Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية قسوة الرعد الفصل الثاني وثلاثون والاخير32 بقلم زوزه بشاوي

    رواية قسوة الرعد الفصل الثاني وثلاثون والاخير32 بقلم زوزه بشاوي

 رواية قسوة الرعد الفصل الثاني وثلاثون


بعد فترة نبض لقت مهند وقف قدام مبني كبير
نبض:احنا فين؟!
مهند:في بيت رعد
رعد نزل هو ومهند ونبض وراهم ولقتهم دخلوا المبني ده و راحوا للاسانسير
نبض:انت عايش في اي دور؟!
رعد ضغط علي الدور ال 25 و نبض اتصدمت نوعا ما
نبض:الدور ال25!!!!!!!!!
مهند:هو في حاجة؟!
نبض(ببرود):لا بس مش مستواه
رعد ضغط علي ايده بغضب وبص قدامه
بعد فترة وصلوا للدور وراحوا ل شقة رعد..
رعد فتح الباب
نبض مشيت قدامهم ودخلت الشقة ورعد وراها مهند لسة هيدخل
رعد:استناني تحت
رعد قفل الباب ومهند الصدمة شلته
نبض:مش بطالة حلوة
رعد:في هدوم عندك هنا اتصرفي بيها عقبال ما هدومك ترجع
نبض:طيب
-رعد ساب نبض وطلع علي سلالم سودا كدة طلعته ل دور تاني
عبارة عن اوضة واحدة بس كبيرة جدا وفيها مكان للتغير و حمام كبير وسرير وكنبة ومكتب صغير ودولاب صغير مقفول برقم سري
الدور الاول عبارة عن اوضة جلوس و حمام و مطبخ بعيدين عن الصالة واوضة رياضة"
نبض عجبها نظام الشقة من تحت و بدأت تتفرج عليها و طلعت علي نفس السلالم اللي رعد طلعها
نبض بتوتر:مكنش قصدي
رعد ببرود:هرجع واقولك انا جوزك
نبض بتوتر:احم يعني هو
رعد بدأ يلبس التي شيرت بتاعه قدام المراية وسرح شعره و حط البرفيوم بتاعه
رعد راح ناحية السرير وبدأ يلبس الكوتشي
رعد:في تليفون هنا عندك لغاية ما اجبلك تليفون و ارجعلك كل الارقام عليه
رعد:في حاجة مهمة قولي..واجي الاقي في اكل و ميهمنيش بتعرفي و لا لا..
رعد ساب نبض و نزل ل تحت ونبض نزلت وراه
نبض:عايزة انزل الف شوية
رعد:ممنوع
رعد خرج و قفل الباب وراه بالمفتاح..نبض مسكت المخدات و رمتهم علي الباب بغضب
نبض بغضب:بكر"هك بكر"هك بكر"هك
نبض قعدت في الارض وبدأت تعيط وافتكرت كل حاجة وحشة في حياتها
✨في مكان تاني✨
_في القصر
ادم:ايه اخبارك؟!
يوسف شاور ليها بمعني"انه كويس"
ادم:عارف اني مقصر معاك سامحني غصب عني
يوسف ابتسم ليه ابتسامة جميلة و بصله بمعني "و لا يهمك"
ادم:حبيبي
ادم(بغمزة):مفيش اي حاجة هنا و لا هنا؟!
يوسف ضحك كتير غصب عنه وبصله و شاور"لا"
ادم:امممم طب اظبطك مع واحدة
يوسف شاور ليه بمعني"لا"..
ادم:طيب يا عم براحتك..هتندم..
مسعد:مساء الخير..
ادم:جيت امتي من السفر؟!
مسعد:لسة جاي...في اي جديد؟!
ادم:لا..
مسعد:طيب عن اذنكوا..
مسعد دخل القصر ملقاش حد فيه طلع علي اوضته..
زهرة:جيت ميته يا حبيبي
مسعد:اتوحشتك جوي جوي يا حياتي
زهرة قامت وبدأت تشيل العباية ما عليه
زهرة:هحضر الحمام تتسبح
مسعد:ماشي
زهرة دخلت جهزت الحمام لمسعد و مسعد دخل خد دوش و خرج حضن زهرة
مسعد:ايه اللي حوصل في غيابي؟!
زهرة حكت كل اللي حصل ل مسعد
مسعد:يا ابوي ده كله حوصل
زهرة:ايوه...وجدي في الاوضة تحت تعبان
مسعد:الحاج عادل لازم يرتاح شوية وكمان رعد ده شايف نفس جوي جوي
زهرة:بس ده رعد دايما يا مسعد
مسعد:ما علينا الا اننا نجعد ونتفرج
زهرة:طيب..تحب اعملك حاجة؟!.
مسعد:لا
زهرة:تصبح علي خير يا حبيبي
مسعد:و انتي من اهله
مسعد و زهرة ناموا هما الاتنين
✨عند هدي✨
عادل بدأ يفوق من نومه العميق وفتح عينه
هدي:حمدلله بالسلامة يا حاج
عادل(بتعب):هدي
هدي:اؤمرني يا حاج
عادل(بتعب):فين رعد؟!
هدي:مشي هو ومرته يا حاج جه شغل مستعجل جوي
عادل(بتعب):مقالش هيرجع ميته
هدي:قريب يا حاج متجلجش
عادل(بتعب):طيب
عادل:يعني خد مرته؟!
هدي:ايوه خد نبض معاه
عادل:تمام
هدي:تحب اعملك حاجة؟!
عادل:لا عايز انام...
هدي:بس انت لسة صاحي يا حاج..
عادل:هنام يا هدي...
هدي:تصبح علي خير يا حاج...
