القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية قسوة الرعد الفصل السابع وعشرون27 بقلم زوزه بشاوي

 رواية قسوة الرعد الفصل السابع وعشرون27 بقلم زوزه بشاوي

 رواية قسوة الرعد الفصل السابع وعشرون 


نبض بصريخ:عاااااااااااااااااااااا
فجأة حصل ضر"ب نا"ر و ازاز البلكونة اتكسر
-رعد خد نبض في حضنه ولف ضهره للبلكونة ونبض كانت ماسكة في قميصه جامد ومخبية وشها في رعد
رعد:حاجة عادية
نبض فتحت عينيها علي اخرهم بسبب كلمة رعد
رعد سابها ودخل البلكونة لقي عربيات سودا بتتحرك
رعد دخل تاني مسك تليفونه
الخط اتفتح
رعد:محرم
محرم:نعم يا رعد بيه
رعد:عايزك تجبلي صاحب عربية نمرتها(******)
محرم:حاضر يا بيه
رعد:قدامك عشر دقايق
محرم:بس
رعد:سمعتني؟!
محرم:حاضر
الباب خبط
نبض اتحركت بصدمة ناحية الباب وفتحته
جلال بقلق:انتوا كويسين؟!
رعد:اه يا جماعة احنا كويسين
رعد:حد يدخل ينضف الاوضة
-رعد بص ل نبض لقاها ساكتة ومش بتتكلم
رعد وطي شالها بين ايديه وراح لاوضة الضيوف
رعد:بلاش اوڤر
رعد نزل نبض علي الارض..نبض مسكته من قميصه
نبض بعصبيه:كنت ممكن اكون مُ"ت..ممكن كانت رصا"صة طايشة تمو"تني
روحي مش رخي"صة علشان اعدي الموضوع كدة
وزقت رعد ودخلت الحمام قعدت تغسل وشها كتير وبعدها خرجت لقت رعد بيتكلم في تليفونه
رعد:تمام حطهم تحت المراقبة
رعد:لا مفيش حاجة...سمعت انا قولتلك ايه؟!
رعد:لو في حاجة بلغني
رعد:تمام مع السلامة
نبض:مين اللي عمل كدة؟!
رعد:ملكيش فيه
نبض بعصبية:انت واخد الموضوع عادي كدة ليه؟!ما تحس شوية معندكش مراعاة لشعور الاخرين
رعد حط ايده في جيبه وقرب من نبض
رعد:لا معنديش..واتفضلي نامي مش فاضيلك
نبض:غبي 😒
نبض سابت رعد وطفت النور ونامت علي السرير ولفت ضهرها ل رعد
بعد فترة بسيطة نبض لقت رعد بيقعد علي السرير ولسة هيفرد جسمه..نبض قامت بسرعة وشغلت النور
نبض:بتعمل ايه؟!
رعد برفعة حاجب:هنام
نبض:مفيش نوم هنا ومينفعش ننام هنا
رعد برفعة حاجب:وده مين قال اللي مينفعش؟!
نبض:ايوه الاخوات بعد سن العشرة مبيناموش جمب بعض
رعد بص ل نبض برفعة حاجب واستغراب شديد وكان منظره مضحك بالنسبة ل نبض بس نبض مسكت نفسها من الضحك🤭😁
نبض:يلا يا اخويا قوم نام في حتة تانية
-نبض شهقت لان في اقل من لحظة لقت نفسها في حضن رعد وعلي رجله
نبض ورعد فضلوا باصين ل بعض لمدة بسيطة جدا
نبض فاقت لما لقت رعد في وشها وانفاسه قريبة منها
نبض بتوتر:بتعمل ايه وسع؟!
رعد:بعمل ايه؟!!
رعد:هثبتلك اننا مش اخوات
رعد قرب من نبض و (لخيالكوا)🤭🤭😁😂
نبض كانت مغمضة عينيها وساكنة..رعد بعد عنها وركز علي ملامحها
عقلها:يخر"ب بيتك زعقي ليه
قلبها:ريحته حلوة
عقلها:يخر"ب بيتك هيفتكر انك موافقة..هتند"مي بعدين
