القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية صغيرة الاسد الفصل السادس والعشرون 26 والاخير بقلم رنا احمد

   

رواية صغيرة الاسد الفصل السادس والعشرون 

في القسم ....
كانت تقف وهي تنظر إليها بتشفي واخيرا قد أوقعت بها وبشرها .
الظابط بغضب /وكمان خالته انتي ايه ي شيخه شيطانه وكنت عايزه كمان تلوثي شرفه انتي مش ممكن تكوني ام من اساسه .
تحيه بغضب وطمع /الي هو فيه ده كله من حقي مجهود بنتي الي وقفت معاه لحد ماوصل للي هو فيه واخرتها جايب واحده تاخد مكانها وتاخد كل ده وانا وابني نتطلع من المولد بلا حمص .
مراد بصدمه /معقول ي خالتي جواكي كل الحقد ده عليا معقول عمري متخيلت انك تكوني كده ابدا .
تحيه بغضب وانهيار /علشان طول عمرك غبي ومبتفهمش ولا بتحس ي مراد وقعت انا وابني علي ايد مرائتك برافوا ي قمر طلعت ذكيه .
قمر بحده /لانك شيطانه كان لازم تكون دي نهايتك انتي حتي حفيدتك مخلصتش من شرك انتي مش بنادمه كنت مرقباكي كويس وعارفه انك بتدبيرلي ل مصيبه علشان تخلصي مني بس رد عليكي كان اذكا واسرع .
الظابط بغضب /ي عسكري خود الست دي وابنها ده لسه هيقضوا معانا كام سنه حلوين .
في الخارج ....
كان يجلس مراد بضيق وحزن شديد فهو كان يعتبرها دائما بمثابه ووالدته .
قمر بحزن والم لأجله/مراد انا اسفه للي حصل .
مراد بصدمه /اسفه علي ايه ي قمر انا الي اسف علي الي حصلك وشكرا علي كل الي عملتيه وانك كشفتيها قبل ماتذينا راحت بشرها ربنا يجازيها .
قمر وهي تحتضن مراد بابتسامه /كده اقدر اقول اننا ارتاحنا ي مراد انا وانت وملك هنعيش في سعاده وراحه بعد ما خلصنا من الشر الي كان حوالينا .
مراد بعشق /بحبك ي قمر بحبك اوي .
قمر بحب وحنان /وانا بموت فيك ي روحي .
//////////////////////////.
في فيلا الشناوي ❤️❤️❤️❤️.
كانوا يجلسون بتعب شديد فقد بحثوا عنهم في كل مكان .
برق برعب /وبعدين هيكونوا راحوا فين بس .
حازم بحزن واشتياق /انا هموت من خوفي علي جنه .
سليم بعتاب لذاته /ارجعي ي رحمه ارجعي وانا اوعدك اني عمري مهزعلك تاني ابدا .
جاسر بقلق /إن شاء الله هيرجعوا بالسلامه .
كانت تنظر إليهم عشق بشفقه فهي قد علمت بخطه رعد وأنه يخفي الفتيات لتقوم بالعزم باخبارهم بمكانهم .
عشق بجديه /ها لقيتوهم .
برق بتعب ووجع/لا ي عشق دورنا عليهم في كل حته برضه ملهمش اثر احنا هنموت من الرعب عليهم .
جاسر بدمع /هما بس يرجعوا وساعتها عمرنا مهنزعلهم ابدا .
عشق بخبث /امممم طب والي يقولكم مكانهم .
برق بلهفه/بتتكلمي جد ي عشق انتي عارفه هما فين .
عشق بابتسامه /ايوه في فيلا الساحل قاعدين هناك .
لم تستطيع تكلمه حديثها ليسرعون جميعهم الي الفيلا تحت ضحاتها الساحره .
اسد وهو يمسكها من اذنيها بمرح /مش كده عيب برضه ي عشق عارفه رعد باشا لو عرف هيعمل فينا ايه ..
