القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية احببتو رغما عني الفصل السادس 6 بقلم الكاتبة الصغيرة

 رواية احببتو رغما عني الفصل السادس

رواية احببتو رغما عني الفصل السادس 


البارت السادس: احببتو رغما عني "
صلو علي النبي عليه الصلاة والسلام. ♡

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
عند رقيه ومليكه كانو في اوضتهم مليكه كانت بتكلم في الفون ورقيه كانت بتقرأ روايه رومانسيه من الي بتحبهم وبعد شويه مليكه خلصت المكالمه.. 

مليكه: رقيه بقولك ايه انا نازله شويه مع صحابي تيجي معاياا 
رقيه رفعت عنيها من علي الكتاب وقالت: لا يا حبيبتي انا مليش في الجو ده انا هقعد هنا اقرأ رواياتي وشويه وهنزل الجنينه 
مليكه: طيب يا حبيبتي برااحتك انا مش هتاخر يعني 
رقيه: طيب يا روحي خلي بالك من نفسك 
مليكه وهي بتديها بو'سه في الهوا: حاضرر يا قلبي 
مليكه سبتها ونزلت ورقيه كملت قراتها في الروايه وبعد دقايق الباب خبط.. 
رقيه: اتفضل
ادهم بضحك: القمر بتاعي بيعمل اييه بقاا 
رقيه ببتسامه: ولا حاجه يا حبيبي كنت بقرأ روايه 
ادهم شدها منها ولقها روايه رومانسيه اسمها عشقت مجنونه .. 
جماعه انا حاطه اسم الروايه دي علشان انا بعشقها عشق كده 😂😂❤. 

ادهم بضحك: امممم الهانم بتقرأ روايه رومانسيه 
رقيه: انا بحب الروايات دي والله مش اكترر 
ادهم برفع حاجب: طب وهو انا قولت حاجه يعني 
رقيه حبت تغير الموضوع وقالت:المهم انت عامل اي كداا 
ادهم: الحمدلله بخيرر انا كنت جاي اسلم عليكي علشان مسافر اسبوع 
رقيه بستغراب: فجأه كده 
ادهم بضحك: شغلنا ده يا حبيبتي ملهوش مواعيد سفر 
رقيه: تمام يا سيدي مسافر فين 
ادهم: لندن 
رقيه بضحك: اوباا بقا ماشي يا عم 
ادهم ضحك وراح با'س دمغها وقال: خلي بالك من نفسك يا حبيبتي ولو احتجتي اي حاجه كلميني ماشي 
رقيه ببتسامه: حاضر يا حبيبي توصل بسلامه يارب 
وسبها ونزل ركب عربيتو ومشاا.. 

عند يونس في الشركه كان في اوضت الاجتمعات وواقف بغرور وثقه بيشرح الصفقه الجديده وكعادتو شرحو بيقتنعو بيه وبيمضي اوراق الصفقه.. 

مراد المغربي وده يبقا صاحب اكبر شريكات المغربي وده يبقا صاحب يونس من الطفوله وده برضو صاحب الصفقه الي يبعقدها يونس دلوقتي مراد عندو 26سنه ملامحو هاديه وجميله وطويل وابيض البشره وطبعا القمر ده هيبقا ليه دور معانا 

مراد ببتسامه جذابه: مبروك علينا يا يونس بيه
يونس بجديه: الله يبارك فيك يا مراد اتفضل معايا علي المكتب 
يونس طلع الاول ومراد وراه ومشوا الاتنين في ممر الموظفين بغرور وثقه واول ما دخلو المكتب يونس ضر'ب مراد بي البو'كس وقع علي الارض.. 
مراد وهو بيقوم: فيي اي يونس انت اتجنن'ت ولا ايه
يونس بعصبيه وزعيق: انا مليووون مره قولتلك خد بالك من تصرفاتك ولا لا 
مراد فهم ان هو عرف الي عملو امبارح وقال: والله ما عملت حاجه انا بركب لسه العربيه لقيت واحده جريت عليا حضنتني صعبت عليا خدتها ولا اسيبها يعني لوحدها ده يبقا حراااام ياعم 
يونس راح علي المكتب وفتحلو الاب توب وقال: تعال شوف كده السوشيال ميديا كلو يتكلم علي القر'ف ده
مراد بلا مبالاه: واي يعني هي دي اول مره لا وخد الكبيره بقا الخبر نزل في كل حته اصلا مش علي السوشيال ميديا بس 
يونس بغضب جحيمي: مرررااااد انت لازم تفوق بقاا من الي انت فييه ده اي يا ابني ده انت ممكن توقعنا كلنا معاك بسبب االقر'ف الي بتعملو ده
مراد ببرود: خلصنا بقا يا يونس انا ماشي عندي شغل 
يونس نفخ بقوه وقالو: في دا'هيه ياله سلام 
مراد بضحك: ماشي يا صاحبي سلام 

