القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية طفلة الفهد الفصل الثامن والخمسون 58 بقلم دعاء حجاج

 

رواية طفلة الفهد الفصل الثامن والخمسون

حط ايدو على فمها ومكنتش قادره تتحرك لان كان حضنها جامد اوى من ورااا
زينه حاولت تزقوا لكن معرفتش وبصت في المرايا وقالت بصدمه: جمال
جمال بص أيضا في المرايا وقال: مفاجاه صح ؟
زينه زقت جمال وقالت بارتباك: انت بتعمل اي هناا اطلع براااا
جمال قعد على السرير وقال ببرود مصطنع: مش طالع هتعملى اي يعنى
زينه بخوف: اطلع براااا
_وانا قولتلك مش طالع
_فهد لو عرف هيق"تلك
_وحد يقدر يق"تل أبوه بردو يا زينه
_جمال اطلع برااا
جمال قام من على السرير وقرب من زينه وقال: ياااا من زمان مسمعتش اسمى على فمك العسل ده
زينه رجعت لوراا وبلعت ريقها وقالت بتهديد: لو مطلعتش هرن على فهد أو
جمال حوطها بايدوا وقال: او اي كملى
الدموع نزلت من عين زينه وقالت: ابعد عنى
قرب منها وهمس في ودنها وقال: مش هبعد المره ده انا ما صدقت ان فهد مش هنااا
زينه زقت جمال للمره التانيه وقالت: انت اللى سرقت التصميمات صح ؟
_احب ذكاءك ده اوى
زينه مسكت التليفون وكانت رايحه ترن على فهد ولكن ايد جمال كانت اسبق
شد منها التليفون ورمى على الأرض وقال: كده هنزعل من بعض خليكى حلوه كده عشان يومك يعدي على خير
زينه بصريخ: ماماااا زينب
جمال حط ايدو على فمها ومسكها من خصرها جامد اوى وقال: بلاش استخدم معاكى الطريقه ده عشان هزعلك اوى
زينه بدأت ترتعش وجمال بدأ يشم شعرها وقال: هي هي نفس الرايحه اللى بحبها أوى
كانت بتحاول تبعد عنه وللأسف معرفتش
في شركه الكيلانى
اتجمعوا كلهم في غرفه الاجتماع فعلاا
_معنا ١٢ ساعه بس عشان نعمل تصميمات جديده
_بس معتقدش اننا هنقدر يا بيه
_هنقدر لو بقينا ايد واحده
هزوا راسهم وفهد بدأ يتكلم والكل يسجل وراء عشان يعرف شغله اي
بعد مرور ربع ساعه تقريبا
_يلا يا شباب ابداوا
حسام راح عند فهد وقال: انا عرفت مين اللى عمل كده
فهد بهمس: انا عارف بردو بس مش وقته خالص
حسام هز رأسه وقال: طب هتعمل معا اي
_بكره ان شاء الله
زينه جمعت كل قوتها وزقت جمال وطلعت تجري وكانت رايحه تفتح الباب ولكن جمال مسك أيدها وقال: عنيده اوى وانا بكر"ه العناد ده اوى
الدموع نزلت من عين زينه من شده الخوف وقالت بتوسل: ارجوك اطلع برااا
_اطلع ازاى انا ما صدقت ان فهد مش هناا ده فرصتي
_انت مش مكسوف من سنك
_ولما قبلتى تتجوزينى مقولتيش ليه انى كبير
زينه بعصبية: كنت حماره كنت طماعه كنت او"سخ بت تشوفها على وجه الارض
جمال حط ايدو على كتفها وقال: متقوليش كده على نفسك
زينه شالت ايد جمال وقالت بعصبية: اطلع براا مش هقولها كتير اطلع برااا
جمال فتح الباب وقال: هطلع يا زينه مش عشان خايف لا عشان هتكونى ليا قريب اوى