عشق بابتسامه /رعد باشا ملك من ملوك العشق اكيد هيسامحني لما يعرف اني جمعت الحبايب مع بعض .
اسد وهو يحتضنها بعشق/بحبك ي عشق بحبك اوي .
عشق وهي تحتضنه بحب/وانا بموت فيك ي روح عشق ي امل عشق الي رجعها تاني للحياه .
/////////////////////////////.
من أمام فيلا الساحل .....
كانوا يقفون هم الاربعه أمام الفيلا بقلق وارتباك .
برق بعصبية وقلق /انتوا هتفضلوا واقفين كده ولا ايه .
حازم بقلق وعتاب /علي قد مانا هموت واشوفها علي قد مانا عارف اني جرحتها اوي ومش عارف هقولها ايه لما اشوفها .
سليم بعتاب لذاته/انا برضه غلطت كان المفروض اصبر عليها هي برضه موجوعه ومخنوقه مكنش لازم امسك في الكلمه وانفعل عليها بالشكل ده .
جاسر بضيق /انا كمان غلطت لما حكايتلها موضوع كريم انا صحيح فكرت في كده بس انا والله بحبها اوي وبجد عايز اخلف منها .
برق بعصبية /انا بقا غيركم خالص خفت عليها وحبتها بجد بس عنادها وغبائها مش مخلياها شايفه كده ابدا اوووف المهم يلا ندخل حتي علشان نطمن عليهم .
حازم بحزن شديد /انا عارف جنه حساسه ورقيقه واكيد دمعاتها مبتنشفش من علي خدها .
جاسر بوجع/وشمس حبيبتي اكيد برضه بتعيط طول الوقت .
سليم بالم ووجع/اما رحمه ذي الملاك تلاقي قلبها وجعها وتلاقيها حاسه اني اتخليت عنها .
برق بخوف /وميسره علي قد جنانها حنينه وغلبانه واكيد مقهوره من الي حصل وقلبها تعبان علشان كده هموت من الرعب عليها .
سليم بجديه /خلاص يبقا لازم ندخل وزي مقال عمي رعد احنا الرجاله ولازم نستحمل .
برق بجديه /يبقا لازم ندخل يلا بينا واي أن كان وضعهم لازم نستحمل .
حازم باشتياق /حبيبتي ي جنه وحشتيني اوي .
ليتجه الاربعه الي الفيلا .....
في الفيلا .
😂😂😂😂😂خطه رعد باشا .
ميسره بمرح وهي ترقص بضحك /اووه وركبت ال x6 نجوز بينا نسافر بره .
جنه برقص ومرح وضحك /جاي ليه تصالحني يالي انت زمان جرحني .
رحمه بمرح ورقص وضحك  /لوووووووي هوبا رجعنا ليكم هنعلم تاني فيكم جامدين دايما عليكم كاسحين كل المجال.
شمس بمرح ورقص /طب يلا الدنيا زيطه وهنعمل لغبطيطا اسامينا علي الخريطه معروف مين التقال .
ميسره بمرح /لووووووي يلا انتي وهي الهز ده مش عاجبني الوسط يروح ويجي كده زي الاستك .
شمس بتعب وانفاس لاهثه /اه تعبت بقا ي ميسره .
جاسر بغيظ وهو يفتعل حركات رقاصه /تعبتي ايه من ايه ي اختي متكملي .
سليم بضحك /هههههه الحق ي برق مرائتك بقت حسن شاكوش .
حازم بغيظ /هم دول الي زعلانين مننا .
برق بغيظ /طيب ي ميسره عملالي فيها فيفي عبده اصبري عليا .
جاسر وهو يمسك يد شمس بعصبية /ايه ي اختي هو ده الحزن الي انتي عايشه فيه ومحساساني اني دبحتك وانتي مشاء الله عملالي فيها صافيناز .
شمس بحزن ودمع /انت فعلا دبحتني ي جاسر لما احس اني جوزي قرر فجاه أنه يخلف مني علشان قصه أثارت فيه مش علشاني مش علشان بيحبني وعايزني يبقا لازم أتوجع واندبح ي جاسر .