مراد مشا ويونس قعد علي المكتب بعصبيه وقال: يارب هلاقيها منين بس ولا منين من حازم الي كل يوم مشكله جديده ولا ادهم الي عملي مص'يبه من العيار التقيل ولو اتعرفت ممكن تعملنا مشاكل كتيرر ولا مراد الي مش بيفوق خالص ده 
وقام من علي المكتب وقال بصوت عالي: الصبررر يااارب من عندك علي العيله دي.. 
ونزل ركب عربيتو وراح علي القصرر واول ما دخل سمع صوت ضحك رقيه راحلها علشان يشوفها لقاها قاعده مع مرااد 
يونس بعصبيه حاول يخفيها وقال: اي يا استاذ مراد انت اي الي جابك هنا مش كنت بتقول عندك شغل 
مراد ببتسامه: ايه يا عم قولت اجي اتعرف علي القمر بتعنا علشان معرفتش اجي الحفله بتعتها وقولت اعتزرلها وواقدملها الهديه البسيطه دي 
رقيه بضحك: مراد دمو خفيف اوي يا يونس انا دمعت من الضحك والله 
يونس ضحك بسخريه وقال: انتي هتقوليلي طبعااا ده صاحبي من زمان وعارفوو 
مراد بضحك: انتي تأمريني يا ذات العيون الزرقه انتي الا قوليلي دي عينك بجد 
رقيه بضحك اقوي: لا بهزار 
يونس بنرفزه: رقيييه صوت ضحكتك عالي مينفعش كده واتفضلي علي فوق لو سمحت 
مراد: جرا اي يا يونس احنا لسه مقعدناش مع بعض 
يونس بزعيق: مرررااد متعصبنيش 
رقيه بخوف منو ومن غضبو: تمام انا لازم اطلع اصلا علشان انا ورايا شويت حجات كده هعملها 
يونس وهو بيبصلها بعصبيه: اتفضلي 
وسبتهم وطلعت ويونس مسك مراد من هدومو وقال: مرااااد دي مش شبه الي تعرفهم لو حاولت تقرب منها او تفكر فيها بس مجرد تفكيرر انا هزعلك وانت عارف زعلي وحش 
مراد وهو بينزل ايد يونس وقال بضحك: يا عم في اييه هو انا هاكلها انا كنت بتعرف عليهاا بس مش اكتر 
يونس بزعيق: ولا تتعرف عليهاا انت مالك بيها اصلاا 
مراد غمز وقال: هو اي الحوار علشان مش فاهم حاجه يا يونس بيه 
يونس بتوتر: هيكون في اي يعني مفيش اي حاجه انا بخاف عليها لانها بنت عمي وده واجبي ان احميها من الي زيك يا مراد بيه 
مراد بضحك: تمام يا صاحبي انا خلاص مش هقربلها خالص تمام كده 
يونس بصلو بطرف عينو وقال: تمام 
مراد: طيب انا همشي انا بقا علشان ورايا شويت حجات كده هعملها 
يونس: اوك سلام 
مراد: سلاام 
مراد سابو وركب عربيتو ومشا ويونس طلع علي اوضتو اخد شاور وراح علي الجنينه وبعد شويةة جالو تلفون.. 
يونس: الوو 
الشخص: ....... 
يونس بصدمه: نعم ما'تت ازاي وامته طب اقفل اقفل 
يونس مسح علي وشو بعصبيه وقال: ياربي الله يكون في عونك يا رقيه مش عارف هتعملي اي لم تعرفي.. 


يتبع الفصل التالي اضغط هنا 

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية احببتو رغما عني" اضغط على اسم الرواية


reaction:

تعليقات