قلبها:ها بصي يا نبض والله ما واثق..شكلك هتند"مي
عقلها:الله يخر'ب بيتك فوقي من توهانك ده
نبض فتحت عينيها بسرعة وبصت بغضب ل رعد اللي كانت ملامحه هادية
نبض بغضب وصوت عالي نسبيا:انت ازاي يا حيو"ان تتجرأ و تقرب مني
رعد ببرود:مزااااااجي
نبض قامت بسرعة بعيد عن رعد وقعدت علي السرير
نبض بغضب:قوم من علي السرير...انت سا"فل وحق"ير و قليل الا"دب🤭😒 وانا اخاف علي نفسي وانا جمبك
رعد:والله الاوضة كلها قدامك شوفي عايزة تنامي فين و غو"ري ميلزمنيش...مش هنام غير علي السرير
رعد طفي النور ونام ولف ضهره ل نبض
نبض قامت بغضب وراحت علي الكنبة نامت عليها
نبض لنفسها:ربنا يأخد"ني آه أزاي هشوف وشه بعد كدة او اوريه وشي
نبض لنفسها:يا نهار اسود!!!!يالهوي هو ايه اللي حصل ده؟!
عيل مستغل ربنا يأذ"يك يا رعد يا ابن طنط
هو اسم امك ايه؟!😂
و انا مال اهلي😂
نبض خدي نفس عميق
نبض خدت نفس عميق فعلا
نبض لنفسها:طلعيه بهدوء
نبض طلعت النفس بهدوء وغمضت عينيها ببطء
نبض لنفسها:نامي وانسي اللي حصل
نبض فعلا بدأت تروح في النوم ونامت
**********************************
✨في الصباح الباكر✨ف القصر
عادل بغضب:هو ولدك ده مداقش دجيجة رباية يا عمر
عمر:يا ابوي انت عارف رعد
عادل بغضب وصوت عالي:يعني ايه عارف رعد اني؟!!! هو البيت ده مش ليه قوانينه
جلال:اهدي يا بابا
عادل بغضب:اخر"س انت...يعني ايه يحصل ضر"ب نا"ر في بيت عائلة السيوفي؟!
ورعد ده فاكرها سايبة اكدي
وكومان مين اللي اتجرأ وعملها؟!
ادم:انا شايف نستني رعد ولما ينزل يفهمنا
بلال:وهو خيك بيتحدد؟!
-الستات كانت واقفة جمب بعض وخايفين من غضب عادل
عادل بغضب:وهو انت عايز تفهمني ان البيه لسة مصحاش؟!
ادهم:رعد مش بيخاف ولو فعلا كان صحي كان هينزل
عادل بغضب:مش عايز اسمع ولا كلمة من حد..ملك روحي شوفيهم صحيوا و لا لا؟!
ملك بخوف:حاضر يا جدي
ملك طلعت جري علي اوضة الضيوف وخبطت الباب
ملك:افتح يا رعد افتح
_في الاوضة
رعد كان في الحمام بيأخد دوش..ونبض نايمة..
نبض بدأت تفوق وكانت رقبتها وجعاها وقامت قعدت علي الكنبة وهي ماسكة رقبتها
نبض:حاضر جاية
نبض راحت فتحت الباب لقت ملك
نبض:في ايه؟!
ملك:فين رعد؟!
نبض:معرفش
ملك بصدمة:وهو مش جوزك؟!
نبض:انا اعرف بقي اهو غا"ر في اي دا"هية
ملك:جلي"لة الربا"ية فعلا
نبض مسكت ملك من رقب"تها بغضب
نبض بحدة:بصي انتي واختك انا ساكتة علي كلامكوا اللي بتقولوه في ضهري لانكم شوية كلا"ب و لا تلزموني
لا كمان تبقي بج"حة وتيجي تتكلمي قدامي تبقي غبية لانك متعرفيش اللي بيغلط فيا بعمله ايه
رعد كان خارج من الحمام ولقي الباب مفتوح راح ناحيته لقي ملك بتتخنق بسبب نبض
رعد بعصبية:سيبيها يا غبية
رعد مسك ايد نبض وتناها ورا ضهرها
رعد بعصبية:خير يا ملك جيتي ليه؟!
