Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية ذئب الداخليه الفصل السابع 7 بقلم اسراء هاشم

 رواية ذئب الداخليه الفصل السابع 

رواية ذئب الداخليه الفصل السابع 

7

داخل غرفه العمليات رنيم وجاسم الاتنين قلبهم بيقف فوقت واحد الدكاترة بيبصو لبعض بذهول وقلق وبيبداءؤ يعملو صدمات كهربائية لي جاسم وبيحصل قلق والدكاترة بيصر"خ فوش الممرضة وبتخرج بسرعه عشان تجيب جهاز تاني لرنيم وبيجرو الممرضين للخارج وبيشوفهم رزان وخالد اللي بيبداء الخوف يتملك قلبهم لما بيشوفو الممرضين بيجرو بسرعه بيوصل ايان في هذه اللحظه امام المستشفي وبينزل من عربيته بسرعه من غير ما يركنها من كتر استعجاله وبيسيب الباب كمان مفتوح وبيدخل بسرعه المستشفي وبيسال ممرضه وهو بيقول بقلق جاسم فين الممرضة بتقولو جاسم بيه فاوضه العمليات الدور التالت بيجري ايان بسرعه ومش بيستنا انو يركب الاسنسيار بياخد السلم جري وفدقيقه بيكون وصل قدام اوضه العمليات وبيلاقي رزان وخالد واقفين واللي باين عليهم القلق والخوف وبيقولهم ايان جاسم كويس حصلو حاجه خالد بيكون في عالم تاني من خوفه علي رنيم ومش بيكون سامعه او شايفه تقريبا وبترد رزان بدالة وبتقولو منعرفش عنهم حاجه هما فاوضه العمليات ولسه محدش طمنا عليهم بيوصل صفوان هو وراغب في هذه اللحظه وبيدخلو لجوة وبيلاقو لسه مفيش اخبار عنهم والكل بيبقا واقف متوتر خارج غرفه العمليات وبقو يدعو فقلبهم ان جاسم ورنيم يقوم بالسلامه بقلم إسراء هاشم 

داخل غرفه العمليات الدكتور بيبداء يعمل صدمات كهربا"ئية لي جاسم ورنيم وبيعمل اول مرة وبيلاقي مفيش اي استجابة وبيبداء الخوف يتملك منهم وبيزودلهم السرعه اكتر وبيعملولهم مرة كمان وبرادو مفيش استجابة وبيبصو لبعض بخوف لان مينفعش جاسم يحصلو حاجه وبيعملو مرة كمان ولكن رنيم بس هي اللي قلبها بيرجع ليه النبض وجاسم لسه الدكتور بيسيب الصاعق وبيبداء يعملو مساج للقلب وبيقولهم بصوت عالي حقنه ادرينا"لين بسرعه وبتبداء الممرضه تجهز الحقنه وبتديها لدكتور اللي بيديها لجاسم ناحيه قلبة وبيرجع نبض جاسم من تاني الدكاترة بتبداء ياخدو نفسهم بارتياح وبيبداءؤ يكملو العملية ليهم 
بقلم إسراء هاشم 
يزن بيوصل القصر وبيدخل بسرعه بيلاقي رغده بتعيط هي وحورية وبيحاولو يفوقو فاطمه مش بتفوق بيقرب عليهم يزن وبيحمل فاطمه بين ذراعيه وبيخرج بيها للخارج وبيروحو معاه رغده وحورية وبيحطها يزن فالعربيه وبيركبو معاه حورية ورغده وبيسوق يزن بسرعه فطريقة الي المستشفي 

رفعت بيكون هو وعمر وكل الجهاز بيبداءؤ البحث عن دخول استيفان وازاي دخل البلد وبينتشر خبر عاجل دخول المجر"م الخطير استيفان ماركوس الي مصر هو اخطر مجر"م والذي لا احد يعرف من هو ولا احد يعرف شكل لهو حتي وقدر يهرب اكتر من 23 دولة ولا احد يقدر علي الامساك به الي الان وهو الان في مصر والي اتعرف ان هو الذي تم اغتي"ال مساعد الوز، ير وساب علامته الشهيرة الذي يتركها دائما عندما يفعل جريم"ته ليعرفنا انه هو والان الحكومه المصرية تحاول البحث عنه وتفعل كل ما بوسعها لكي يمسكو بة 

ولكن في حاجه غريبه حصلت اختفاء ذئب الدا"خلية ووحش المخا"برات فوقت واحد ولا احد يعلم اين هما والجهات الا"منية تخفي اي شئ عنهم وهل يترا الذئب والوحش هيتحدو مع بعض ليساعدو في القبض علي استيفان ماركوس ده اللي لسه هنعرفو 

