القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية ضرة اختي الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم الكاتبه المجهوله

   

رواية ضرة اختي الفصل الخامس والعشرون

علي اخد روز ونزل راح علي قسم الشرطة : عاوز الظابط علي
العسكري : مش هنا
علي : طب صقر
العسكري شاور علي مكتب صقر : اتفضل المكتب دا
علي : شكرا
وهو داخل روز عيطت
علي حضنها بهدوء وبدأ يسكتها : شششش اهدي ي حبيبة بابا
ووقف ربع ساعة علي م البنت سكتت ونامت دخل بيها
صقر اول ما شافه اتدا*يق : خير
علي بهدوء : اولا البقاء لله ثانيا عاوزك في موضوع بخصوص جنا الله يرحمها
صقر باستغراب وهدوء : اقعد
علي قعد وهو حاطط روز علي رجله : بصراحة وبدون مقدمات ابويا السبب في ال حصل ل جنا
صقر بصدمة : نعممممم
علي بص في الأرض : جنا قابلت اخويا وهي في البار شربوا كتير وعملوا علا*قة سوا ووالدي لما عرف بعت حد يراقبها
وعرف أنها بتشتغل في با*ر خلي حد صورها وهي مع مهاب ال اتقتل*ت في شقته وبعت الصور والعنوان لعلي
صقر بعصبية قام وضر*ب علي بالبو*كس لدرجة روز كانت هتقع منه وصحيت قعدت تعيط
علي : ششششششش اهدي اهدي وفضل يحاول يهدي فيها
كل دا تحت أنظار صقر ال متابع وساكت
اخيرا نامت روز تاني
علي بص لصقر بندم : أنا حقيقي مكنتش اعرف حاجة عن الموضوع دا والله أنا لسي عارف قبل ماجي علي هنا
صقر : وانت جاي تبلغ عن ابوك واخوك
علي : اخويا ملوش ذمب هما الاتنين غلطوا مش هو بس
أما ابويا ف هو غلط غلط كتير اوي
وانا جيت ابلغ عشان خاطر ربنا يبارككلي في بنتي
صقر بص لروز : علفكرة روح ولدت من اسبوع
علي بلهفة : بجد وهي عاملة اي
صقر بضيق : كويسة جابت غيث
علي : عاوز اشوفه
صقر : تمم بس مش دلوقت اقولها الاول
علي : تمام
صقر : اتفضل انت وانا هحقق في الموضوع دا
علي : عن اذنك وسابه ومشي طلع علي قبر رزان
****
في اوضة علي*
هتيجي أمتي بقي عشان تاخدني لأختي وامي وابويا وحشوني اوي اوي يارب يارب أنا تعبت من الحياة دي عاوز ارتاح بقي
وحشتيييييني اوي ي جنا أنا جوايا نااا*ر
سجدة بحزن : علي خلاص مينفعش ال عاملة دا
علي بعصبية : اطلعييييي برا مش عاوز اشوف حد
سجدة بعياط : حرام عليك فوووق فوق بقي خلاص ما*توا كلهم
علي ضر*بها بالقلم : برااااا
سجدة بعياط اكتر : حرام عليك حرام والله
وضر*بته بالقلم : فوووووووق
علي قعد علي الارض وحضن صورة أخته وعيط
***
يونس وصل المقا*بر وحط ورد قدام الق*بر
وحشتيني ي روزتي بصي دي روز روز بنتنا تعرفي كله بيقولي انت سيبت ال حبتك واتجوزت واحدة مش بتحبك وهر*بت وسابتك
بس انا بحبك وسامحتك روح كانت زوجة عادي مفيش مشاعر بينا
علفكرة روح ولدت أنا مش هطلب منها أننا نرجع أنا بحبك انتي وبس هروح اشوف روح واطمن علي ابني بس متقلقيش مش ههمل بنتنا ابدا ي حبيبتي بحبك ربنا يرحمك يارب
وقام مشي علي بيته
دخل البيت واتفاجئ لما شاف نسرين قاعدة في الصالة
يونس بصدمة : نعم بتعملي اي هنا
نسرين بخبث : ازيك ي يونس وحشتني
يونس : اطلعي برا انتي دخلتي هنا ازاي
نسرين بغمزة : سر المهنة بقي
يونس حط روز علي الكنبة وشد نسرين وطلعها برا
ودخل قعد مع روز زي كل يوم
***
صقر رجع البيت لقي روح شايله غيث وقاعدة ساكتة : مالك
روح بدموع : علي زعق مع سجدة واتخانقوا وضر*بوا بعض
صقر بصدمة : نعم ضر*بوا بعض ازاي
روح : علي ضر*بها بالقلم وهي ردتهوله
صقر قعد جمبها بهدوء : سبيهم هتصرف معاهم بعدين
روح هزت راسها : ماشي اعملك تأكل
صقر : لا هطلع انام
وسابها من غير م يسمع ردها وطلع
***
نسرين نزلت من عند يونس وراحت ***
...اهلا اهلا بالحلوة
نسرين : اهلا بيك ي ***
يتبع الفصل السادس والعشرون اضغط هنا
الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية كامله"رواية ضرة اختي" اضغط علي اسم الروايه

reaction:

تعليقات