القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية ملاك الليث الفصل التاسع 9 بقلم اسراء محمد

  

رواية ملاك الليث  الفصل التاسع

ليث:لو احتاجتي حاجه طيب اندهيلي وطلع
بعد شويه ملاك طلعت كانت لابسه بنطلون واسع رصاصي وتيشرت كت وشعرها مبلول
وليث كان قاعد عالفون
وهي قعدت عشان تنشف شعرها ليث جه من وراها مسك السشوار
ليث:فاكره وانتي صغيره كنتي بتخليني انشفلك شعرك واسرحلك
ملاك بابتسامه:هي دي حاجه تتنسي
ليث:طيب خليني انشفلك شعرك واسرحلك
ملاك:ماشي
وليث شغل السشوار بينشفالها شعرها وبعد كده سرحو ليها وعمله ديل حصان
ملاك:باسته من خده شكرا ي ليثو
ليثو شدها من أيدها قعدها عالسرير وجاب صنيه اكل
ليث:يلا كلي عشان مكلتيش حاجه وهيجيلك هبو"ط
ملاك:بس انا مش حاسه بالجوع
ليث:لا لازم تكلي
ملاك:حاضر بس كل معايا
ليث بابتسامه:ماشي وكلوا هما الاتنين بعد شويه
تليفون ملاك بيرن
ليث:مين بيرن
ملاك:ده مهند انا مش عارفه اقولوا اي ي ليث هو لسه ميعرفش وانا مش هقدر اقوله عشان احنا بنحب بعض لكن انا وانت اتجوزنا عالورق بس
ليث:عالورق امال اللي حصل بينا النهارده ده اي
ملاك:حصل كده عشان كان لازم يحصل عشان كنت تعب"انه مش عملت كده عشان كده بردو ولا في حاجه تانيه قالت كده بخب"ث
ليث:اه اه عملت عشان كده هيكون عشان اي يعني أحنا اصلا متجوزين عالورق بس ولولا تع"بك مكنش حصل بينا كده اصلا
ملاك:صح انا هكلم مهند بقي
ليث فسره انا عملت كده عشان بحبك مش عشان تعب"ك ي رتني اقدر اقولك أن انا عملت كده عشان بحبك ونفسي جوازنا يبقي حقيقي لاني بحبك بس انتي فاهمه أنه عالورق واني مش بحبك وفاهمه اني عملت كده عشان تعبك مش عشان بحبك بس انا عملت كده عشان بحبك
ملاك:الو ي مهند عامل اي ي حبيبي ليث بصلها بصه وهي كانت ماسكه نفسها بالعافيه
ملاك:معلش معرفتش ارد عليك
مهند:هو ليث جنبك ولا اي
ملاك:اه انت عامل اي
مهند: هههههههههههه يخر"ب عقلك كويس
ملاك:وانت كمان
مهند:انتي كده هتخلي يول"ع فيكي 😂😂
ملاك:طيب سلام خلي بالك من نفسك
وقفلت مع مهند
بصت لليث لقته قاعد حز"ين وبيبصلها بح"زن
ملاك :في أي ي ليثو مالك
ليث:بتحبيه أوي كده
ملاك بخ"بث:اه بموت في ده انا حتي مش عارفه اقوله ايه ونفسي الجوازه دي تنتهني
ليث:ربنا يفرحك قال كده بدمو"ع وقام
ملاك :شكلي جرح"ته اوي واتض"ايق بس هو اللي مش عايز يعترف وجرح"ني ونامت بعد تفكير طويل وليث فضل سه"ران النوم غلبه ونام هو كمان
تاني يوم الصبح كل واحد بدأ يقوم ويجهز نزلوا اتجمعوا عالفطار
فطروا وملاك راحت دروسها وليث فالشركه بالليل حصل حاجه غريبه ليث اتاخر بره وجت رساله لملاك اكيد بيخ"ونك هو متجوزك عالورق بس الدليل اهو جاتلها صوره ليث مع بنت مره وهي حضناه ومره هي معاه فالعربيه
ملاك زعل"ت جدا وقعدت تع"يط وبتقول لنفسها:مستنيه اي منه هو متجوزك عالورق بس وقعدت تعيط ولما حست أن ليث جه بالعربيه عملت نفسها نايمه وهو دخل فكرها نايمه بجد غير هدومه ونام وهي فضلت صاحيه بتفكر وزع"لانه جدا وح"زينه
تاني يوم
*******************************
مجهول:انا مش طايق نفسي مش طاايق
البنت:اهدي بس ي مهند ي حبيبي
مهند:هنتقم منها ومنه مش هسيبها ي سهي
سهي:خلاص اهدي ثم أكملت بوقا"حه تعالي اعدلك مزا"جك وراحت قعدت علي رجل"ه وأيده حوالين رقبته
وفعلوا ما حر"مه الله
*******************************
عند داليا قاعده فالجامعه
جه شخص ممكن اقعد
داليا :اتفضل ي حسام
