القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية طفلة الفهد الفصل الثالث والخمسون 53 بقلم دعاء حجاج

  

رواية طفلة الفهد الفصل الثالث والخمسون

سمر فاقت من الصدمه وراحت عند اميره وقالت بعصبية: انتى ازاى تبعتى رساله زي ده لتليفونى يا حيو"انه 
_حضرتك بتكلمينى 
سمر مسكتها من أيدها جامد اوى وقالت: ايوه بكلمك انتى واحده قليله الادب ومش متربيه 
اميره زقت سمر وقالت: انتى ازاى تقوليلى كده ؟
_ده اقل حاجه اقولها لواحده زيك 
اميره شافت مالك نازل من العربيه وبدات تمثل 
_الله يسمحك ازاى تقوليلى قليله الادب انا متربيه كويس اوى 
_لو فعلاا متربيه مكنتيش بعتى الرساله ده لتليفونى
_انا معرفش حضرتك بتتكلمى عن أي
سمر صبرها نفذ مسكتها من شعرها وقالت بعصبية: رافضه تقولى صح انا هخليكى تعترفي غصب عنك 
_اعاااااااا 
مالك شد اميره عالطول لتترمي في حضنه وقال بعصبية: اي اللى بتعملى ده ؟
_الحيوا"نه ده هي اللى باعتت الرساله يا مالك 
_اميره مستحيل تعمل كده 
الجمله وقعت على سمر كالصاعقة وقالت بحزن: يعنى انا كدابه صح يا مالك 
مالك:__________
الدموع نزلت من عين سمر وقالت: الاجابه وصلت 
سمر خدت بعضها ومشت عالطول 
مالك بعد عن اميره وكان ماشي ولكن اميره مسكت ايدو وقالت: شكرااا 
مالك مسك ايدها جامد اوى وقال: لو طلع ليكى ايد في اللى حصل هقت"لك 
اميره بلعت ريقها وقالت بتمثيل: اخص عليك انا اعمل كده 
مالك زقها وخد بعضه ومشي ايضااا 
سمر  كانت واقفه على جنب ومكنتش مصدقه أن مالك وقف في صف اميره 
_سمر 
سمر مسحت دموعها وقالت: نيره
_في اي ؟
سمر بابتسامه: لا مفيش 
_اميره عملت اي تانى 
_متشغليش بالك عن اذنك 
نيره مسكت ايد سمر وقالت: قوليلى اي اللى حصل ممكن اساعدك 
سمر خدت نفس عميق وقالت: قولتلك مفيش عن اذنك 
عند زينه وفهد
فهد كان في حاله صدمه وقال: اي اللى عامله في نفسك ده 
زينه مسحت الشوكولاته من على فمها وقالت: النوع ده مش حلو يا فهد 
فهد قام وقال: امال لو كان حلو كنتى عملتى اي مش شايفه وشك بقااا عامل ازاى 
زينه قامت وراحت عند فهد وقالت: تاخد واحده
فهد مسك ايد زينه وقال: اي القرف ده 
_في اي يا حبيبي 
_روحى اغسلى وشك وغيري هدومك وتعالى نضفي مكانك
_طب استنى فاضل الشوكولاته ده بس 
فهد بص على علبه الشوكولاته وقال بصدمه: العلبه فين يا زينه 
_ليه مش انت عندك حساسيه منها 
فهد مسك زينه من شعرها وقال: ازاى تاكلى علبه شوكولاته لوحدك يا زينه 
زينه زقت فهد وقالت: امال عايزنى اجيب حد ياكل معايااا 
_ابعدي عنى بقرفك ده 
_ليه ده الشوكولاته حلوه اوى
_انا نازل ارجع القي القرف ده مش موجود 
_طيب 
فهد نزل فعلااا وزينه بصت في المرايه وقالت: للدرجه ده شكلى مقرف ده شوكولاته مش حاجه وحشه يعنى 
بعد شويه زينه طلعت من الحمام بعد ما غيرت هدومها 
فهد دخل وقال: تمسحي الارضيه من القرف اللى عملتى ده
_وانا مالى هو انا خدامه 
_ام لسانك ده هيوديكى في داهيه 
_انت رايح فين 
فهد طلع بدله من الدولاب وقال: الشغل اتاخرت اوى بسبب حضرتك 
_وانا هقعد لوحدي 