جاسر وهو يقبل يدها بحنان /اقسملك بالله ابدا انا فعلا قصه كريم قصرت فيا بس كملتها بحبك الي بيجري جوايا روحي ي شمس انتي عارفه انا بحبك قد ايه .
شمس بدموع /ي عني بتحبني بجد ي جاسر وعايز تخلف مني .
جاسر بابتسامه ساحره /بحبك وبموت فيكي ي شمسي .
حازم بدمع واسف /انا اسف ي جنه ي ريت كان لساني انقطع قبل ما يقول الي قاله .
جنه بدموع ووجع/انت مغلطش ي حازم انت قولت الحقيقه انت ملكش ذنب انت متكونش اب سبني ي حازم سبني وربنا يوفقك مع واحده غيري .
حازم بابتسامه عشق /انا مش هكون ل غيرك ولا هعرف اكون اب غير منك انتي .
جنه بدموع والم /مستحيل اخلف ي حازم مستحيل اكون ام .
حازم وهو يقبل يدها بحنان /هتكوني ي روحي إن شاء الله بحبك اوي ي جنه والله العظيم بحبك وهفضل جنبك طول العمر .
جنه بابتسامه وسعاده /وانا كمان بموت فيك ي روحي .
برق بعصبية /ممكن افهم ايه الي بتعمليه ده انتي ناسيه أن قلبك تعبان .
ميسره بأمل ونظره خوف صادقه في عينيه /خايف عليا بجد ي برق .
برق باعتراف بعشقه لها /طبعا خايف عليكي إذا مكنتش اخاف علي روحي هخاف علي مين .
ميسره بامل /انت بجد بتحبني ي برق ولا دي خطه جديده .
لم يكن رده كلام بل قبله قبله قد اخمد بها غضبه من ذلك الغبيه الذي برغم كل ماحدث وبرغم عشقه الواضح لها مازالت تسال هل بالفعل يعشقها فذلك القبله كافيه لاجابه علي كل اسئلتها  ....
سليم بعتاب شديد لها /كل الي حصلك بسببي مش كده .
رحمه بدموع ووجع/انا اسفه ي سليم اسفه بس غصبن عني حاسيت اني خلاص انتهيت وانك خلاص هتبعد وتسبني بعد الي حصل انا عمري محبيت راجل غيرك ي سليم من حقي اني اخاف انت عارف كويس أن الي شوفته في حياتي مكنش قليل ابدا متزعلش مني ي سليم .
سليم وهو يحتضنها بعشق وحنان /بس بس يروحي اهدي انا جنبك وعمري ماقدر ازعل منك ي روحي انتي بنتي ي رحمه .
رحمه بعشق /وانا والله بحبك اوي ي سليم .
سليم بابتسامه مرح /بس ايه الي غيرك كده فجاه واداكي الامل الكبير ده .
رحمه بابتسامه /عمي رعد .
سليم باستغراب /ايه عمي رعد .
جنه بابتسامه /ايوه عمي رعد هو الي حطلنا الخطه دي .
ميسره بابتسامه/قلنا الخطه دي هتثبت مدا حبكم لينا .
رحمه بابتسامه وسعاده /وفعلا كان عنده حق اديكم الحمد لله جيتوا واتجمعنا مع بعض .
سليم وهو يحتضنها بعشق/فعلا اتجمعنا وان شاء الله عمرنا منفترق ابدا .
برق بابتسامه وهو يحتضن ميسره /إن شاء الله تكون حياتنا كلها سعاده وهنا .
ميسره بابتسامه عشق /أن شاء الله ي حبيبي .
الجميع بدعاء /امين يارب..
////////////////////////.
في فيلا الشناوي ❤️❤️❤️❤️.
كانوا يدخلون جميعا بابتسامه وسعاده .
رعد بابتسامه /ايه ضحكوا عليكم .
