القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية طفلة الفهد الفصل السابع والخمسون 57 بقلم دعاء حجاج

    

رواية طفلة الفهد الفصل السابع والخمسون

سمر جرت على مالك عالطول وقالت: انا اسفه انا اسفه 
مالك حاول يقوم وسمر كتمت ضحكتها وقالت في سرها:اعتقد الفوز لينا دلوقتى 
_مالككك
مالك حاول يقول لكن مقدرش فهد سندوا عالطول وقال: اي اللى حصل 
مالك بص لسمر وكان متنرفز اوى 
زينه همست في ودن سمر وقالت: انتى اللى عملتى كده 
سمر بهمس أيضا: اي رايك بقااا 
زينه قعدت تضحك وقالت: كده نقدر نفوز 
مالك قعد على الكرسي وقال:فهد انا مش هقدر العب 
فهد بصدمه: انت بتقول اي 
مالك بص لسمر وقال بعصبية: العب ازاى دلوقتى مش قادر اقف على رجلى 
فهد بص لزينه وسمر اللى كانوا فرحانين اوى وقال: نأجل المباراة عادي 
زينه وسمر بصوت واحد: لا طبعااا وبعدين لو خايف تلعب لوحدك اعلن انسحابك ونخلص 
فهد بتحدي: هلعب ضدكم 
زينه برقت وقالت: وهتلعب ازاى وانت لوحدك 
فهد بص لمالك وقال: ما انا مش لوحدي صح يا مالك 
مالك قام وسمر وزينه بصوا لبعض
مالك راح عند سمر وحط كوع ايدو على كتفها وقال: مش موزه اللى تعمل فيا كده 
سمر زقت مالك وكانت متنرفزه اوى 
_انتوا لسه واقفين مش يلاا 
زينه بصت ليها بقرف وقالت:يلا يا سمر والشوط ده لينا أن شاء الله 
سمر مسكت ايد زينه وقالت: أن شاء الله 
--------------------------دعآآء حجآآج----------------------------
في مكان ما
_الكلام اللى بتقولوا ده خطير يا محمود 
_ومتاكد كمااان 
_لو فعلا جمال بيهدد المدام زينب يبقا بيهددها بسر كبير اوى
_تماما هو ده اللى عايز اقوله في سر كبير اوى ممكن يد"مر عائله الكيلانى لو انكشف
وقف قصاده وقال: بتفكر في اي 
_بفكر اروح لخالتى زينب 
محسن بصدمه: انت مجنون اي الكلام اللى بتقوله ده 
_خالتى زينب هي اللى عارفه اي السر اللى مخبي جمال 
_ازاى هتقولك وهي بتحاول تخفي عشان عائلتها 
_مش عارف بس حاسس ان السر ده ليا علاقه بفهد أو مالك 
محسن باستغراب: اشمعنا فهد ومالك 
_مش عارف بس اكيدااا السر ده مرتبط بمالك وفهد 
_يعنى السر ده لو انعرف جمال ياخد اعدام 
محمود هز رأسه وقال: طبعااا وبعدين خالتى زينب محاميه مستحيل تقف مع الشر إلا لو هتحمى ولادها 
_طب ناوي على اي 
_ما قولتلك هروحلها 
_اوعك تنسي أن خالتى حنان عرفتك 
محمود بص لتحت وقال بحزن: ده اسموا احساس الام مش احساس الخاله يا محسن 
محسن حط ايدو على كتف محمود وقال: فكر يا محمود بلاش تاخد خطوه ترجعنا للصفر 
_فكرت خلاص 
_معتقدش أن المدام زينب هتقولك الحقيقه 
_هتقول وواثق من كده كمااان 
محسن بص لتحت وقال: اتمنى 
_فين الشاب 
محسن شاور بايدو وقال: جوااا 
محمود فتح الباب وقال: اخبارك اي دلوقتى 
رفع عينه وقال بتعب: كفايه مش قادر 
_محسن فكوا 
محسن بصدمه: ليه 
_محتاجوا 
الشاب بعصبية: مش هساعدك تانى كفايه اوى 
محسن فكه فعلاا والشاب زق محسن ولكن محمود مد رجله ليقع على الأرض عالطول 
_مش بالسهوله ده يا حلو 
محسن مسكوا من لياجته وقال: قوم 
الشاب قام فعلا ومحمود حط ايدو على كتفه وقال: انا مستعد اطلعك من هناا ومش هدخلك السجن
