القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية رنين الاسد الفصل السابع والعشرون 27 بقلم الكاتبة المجهولة

 رواية رنين الاسد الفصل السابع والعشرون

رواية رنين الاسد الفصل السابع والعشرون 

part 27

رنين..أسد استني 

بص أسد و الشباب وراه ولقيوا البنات جاهزين ومعاهم الشنط 

أسد بصدمه..اه ده في اه 

رنين..هانيجي معاك 

قرب أسد من رنين وقال..رنين احنا قولنا اه 

رنين..معلش بس ونبي عايز اروح معاك 

ملك..بصوا بقي اخنا شاكين انكوا بتخونونا وجايين معاكوا

مالك..يالهوي حد يفهمها في حد بيخون مراتوا في شهر رمضان 

ملك..يعني انت بتخوني بس مش في شهر رمضان ماشي يا مالك 

مالك..يالهوي 

زين كان مش قادر يبطل 

أسد..بتضحك علي اه يا حيوان ''رنين حبيبتي ماينفعش تجي معنا انت حامل يا روحي 

رنين..ماليش فيه أنا جايه معاك 

مازن..خلاص يا أسد خليهم يجيوا معنا دي كلهم سعات 

ضحكت البنات ضحكه خبيثه وأكملوا 

رنين..اه ونبي يا أسد 

بص أسد ليها وقال..أمري لله يلا قدامي

البنات..هييييييييييه 

زين..أطفال وربنا يلا العربيات جاهزه 

راحوا البنات والشباب علي العربيات واتحركوا 

........الصباح..........

صحي الجميع وبدأ الخدم وصفيه وزينب يجهزوا الاكل 

زينب..الحق يا بوي البنات مش فوق 

الشرقاوي..إزاي يعني 

زينب..قومت الصبح ودخلت الجناح بتاع أسد وملقتش رنين قولت هاتلقيها مع البنات بس هما كمان مش موجودين 

الشرقاوي..استر يارب 

ورن الشرقاوي علي أسد 

أسد..ألو يا جدي في حاجه 

الشرقاوي..الحريم معاكو يا أسد 

أسد..اه يا جدي معنا 

الشرقاوي..الحمد لله طب هاتيجوا أمتي 

أسد..ولله لسه منعرف 

الشرقاوي..ماشي يا ولدي خلي بالك من مراتك 

أسد..حاضر يا جدي مع السلامه 

زينب..ها يا بوي قالك اه 

الشرقاوي..متخافيش الحريم معاه 

زينب..طب الحمد لله 

وهنا جت نور 

نور..هوا أسد خد رنين معاه

زينب..اه وهيروحوا شهر العسل كمان 

نور عيطت وطلعت جريت علي فوق 

............في الشركه.................

كان أسد قاعد بيشوف ورق ورنين قاعده جمبوا 

رنين..أسد انا مليت 

أسد..حد قالك تيجي ''وهنا دخلت السكرتيرة 

السكرتيرة بدلع..أسد بيه الوفد الفرنسي وصلوا 

أسد بجمود..تمام وديهم علي غرفه الاجتماعات وانا جاي 

السكرتيرة وهيا بتحاول تقرب منوا..تأمر بحاجه تانيه 

رنين قامت وراحت وقفت جمب أسد وشالت إيد السكرتيرة من عليه 

رنين بغيره..ما قلك خلاص يا حلوه ما تروحي بقي وانتي شبه عروسه المولد كده 

السكرتيرة بغضب..وانت مين اصلا عشان تكلمني كده 

رنين راحت وقعدت علي رجل أسد وحاوطت رقبتوا..جوزي يا حبيبتي عقبالك 

خرجت السكرتيرة وهيا هتموت من الغضب 

...............في قصر الشرقاوي...................

كان الشرقاوي وزينب وحاتم وصفيه قاعدين بيتكلموا 'نزلت نور وهيا شايله شنطه السفر بتاعتها 

صفيه..خير يانور رايحه فين 

نور..ماشيه يا ماما 

حاتم..ماشيه فين يانور 

نور..راجعه القاهره تاني انا مش هقعد في المكان ده تاني 

الشرقاوي.. ليه يا بنتي حد عملك حاجه 

نور..لا يا جدي بس انا عايزه ارجع القاهره 

الشرقاوي..برحتك يا بنتي بس خلي السواق يوصلك

نور..حاضر يا جدي مع السلامه  

كل ده تحت صادمه صفيه وهيا مش مستوعبه ليه بنتها مشيت ''صفيه طلعت ورها 

نور حطت شنطتها في العربيه ولسه هاتمشي صفيه نادتها 

صفيه..نور استني 

نور..خير ياماما

صفيه..انا دلوقتي عايزه اعرف انتي ماشيه ليه 

نور بدموع..مش هقدر اعيش في مكان الشخص الي انا بحبوا عايش مع وحده تانيه

صفيه..لسه هانعيد ونزيد في الكلام ده تاني يا نور

نور..مش قادره يا ماما لو سمحت انا همشي

صفيه..ماشي يا نور بس خلي بالك من نفسك

نور.. حاضر يا ماما'' ومشيت 

صفيه بدموع..ربنا يهديكي يا بنتي ويرزقك بي ابن الحلال ''ودخلت جوه 

.............في الشركه................

طلعت السكرتيرة ورنين كانت هاتقوم بس أسد كان ماسكها 

رنين..أسد سبني

أسد..ليه مش انت الي جيتي 

رنين..عجبتك

أسد.. هيا مين

رنين..البنت الملزقه إلي جات دي 

ضحك أسد وقال..دي ملزقه 

رنين بغيظ..أسد سبني 

أسد..خلاص يا ستي متزعليش بس بصراحه البنت جامده 

رنين..أسد سبني ولسه هاتقوم 'راح أسد قبل'ها ق'بله طالت لوقت وبعد عنها لي أحتيجها للهواء 

أسد.. اللهم انا صائم انا هاقوم بدل ما افطر

وقام أسد وقبل مايخرج قال

أسد بجمود..رنين متخرجيش وانا هبهتلك رهف والبنات 

وخرج أسد ورنين لسه كانت مصدومه 

رنين..قلي.ل أد ب

......................

يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية رنين الاسد" اضغط على اسم الرواية


reaction:

تعليقات