برق بابتسامه /كده برضه ي كبير انت الي مقسيهم علينا .
سليم بمرح /مكنش العشم ي رعد باشا .
حازم بمرح /انت بتخلص مننا القديم والجديد ولا ايه ي رعد باشا .
رعد بجديه وثقه /طبعا لازم ادبكم دول بناتي الي لازم يعيشوا زي الملكات وانتوا تخدموهم وتشلوهم فوق روسكم كمان وعلي فكره انا حجزت ل رحمه عند دكتور تجميل شاطر اوي ول جنه كمان عند دكتور نساء عندي احساس أن إن شاء الله الشفاء هيكون علي أيديهم واجهزوا علشان خطوبه تمارا بكره   .
ميسره بمرح /الله الله عليك ي رعد ي جامد بقولك ايه ي فله متسلفي عمي رعد الغلابه شويه ربنا هيجازيكي خير .
فله بابتسامه وعشق وتملك/مستحيل ده روحي الي ساكنه جوايا كياني الي بيشكله هو بايده عشقي الي دايبه فيه بكل جوارحي ..
رعد بابتسامه ساحره /وانا بموت فيكي ي وروح رعد .
//////////////////////////.
في فيلا الشناوي ❤️❤️❤️❤️❤️.
حفله خطوبه تمارا وساجد..
كانت تجلس بجانبه بسعاده وارتياح ولكن شي وحيد قد شغلها حبيبه الذي تنظر إليها بغضب وضيق لم تستطيع تمارا الصمود أكثر لمعرفه لماذا هذه النظرات لتجلس بجوارها .
تمارا بابتسامه حنونه /منوره ي حبيبه .
حبيبه بضيق وغيره /شكرا .
تمارا بابتسامه /ممكن اعرف انتي مش مبسوطه ليه .
حبيبه بهجوم شديد وغيره علي أخيها /لانك دخلتي في حياتنا وخدتي مني اخونا اخونا الي طول عمره بالنسبه لينا اب وام وكل حاجه في حياتنا ليه عايزه تخديه مننا .
تمارا بابتسامه حنونه وهي تمسك يدها بحنان /مين قال اني هاخده منكم مستحيل انتوا الأصل والأساس وانا هكون اخت معاكم زي ماهياخد باله منكم هياخد باله مني أنا كمان انا ماليش إخوات فانتوا هتكونوا اخواتي .
حبيبه بابتسامه /ي عني انتي مش هتاخدي ساجد مننا وتخليه ينسانا .
تمارا بابتسامه وحنان وهي تحتضنها /لا طبعا ي روحي احنا هنكون اخوات وأصحاب وكل حاجه في الدنيا .
حبيبه بابتسامه وبرءاه /تمام هروح اجيب عصير .
تمارا بابتسامه /روحي ي قلبي .
ساجد بابتسامه عاشقه /مشاء الله عندي قدره عجيبه في انك تخطفي الناس دايما لصالحك .
تمارا بابتسامه وسعاده /الحب ي ساجد هو الي بيلين الحجر هو الي بيخلي القلوب تقرب من بعض .
ساجد بابتسامه خبيثه /افهم من كده انك بتحبيني قولي اه الله يكرمك .
تمارا بابتسامه وخجل /لو مكنتش بحبك مكنتش وفقت علي جوازنا .
ساجد بابتسامه عاشقه /بحبك ي تمارا بحبك اوي .
تمارا بابتسامه/وانا كمان ي ساجد بحبك  .
///////////////////////////////////.
بعد مرور سته اشهر ....
في انجلترا في المستشفي  ...
كان يقف برق أمام باب الغرفه بقلق شديد علي معشوقته ليخرج إليه الدكتور بابتسامه .
برق بلهفه /ها ي دكتور طمني .
الدكتور بابتسامه /الحمد لله العمليه نجحت وزرعنا القلب عن اذن حضرتك .