اخر الاخبار ان جاسم الريان والفتاه الذي كانت معه في لحظه الاشتباك الي الان لم يخرجو من غرفه العمليات ولم نعلم شي عنهم ونتمنا انهم يقومو بالسلامه ويرجعولنا بخير 

داخل المستشفي بتمر تلات ساعات ولسه رنيم وجاسم داخل غرفة العمليات والجميع بقا فالخارج القلق ينهش قلبهم وفاطمه جالها هبوط حاد من صدمتها ومتعلقلها محاليل ومهداء وغانم بقا احسن وخرج وقف معاهم عشان يطمن علي احفاده وبقت كل العيلة قاعدين علي اعصابهم مستنين الدكاترة تخرج تطمنهم ورزان وخالد واقفين معاهم وبعد شوية بتتفتح اوضه العمليات وبيخرج منها الدكاترة بتعب وارهاق وبيجرو عليهم الجميع بقلق وخوف وبيسالوهم عن حاله جاسم ورنيم 
بقلم إسراء هاشم 
بيقف اتنين من الدكاترة معاهم والباقي بيمشي وبيقول دكتور اطمنو يا جماعه جاسم بيه والانسه اللي معاه الحمد الله عدو مرحلة الخطر وقدرنا ننقذهم وهما هيتنقلو لاوضه عادية دلوقتي ولما يفوقو تقدرو تشفوهم بس بلاش ضغط عليهم لانهم عدو العملية باعجوبة الان الاتنين للاسف قلبهم وقف مع بعض فوقت واحد وده اللي كنا مستغربينه الجميع بيبصو لبعض بذهول وبيكمل الدكتور وحاولنا معاهم رجع قلب الانسه اشتغل تاني وبعدها رجع قلب جاسم بيه وحقيقي عمليتهم كانت صعبة جدا وبجد حالتهم مختلفه اول مرة اشوف كدا الاتنين قلبهم وقف مع بعض ورجع مع بعض وكمان الاتنين واخدين طلق"تين ويعتبر فنفس الاماكن وعلي العموم حمد الله علي سلامتهم وبيسبهم الدكاترة وبيمشو وبيتم نقل جاسم ورنيم الاتنين في اوضة واحده مع بعض 

العيلة بتبداء يتنفسو بارتياح انهم قدرو يطمنو عليهم وخرجو من العمليات بخير  

داخل الجهاز بتكون شغالة عملية البحث عن استيفان والكل بيعمل جهدة ورفعت معاهم وخالد بيكلم رفعت وبيطمنو علي رنيم وبفرح رفعت جدا انها بقت كويسة هو بيعتبر رنيم بنته 

ولكن بيجي لرفعت خبر ان في اجتماع سري هيتم بين الوز"راء والجهات السيا"سية ولازم يكون موجود لان الاجتماع ده معمول عشان استيفان وكمان طلبو ان الذئب والوحش يكونو موجدين فالاجتماع ده وجاسم الريان لازم يكون موجود والاجتماع مش هيتم غير بوجدهم هما ومنتظرين رجوع جاسم ويقوم عشان يتم الاجتماع رفعت بقا في حيرة وحاسس الدنيا كدا بتتلخبط ومش عارف يعمل اي وكل حاجه هتتكشف كدا والقرار مش فايدة هو القرار جاي من الجهات العل"ية هو مفيش فايدو حاجه يعملها او يعترض وكمان ظهور استيفان فالوقت ده قلب كل حاجه وقلقان جدا من وجود مجر"م خطير زي ده واكيد هو جاي لهدف معين ويترا ناوي علي اي وبقا رفعت هيتجنن من التفكير مش لاقي قدامه حل غير انه لازم:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::  

في مكان مجهول هو مقر سري بيكون قاعد شخص وحاطط رجل علي رجل بيكون الشخص ده استيفان ماركوس وامامه شاشه كبيرة ومعاه شخص كمان مجهول وبيقول لي استيفان احنا كدا نفذنا اول هدف وهو مساعد الو"زير 

استيفان ببرود واي المطلوب كمان؟ 

المجهول بيعرض قدامه صورة لشخص وبيقولو دكتور عادل الشاذلي الدكتور ده معاه فلاشة والفلاشة ده لو وقعت فايد الشر"طه هتبقا كار"ثة وهنروح فد"اهية ولازم يتق"تل وتاخد الفلاشة دي قبل ما توصل للبو"ليس وبعدها بيحول صورة كمان بتكون صورة لي جاسم وبيقولو طبعا عارفو جاسم الريان وده الهدف التاني اللي لازم نخ"لص منه باي تمن لان جاسم باسم عيلتة قدرو يسيطرو علي البلد وخسرونا كتير 