زينه زقتوا وقفلت الباب عالطول ووقعت على الارض وقعدت تعياااط
شيري شافت جمال طلعت تجري عالطول وقالت: جمال
جمال وقف وقال: في اي
_ازاي دخلت جواا
_متخافيش فهد مش جوا
شيري باستغراب: امال فين
_فهد هيكون في الشركه طول الليل
_ليه
_امرت واحد من اللى بيشتغلوا هناك يسرق كل التصميمات وفعلا عمل كده وفهد اضطر يقعد في الشركه النهارده عشان يعمل تصميمات جديده
شيري بخبث: ذكاء ليس له نهايه
_اتعلمى
_طب والباقي اي ؟
_الصفقه هتكون بكره وزينه هتكون لوحدها ساعتها هنقدر ناخد زينه و الباقي انتى عارفة
شيري بابتسامه تحمل الشر: واتمنى فهد يكر"ه زينه بعدها
_هيحصل يا شيري ووعد منى هيكون طلاق
_اتمنى يا جمال
زينه بدات تشم في نفسها وكانت قرفانه اوى ودخلت الحمام وبدأت تغسل وشها وايدها
وتقول بعياااط: حيو"ان بكر"هك
--------------------------دعآآء حجآآج ----------------------------
في منزل صديق من اصدقاء مالك
مالك وسمر دخلوا واميره قامت وقالت بصدمه: اي ده ازاى
سمر بصت لاميره إللى كانت في حاله صدمه وقالت: اخبارك اي يا أميره
اميره بلعت ريقها وقالت بخوف: الحمدلله انتى اخبارك اي
سمر مسكت ايد مالك وقالت: بخير يا اميره وكل اللى عملتى فشل للاسف
اميره بارتباك: انتى بتقولى اي ؟
سمر سابت ايد مالك وقالت: يعنى مش عارفه عملتى اي ؟
اميره هزت رأسها وقالت: مش فاهمه حضرتك بتتكلمى عن أي
سمر بصت لمالك وقالت: الرساله يا اميره
اميره رفعت وشها وقالت بخوف شديد: رساله اي
مالك راح عند اميره وقال: بلاش كدب وقولى الحقيقه
الكل كان واقف مصدوم ومكنوش فاهمين حاجه
_في اي يا مالك
مالك بص لاميره وقال بغضب: الحيوا"نه ده بعتت رساله لمراتى على اساس انها شاب
الكل بصدمه: اي
اميره بارتباك: رساله اي اللى بتتكلم عنها انت وسمر انا مش فاهمه حاجه
مالك بغضب جحيمى: التليفون فين يا سمر
سمر طلعت التليفون من الشنطه وعطتوا لمالك اللى مسك التليفون وقال: الرساله ده
اميره مسكت التليفون وقالت في سرها: انتهيت خلاص
مالك بهمس: بتفكري في اي أوعك تحاولى تكدبي عشان عرفت حقيقتك الو"سخه
الدموع نزلت من عين اميره وقالت بتمثيل: والله ما اعرف الرساله ده
مالك ضر"بها بالقلم والكل أنصدم وقالوا بانتهاد: مالك
مالك رفع ايدو في وشهم وقال: ده قلم خفيف ميوجعش صح يا اميره
اميره خدت شنطتها وكانت طالعه ولكن مالك مسك أيدها وقال: مش بالسهولة ده يا اميره
اميره سحبت ايدها وقالت: اللى بتعملوا ده غلط يا مالك وبعدين سمر واحده ر"خيصه والكل عارف كده في المدرسه
مالك ضر"ب اميره قلم للمره التانيه ولكن المره ده كان اقوي سمر مسكت ايد مالك وقالت: خلاص يا مالك ده واحده مجنونه عقليا
اميره حطت ايدها على فمها ووجدت د"م على أيدها وقالت: ازاى تعمل كده كل ده عشان
مالك قاطعها وقال: ايوه كل ده عشان مراتي ثم كمل بغضب: ولو فكرتى تعملى كده تانى هق"تلك فاهمه