ملك:ده بدل ما تضر"بها جلمين يا ولد عمي
رعد بعصبية:انجزي عايزة ايه مش فايقلك؟!
ملك:جدي عايزك تحت ضروري
رعد بعصبية:غو"ري
ملك بصت ل نبض بغضب ونبض بصت ليها ببرود
رعد بغضب:ادخلي
رعد زق نبض ل جوا الاوضة وقفل الباب
رعد بغضب:انتي هتتلمي امتي بقي؟!ولا انا لازم اعملك عا"هة مستد"يمة علشان تحترمي نفسك وتفضلي ساكتة
نبض بعصبية:هي اللي عصبتني
رعد بغضب:انتي مجنونة يا بت انتي...انتي اكبر منها و المفروض تبقي عاقلة
انتي دلوقتي متجوزة ومسئولة اعرفي ازاي تتحملي المسئولية
نبض بطفولية:لا انا مش كبيرة بس كدة...لو علشان انا كبيرة فبتقولي انتي متجوزة اعتبرني يا عم صغيرة
رعد بعصبية:مش فايق ل شغل العيال بتاعك ده
نبض:نينينينيننيني😁😂
رعد كان هيقرب علي نبض بغضب نبض جريت علي الحمام
رعد بصوت عالي:استخبي استخبي
رعد نشف شعره بالفرطة وسرح شعره ونزل ل تحت ورزع الباب قبل ما ينزل
نبض خرجت بسرعة من الحمام وقعدت علي السرير
نبض بعصبية:عيل رز"ل وحق"ير وحيو"ان ورخم وغليظ و بارد و و و كل حاجة وحشة بس😂😂🤧
✨تحت✨
رعد ببرود:خير جنابك طلبتني ليه؟!
عادل بغضب:كيف يوحصل ضر"ب نا"ر في بيت عائلة السيوفي؟!
رعد ببرود:عادي جدا
عادل بغضب:كيف يعني عادي
وكومان مرضاتش تجول لينا علي مين الفاعل..
رعد ببرود:لان انا بنفس هتصرف في الموضوع ده..واللي عمل كدة كان قاصدني انا مش حد تاني من العائلة
عادل بغضب:كيف عاد
رعد ببرود:زي ما سمعت كدة
جلال بقلق:يعني نبض في خطر يا رعد؟!
نبض كانت في الوقت ده نازلة ووقفت علي السلالم بتبص عليهم
رعد ببرود:متقلقوش محدش هيتأ"ذي
رعد ببرود:حاجة تاني؟!
عادل بغضب:انت هتتعدل ميته
رعد ببرود:لما تمو"ت😏
رعد كان هيمشي بس عادل مسكه وضر"به قلم بغضب علي وشه
عادل بغضب وانفاس متسارعة:انت جل"يل الربا"ية
وانا استحملتك كتير جوي
-الكل كان مصدوم لما عادل ضر"ب رعد قلم
رعد كان ساكن مفيش اي تعبير علي وشه بيبص بجمود ل عادل
نبض هي اللي شهقت وحطت ايديها علي بوقها
عادل حط ايده علي قلبه بوجع وكان هيقع لولا رعد سنده
نبض جريت بسرعة علي عادل وفكت زرار العباية
نبض:عادل بيه خد نفس عميق..اهدي
نبض:اسنده معايا
نبض ورعد سندوا عادل ودخلوه اوضته والكل وراهم
نبض:عادل بيه حاول تتنفس طبيعي
نبض بدأت تعمل مساچ للقلب بايديها
نبض:حاسس بوجع؟!
عادل بتعب:بسيط
نبض:ادم اتصل بالدكتورة اعتماد
ادم طلع تليفونه واتصل بالدكتورة وودي التليفون ل رعد
رعد حطه علي ودن نبض
اعتماد:الو يا استاذ ادم
نبض:اعتماد ده انا نبض
اعتماد:اهلا يا دكتورة نبض..اؤمريني
نبض:عايزاكي تيجي ومعاكي جهاز ضغط و (*****,****,****)
نبض:متتأخريش
اعتماد:حاضر يا دكتورة
هدي بدموع:حصله ايه يا بتي؟!
نبض:متخافيش حاجة بسيطة