حسام:احم ممكن بقي تجيبي رقم عمك عشان عايز اخد منه معاد واجي اتقدملك
داليا:بك"سوف اهو الكارت اللي في رقم عمي بعد اذنك وقامت وهو بصلها بحب وعشق
******************************
عند ملاك وليث كل واحد يوم خلص وروحوا البيت بس ملاك مش بتتعامل مع ليث خالص وليث كذلك بعد كده جت رساله لليث صوره ملاك وهي مع مهند وماسك أيدها ليث طبعا اتض"ايق والدم غ"لي فعروقه
وقال لنفسه:مستني اي منها ماهي مبتحبنيش
ملاك طلعت :انا عايزه اتطل"ق طبعا هي بتقول كده لأنها شاكه في
ليث:ف سره اكيد عايزه تطلق عشان تروح له
ليث مردش عليها وراح نام وهي دم"ها اتح"رق وخدت مخده وراحت نامت علي الكنبه وكل واحد منهم بيفكر فاللي جاي والخ"يانه
والنوم غلبهم وناموا
تاني يوم الصبح
كلهم علي الفطار
داليا:احم بابا
علي:اي ي حبيبتي
داليا: عاوزه حضرتك فموضوع بعد اذنك لما تفطر
علي:ماشي
خلصوا فطار وعلي وداليا دخلوا اوضه المكتب وداليا حكتله علي حسام وأنه بيحبها وهي بتحبه وهي ادته الرقم بتاعه وهو هيكلمه عشان ياخد معاد
علي:فرح وحضنها بجد ي حبيبتي مبروك فرحت اوي
*******************************
عند ملاك قابلت مهند وقاعده معاه فمكان عام وبتتكلم معاه وكده
عند ليث
كان فالشركه دخلت السكرتيره
السكرتيره بدل"ع:اتفضل
ليث بجديه:شكرا أتفضلي انتي
وروح البيت
قعد ح"زين جدا وفي دم"عه نزلت منه غص"ب عنه
ملاك جت مسحت الدم"عه دي بكفوفها الصغيره الرقيقه
ملاك:مالك
ليث بح"زن :هو انتي بتحبي مهند اوي كده وخلاص هت"سبيني لوح"دي
ملاك بدم"وع عليه وعلي حز"نه الشديد ودم"وعه اللي بتنزل منه:لا مش هسيبك
ليث:امال عايزه تطل"قي لي وكمان بتحبي
ملاك:كنت بعاقبك حقك عليا وحضنته بحنيه وحب وطبطبت عليه :مش هسيبك مقدرش اسيبك واعيش من غيرك صدقني
وطلعت من حضنه مسحت دم"وعه وباست ايده وانا كمان عايز اعترفلك اعترفلك اني بحبك وعمري مابطلت فيوم اني احبك رفضت وجر"حتك انا عارف بس كنت خايف لتكوني انتي بتحبيني عشان انا اللي ساعدتك من وانتي صغيره وربيتك بس صدقيني انا بحبك حتي اليوم اللي حصل في العلاقه ده انا عملت كده معاكي عشان بحبك مش عشان انتي كنتي تع"بانه بس لا عشان كمان بحبك وكان نفسي جوزانا يبقي حقيقي متفكريش أن عملت كده عشان تع"بك لا عشان بحبك وبتمني جوزانا يبقي حقيقي
ملاك:وانا كمان بحبك وبموت فيك وكنت بعاقبك بس وحكتله علي كل حاجه وأنها مش بتحب مهند وان ده خطه
ليث بص"دمه :يعني يعني دي خطه
ملاك بضحك :اهههه بس رجع بان علي وشها الح"زن :بس انت خنت"ني وانا زع"لانه منك عملت كده لي
ليث باس"تغراب:عملت اي
ملاك طلعت الصور وورتهالوا
ليث بصد"مه :دي واحده انا خبطها بالعربيه وبعدين انا فكرتك مش بتحبيني أو اتاكدت عشان كده كنت زعلا"ن وبعي"ط فكرتك هتطلقي مني عشان جتلي صور ليكي وانتي ومهند مع بعض اتاكدت انك بتحبي وبعديها انتي طلبتي الط"لاق فكرت انك عشان بتحبي وعاوزه تتجوزي عشان كده كنت بعي"ط وزع"لان وبقولك عاوزاني أطلقك وهتسبيني
ملاك بص"دمه:لا انا ومهند زي الإخوات واحنا كنا بنتاقبل عادي عشان الخطه وكده وانا بتعبره اخويا عشان كده بيساعدني
ليث ب"صدمه:كده في حد كان بيعمل كده معانا احنا الاتنين عن قصد وعاوز يوقعنا ف بعض بس مين
ملاك:مش عارفه انا خا*يفه اوي متسبنيش وحضنته
ليث طبطب عليها :متخا"فيش ي حبيبتي طول مانا جنبك
ملاك :ربنا يخليك ليا ي حبيبي ولا يحرمني منك ابدا
ليث :طب اي وغمز
ملاك:اى
