القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية قاسي احب طفلة الفصل السابع 7 بقلم نورهان العطار

 

رواية قاسي احب طفلة الفصل السابع

مليكة: مين دي
ليث ببرود: مر"اتي
مليكه بصدمه: اييي مراتك امال انا اي
ليث: تخليص حق يالا يا نرمين
نرمين: يالا بس خلي دي تحضرلنا العشاء
ليث: نفذي كلامها
مليكة بجمود: تمام يا ليث باشا
دخلت مليكة المطبخ واطلقت لدموعها العنان ما انتهت
مليكة وهي تمسح دموعها بقوة: لازم اكون قوية انا هوريك يا ليث مين هي مليكة
واحضرت مليكة العشاء ووضعتة علي السفرة وصعدت الي الاعلي وطرقت الباب ففتحت نرمين
نرمين بقرف: عاوزة اي
مليكه: العشاء جاهز
ليث من خلف نرمين: طيب احنا نازلين روحي انتي
كادت مليكة ان تذهب ولاكن اوقفتها نرمين
نرمين بتكبر: ابقي يا بتاعة انتي لمي هدومك دي من الاوضه فاهمه
مليكة: لا خلهالك اصلاها متلزمنين ولا هي ولا صحبها
قالتها وهي تنظر الي ليث ثم ذهبت الي الاسفل
ليث بغضب لنرمين: انتي ازاي تكلميها كدة
نرمين بدلع: انا اسفة مش تزعل يا حبيبي
ليث بحب: ماشي يا ست البنات يالا علشان ننزل
نرمين: يالا
هبط ليث ونرمين ولاكن وجد مليكة غيرت ثيابها الي ملابسها التي جائت بها الي هنا
مليكة بابتسامة: اتفضلو
جلس ليث ونرمين وكادت مليكة ان تدخل المطبخ
ليث: تعالي كلي
مليكة بابتسامة: لا شكرا
دخلت مليكة المطبخ فقام ليث فامسكت بة نرمين
نرمين: رايح فين
ليث: داخل اربيها
نرمين بفرحه: طيب
دخل ليث المطبخ فوجد مليكة تجلس علي الارض فامسك يديها وقومها
ليث بغضب: اي الي انتي لبساة دا
مليكة: مالها
ليث بغضب: لي قلعتي اللبس الي جبتهولك
مليكة: الاجابة قلتها فوق متلزمنيش ولا هي ولا صحبها انت اي مسمعتش
ليث: انتي شكلك نسيتي انا مين وممكن اعمل فيكي وفي اهلك اي
مليكة بابتسامة: اي هتق"تلهم في داهيه هما الي بعوني لكلب زيك يبيع ويشتري فيا
ليث بصدمة من افعلها: يعني مش همك اهلك
مليكة: ولا حتي هممني نفسي
ليث: طيب يا مليكة انا هور"يكي
مليكة: اتكل على الله من هنا يالا
ذهب ليث وجلس ياكل وانهي الطعام وجائت مليكة ولمت الطعام وجلست مرة ثانية في المطبخ
صعد ليث ونرمين الي الغرفة ولكن يريد. الاطمئنان على مليكة فكاد ان يذهب
نرمين: رايح فين يا حبيبي
ليث: هخلي الزفتة الي تحت تجيب مياة مش هتاخر
نرمين: اوكي يا قلبي
هبط ليث الي الاسفل ودخل المطبخ وراي مليكة نائمة علي الارض فغضب بشدة وهزها بقوه
ليث بغضب: مليكة مليكه قومي
مليكة بملل: اوووف عاوز اي
ليث بغضب: اتكلمي عدل
مليكة: حضرتك عاوز اي حلو كدة
ليث: نايمة هنا لي
مليكة: مليش مكان غير هنا
ليث: الاوض فوق مالية القصر
مليكة: معلش مليش مكان في وسبني انام بقا
ونامت مرة اخري نفخ ليث بغضب وصعد الي غرفتة
نرمين: فين المياة يا ليث
ليث بغضب: اتخمدي يا نرمين انا مش طايق نفسي
نرمين بخوف: حاضر
نامت نرمين وجلس ليث يفكر في مليكة حتي نام
فؤاد بغضب: يعني اي الرجالة اتقبض عليهم
عماد: الحكومة طبت علينا وانا اطقسط علي الي عظل كدة وعرفت مين
فؤاد: مين
عماد: ليث السيوفي
اغلق فؤاد الخط وهو يتو"عد لي ليث علي ما فعلة
كان اسر يمشي علي البحر ولاكن سمع صوت بكاء احد
فنظر حولة ولاكن وجد فتاة تجلس علي حجر وتبكي امام البحر فذهب نحوها وجلس بجانبها
اسر: بتعيطي لي
البنت: وانت مالك قاعد هنا لي
اسر: الصوت دا مش غريب ثم نظر لها هو انتي
البنت: انت
اسر: اة انا اسر وانتي
البنت: وانت مالك
اسر: كنتي بتعيطي لي
قبل ان تجيبة ياسمين وجدت فتاة تنادي عليها
البنت: ياسمين ياسمين
ياسمين: اي في اي يا شهد
شهد: الحقي امك تعبا"نة جدا
ياسمين: اي
جريت ياسمين وشهد بسرعة وذهب اسر هو الاخر
في الصباح استيقظ ليث علي صوت الباب
نرمين بازعاج: مين المتخلفالي بيخبط كدة
ليث فتح الباب: مليكة في حاجه
مليكة: الفطار
وذهبت مليكة من امامة وهبطت الي الاسفل وجهزت الفطار علي السفرة وجلست في مكانها في المطبخ
هبط ليث هو ونرمين الي الاسفل وجدو الطعام ولم يجدو مليكة
ليث بغضب: مليكة مليكة
مليكة: نعم
ليث: اقعدي اطفحي
مليكة: مش عاوزه
ليث: بقولك اقعدي
نرمين: خلاص يا حبيبي ان شاءلله مكلت
مليكة: بالضبط اسمع كلامها
ليث: غوري من وشي
ذهبت مليكة وجلست مكانها قام ليث واخذ نرمين وذهب الي الشركة وترك مليكة لوحدها
وصل ليث الشركة وفرج نرمين علي مكتبها وفرحت كثيرا بية وذعب ليث الي مكتبة وطلب من السكىتيرة ان تحضر له اسر
السكرتيره: حاضر يا فندم
دخل مكتبة وجلس وهو يفكر في مليكة دخل اسر ولاكن لم يشعر بة ليث
اسر: اي مالك
ليث: جيت امتة
اسر: من شويه ها قولي مالك
ليث: عاوزك ترقبلي نرمين
اسر بصدمة: نرمين واي الي جابها هنا
ليث بغضب: وطي صوتك وبعدين هتعرف
اسر: تمام خلي بالك من نفسك
ليث: متخفش
ذهب اسر الي مكتبة وجلس ليث يتابع عملة وبعد وقت خلص عملة واخذ نرمين وروح القصر وما ان دخل حتي وجد البيت هادي
ليث: راحت فين دي
نرمين: معرفش يمكن مشيت
ليث بغضب: اخلصي
دخل ليث المطبخ ولكن كانت الصد"مة لهو عندما راي
يتبع الفصل الثامن اضغط هنا
الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية كامله"رواية قاسي احب طفلة " اضغط علي اسم الروايه

reaction:

تعليقات