_وانا ادخل السجن ليه 
محمود قعد يضحك وقال: انت ناسي حضرتك عملت اي انت مشترك مع جمال في جريمه قت"ل يا حلو 
بص في الأرض وقال: توعدينى انك هتسبنى
_بوعدك في حال تنفيذ اللى هطلبوا منك 
رفع راسه لفوق وقال: واي المطلوب 
_طبعاا جمال بيعتبرك دراعه اليمين يعنى لو سالتوا على أي حاجه هيقولك
_مش فاهم بردو اي المطلوب منى 
محمود همس في ودنه وقال: مراقبه جمال 
الشاب زقوا وقال: مستحيل اعمل كده 
_ليه مستحيل ممكن اعرف 
بارتباك: مقدرش اخون البيه اكتر من كده 
قعد على الكرسي وقعد يضحك وقال: انت عارف البيه ده لو عايز يقت"لك هيق"تلك 
_مستحيل 
_مستحيل ليه 
_عشان دراعه اليمين
محمود قام وقال: تماماً ده اللى عايز أقوله 
_مش فاهم
_طبعا انت عارف كل حاجه عن الحادثه يعنى لو جمال خاف تقول حاجه لحد عن يوم الحادثه هيق"تلك عالطول
الشاب بتفكير: موافق 
محمود بص لمحسن وقال: تعجبنى كده 
------------------------دعآآء حجآآج-----------------------------
_بتول هاتى الكوره 
بتول رمتها لزينه اللى حطتها اخيرااا في الشبكه وسجلوا الهدف الاول 
زينه بفرحه جنونيه: جوووول 
فهد وقف وكان فرحان اوى على فرحه زينه وافتكر كلامها لما قالت عايزه اكسب
مالك وقف جنب فهد وقال: مش هينفع كده لازم نركز شويه 
فهد:________
مالك بصوت عالى نوعاً ما: فهههد
فهد بخضه: في اي يخربيتك خضتني
مالك بعصبية: انت مش معايا خالص ثم كمل بتريقه: عايز قلبك قاسي النهارده وقلبك انت يا محن 
فهد بص ليا وقال: دول سجلوا هدف يا جدع اهدااا كده 
_بالطريقه ده اعتقد اننا هنخسر 
زينه بصت لفهد وغمزت ليا فهد بص ليها وهز راسه بمعنى مش هتكسبوا 
مالك مسك الكوره وقال:ركز شويه 
زينب مسكت الصفاره وقالت: ابداوا
مالك رمي الكوره لفهد اللى جري بيها وزينه شدتوا عالطول من هدومه وخدت منه الكوره وسجلتها
فهد وقف وبص لزينب اللى كانت بتتكلم في التليفون 
مالك بعصبية: ماماااا
_استنى يا حنان خليكى معااايا ثم قالت: في اي يا ولاد 
فهد رفع حاجب وقال:يعنى مفيش مخالفه 
_معلش مخدتش بالى هو اي اللى حصل 
زينه راحت عند زينب وقالت: مفيش يا ماما دول مجانين كلمى خالتى حنان وابقي سلميلى عليها 
فهد راح عندهم وقال بعصبية: لا طبعاا ده اسمه غش 
زينه مسكت ايد فهد وقالت: ده مش غش يا حبيبي ده ذكاء
فهد زقها وقال: كنت نازل اسبلك الاشواط بس كده حلو اوى 
_لاء لاء خلاص مخالفه يا ماما 
فهد مسك الكوره ورمها لمالك وقال: استعد 
مالك مسك الكوره وقال: اشطااا 
زينه بحزن: يخساره 
زينب مسكت التليفون وقالت: اي يا حنان 
مالك مسك الكوره ومرارها على الأرض لحد ما وصل عند الشبكه ووقف وقال بالم: اعاااااا 
سمر جرت على مالك وقالت: في اي 
مالك رمي الكوره وقال: رجلى 
زينه مسكت الكوره وحطتها وقالت: جووول
فهد ضر"بها على دماغها وقال: في اصابه اهدي شويه 
_انتوا واقفين تهزروا هاتوا دكتور 
فهد مسك رجل مالك وشدها جامد 
_اعااااااااااا 
_اجمد يا جدع 
_في اي هنااا 
زينه بتريقه: روحى كلمى خالتى حنان 
_في اي يا بت 