عادل لف ضهره ل هدي وغمض عيونه وبدأ ينام...
✨عند جلال✨
عمر:مالك سرحان في ايه؟!.
جلال:في بنتي يا عمر.
عمر:مالها بتك؟!
جلال:قسيت عليها اوي..
عمر:انت جلجان جوي ليه
عمر:كبر يا عم كلاتهم اكدي
جلال:نبض غير الكل نبض اميرة محدش يعرف يقدر قيمتها
عمر:هي دلوجت في امان طالما مع رعد..
جلال:هي في امان بس ناقصها الحب,الحنية,حضن دافئ يحتويها
جلال:ساعات بندم اني جوزتها لرعد وساعات مش بندم..
عمر:كيف اكدي
جلال:رعد مش هقدر انكر انه قوي وشجاع ويقدر يحمي اي حد...وبدليل انه انقذني لما كنا بنكتب الكتاب ساعتها ناس ضر"بوا علينا نا"ر..
ساعتها قولت كويس ويقدر يحميها
جلال:بس نبض تقدر تحمي نفسها بنفسها هي مش عايزة حماية هي عايزة حضن حنان حب
جلال:عايزة حد يعوضها عن حاجات انا مقدرتش اعوضها عنها
جلال:نبض محتاجة شخص بس يفضل ماسك في ايديها طول الطريق
جلال:مش عارف اذا كان رعد و لا لا يا عمر...عرفت ليه بقي؟!
عمر:و انا برضو خايف علي رعد جدا
عمر:دماغه كيف الحجر
جلال:عندك حق
عمر:نفسي يتغير او نبض علي الاجل تجدر تغيره ولو شوية
جلال:مش عارف يا عمر مش عارف
جلال:اتسرعنا ولا لا؟!
عمر:كل الاوجات خير خير
جلال:عندك حق...كله هيعدي..
عمر:يلا هطلع انام ورايا شغل الصبح..
جلال:ربنا معاك و يقويك يا عمر..
عمر:تسلم يا خوي
جلال وعمر كل واحد طلع علي اوضته ونام
✨في الصباح الباكر...في تركيا✨
(حوااار مترجم بالتركيه)👇👇
ميران :مساء الخير..
ازاد :مساء النور..
ميران :وريني جدول العمليات النهاردة..
ازاد:حاضر..
ازاد:اتفضلي..
ميران:شكرا..
ميران خدت جدول العمليات و راحت لاوضة مكتبها..
بعد فترة الباب خبط..
ميران:ادخل..
فتون:هاي..
ميران:صباح الفل..
فتون:يا روحي تسلمي..
ميران:وراكي عمليات النهاردة؟!
فتون:لا محمد عنده..
ميران:تمام روحي شوفي حالاتك..
فتون:قوليلي..
ميران:اممم..
فتون:مواصفات زوجك ايه؟!
ميران:ايه لازمة السؤال؟!
فتون:فضول..
ميران:اممم بصي يا ستي..
ميران:طويل نوعا ما و جميل و رموشه كثيفة..و عصبي كدة و كان عنده حبيبات سابقات
فتون:وه!!!ليه؟!
ميران:هيعرف ايه اللي يرضيني بسرعة و ايه اللي يضايقني و كدة يعني..
ميران:زي خبرة كدة..
فتون:اممم ده انتي صعبة..
ميران:شوفتي..
فتون :همشي...
ميران:باي..
فتون خرجت من اوضة ميران راحت لاوضة تبديل الملابس بتاعت الرجال...
محمد:ايه يا بنتي الداخلة ليه!!.
فتون :عادي..
محمد :طيب...نتقابل بعد العملية..
محمد كان هيخرج فتون وقفته وباسته علي خده..
فتون :انا واثقة فيك..
محمد قرب من فتون و (لخيالكوا)🙈🙈
محمد :انا بحبك..
محمد باس رأس فتون وباس ايديها وسابها وراح لاوضة العمليات...
فتون راحت لاوضة مكتبها
**********************************
✨في مكان تاني..عند نبض✨
_Flash back..‏
نبض امبارح دخلت اخدت دوش طويل وطلعت غيرت هدومها
نبض قعدت تدور علي هدوم كتير بس ملقتش لغاية ما لقت تي شيرت بناتي طويل لبسته..
"نبض لبست تيشيرت بناتي طويل للركبة باللون الازرق البيبي بلو وعليه نقط باللون الاسود وسيبت شعرها علي ضهرها"
نبض قعدت علي التلفزيون شوية و بعدها كانت جعانة و ملقتش حاجة سريعة تأكلها..
نبض اتصلت ب رعد مردش عليها
نبض فضلت طول اليوم دايخة وبتتحرك بالعافية
لغاية ما جه بليل ورعد لسة مجاش..
نبض نامت في مكانها علي الكنبة ونامت نوم عميق بس كانت جعانة وتعبانة وسقعانة....
_Back..‏
نبض بدأت تفوق من نومها وكانت تعبانة
قامت قعدت نص قعدة علي الكنبة ومكنتش مركزة ورجعت شعرها لورا
نبض رفعت رأسها بتعب وكانت هبطانة اوي
نبض(بصريخ): الحقوووووووووووووني .......

تمت الرواية عبر مدونة كوكب الروايات 


الفهرس يحتوي علي جميع فصول الروايه اضغط علي اسم الرواية " رواية قسوة رعد "

reaction:

تعليقات

تعليقان (2)
إرسال تعليق

إرسال تعليق