القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية الدكتوره والمغرور الفصل التاسع 9 بقلم هاله احمد

        

رواية الدكتوره والمغرور الفصل التاسع

زين قام بسرعت البرق ودخل الحمام ياخد شاور
 
نيره: هو في ايه اي الي حصل ويا ترا اي الي حصل لياسمين 
فضلت رايحه جايه في الاوضه لغايت ما زين يطلع 
وبعد شويه لقت زين طلع ومكلمهاش ولا اداها اي اهتمام 
نيره: زيين في ايه في حاجه حصلت 
زين ببرود: ميخصكيش علي ما اظن 
نيره بعصبيه: زين انت بتكلم معايا كده ليه انا بسالك سؤال وعاوزه اعرف في اييه ياسمين في مكان اختي 
زين: نا هروحلها ومتخرجيش من هنا تمام 
نيره بنرفزه: يعني اييه انا هتحبس يعني وبعدين انا عاوزه اعرف في اي بجد 
زين بزعيق وعصبيه: نيرررره نا مش عاوز نقااش كتيررر نا فيا الي مكفيني دلوقتي اسمعي الي نا قولتلو ولو عملتي غير كده يا ويلك مني يا نيره انتي فاهمه 
نيره بخوف حاولت تتداريه: تمام بس لينا كلام تاني لم ترجع يا زين 
زين بلا مبالاه: تمام 
وسبها ونزل وركب عربيتو ومشا 
نيره بتفكيرر: يا ترا اي الي حصل انا همووت واعرف بجد ممكن يكون حسام حصلو حاجه طب ممكن ياسمين تعبت يووه بقا انا هلبس وانزل اروحلهم والي يحصل يحصل 
ودخلت لبست هدومها واخدت شنطتها ونزلت 
الحارس: نا اسف يا نيره هانم بس مش هينفع تخرجي 
نيره بعصبيه: انت بتقول ايييه انت عبيط انت كمان نا لازم اخرج اوعاا 
الحارس: زين بيه قايلي ان حضرتك متخرجيش يا هانم 
نيره: قولتلك اوعا انا هخرج يعني هخرج 
الحارس: لو سمحت ادخلي جوا يا نيره هانم انتي كده هتعمليلي مشاكل مع زين بيه وهتقطعي عيشي 
نيره بعصبيه: والله العظيم انا جبت اخري من زين بيه بتاعك ده 
ودخلت جوا وبدات تفكر ليه زين عمل كده 
عند زين وياسمين 
زين بعصبيه: ازاي يعني طلقك واخد البنت منك بكل بساطه كده وخرج
ياسمين بعيط وانفعال: معرفش يا زين معرفش 
زين: طب احكيلي اي الي حصل بظبط 
ياسمين بدات تحكي 
فلااش باااك 
ياسمين كانت قاعده بتلعب مع بنتها وبيهزروا وفجأه دخل حسام بعصبيه 
حسام: انتي يا هاانم 
ياسمين بصدمه: حساااام اي الي عمل فيك كده اي داا 
حسام بعصبيه: عاوزه تعرفي مين عمل فيا كد يا هانم اخوكي اخوكي الي ضربني وبهدلني كده 
ياسمين بستغراب: طب وزين هيعمل كده ليه يا حسام 
حسام: بقولك اييه انا خلاص زهقت منك انتي واخوكي انتي طالق 
ياسمين بصدمه: انت بتقول اي يا حساام انت طلقتني دلوقتي انت ازاي تعمل كده انت مجنون 
حسام بعصبيه وزعيق: اه خلاص اتجننت اوعي من وشي 
ياسمين بتوقيف حسام: حسام علشان خاطري استنا اهدا بس وقولي انا عملت اي علشان تطلقني حسام ابوس ايدك متسبنيش 
حسام ببرود: لا نا خلاص تعبت منك ومن اخوكي ااقولك حاجه بقا انا متجوزك اصلا مصلحه صفقه شغل يعني 
ياسمين بانفعال وعيط: صفقه نا كنت في حياتك صفقه يا حسام انت متجوزني علشان صفقه نا نا اتخدعت فيك معقوله قدرت تمثل كل السنين دي 
حسام: اه عادي جداا وابعدي بقا من وشي 
وراح شال بنتو وماشي 
ياسمين بعصبيه: انت واخد بنتي علي فين يا حسام اوعا سيب بنتي 
حسام زقهاا اتخبطت واغمي عليهاا 
بااااك 
زين بغضب جحيمي: يا ابن الكل**ب بقا تعمل في اختي انا كده ورحمت امي ما هسيبك 
وراح للحراس 
زين: انتو كنتو فين يا اغبيه ساعات مخطف البنت ومشا نا مشغل شويت متخل**فين 
واحد منهم اتكلم بخوف: يا زين بيه والله احنا منعرف اي حاجه هو داخل عادي زي كل يوم ومكنش في اي حاجه غريبه عليه 
زين بعصبيه وزعيق: اخررس مش عاوز اسمع صوت حد منكم غوروو من وشي 
وركب عربيتو وراح علي مركز الشرطه 
العساكر وقفو بحترام ليه وهو دخل علي مكتبو وطلب مجموعه ظباط 
وكانو في خمس دقايق عندو في المكتب 
الظابط محمد والظابط عمر والظابط هشام 
ودول يبقوا اصدقاء زين اصلا من زمان بس هو اكبر منهم بكام سنه 
محمد وعمر وهشام في صوت واحد: في اي يا زين قلقتنا في حاجه حصلت 
زين بعصبيه: الكل*ب الي اسمو حسام طلق اختي واخد البنت وهرب ومش عارف اوصلو 
محمد اتكلم في نفسو: يااه يا ياسمين ياما قولتلك ان الشخص ده ميستاهلكيش بس مسمعتيش كلامي بس ورحمت ابويا لجبهولك راقع تحت رجلك 
عمر: ازاي يعني وخرج ازاي والحراس كانو فين 
محمد: اكيد مخدوش بالهم ان في خطف ولا حاجه يا عمر لان هو واحد من البيت لو خرج او دخل مش هيبقا في شك خاالص 
هشام: طب هنعمل اي دلوقتي احنا لازم الاول نشوف السفاره ليكون سافر ولا حاجه 
زين: صح كده روح انت يا هشام شوف الاول وقولي وصلت ل ايه 
محمد: ونا هروح اتتبع التلفون بتاعو يارب بس ميكنش قفلو 
زين: بسرعه يا محمد ياله وقولي وصلت ل ايه 
عمر: طب ونا هعمل ايه 
زين: انت تروح تسال عليه في كل الاماكن الي رحتها وراه وانت بتراقبو ياله اكيد راح في حاجه منهم لان كلهم بعاد عن هناا 
عمر: تحت امرك ومتقلقش هنلاقيها ان شاء الله 
زين قعد علي الكرسي وحاوط وشو بايدو وبدأ يلوم نفسو علشان سبهم لوحدهم ومشا 
وبعد ساعه لقا عسكري بيخبط علي مكتبو 
زين: اتفضل 
العسكري: زين بيه الجواب ده واحده سابتوهولي وقالتلي وصلو ل زين بيه 
زين بلهفه: هات بسرعه 
فتح الجواب ولقا مكتوب فيه 
.... 
زين بعصبيه وزعيق: اعااااااا مش هسيبك يا حسام مش هسيبك ورحمت امي لندمك علي اليوم الي اتولدت فيه 
يتبع الفصل العاشر اضغط هنا
الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية كامله"رواية الدكتوره والمغرور" اضغط علي اسم الروايه
reaction:

تعليقات