زينه بحزن: يعنى قولتلك بلاش تبقي قاسيه معنا كده لكن لا حضرتك واقفه مع عيالك 
_انا مخدتش ولا قرار لحد دلوقتى ضدكم مش صح يا بتول 
_ماما عندها حق يا زينه ماما مكنتش في المباراة اصلا 
زينب ضر"بت بتول على كتفها وقالت: اخص عليكى يا بتول 
مالك قام وقال: كفايه اوى كده انا مش مستغنى عن رجلى 
فهد بصدمه: مالككك 
مالك وهو ماشي: بلا مالك بلا خرااا 
زينه وسمر قعدوا يضحكوا وفهد بعصبية: بتضحكوا على اي 
_خلاص بقيت لوحدك 
شيري راحت عند فهد ومسكت دراعه وقالت: ممكن ابقا معاك يا فهد 
فهد بص ليها وقال: خلاص ماشي 
زينه زقت شيري وقالت: مينفعش ده غش مش ذ"نبنا أن مالك ينصاب 
فهد بحده: لا ذ"نبكم مش سمر السبب في اللى حصل 
_لا طبعاا مالك اللى وقع على الأرض لوحده 
_اعلن انسحابي عن اذنكم 
زينه مسكت ايد فهد وقالت: كده احنا اللى كسبنا صح 
_اه بس بمزاجى مش اكتر 
_مزاج اي يا ابو مزاج اعترف انك خايف تلعب لوحدك
_لا مش خايف وممكن افوز عليكم انتوا الاربعه
زينه بخوف: خلاص يا عم بمزاجك بمزاجك بس احنا اللى كسبنا 
فهد خد التليفون وطلع على فوق 
زينه حضنت سمر وكانت فرحانه اوى وقالت: احنا الاقوي 
سمر بهمس: الاقوي في اي أوعك تنسي لو مكنش مالك انسحب كنا خسرنا 
_اممم مش مهم طالما انسحبوا يبقا احنا اللى كسبنا 
-------------------------دعآآء حجآآج-----------------------------
في اوضه مالك 
خد شاور وطلع من الحمام وفجاه تليفونه رن
_اي يا برنس اخبارك اي 
_بخير انت اخبارك اي 
_ماشي الحال بقولك اي 
_اممم
_كلنا طالعين النهارده وهنسهر اي رايك 
مالك بتفكير: في بناااات 
سمر وقفت عند الباب وقال بصدمه: بنات تانى يا مالك 
مالك بص لسمر وقال: في اي يا بت 
سمر دخلت وقالت: بنات تانى
_مخلصتش كلامى على فكره 
_بقولك في بنااات
_ايوه فياا 
سمر كانت واقفه ومش فاهمه هو بيقول كده ليه 
_يعنى اميره هتكون موجوده
_ايوه ليه 
_خلاص موافق يلا سلام 
مالك قفل التليفون وسمر ضمت حواجبها ومكنتش فاهمه حاجه 
مالك خد الجاكيت وكان طالع ولكن سمر مسكت دراعه وقالت: انت رايح فين 
_طالع 
_ما انا عارفه انكم طالع عايزه افهم اللى قولتوا من شويه 
_لازم اخد حقك من اميره وده فرصه حلوه اوى خصوصاً أن الأغلبية هيكون موجود
_طب هاجى معاااك
_لسه بليل
_امال انت رايح فين دلوقتي وبعدين مش رجلك بتوجعك
مالك قرب من سمر وهمس في ودنها: ده لعبه مش اكتر 
سمر بصت في عيونه وقالت: لعبه 
مالك هز رأسه وقال: مش كنتى عايزه تكسبي 
سمر بابتسامه: يعنى عملت كده عشانى 
_واعمل المستحيل عشان سعادتك كماان
سمر حضنت مالك وقالت: انا بحبك اوى 
مالك باسها على رأسها وقال: وانا بعشقك ثم كمل: رايح مشوار صغير اوى وراجع
سمر بعدت عن مالك وقالت:طيب 
في اوضه شيري 
خدت شاور ومسكت التليفون لقت جمال رن اكتر من ١٥ مره 
شيري باستغراب: خير 
شيري رنت على جمال اللى فتح عالطول وقال بعصبية: كنتى فين تعرفي انا رنيت عليكى قد اي 
شيري بعصبية: في اي 
جمال بهدوء: الخطه هتتنفذ بكره إن شاء الله 
_ازاى ؟
_ازاى ده سبيها عليااا 
شيري بخبث: اتمنى الخطه تنجح 
جمال بابتسامه: أن شاء الله هتنجح يا شيري والمره ده فهد وزينه هيبعدوا عن بعض وللابد