فهد بتريقه: تعالى معايااا 
زينه بسعاده: موافقه 
فهد خد البدله وقال: امشي من قدامى عشان صبري نفذ خلاص
_طب بقولك 
_ارغى 
_خدنى في طريقك 
فهد رفع حاجب وقال: ليه 
_هروح لسمر 
_مش كنتى عندها من يومين 
زينه بطفوله: عشان خاطري 
_وانتى مفكره ان ليكى خاطر عندي 
زينه حضنت فهد وقالت: اه طبعااا مش انا نقطه ضعفك 
فهد بص في عيون زينه وقال: المشكله انك فعلا نقطه ضعفي 
_امممم يبقا توافق 
فهد خد نفس عميق وقال: موافق بس ابعدي عنى عشان اتاخرت اوى 
زينه بعدت عن فهد وقالت: أوعك تتاخر هستناك تحت 
_طيب 
زينه طلعت من الاوضه وشيري دخلت عالطول وقالت:فهد 
فهد وقف جنب الباب وقال: شيري 
_الدش مش راضي يقفل خالص ومش عارفه اعمل اي 
_انزلى لجاسر خلى يشفهولك 
شيري بخبث: ما انا نزلت ومالقتهوش اعتقد خالتى طلعت
فهد طلع من الحمام بعد ما لبس هدومه وقال: ماشي
فهد راح مع شيري فعلااا 
جمال كان واقف على جنب وقال: دوري اناااا بقااا 
جمال نزل ولقي زينه واقفه منتظره فهد اللى اتاخر اوى 
_مستنيه مين يا زينه ؟
زينه بعصبية: وانت مالك يا جمال 
جمال قعد يضحك وقال: اي الجراه اللى نزلت عليكى ده المهم فهد في اوضه شيري دلوقتى 
جمال قرب من زينه وهمس في ودنها وقال: ومع بعض في الحمام 
_😳😳
زينه فاقت من الصدمه وزقت جمال وقالت: انت كداااب 
_طب روحى اتاكدي بنفسك 
زينه طلعت عالطول 
فهد كان بيحاول يقفل الدش لكن معرفش
_هو اي اللى حصل ؟
شيري قربت من فهد وقالت: مش عارفه علق مره واحده  
شيري زقت فهد تحت الدش واترمت علياااا 
زينه دخلت وفتحت باب الحمام وكانت في حاله صدمه 
زينه بصدمه: فهد 
فهد قام عالطول وشيري نزلت الفستان من على كتفها وقالت بارتباك: زينه 
زينه طلعت تجري عالطول وفهد طلع وراهاااا 
شيري بابتسامه تحمل الشر: البدايه يا زينه ده البدايه لسه في كتير اوى 
فهد مسك ايد زينه وقال: انتى عارفنى كويس 
زينه بحزن: وبوثق فيك كمااان بس ممكن تفسير اللى شوفته ده
فهد حط ايدو على خد زينه وقال: الدش عند شيري كان معلق روحت عشان اشوف اي السبب 
_وانت روحت ليه 
_جاسر مش هنااا واضطرت اروح
_مااشي 
فهد مسك ايد زينه وقال: انا حاسس انك مش واثقه فياا ومصدقه اللى شوفتى 
زينه حضنت فهد وقالت: وانا عارفه فهد الكيلانى كويس ومستحيل اشك فيااا
شيري كانت واقفه عند الباب وقالت بابتسامه: حلوه الثقه اللى ما بنكم ده بس بوعدكم الثقه ده هتهتز بنكم قريب اوى 
زينه بعدت عن فهد وقالت: طب ادخل غير هدومك 
فهد هز رأسه وقال: مش هتاخر 
زينه هزت راسها أيضا وقالت: ماشي 
زينه بصت لشيري اللى كانت واقفه عند باب اوضتها 
_متحاوليش يا شيري عشان محاولاتك هتكون كلها فاشله  
شيري راحت عند زينه وقالت: صحيح صغيره بس واعيه اوى 
زينه بثقه: بنتعلم منك يا شيري 
_انا عارفه ان ده اللى هيحصل 
زينه ضمت حواجبها وقالت: امال عملتى كده ليه اي الاستفاده من كده 
شيري قربت من زينه وهمست في ودنها وقالت: ده تحذير منى ليكى مش اكتر 
زينه ابتسمت وقالت: وفري تحذيراتك ده لنفسك 
شيري قبضت ايدها وقالت: أسبوع بس يا زينه ونهايتك هتكون قريبه اوى 
