القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية لعبه القدر الفصل الثاني 2 بقلم امنيه حاتم

 

رواية لعبه القدر الفصل الثاني 

عبدالله بصلها وهو بيكتم ضحكه علي صدمتها وقالها بصوت واطي هو ده العتريس
خديجه: يا سواد السواد
عبدالله: شوفي هتصلحي اللي عملتيه ده إزاي بقا
خديجه: احم إحم نورتنا يا استاذ زين
زين: استاذ إيه بقا ما انتي كنتي لسه بتقولي عليا رخم وبتاع مصلحتي
خديجه: معلش مكنتش اعرفك
زين بإستفزاز: وقولتي برضو ان دمي تقيل و....
خديجه: ما خلاص بقا انا قولتلك معلش
وانت قولت عليا هبله وانا ساكته اهو
زين: انتي بتعلي صوتك ليه
خديجه: ما انت اللي بتستفزني وبتتأمر عليا
زين: انا قولت من الاول أن الجوازه دي مش هتنفع
قام ووصل عند باب الاوضه
خديجه: انت فاكرني هتحايل عليك ولا إيه
لأ امشي براحتك
زين: يعني انتي مش هامك؟؟؟
خديجه: لأ مش هاممني ده انت حته داخل منغير علبه الجاتو
زين: طب ومستقبلك إللي هيضيع ده عادي!!!
خديجه: مستقبلي يضيع اه لكن كرامتي وكبريائي لأ
بصتله بتحدي وكملت كلامها: وبعدين بصراحه كده انت مش قدي
زين بعصبيه: مش قد مين؟؟
ده انتي شبر ونص
خديجه: اه انت مش قد تفكيري ولا عنادي ومش هتقدر تستحملني..انت صوت وبس
زين بعناد: طب ايه رأيك بقا اني هكمل الجوازه دي عند فيكي
خديجه: هه كلام علي الفاضي
حتي لو اتجوزتني هترضي تخليني اكمل تعليم؟؟
زين:..............
خديجه: شوفت بقا انك مش قد تفكيري وراجعي ومعاك شهاده علي الفاضي
زين بتحدي: طب انا موافق
مش علشان سواد عيونك لأ
علشان اعرفك مين هو زين الشناوي
خديجه: الايام هي إللي هتحكم بينا وبكرا تشوف العيون السود دول هيعملو فيك ايه
قومت دخلت اوضتي وانا باخد نفسي بسرعه ومش عارفه ازاي اتكلمت معاه بالتحدي والعند ده
منار: ها عملتي ايه؟
خديجه: خليته يوافق
منار: بجد!!!!! إزاي
خديجه: بالعند وتقريبا كده اللي جاي حزن الحزن
منار بضحك: لأ اجمدي كده ده انتي لسه في البدايه
__ جهزي نفسك زين اتفق مع اخوكي ان كتب كتابك الخميس الجاي
خديجه: ايه ده بالسرعه دي
__ اه علشان تسافري وانتي علي ذمته
منار بصوت واطي: امك مبتضيعش وقت
خديجه: تقريبا كده لقيتني علي باب جامع
الاسبوع جري بسرعه وفجاء لقيت انهارده الخميس وهبقا مرات العتريس ده
خديجه: انا خايفه اوي
منار: مانتي لازم تخافي بعضلاته دي
خديجه: انتي بتخوفيني زياده ولا بتهديني
منار: انا بقول الواقع
وبعدين انتي بلسانك ده هتودي نفسك في داهيه
خديجه: طب ابقي تعالي زوريني بقا
منار: فين؟
خديجه بهزار: في الداهيه
منار: اااه ده انتي ناويه تشلي الراجل بقا
المأذون وصل واحسن وقت بيكون في حياه اي بنت كان اصعب وقت عدا عليا وخصوصا وبابا مش معايا
"بارك الله لكم وبارك عليكم وجمع بينكم في خير"
الزغاريط عليت وكله بيحضن ويبارك وانا في دنيا تانيه اصلا
زين: مبروك يا حرم زين الشناوي
خديجه: ابعد شويه بس علشان النفس وكورونا وكده
زين بصوت واطي: طب افرضي وشك واتكلمي عدل بدل ما احضنك ومحدش هيقدر يقولي حاجه
خديجه: طب ابقا جرب كده علشان اندمك
قرب خطوه وبقا قصادها
خديجه: اثبت مكانك بدل ما اضرب الدبوس المصدي ده في دراعك وانت حر بقا
زين: صبرك عليا يابنت مهدي
__ الف مبروك يا عرايس...خلي بالك منها يا زين
زين: اه طبعا في عنيا
احنا لازم نسافر دلوقتي انا مجهز كل حاجه
__ وانا جهزت كل حاجه زي مانت قولتلي امبارح
خديجه: ايه ده هنمشي بالسرعه دي
زين: اومال عاوزه تفضلي قاعده مع امك هنا؟؟؟
كان نفسي اكون زي باقي البنات واقوله اه بس أمي طريقتها صعبه معايا وعمري ما شوفت منها الحنيه اللي كنت بسمع عنها
خديجه: لأ مش عاوزه اقعد
انا هطلع اجيب حاجتي
حطيت الشنط في العربيه وقعدت جنبه وهو هيسوق
زين: تقعدي هنا مسمعش صوتك لحد ما نوصل
خديجه: انا لو عاوزه اتكلم محدش هيمنعني علي فكره
بس انا عاوزه انام
زين: يبقا احسن برضو
خديجه: سوق عدل بقا ومتصحنيش غير لما نوصل
فعلاً محستش بالطريق وفضلت نايمه لحد ما وصلنا
زين: خديجه خديجااااااااه
خديجه بخضه: ايه حصل ايه حادثه!!!!!
زين بضحك: حادثه ايه احنا وصلنا
خديجه: ياشيخ حرام عليك خضتني
زين: اومال فين الاستنرونج اللي كانت بتتكلم من شويه
خديجه: في حد يصحي حد كده اصلا
زين: اه انا
خديجه: مااااشي بس متزعلش بقا بعد كده
زين: طب يلا بس علشان نطلع
نزلنا الشنط وطلعهم مع البواب وانا شيلت شنطه وطلعت
_ حمدلله علي السلامة يا حبيبي
زين: الله يسلمك يا حبيبتي
خديجه بصدمه: ايه ده!!!
مين دي
زين: دي مراتي
خديجه:..................
يتبع الفصل الثالث اضغط هنا
الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية كامله"رواية لعبه القدر" اضغط علي اسم الروايه
reaction:

تعليقات