اميره بصت لسمر وقالت: هدفعك التمن غالى اوى وخدت بعضها ومشت
صديق مالك: انا مش عارف اقولك اي بس شكرا اوى يا مالك
مالك مسك ايدو وقال: انا اسف اوى بس كان لازم اعمل كده ده هانت كرامه مراتى
حضنه وقال: انا مش زعلان بس كنت عامل الحفله عشان نتبسط شويه
مالك بعد عنه وقال: تمام اتبسطوا عن اذنك
مسك ايدو وقال: انت رايح فين الحفله لسه هتبدا
_انا مكنتش جاي عشان الحفله انا كنت جاي اخد حق مراتى
ثم كمل: مره تانيه أن شاء الله
_تمام ومتزعلش نفسك
مالك هز رأسه ومسك ايد سمر وقال: يلا عن اذنكم
مالك وسمر طلعوا فعلاا
_مكنش لازم تعمل كده يا مالك
مالك باستغراب: امال كنتى عايزانى اعمل اي
_اقصد مكنش لازم تضر"ب اميره
_يعنى قالت عليكى ر"خيصة واسكت
سمر بصت لمالك وقالت: ما انت قولتها بردو وسكت
مالك بعصبية: مش قولتلك انسي اللى حصل بس حضرتك لا هتفضلى تقوليها عالطول
سمر حضنت مالك وقالت:مش قصدي هي غلطت وخلاص زي ما انت غلطت معايا وانتهت
مالك خد نفس عميق وقال: اركبي عشان قربت اتخنق
سمر ابتسمت وقالت: حاضر
في شركه الكيلانى
بدأوا يشتغلوا بكل حماس وطاقه عشان يقدروا يخلصوا التصميمات في اقرب وقت
وقف على جنب وطلع التليفون وقال:جمال بيه الظاهر أن الخطه فشلت
جمال باستغراب: فشلت
_فهد بيه قدر يعمل تصميمات جديده وأعتقد أنه هيخلص قبل ما الشركاء يوصلوا
_طب واي يعنى مش فارقه
_طالما مش فارقه معاك طلبت منى أسرق التصميمات ليه
_موضوع مالكش دخل فيااا
_طب الفلوس اللى وعدتنى بيها
_هتاخدها بكره إن شاء الله
_تمام يا بيه
قفل التليفون والتفت لقي فهد في وشه قال بارتباك: فهد بيه
فهد بعصبية: لا بجد شابوه
بص في الأرض وقال: حضرتك بتتكلم عن أي
_كنت بتكلم مين ؟
الشاب رفع وشه واطمن نوعا ما وقال: ماما كنت برن عليها عشان اقولها انى هتاخر
فهد بابتسامه تحمل الغضب: يدوب تلحق تروح عشان ماما وحشتك اوى
الشاب بصدمه: حضرتك بتقول اي
فهد بصوت جهوري: بقا تسرق كل التصميمات يا حيو"ان وربنا ما هر"حمك
بص في الأرض وقال بارتباك: تصميمات اي
فهد مسك ايدو وقال: احنا هنهزر ولا اي
الشاب بخوف: ده جمال والد حضرتك اللى طلب منى كده
فهد ابتسم وقال: احبك كده
_انا اسفه يا بيه بوعدك مش هتكرر تانى
_فعلا مش هتكرر عشان حضرتك مش هتكون موجود في الشركه من النهارده
الشاب بصدمه: اي
فهد بصوت جهوري: براااااا
الكل بصدمه: ده فهد بيه
_يا تري في اي
حسام قام وقال: محدش يتحرك وكملوا شغلكم
حسام راح عند فهد عالطول وقال: في اي
_بقولك اطلع براااا
_مش قولت خليها بكره
فهد بص لحسام وقال بعصبية: ده مش مكسوف من اللى عملوا وراح كلم اللى أمروا وقال فهد بيه هيقدر يعمل تصميمات جديده والخطه فشلت
حسام وقف قدام الشاب وضر"به بالقلم وقال: للدرجه ده بتكر"ه النجاح لفهد يا حيو"ان