برق بارتياح وشكر الي الله /الحمد لله ي رب الحمد لله حبيبتي ي ميسره خلاص مفيش ادويه ولا علاج خلاص ي روحي ارتاحنا ..
من داخل الغرفه ....
كانت تفتح عيناها تتدريجيا لتعتاد علي الضوء لتفيق علي ابتسامته الساحره .
برق بابتسامه عشق /حمد لله على السلامه ي روحي .
ميسره بابتسامه تعب /برق كنت خايفه مفتحش عيني عليك تاني .
برق وهو يقبل يدها بحنان /بعد الشر عليكي يا يروحي انتي زي الفل .
ميسره بابتسامه حنونه /الحمد لله ي قلبي انا اسفه ي برق اسفه لو كنت مره زعلتك انا بحبك اوي ي برق اوي .
برق بابتسامه عاشقه وهو يقبل يدها/وانا بموت فيكي ي روحي .
///////////////////////////////.
في اكبر المستشفيات التجمليه .
في غرفه رحمه ..
كان يقف سليم وهو يترقب الكشف عن وجه معشوقته كان يدعي الله أن يشفيها ويجعل وجهها الملائكي مره اخري لكن اتسعت ابتسامته عندما رآها اجمل ممن توقع .
سليم بدموع وسعاده غامره /رحمه الف مبروك ي روحي زي القمر .
رحمه بسعاده ودمع الفرح /بجد ي سليم العمليه نجحت .
سليم وهو يضع المراه أمامها بسعاده /نجحت ي روحي نجحت وبقيتي احلا من الاول كمان يروحي .
رحمه وهي تحتضنه بسعاده /الحمد لله ي سليم الحمد لله ي حبيبي .
سليم وهو يقبل رأسها بابتسامه وسعاده /الحمد لله ي قلبي بقيتي أحلا من الاول كمان ي روحي .
رحمه بابتسامه وعشق /بحبك ي سليم بحبك اوي .
سليم بعشق /وانا بموت فيكي ي روحي .
////////////////////////////////.
في شقه جاسر .....
كانت تجلس شمس أمام التلفزيون فهي من اول حملها وقد أصبحت تاكل بشراهه .
جاسر بصدمه /اي ي شمس كلتي كل ده .
شمس بغيظ /ايه ي جاسر انت بتعد عليا الاكل ولا ايه .
جاسر بابتسامه عشق /ابدا ي روحي الف هنا وشفاء عليكي .
شمس بابتسامه /نفسي في ولد شبهك ي جاسر .
جاسر بابتسامه /انا بقا عايز بنوته قمر زيك كده ياه ي شمس كل ثانيه بتعدي علينا بتأكد أننا مكنش ينفع ابدا نعيش من غير بعض .
شمس بعشق /الحمد لله ي حبيبي ربنا جمعنا بحبك ي جاسر .
جاسر بابتسامه ساحره/وانا بموت فيكي ي روح جاسر حالا هحضرلك السمك الي طلبتيه علشان خاطر الواد وام الواد .
شمس بابتسامه وسعاده/حبيبي ي جاسر .
//////////////////////////.
في شقه حازم ....
كانت تجلس وهي تنظر إلي اختبار الحمل بسعاده ودموع لا تتوقف فقد رزقها الله ب جنين ينمو في إحشائها ..
حازم باستغراب /مالك ي جنه ساكته كده ليه.
جنه بابتسامه وسعاده /انا حامل ي حازم حامل .
حازم بسعاده عامره وهو يحتضنها /الحمد لله ي روحي مش قولتلك ربنا إن شاء الله هيكرمنا .
جنه بدموع وسعاده/الحمد لله مش مصدقه ي حازم اني هبقا ام ده انا كنت خلاص فقدت الامل .
حازم بابتسامه/الحمد لله ي روحي الحمد لله ي ربنا كبير .
///////////////////////////.
في شقه مراد ..
كانت تقف قمر في المطبخ وهي تعد الطعام .
ملك بطفوله وهي تتضع اذنيها علي بطنها /ماما قمر البيبي بيتحرك .