استيفان بيقوم من مكانه ببرود وبيقولو تمام ابعتلي وقت التنفيذ وانا هنفذ بس ده غالي اوي اوي اوي عليكم والسعر هيزيد الضعف وكمان تخرجوني من البلد 

المجهول بضيق استيفان متنساش احنا اللي ساعدناك تدخل هنا المفروض تنفذ اومرنا وانت عارف انت بتتعامل مع مين 

استيفان ببرود انتو ساعدتوني عشان انتو محتاجنلي وانت متنساش انا مين واقدر اعمل اي كويس وبيسيبو استيفان ويمشي بكل برود  
بقلم إسراء هاشم 
داخل المستشفي بيبداء جاسم يفوق هو ورنيم من البنج وبيدخلولهم الدكاترة وبيطمنو عليهم وبعدها بيخرجو يبلغو العيلة انهم استعادو وعيهم وبيدخلو الجميع ليهم ومعاهم رزان وخالد رنيم بتفتح عنيها بتعب وبتبص حواليها بتلاقي جاسم علي السرير اللي جنبها ومفتح عنيه وباصص لسقف الغرفة بسرحان بتقول رنيم بتعب وصوت واطي جاسم وهنا جاسم بينتبه ليها وانها فاقت ولسه هيرد عليها بيلاقو العيلة دخلت ليهم بيقرب غانم من رنيم وبيقولهم بابتسامه حمد الله علي سلامتك يا بنتي خوفتني عليكي 

رنيم بابتسامه الله يسلمك يا جدو متخفش عليا انا كويسه 

وبيبداءؤ يطمنو الجميع علي رنيم وجاسم وخالد ورزان بيطمنو عليهم بس مش بيقولو انهم يعرفو رنيم وان هما فضلو لحد ما يطمنو عليهم بس مش اكتر 

جاسم بيبصلهم بشك ومش بيقتنع بكلامهم وبيلاحظ بظراتهم المتوترة اللي بيبصوها لرنيم 

غانم بيقول بهدؤء لرنيم مش عارف اشكرك ازاي بجد علي اللي عملتية معانا 

رنيم بهدؤء متشكرنيش علي حاجه يا جدو وبعدين هو انا مش زي حفيدتك ولا اي لحد ما نتاكد من التحليل 

غانم بحنيه انا مش محتاج اتاكد انتي اللي عملتيه معانا انتي حتي لو مش حفيدتي انتي بقيتي حفيدتي بنسبالي انتي عرضتي نفسك للخطر عشاني وعشان جاسم 

جاسم بيبصله باستغراب هو وباقي العيلة من حديث غانم وبيقول ايان ازاي يجدي عرضت حياتها للخطر 

غانم بيبداء يحكيلهم اللي حصل معاه هو ورنيم والجميع مذهول ومصدوم من اللي بيسمعوة وجاسم بيكون بيبصلها بنظرات غير مفهومه وازاي هي قدرت تعمل كل ده 

وبيقول يزن ورغدة بصدمه انتي عملتي كدا ازاي وازاي بتقدري اصلا تمسكي سلا"ح  

رنيم بتبداء تتوتر وبتحس انها هتتكشف وبتبص لي رزان وخالد وهما بيبصولها بتوتر وبيبقو مش عارفين يقولو اي 

وبيلاحظ ده جاسم وبيبقا عينه عليهم وبيقول جاسم انطقي وقولي انتي مين احسن وازاي قدرتي تعملي كدا وكمان وقفتي قصاد المسل"حين وكنتي بتصوبي ببراعه وبتتفداء الطل"قات بسهولة انطقي وقولي انتي مين يا رنيم لان مستحيل بنت تقدر تعمل ده بسهولة او تقدر تمسك مسد"س عادي وتق"تل وتقف قصاد مجر"مين عادي كدا الا لو كانت هيا ولكن بيقاطعهم في هذة اللحظه دخول شخص وهو بيقول هقولك انا هي تبقا مين يا جاسم بس حمد الله علي سلامتكم الاول يا ابطال 
بقلم إسراء هاشم 
الجميع بيتنح بذهول وصدمه وبيقولو جاسم ورنيم فصوت واحد سياده الوز"ير وهنا بتكون الصدمه الكبيرة للكل ومش مستوعبين اللي بيحصل وبيكون واقف علي باب الغرفه جيش من الحراسة وبيكونو واقفين بيحمو الو"زير وكان برفقته اللواء رفعت وبيقول الوز"ير::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية ذئب الداخليه" اضغط على اسم الرواية 




reaction:

تعليقات