الشاب حط ايدو على خدو وقال: انا اسف والله ما هعمل كده تانى
_حسام خلى الامن ياخدوا فوراا
حسام هز رأسه وقال: حاضر
فهد دخل مكتبه وقعد على الكرسي وفجاه قال بخوف: زينه
فهد مسك التليفون ورن على زينه ولكن تليفونه كان غير متاح
فهد بخوف:معقول يكون جمال عمل فيها حاجه
فهد خد الجاكيت وقال: حسام
_في اي يا فهد
_انا لازم انزل فوراا
_تنزل فين الساعه ١١ مينفعش وبعدين التصميمات لسه مخلصتش
_مش هتاخر يا حسام
حسام هز رأسه وقال: حاضر يا فهد
فهد نزل عالطول وركب العربيه متجها الى القصر
------------------------------دعآآء حجآآج----------------------------
في الطريق
_مالكككك
مالك بص ليها وقال: اي
_ساكت ليه من ساعه ما طلعنا وانت ساكت كده
_هقول اي ؟
_اممم ولا حاجه
_اي رايك نقعد هنااا شويه
سمر بصت ليا وقالت: دلوقتى؟
مالك هز رأسه وقال: اه دلوقتى وبعدين خايفه من اي
_موافقه
مالك وقف العربيه ونزلوا وقعدوا على كرسي وقدامهم بحيره اعتقد
_مالك صحيح بابا سافر؟
مالك هز رأسه وقال: رن عليا النهارده الصبح وقالى أن السفر اتاجل لمده يومين
سمر خدت نفس عميق وقالت: طب الحمدلله انا فكرت انه سافر من غير ما أودعه حتى
مالك خد سمر في حضنه وقال: طلبت منه ميسافرش ولكن اصر
_لازم يسافر يا مالك الايجار لازم يندفع
_الايجار اندفع خلاص
سمر بصت في عيون مالك وقالت: انت اللى عملت كده ؟
_مش عارف
سمر زقت مالك وقالت: لا انت
مالك ابتسم وخدها في حضنه وقال: بلاش العفويه ده مش لايقه عليكى
_لازم اكون كده مينفعش انا وانت نبقا زي بعض
مالك بعد عنها وقال: نعم يا حلوه
سمر ابتسمت وقالت: بهزر معاااك خليك هادي كده
_طب يلا قومى
_ليه احنا لسه قاعدين
_زهقت من شكلك قومى يلا
سمر ضر"بت مالك وقالت: لما ابعد متلومش الا نفسك ساعتها
مالك مسكها من شعرها وقال: ممنوع اسمعك بتقولى كده تانى
سمر زقت مالك وقالت: طب يلاا أصلها هتقلب خناق
مالك قام ومد ايدو ليها وقال: يلا
سمر حطت أيدها في ايد مالك وركبوا العربيه ومشوا
في قصر الكيلانى
نزل من العربيه عالطول وكان خايف على زينه اوى وطلع يجري زي المجنون
فتح الباب وقال بخوف: زينه
طلعت من الحمام وهدومها كانت مبلوله كلها
فهد جري عليها عالطول وقال بخوف: اي اللى حصل
زينه:__________
فهد مسك ايد زينه وقال: هدومك مبلوله كده ليه
زينه حضنت فهد وقعدت تعيااط وقتها فهد خاف اوى على طفلته الا يكون جمال عمل فيها حاجه
_متسبنيش تانى
فهد بعد عن زينه وباسها على راسها وقال: في اي ؟
زينه بصت لتحت وقالت بصوت مقطع: ج م ا ل
_انتى خايفه من اي انا جنبك
_جمال دخل وكان عايز ****
فهد بصدمه: اي ؟
زينه هزت راسها وقالت: وقال كلام مش لطيف يا فهد
عيون فهد قلبت الى اللون الاحمر وطلع عالطول
قال بصوت جهوري: جماااال
زينب قامت وبتول أيضا وطلعوا عالطول
_في اي يا فهد
فهد بغضب: جمال فين يا ماما
