رجع تاني وكان بيهددني بيكي وكان مع المافيا وقتل عيلتي كلها قدام عيني هما صحيح كانوا مسافرين ومشوفتهمش غير قليل بس قتلهم كلهم قدامي كان مع المافيا وانا لجأتلهم علشان اقدر احميكي واخد حقي منهم وكنت خلاص وصلت للكبير بتاعهم وهيبقي فرصة اقضي عليهم كلهم بس وقتها سامر كان لسة مستلم ترقية جديدة وما صدق اتدخل وكان هيخسر حياته كان لازم الغي كل حاجه وقتها واظهرلهم ولائي من تاني لان لو خدت خطوة غلط كان هو هيبقي التمن وكمان كنت هخسرك بس انا لعبت عليهم وخرجته حي وقتها وكان هيكشفني علشان كدا كلمتة يوم محصل اللي حصل وحكيتلة كل حاجه وعرفت إنك معاه انتي وسما وهو رجع وانا مشيت وهو دا كل اللي عايزة تعرفية 
نور بدموع: انت شوفت كتيير واستحملت اكتر انا كنت سبب الوجع دا كلة انا اسفة والله اسفة 
بدر بحب: انا افديكي يعمري يانوري صدقيني بس انتي متبعديش عني 
نور بحب: تعرف يابدر كنت خايفة تتغير وتبقي قاسي زي مشوفتك كنت خايفة اووي بس دلوقتي اتأكدت انك لسة بدر الحنين واللي اتمنيتة من ربنا 
 بدر بمشاكسة: طب اية مش ناوية تقولي حاجه كدا 
 ‏نور بخجل: حاجة اية 
 ‏بدر بوقاحة : لا لا مبحبش حد يشوف الفراولة دي غييري اهدي بس لما نروح وانا هشبع منها خالص اصلها تتأكل اكل 
 ‏نور وقد اكتسي وجهها بحمرة الخجل: عيب كدا يلا بقا نمشي 
 ‏"بدر تقريباً نسي ان المأذؤن ومكرم موجدين ومش راحم 😂"
 ‏بدر بجدية: يلا ياشيخ اكتب 
 ‏نور بغضب: تاني يابدر انت لية مش مستوعب ان انا متجوزة 
 ‏"ياشيخة دا انا افتكرتك نسيتي والله يلا كله رايح "
 ‏بدر بجمود: نور انتي اصلا مراتي يعني حتي لو مكتبتش الكتاب فاانتي مراتي 
 ‏نور بصدمة: قصدك اية 



يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية هوس الفقدان" اضغط على اسم الرواية 



reaction:

تعليقات