القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية جبروت عائلة الرشيد الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم دعاء أحمد

 رواية جبروت عائلة الرشيد الفصل الخامس والعشرون 

رواية جبروت عائلة الرشيد الفصل الخامس والعشرون 

الدكتور . للأسف احنا اتاخرنا على ما عرفنا نوع السم وعشان كدا اخدت الترياق متأخر ودا يعني
عاصي بغضب. اتكلم مراتي كويسه..
الدكتور. للأسف لا وحالتها بتسوء جدا وسم السيانيد بيتمكن من جسمها و لو دخلت في غيبوبه هنفقدها لان هي كانت مريضه كانسر قبل كدا و مناعه جسمها ضعيفه جدا

دياب بجديه. يعني هي دلوقتي حالتها ايه؟

الدكتور ببرود وبلا مباله. بتمو"ت

عاصي وقع على الأرض ويتنفس بصعوبه ودموعها نزلت بهدؤ مريب

قاسم بغضب وعصبيه. انت بتقول ايه يا حيو"ان انت
ونزل قعد جانب عاصي
قاسم. عاصي متخافش احنا ممكن ننقلها لأي مستشفى برا مصر صدقني هتبقى كويسه

عاصي بوجع ودموع. انا مصدقت اني لقيت حد احبه وارتاحله بسهوله كدا عايزه تمشي دا حرام اللي بيحصل لينا دا

الدكتور. للأسف يا جماعه مش هتقدر ا تنقلوها لأي مكان لان دا في خطوره عليها انا اسف هي هنفضل في العنايه المركزه لو عدي يومين بدون دخول في غيبوبه هنقدر ننقذها 

عاصي بتنهيده حزن. عايز اشوفها

الدكتور. الممرضين بيجهزوا وهينقلوها اوضه العنايه المركزه وتقدر تشوفها بس على فكره البوليس هيجي يحقق في الموضوع لان التسمم دا حد اصاد انه يعمله بعد اذنكم

بعد شويه
بيدخل عاصي اوضه رحمه
كانت نايمه وشكلها باهت وملامحها وشها شاحبه وحالتها صعبه وتحطينها تحت جهاز التنفس الصناعي
قعد على الكرسي جانب سريرها وساند دماغه علي طرف السرير وهو ماسك ايديها وبيبكي

عاصي بوجع. هو ليه مش مكتوب بينا نعيش بهدوء ليه مش مكتوب نكون عاديين؟ ليه لازم وجع؟ من حقنا نعيش بس ليه الدنيا مصممه تظلمنا ماهو دا مش عدل مش عدا انك تسبيني وتمشي دا انتي الوحيده اللي قدرت اكون معها طيب انا مش هقدر اعمل حاجه من غيرك يا رحمه انتي النور اللي بيرشدني في الضلمه هدوك حب للمساعده اللي حواليك بالرغم من انك بتكون في عز محنتك. طيبه قلبك. انا محتاجك في حياتي يا رحمه ارجوكي قاومي وارجعيلي وحياه حبي ليكي ارجعي

في كوريدور المستشفي✨✨
بتمشي ملاك وهي بتعيط ومنهاره لكن بتسمع صوت من وراها
قاسم. روحتي فين؟
ملاك اديرت وقفت اصاده وفي مسافه متر بينهم
قاسم بخوف. مالك بتعيطي ليه؟ في ايه؟
ملاك بتعب: طلقني
قاسم. انتي بتقولي ايه؟
ملاك بدموع. بقولك طلقني انا مش عايزاك
قاسم. ملاك انتي في وعيك؟
ملاك. ايوه يا قاسم في وعي انا لاشبهك ولا انت شبهي وانا مش عايزه اربط حياتي بحياه واحد زيك

قاسم مشي بخطوات ثابته ناحيتها ومسكها من دراعها بقوه. انتي فاهمه انتي بتقولي ايه ملاك انا عارف انك بتحبيني واقسم برب العزه اني عمري ما عرفت الحب اللي معاكي ولو عيشتي عمرك كله مش هتلقي حد يحبك الحب اللي انا حبتهولك لاني حبيتك بصدق واخلاص عارف اني كتير وجعتك وانا اسف بس خلينا ندى لعلاقتنا فرصه لو سمحتي