_معرفش
شيري سمعت زعيق فهد قامت وقالت بخوف: فهد
طلعت عالطول ووقفت جنب الباب وقالت: معقول يكون عرف أن جمال دخل لزينه ؟
_جماااال
جمال طلع اخيرااا وقال: في اي هناا
فهد راح عند جمال وقال بعصبية: انت ازاى تدخل لمراتى ؟
جمال بكدب: انا دخلت لمراتك امتى
فهد بعصبية: أوعك تكدب زينه قالتلى انك دخلت عليها وحاولت تقرب منها
زينب وبتول بصدمه: اي
جمال بكدب أيضا: اي الكلام ده اكيداا في حاجه غلط انا قاعد في اوضتى من بدري اوى حتى اسال شيري
شيري بخوف: انااااا
فهد التفت لشيري وقال: بيقول الحقيقه يا شيري
شيري بلعت ريقها وقالت: اه يا فهد عمى جمال كان موجود في اوضته ومطلعش خالص
_وحضرتك مراقبه بقااا
شيري بارتباك: لا مش مراقبه بس ده الحقيقه
فهد ابتسم ابتسامه تحمل السخريه وقال: يعنى زينه كدابه وانت صادق
_لازم تاخد مراتك مستشفي امراض عقليه عشان لازمها علاج
فهد رفع ايدو وقال: جمااااال
زينب مسكت ايد فهد وقالت:انت ازاى تمد ايدك على ابوك
_بجد عايزانى اعمل اي لما ارجع والقي مراتى بالوضع ده
_مهما كان مينفعش تمد ايدك على ابوك مش اخلاق ده يا فهد
_انا مش عارف بتعملى كده ليه بس متاكد ان في حاجه مخبيها
زينب بلعت ريقها وقالت بارتباك: مفيش حاجه
فهد سحب ايدو وبص لجمال وقال: مخلصتش يا جمال بيه ونهايتك قريبه اوى
جمال بتمثيل: انا اول مره اشوف ابن بيقول كده لأبو
فهد دخل الاوضه عالطول
زينب وقفت قدام جمال وقالت: أوعك تقرب من زينه تانى
جمال ضحك وقال: ما كنتى حلوه اي اللى حصل
زينب بتهديد: صحيح معاااك سر ممكن يد"مر عائلتى بس انا كماان معايا نفس السر إلى يدخلك السجن ويعد"مك
_انا مش راضي اقول حاجه عشان الفيديو الى معاكى مش اكتر بس بوعدك هلاقي وساعتها هقول السر اللى هيد"مر العائله كلها
_عمرك ما هتتغير عمرك
جمال بابتسامه: فعلااا
زينه كانت قاعده على السرير وفهد قعد جنبها وقال: انا جنبك يا زينه
زينه حضنت فهد وقالت: خليك جنبي يا فهد كان ممكن يجرالى حاجه
فهد باسها على رأسها وقال: متخافيش من اي حاجه طول ما انا جنبك
_طب والشغل
_هرن على حسام متقلقيش
زينه بحزن: طيب
فهد حط ايدو على خدها وقال: انتى خايفه ليه انا جنبك
زينه بعياط: لا مش جنبي يا فهد والنهارده لو كان جمال عمل حاجه كنت هتكون السبب
زينه قامت ونامت عالطول
فهد بص لتحت وقال: قولتلك ده مسئوليه يا زينه
فهد مسك التليفون ورن على حسام
_الووو
_حسام انا مش جاي
حسام بصدمه: ليه
_انسي الصفقه خالص سلااام
حسام بانتهاد: فهد الوووو
في غرفه جمااال
شيري دخلت وقالت بعصبية: فرحان
جمال قام وقال: في اي
_اعتقد فهد هيقعد مع زينه والخطه كده فشلت
جمال بصدمه: فهد قاااعد
شيري هزت راسها وقالت بعصبية: اه قاعد عارف ليه بسبب غباءك ده كان لازم تروح لزينه يعنى
جمال مسك ايد شيري جامد اوى وقال: أوعك تعلى صوتك عليااا فاهمه