قمر وهي تقبلها بحب /حبيبه قلبي ي لوكا.
مراد بمرح /وأبو لوكا بقا مالوش نصيب في الدلع ده .
قمر بعشق /ده ابولوكا العشق كله .
مراد وهو يقبلها بعشق /بحبك ي قمر بحبك اوي ا.
قمر بعشق /وانا بموت فيك ي روحي.
//////////////////////////.
في شقه ساجد ..
ساجد برفض /لا مستحيل مش هتتطلعوا الرحله دي ابدا .
ريم بضيق /حرام عليك ي ساجد احنا عيال صغيرين .
حبيبه برجاء /ابوس ايدك ي ساجد توافق نفسي اروح رحله .
تمارا بابتسامه حنونه /سيبهم ي ساجد متخافش عليهم انا هوصي عليهم الدكتور اسماء تاخد بالها منهم في الرحله .
ساجد بحنان /خلاص امري لله .
حبيبه بسعاده /حبيتي ي تيمو ربنا يخليكي لينا ي عسل .
ساجد بعشق وهو يقبل يدها /لازم تعرفي اني وفقت علشان خاطر ي تماره قلبي .
تمارا بابتسامه عشق /مش بس علشاني علشان انت احن راجل في الدنيا .
ساجد بعشق /بحبك ي تمارا بحبك اوي .
تمارا بعشق /وانا بعشقك ي روحي. 
////////////////////////.
في غرفه اسد ....
كانت تصرخ عشق بشده فهرمونات الحمل تتطور معاها ب شكل كبير .
عشق بصراخ /اسد الحقني ي اسد بولد اه .
اسد بتعب ونعاس /ي روح قلبي انتي لسه في الشهر الثامن ولاده ايه دلوقتي .
عشق بدموع كطفله /انت خلاص ي اسد مبقتش بتحبني مبقتش طيقني اه اه .
اسد بغيظ /يادي النيله السوده حرام عليكي ي عشق انتي عارفه اني بموت فيكي .
عشق ببراه كالاطفال/طب احلف.
اسد بضحكه عاليه وهو يحتضنها/هههههههه متجوز طفله والله العظيم بحبك ي عشق ي اجمل بنت في العالم .
عشق وهي تقبل يده /انت الي اجمل راجل ي اسد انا محظوظه اني مراتك غيرت حياتي وانقذتني من الي كنت فيه ونورت حياتي انا بحبك اوي ي اسد .
اسد بابتسامه عاشقه وهو يقبل يدها/وانا بعشقك ي روحي ي صغيره الأسد ❤️❤️❤️❤️
////////////////////////.
في جنينه الفيلا ..
كان يجلس رعد ...
نعيم حارسه الشخصي/كله تمام ي رعد باشا نادر خلاص اتعاقب عن الي عمله بلغنا عن بيع المخدرات واتقبض عليه .
رعد بثبات /تمام روح انت ي نعيم .
نعيم /تحت امرك ي باشا .
فله بابتسامه ساحره/ايه ي حبيبي لسه برضه سهران بتفكر بعد كل الي حصل ماخلاص العشاق كلهم اتجمعوا واطمنا عليهم بغضل ربنا وفضلك  .
رعد بابتسامه ساحره/الفضل للعشق الي بينهم ي فله العشق ❤️❤️ هو قاهر كل الظروف والعواقب .
فله بابتسامه عاشقه /زي عشقنا كده .
رعد بابتسامه وهو يقبل يدها/لا يروحي احنا من عشق نادر وفريد عشق ملوك .
فله بعشق دائم لسنوات /بحبك ي رعد هفضل احبك مهما تمر السنين وتعدي .
رعد بعشق ملك /وانا بعشقك ي فلتي ❤️❤️❤️❤️.
نعم العشق ❤️❤️❤️ هو اجمل صور ومعاني الحياه .......
الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية كامله"رواية صغيرة الاسد " اضغط علي اسم الروايه
reaction:

تعليقات