ليث :هتعرفي دلوقتي وشالها ملاك شهقت
ملاك:انت بتعمل اي نزلني
ليث :شششش النهارده اعتبريها دخ"لتنا وغ"مز
وحطها عالسرير
ليث :موافقه
ملاك هزت راسها باه وذهبوا الي عالمهم الخاص 🤍
تاني يوم الصبح
ليث صحي لقي ملاك نايمه ف حضنه ابتسم
ملاك صحيت : صباح الخير
ليث:صبح"يه مبار"كه ي عروستي
ملاك اتك"سفت :وسع عايزه اقوم
ليث بخب"ث:ماتقومي
ملاك:وسع
ليث:تؤتؤ قومي كده
ملاك شه"قت :عي"ب
ليث: علي اساس اني مشوفتش كل حاجه فيكي يعني
ملاك:علي فكره انت قل"يل الا"دب
ليث:انا هوريكي ق"ليل ال"ادب هيعمل اي وشالها فجاه ملاك شه"قت
ملاك:ليث نزلني بتعمل اي
ملاك :انت قل"يل الاد"ب
ليث:وزودي سا"فل ووق"ح كمان هههههههههههه ( ونسبهم بقي 😂)عدي اليوم عادي جه بالليل
ملاك كانت قاعده ف حضن ليث بيتفرجوا عالتليفزيون فجاه ملاك مسكت ايد ليث جامد
ليث بق"لق:مالك ي ملاك
ملاك:مش عارفه حسيت بوجع فبطني فجاه
ليث:من اي
ملاك:مش عارفه
ليث:يمكن عشان مش بتاكلي كويس
الباب خبط
الشغاله :العشا جاهز ونزلوا عالسفره اتعشوا
ليث طلع دخل الاوضه اتص"دم لما شاف ملاك نايمه علي الارض وماسكه بطنها جري عليها
ليث:ملاك حبيبتي مالك فيكي اي
ملاك:بطني وجع"اني اوي
ليث قومها
ملاك :عايزه ادخل الحما"م
ليث دخلها
ملاك:خلاص اطلع انت وليث طلع ملاك اتاخرت وليث رايح جاي قلقان فضل يخلط عالباب:ملاك حبيبتي افتحي انتي كويسه انتي بتنزفي حاسه باي متتكسفي"ش مني
ملاك طلعت :ده شئ طبيعي
ليث:ازاي يعني
ملاك بكس"وف:دي حاجه طبيعيه ي ليث ليث فضل عاقد حواجبه لحد مافهم وبعد كده ارتاح
ليث :طيب تعالي وخدها نامي علي ضهرك وراح جاب مايه دافئه وجاب فوطه وفضل يعمل كمادات علي بطنها
لحد ماهي هديت شويه وراحت فالنوم وهو حضنها ونام جنبها
تاني يوم الصبح ليث صحي ملقاش ملاك جنبه اتنفض لحد ماشافها قاعده فالبلكونه جري عليها
ليث:ملاك حبيبتي انتي كويسه
ملاك:اه
ليث:طيب مالك
ملاك بح"زن :ماليش
ليث دخل الحمام وطلع ملاك قاعده فالبلكونه نفس القعده متحركتش وليث فضل مراقبها وواخد باله من تصرفاتها وان هي متحركتش من البلكونه راحلها
ليث:ي حبيبتي مالك
ملاك:ماليش
ليث:فيكي اي ت"اعبه روحي معاكي لي مش انا ليث حبيبك وكل حاجه بالنسبالك اللي بتطمني وانتي معاه وبتترمي فحضنه
ملاك:رمت نفسها ف حضن ليث وعيطت جامد انا محتجالك اووي
ليث بيحضنها جامد ونفسه يدخلها جوه ضلوعه :عي"طي ي حبيبتي عيطي طلعي كل اللي جواكي ملاك عي"طت جامد وحضنته اكتر بعد شويه هديت
ليث:هديتي
ملاك هزت راسها بأه
ليث:انا جنبك اهو متخافيش لو جرالي حاجه فالوقت ده هسيبك بس
ملاك:بعد الشر عليك
ليث:طبطب عليها وملاك فجاه قربت من ليث وباس"ته علي شفاي"فه وليث كان مص"دوم فالاول من فعلها بس بعد كده اتجاوب معاها وعمق القبله اكتر والقبله استمرت لدقائق وبعدوا عن بعض عشان يقدروا يتنفسوا
ملاك بكس"وف :اسفه
ليث:شالها وحطها عالسرير وق"بلها قبل"ات مختلفه وعلي عنق"ها
ملاك:ليث مينفعش ليث بعد عنها وحس انها مكس"وفه حب يتوه فالموضوع
ليث:اي رايك اخد اجازه النهارده وتقومي تلبسي ونخرج
ملاك : بجد
ليث:اه اي رايك
ملاك:ماشي وحضنته جامد انا بحبك اوي ي ليثو
ليث:وانا بعشقك ي عيون ليثو وبعدين بطلي دلع بقي انتي جايه تتدلعي عليا دلوقتي ملاك ضحكت
يتبع الفصل العاشر اضغط هنا
الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية كامله"رواية ملاك الليث" اضغط علي اسم الروايه
reaction:

تعليقات