شيري زقت جمال وقالت بعصبية: كنت غلطانه لما طلعتك من السجن فعلا ده كان مكانك الطبيعى
_انا المجرم وانتى البريئه أوعك تنسي اللى عملتى معااايا ولو فهد عرف ممكن يطردك من هناا واحتمال تدخلى السجن
شيري بلعت ريقها وقالت بخوف: فهد ميعملش كده
جمال قعد على السرير وقال بسخريه: يعمل يا حلوه واكتر من كده كمااان
شيري بدات تفكر وتقول هل ممكن فهد يعمل فيها كده فعلا لما يعرف انها عايزه تفرقوا عن زينه
------------------------------دعآآء حجآآج----------------------------
في صباح اليوم التالى
فاق من النوم وحط ايدو مكان ما بتنام زينه واتفاجا انها مش جنبه
قام عالطول وقال بانتهاد: زينه
طلعت من الحمام وفهد خد نفس عميق وقال: صباح الخير
زينه وقفت قدام المرايا ومردتش عليااا
فهد قام وحضنها من ورا وقال: متعمليش كده يا طفلتي انا مقدرش على زعلك
زينه زقت فهد وخدت بعضها وطلعت
فهد خد نفس عميق وقال: انا عارف انى غلطان ومكنش لازم اسيبك خصوصاً أن جمال موجود بس بوعدك مش هسمح لحد يقرب منك تانى
زينه كانت معديه وفجاه وقفت مكانها
_مش هخلى يوقع فاهم
جمال بتهديد: خلاص هروح اقول كل الحقيقه ومش مهم ادخل السجن أو امو"ت الاهم ان العائله تتد"مر
زينب مسكت ايد جمال وقالت بتوسل: ارجوك ارجوك لا
جمال ابتسم وقال: زي الشاطره تخلى فهد يوقع على الورقه ده
زينب مسكت منه الورقه وقالت بعياط: حاااضر
جمال حط ايدو على خد زينب وقال: شاطره وخد بعضه وطلع وزينه استخبت عالطول
زينه بتفكير: سر اي وورق اي اللى جمال عايز فهد يوقع عليا
زينه دخلت لزينب وقالت: سر اي يا ماما اللى هيد"مر العائله كلها
زينب بصدمه: سر
_انا سمعت كل حاجه
زينب بارتباك: اللى سمعتى مش صح
زينه بتهديد: لو معرفتش السر ده هروح اقول لفهد أن جمال بيهددك بحاجه
زينب مسكت ايد زينه وقالت: مينفعش تعرفي مينفعش
زينه مسكت الورقه وزينب حاولت تمسك منها الورقه ولكن زينه انصدمت وقالت: أوراق ملكية
_زينه اهدي هقولك على كل حاجه بس اوعدينى متقوليش لفهد
زينه بعصبيه: ازاى عايزه تخلى فهد يتنازل عن أملاكها لجمال يا ماما
_زينه اسمعينى
زينه بزعيق: اسمع اي عايزه تاخدي حصه فهد لجمال
_ورث عائله الكيلانى كله بتاع فهد يا زينه
زينه بصدمه: اي
زينب قفلت الباب وقالت: اوعدينى متقوليش لفهد على اللى هقولوا
زينه مسكت أيدها وقالت: بوعدك
زينب بارتباك: فهد فهد
زينه بنبضات قلب عاليه جدااا: مالو
زينب غمضت عينها وقالت: فهد اسمو الحقيقي فهد نور الدين المنصوري وليس فهد الكيلانى
زينه بعدم فهم: يعنى اي
زينب ببكاء شديد: فهد مش ابنى ولا ابن جمال يا زينه
زينه:😳😳

يتبع الفصل التاسع والخمسون اضغط هنا

الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية كامله"رواية طفلة الفهد" اضغط علي اسم الروايه

reaction:

تعليقات