_اتمنى 
شيري قفلت التليفون وقعدت على السرير وقالت: بس ازاى هتنجح فهد بيوثق في زينه اوي
في اوضه فهد 
زينه بفرحه: وكسبت وكسبت 
طلع من الحمام وقال: ما قولتلك بمزاحى متفرحيش كتير 
_ياخى هو الواحد حرام يفرح 
_بالطريقه ده حرام فعلاا 
زينه مدت أيدها لفهد اللى استغرب اوى وقال: اي 
_ايدك على ٢٠ الف جنيه
_ليه 
_مش حضرتك قولت اللى يفوز يطلب من التانى اللى عايزو 
_طب عايزاهم ليه 
_انت مالك 
فهد وقف قدام المرايه وقال: اعرف الاول 
زينه بصت ليا وقالت: مش لازم تعرف على فكره 
_مش هتاخديهم الا لما تقولى 
زينه بعصبية: عايزه اروح للأطفال 
فهد التفت اليها وقال باستغراب: اطفال 
زينه هزت راسها وقالت: اه اطفال ايتام هما 
_خلاص كده ماشي 
_طب هات طيب 
وفجاه رنت تليفون فهد قاطعتهم 
فهد مسك التليفون وقال: اي يا حسام 
حسام:_________
فهد بصدمه: اي 
زينه بخوف: في اي 
فهد قفل التليفون وطلع عالطول 
_فهد فهد 
زينه قعدت على السرير وقالت باستغراب: يا تري اي اللى حصل
-------------------------دعآآء حجآآج---------------------------
بعد مرور ربع ساعه وخصوصا في شركه الكيلانى
فهد وصل الشركه وقال: اي اللى حصل 
حسام بص لتحت وقال: للاسف كل التصميمات اتسرقت
فهد بعصبية: بتهزروا صح 
حسام هز رأسه وقال: هو ده اللى حصل 
_ازاى حصل كده ازاى
_الشركاء هيجوا بكره وللاسف مفيش تصميمات نعرضها 
_فين كاميرات المراقبه 
_للاسف كانت متعطله لحظت سرقت التصميمات 
_يعنى اي حد دخل الشركه وخد كل التصميمات وطلع 
_مش عارف بس يمكن حصل كده 
_لا محصلش كده في حيوا"ن هناا هو اللى عمل كده 
كان واقف على جنب وبلع ريقه من شده الخوف اللى كان مسيطر عليااا 
_طب وبعدين يا فهد الصفقه لازم تتم بكره 
_انا عندي حل 
حسام بص لفهد وقال: حل اي 
_محدش هيروح النهارده 
الكل بصدمه: اي 
_البنات بس اللى تقدر تروح وانتوا يا شباب هتفضلوا لازم نكون ايد واحده 
الشباب هزوا رأسهم وقالوا : تمام يا بيه 
فهد دخل المكتب ورن على زينه 
زينه فتحت التليفون وقالت: اي اللى حصل 
_خدي بالك من نفسك 
زينه ضمت حواجبها وقالت: ليه 
_التصميمات اتسرقت  للاسف وهضطر اقعد في الشركه الليله 
_مين اللى عمل كده 
_مش عارف المهم تاخدي بالك من نفسك 
زينه هزت رأسها وقالت: ربنا يوفقك وتقدر تعمل تصميمات من جديد 
_يا رب يا زينه 
_خد بالك من نفسك 
_حاضر ثم كمل : يلا عايزه حاجه 
_سلامتك 
فهد قفل التليفون وحسام دخل وقال: هتعمل نفس التصميمات ولا لا 
_جديده 
_بس ده هياخد وقت كبير يا فهد على الأقل اسبوع 
_هنقدر يا حسام اجمع الشباب في اوضه الإجتماع
حسام هز رأسه وقال: حاضر 
في المساء
طلعت من الحمام ووقفت قدام المرايه وفجاه الباب انفتح لتلتفت زينه عالطول وقالت بارتباك: مين 
زينه راحت عند الباب وبصت برااا مالقتش حد دخلت الاوضه وقفلت الباب وفجاه حد حط ايدو على فمها و ٠٠٠
يتبع الفصل الثامن والخمسون اضغط هنا

الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية كامله"رواية طفلة الفهد" اضغط علي اسم الروايه



reaction:

تعليقات