_ليه متكنش نهايتك انتى يا شيري 
شيري بابتسامه تحمل الثقه: لا يا زينه مش نهايتى اللى قربت نهايتك انتى 
فهد طلع الحمام وقال: زينه 
_يلا عن اذنك واتمنى ليكى التوفيق والنجاح في خططك الجايه سلااام 
زينه دخلت لفهد وفهد قال:كنتى فين 
_كنت واقفه مع شيري بسألها الدش علق لوحده ولا مقصوده
فهد رفع حاجب وقال: نعم
زينه مسكت ايد فهد وقالت: انسي 
_طب يلاااا 
زينه وفهد طلعوا فعلاا وشيري كانت متعصبه اوى 
جمال بتريقه: صدقنى الخطه ده لو نجحت مستحيل زينه تقعد مع فهد ثانيه واحده 
شيري بعصبية: مكنتش اعرف ان زينه بتوثق في فهد كده 
_طب وبعدين 
شيري بعصبية: وبعدين ده المفروض انا اللى اقولها مش انت 
ثم كملت: انا طلعتك من السجن ليه مش عشان تقت"ل زينه وفي الاخر طلعت بتحبها 
_وانا قولتلك اسبوع بس ونهايه زينه وفهد هتكون قريبه اوى
_ماشي يا جمال هصبر بس وربنااا لو ما نفذت لارجعك السجن زي ما كنت 
جمال قعد يضحك وقال: هو دخول الحمام زي خروجه يا شيري مش بالسهولة ده جمال يدخل السجن تانى 
_لا سهله وسهله اوى كمااان انت ناسي بابا يبقا مين
_وانتى ناسيه أنا ابقااا مين 
شيري دخلت اوضتها وقعدت على السرير وكانت متعصبه اوى وقالت بخبث: هديك اسبوع واحد بس يا جمال لو منفذتش هق"تل زينه 
في مكان ما 
_والله يا بيه ما اعرف حضرتك بتتكلم عن أي 
محسن قعد يضر"ب فيا وقال: قول الحقيقه 
محمود بعصبية: انت بتعمل اي 
محسن بعد عنه وقال: بخلى يقول الحقيقه 
محمود قعد على الكرسي وقال: كده كده هيقول الحقيقه واعتقد حضرتك عارف انا مين كويس 
_الصوت ده مش غريب عليااا 
محمود شال الغطا من على وش الراجل وقال: اي رايك بقا 
_😳😳
فاق من الصدمه وقال: انت لسه عايش 
_وانت مفكر اي 
الراجل بارتباك: والله جمال اللى عمل كده حتى اسال محسن 
محسن بغضب: ومش حضرتك نزلت من العربيه وقولت الظابط محمود في ذمه الله 
الراجل بلع ريقه وقال: بس انت اللى خربت الفرامل 
محمود بعصبية: مش ده موضوعنا 
الراجل بخوف: والله ما عملت حاجه تانيه
محمود مسكه من لياجته وقال: جمال اللى ق"تل اهل زينه صح 
الشاب قعد يكح وقال بارتباك: اي 
_طالما خفت كده يبقااا عارف كل حاجه 
_والله ما اعرف حضرتك بتتكلم عن أي 
محمود ضر"به بالقلم وقال: أوعك تحلف كدب اليوم اللى ما"تت فيا اهل زينه حضرتك جيت لجمال عشان تقوله بالخبر  ده 
الراجل بلع ريقه وقال: محصلش
_شكلك بتحب العن"ف وانا بعشق العن"ف بالاخص مع المجرمين اللى زيك 
الراجل بخوف: انت هتعمل اي 
محسن دخل ومعااا مياه سخنه لسه نازله من على النار
محمود حط رجله على طرف الكرسي اللى قاعد عليا الراجل وقال: بحب المياه السخنه اوى في التعذ"يب 
الراجل بخوف: بتهزر صح 
محمود بابتسامه: يا ريت كنت بهزر 
محسن حط المياه قدامه وقال: اي يا محمود 
_خلى ياخد فرصه معاك ساعتين بس وهرجعلك ساعتها يا محسن تحط المياه ده على النار عشان تكون سخنه اوى 
محسن هز رأسه وقال: حاااضر 
محسن مسك ايد محمود وقال: وانت رايح فين 
_لماما 
محسن بصدمه: اي 
_بس مش هروح كده 
_ازاى