نبض بدأت تشوف عينه ونبضات القلب بتاعته
بعد فترة جت اعتماد ومعاها كل اللي نبض طلبته
بدأت نبض تعالج عادل وادته حقنة مهدئة
نبض:يلا هنسيبه يرتاح
الكل خرج ل بره وهما منتظرين نبض تتكلم
رعد:ما تتكلمي
نبض:زي ما انتوا شوفتوا حالته متدهورة
نبض:يعني لازم راحة تامة و..
زهرة:عارفينه الكلام ده
نبض ببرود:طالما عارفينه وفرتي عليا الكلام
نبض سابتهم وطلعت لاوضة يوسف
نبض بتوتر:اسفة جدا جدا
نبض لفت بسرعة..يوسف لبس القميص بتاعه بسرعة
يوسف بتقطع:اا ددخ للي(ادخلي)
نبض:بعتذر جدا يا يوسف مكنش قصدي
يوسف(بتقطع):لل اا ععا ااد ددي وو لل اا ييهمم مك(لا عادي و لا يهمك)
نبض:اخبارك ايه؟!.
يوسف(بتقطع):كك وو يس(كويس)
نبض:انت مجربتش تروح ل دكتور يعالجك او تتكلم معاه؟!
يوسف(بتقطع,ابتسامة حزينة):هه وو اان اا ببط للع ع ممن نن اا لببي يتت اا و ههو و حتتي يين فف ع..(هو انا بطلع من البيت او هو حتي ينفع)
نبض:ا..
نبض:ايه الصوت ده؟!.
يوسف(بتقطع):مم عرر ففش(معرفش)
نبض و يوسف خرجوا ونزلوا للباقي تحت
نبض بتعب:هما مش بيبطلوا خناق؟!
يوسف(بهمس و تقطع):لل اا(لا)
عمر بعصبية:شوفت انت عملت ايه في جدك؟!
بلال بغضب:انت مش هتتغير بجي؟!
جلال:اهدوا يا جماعة
رعد:حد عايز يقول حاجة تاني؟!
رعد:احسن
رعد كان هيمشي بلال مسك دراعه بغضب
بلال بغضب:لو حصله حاجة يا ولد السيوفي هجت"لك
رعد مسك ايد بلال بغضب وزقها بعنف
رعد:حاول تعمل حاجة وانا هخليك متسو"اش اي حاجة
ادم:رعد اهدي وانتوا كمان اهدوا
ادم:ان شاء الله جدي هيبقي بخير
ادهم:ايوه انتوا اهدوا وبلاش خناق
ورد:اهدوا بجي
رعد:كلامي معاه هو محدش يتدخل
رعد كان هيمشي بس وقف ولف تاني ل بلال لما سمع اللي هو قاله
رعد مسك عباية بلال بغضب
رعد بغضب:اجت"لك يا ولد هدي
والله لاخليك تندم علي اليوم اللي قولت فيه كلامك
عمر وجلال:سيب عمك انت اتجننت
-نبض حست بدوخة وكل حاجة بتلف حواليها سندت علي الكولمن بتاع الماية بس وقع في الارض والماية كلها وقعت
نبض وقعت علي الارض هي كمان مغمي عليها
جلال بقلق:نبض
جلال حاول يفوق نبض معرفش.
علا:يا بتي سمعاني؟!
-رعد قرب من نبض شاف نبضها وشالها وطلع علي اوضتهم حطها علي السرير وحط ايده علي رأسها
رعد بدأ يدلك ايد نبض وجاب برفيوم بدأ يفوقها
نبض فتحت عينيها ببطء لقت قدامها رعد
نبض:حصل ايه؟!
رعد:مفيش حاجة...قومي غيري هدومك وجهزي شنطة هدوم ليكي
نبض قامت اتعدلت بسرعة وهي مبسوطة
نبض بفرحة:هرجع تركيا؟!!
رعد:متفرحيش اوي
رعد قام ودخل الحمام
نبض بصت باستغراب وبعدها قامت جهزت شنطة هدوم ليها وطلعت هدوم تلبسها
رعد:ابقي ا..

يتبع الفصل الثامن والعشرون اضغط هنا

الفهرس يحتوي علي جميع فصول الروايه اضغط علي اسم الرواية " رواية قسوة رعد "


reaction:

تعليقات