_ركز انت مع الحلو ده ومالكش دعوه بيااا 
_خايف الا خالتى تعرفك يا محمود 
_معتقدش
_طب مش خايف حد يشوفك 
_انا مبخافش غير من اللى خلقنى ضيعت من وقتى كتير سلاام 
في المدرسه الثانويه ✨
_الكل بيقول أن مالك وسمر اطلقوا 
_مين اللى قال كده 
_معرفش بس سمعت 
سمر كانت ماشيه والكل كان بيقول كده وفجاه تليفون سمر رن 
سمر طلعت التليفون وقالت: الوو 
_انتى في البيت ولا في المدرسه 
_لسه طالعه من المدرسه ليه في حاجه 
_انا جايلك 
سمر فرحت اوى وقالت: يا ريت يا زينه انا محتاجكى اوى 
زينه باستغراب: سمر انتى كويسه 
سمر هزت رأسها وقالت: اه يا زينه كويسه 
_طب انا على الطريق أوعك تتاخري 
_حاااضر 
زينه قفلت التليفون وقالت: حاسه ان مالك وسمر اتخانقوا 
فهد ضم حواجبه وقال: ليه ؟
_مش عارفه بس صوت سمر بيوحى أن في حاجه حصلت 
فهد حط ايدو على ايد زينه وقال: مالك اتغير يا زينه متخافيش 
زينه ابتسمت وقالت: عااارفه 
سمر طلعت على الطريق ومكنش في ولا عربيه خالص على الطريق
_الجميل واقف لوحده ليه ؟
سمر بعدت عن الشاب ولكن راح عندها بكل جرأة 
_مين اللى مزعلك بس 
_امشي من قدامى والا
الشاب مسك ايد سمر وقال: والا اي ؟
سمر زقت الشاب وضر"بته بالقلم وقالت: امشي من قدامى 
الشاب حط ايدو على خدوا وقال بعصبية: انتى ازاى تمدي ايدك عليااا يا روح امك 
سمر بعصبية: الا امى فااهم
_ليه ما"اتت 
الدموع نزلت من عين سمر والشاب حط ايدو على كتفها وقال: فكرتك بيها ولا اي انا اسف اوى 
سمر شالت ايد الشاب وقالت: بقولك امشي من قدامى 
_انتى شكلك وحيده ومحتاجه حد جنبك
_وانا جنبها يا روح امك 
سمر بصت لقت مالك في وشها 
_مين حضرتك عشان تقول كده 
_عايز تعرف انا مين 
_اه يا ريت 
مالك ضر"به على راسه وقال: جوزها يا روح امك
الشاب حط ايدو على دماغه وطلع يجري عالطول 
سمر بصت لمالك والسكوت كان سيد الموقف 
اخيرااا يخرج منهم واحد من الصمت ويقول: قولت كده ليه مش انا ر"خيصه وكل"به فلوس وكدابه 
مالك بص لتحت وسكت 
سمر مسكت ايد مالك وقالت: انت ليه بتعمل كده انت ليه مش واثق فيااا 
مالك:________
سمر مسحت دموعها وقالت: انا كده وصلى الجواب 
سمر كانت ماشيه ولكن مالك مسك ايدها وشدها ليااا لتترمي في حضنه 
سمر قعدت تعياااط وقالت: كل مره بتجرحنى بكلامك وانت عارف انى محتاجك اوى جنبي 
مالك حط ايدو على شعرها وقال: وانا جنبك 
سمر بعدت عن مالك وقالت: لا يا مالك انت مش جنبي انت جنب غرورك وكبرياءك بس 
_وانا قطعت وعد على نفسي انى مستحيل هسامحك على اللى قولته في المطعم 
سمر وقفت عربيه وركبت ومشت
مالك حط ايدو على دماغه وقال: غلطت وكنت غبي لما اتسرعت وقولت كده 
فلاش باااك✨
_اخيرااا وصلت انا كنت منتظرك من بدري اوى 
_اخلص 
_مريم 
_مريم مين ؟
_مريم جابت خط جديد وممكن تكون ورا اللى حصل 
_وانت عرفت منين 
_سمعت مريم وهي بتقول لاميره هاتى الخط 
مالك بصدمه: اميره 
هز راسه وقال: قولتلك سمر مستحيل تعمل حاجه زي كده وانت مصدقتش 
_فين الاثبات على كلامك 
_مريم 
مريم طلعت وكانت حاطه وشها في الأرض وقالت: انا اسفه اوى يا مالك مكنتش اعرف ان اميره هتعمل كده خالص
_مش فاهم 
مريم بعيااط: اميره خدت التليفون منى وطلعت الخط بتاعى وقالت الخط ده يلزمنى 
_امممم
_وافقت وقولت ده خط جديد ومحدش لسه خد الرقم اجيب واحد تانى وخلاص انا كنت عارفه ان اميره هتعمل حاجه لسمر بس والله ما كنت اعرف انها هتوصل للدرجه ده من الو"ساخه 
_يعنى اميره اللى بعتت الرساله ده ؟
مريم هزت راسها وقالت: انا اسفه يا مالك والله ما كنت اعرف أن اميره هتعمل كده خالص 
_اميره فين 
مريم مسكت ايد مالك وقالت بخوف: لا والنبي لو اميره عرفت حاجه ممكن تقت"لنى 
مالك سحب ايدو وقال: متخافيش مش هتعرف انك انتى اللى قولتى 
مريم هزت راسها وقالت: طلعت من بدري واعتقد انها وصلت البيت 
_طب وسمر طلعت؟
_اه طلعت اعتقد واقفه على الطريق العام لان مفيش عربيات خالص 
_وعرفتي منين 
_ما انا طلعت مع اميره وشوفت سمر واقفه 
مالك بشر: بكره هخليها عبره لمن لا يعتبر 
باااااااك ✨
مالك ضر"ب العربيه برجله وقال: غبي وهتفضل طول عمرك غبي
وفجاه تليفون مالك رن 
مالك طلع تليفونه وقال: فهد 
_فينك 
_على الطريق 
_طب تعاليلى الشركه 
مالك باستغراب: ليه 
_تعالى بس !!
_حااضر
مالك قفل التليفون وركب العربيه ومشي 
في منزل سمر ✨
زينه بصت في الساعه وقالت: اتاخرت اوى وفجاه سمر دخلت 
زينه قامت عالطول وقالت: كل ده عشان توصلى 
_عامله اي 
زينه باستغراب: مالك 
_مخنوقه شويه 
زينه مسكت ايد سمر وقالت: انا قولت لفهد كده بردو لأن صوتك مكنش مظبوط خالص 
_امال بابا فين 
_فتحلى الباب وقال إنه رايح مشوار ضروري وطلب منى اقعد معاكى لحد ما يرجع 
سمر قعدت على الكنبه وحطت أيدها على دماغها وزينه باستغراب: في اي 
سمر هزت راسها وقالت: مفيش مخنوقه مش اكتر 
زينه قعدت جنبها وقالت: لا في حاجه مالك زعلك 
سمر رفعت وشها لفوق وقالت: وانا قولتلك مفيش 
_طب يا ستى انا مش هغصبك تقولى في اي بس متاكده أن في حاجه 
_فطرتى 
_اكلت شوكولاته كتير وقفلت معدتى خالص 
_طب تعالى نقعد فوق 
_فوق فين 
_فوق السطح 
_مينفعش عشان الحبوب اللى في وشي 
_مش هنقعد في حته فيها شمس 
زينه قامت وقالت: طب على شرط 
_امممم
_تقوليلى في اي 
سمر خدت نفس عميق وقالت: حاضر يا زينه 
في منزل الأنصاري ✨
الجرس رن وحنان قامت وفتحت الباب وقالت باستغراب: مين 
محمود حط وشه في الأرض وقال: عايز اشوف العداد 
_اتفضل 
محمود دخل فعلااا وكان نفسو يترمي في حضن أمه 
_مامااااا 
محمود بص لساره وكان رايح يقول اسمها ولكن حط ايدو على فمه عالطول 
_نعم يا حبيبتى 
_انا رايحه اقابل صحابي مش هتاخر 
_قولى لاخوكى الاول 
محمود بص لحنان وكان في حاله صدمه 
حنان بصت في الأرض وقالت بحزن: اخوكى مكنش بيحبك تطلعى براا ابدااا 
ساره حضنت امها وقالت: الله يرحمه 
الدموع نزلت من عين محمود غصب عنه ومكنش قادر وكان رايح يمشي لكن صوت حنان أوقفه
_محمود
يتبع الفصل الرابع والخمسون اضغط هنا

الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية كامله"رواية طفلة الفهد" اضغط علي اسم الروايه


reaction:

تعليقات