ملاك لنفسها. يعلم ربي اني حبيتك بس خالص يا قاسم انا وانتي علاقتنا مبقتش نافعه كنت فاكره اني لما اتجوزك كنت هبقي سعيده لكن اللي بيحصل اسوء مما كنت متخيله

قاس سند راسه على جبينها وغمض عنيه. انا بحبك..... ارجوكي تعالي ندى نفسنا فرصه

ملاك زقته بكل قوتها وضر"به بالق"لم
ملاك بجمود. انا مش عايزاك انت فاهم مش عايزاك طلقني انا بكر"هك بكر"هك يا قاسم طلقني دلوقتي حالا

قاسم بحده. ليه؟ ليه كل دا؟ انا عارف اني وجعتك وجيت عليكي وعلى كرمتك بس اظن كفايه كدا

ملاك. فعلا كفايه كدا طلقني بقي

قاسم بغضب. ماشي يا ملاك لاني تعبت منك انتي طالق ياله امشي ابعدي لو بقيتي مبسوطه فأنا اكيد هبقي سعيد بس خالي قي علمك انك كدا بتسيبي جرح عمري ما هسامحك عليه

ملاك بابتسامه جانبيه. وانا مش عايزاك تسامحني يا قاسم بيه

وديرت وشها له و بقيت تبعد وهي بتعيط
ملاك لنفسها. انا كمان مجروحه اوي ياريتك ما كنت من عيله الرشيدي يمكن وقتها كنت اصر"خ واقول اني بحبك

قاسم وهو باصص لطيفها. ليه يا ملاك. انا حاولت كتير عشان نكون سوا بس الظاهر ان مالناش نصيب في بعض

برا المستشفى
ملاك بدموع. انا نفذت
... شاطره اللي اتفقنا عليه هيحصل وتذكره سفرك هتكون عندك تطلعي برا مصر خالص وتنسيها ولو فكرتي في يوم ترجعي هنفذ وساعتها متبكيش على حاجه

ملاك بخوف. لا ارجوك انا هسافر بس بلاش ارجوك

... شطوره
.. ✨✨✨✨✨✨✨✨..
في الصعيد
ساره صحبت حور. مالك يا بنتي زعلانه ليه؟ انتي حبتيه يا حور

حور بدموع. معرفش يا ساره معرفش بس مكنتش اتمنى النهايه دي مكنتش اتمنى اننا نفارق قبل ما نتقابل مكنتش اتمنى اني ازعل كدا لما يطلقني

ساره. على فكره هو كمان بيحبك

حور بلهفه. وانتي ايش عرفك

ساره. لما تبصي لشكل علاقتكم الملاعبكه دي هتعرفي انه دخل حياتك صلحها. اخدلك حقك من فهد وعمك. عرفك مين صحبك بجد ومين زي نواره وفي النهايه قرر يديكي مساحتك الشخصيه عشان متحسيش انك مجبره على العلاقه دي

حور. يعني اعمل ايه

ساره. هو محتاجك اكيد لو بتحبيه سافريله اسكندريه واجبريه ولو بالقوه انه يردك له

حور. بس انا خايفه يا ساره ومعرفش من ايه بس اللي اعرفه اني مش عايزه اخسره

ساره. يبقي تحافظي على بيتك وترجعيله

.. ✨✨✨✨✨✨✨✨..
تسريع الاحداث
بعد يومين
ملاك سافرت هي و مامتها على أمريكا...
رحمه لسه مفقتش...
عاصي حالته بقيت سيئه جدا..
قاسم دور على ملاك ملهاش إثر

في المستشفي
في اوضه رحمه
بدأت تفوق وهي مش حاسه بحاجه بتفتح عنيها ببط ووجع
ثريا دخلت الاوضه وقفتها وراها بسرعه

رحمه شالت جهاز التنفس الصناعي من على بوقها بضعف

رحمه بتعب. ثريا اااهه
ثريا بكر"ه. لازم تمو"تي يا رحمه من اول ما اتولدتي كان لازم تمو"تي ودلوقتي حالا

رحمه بدموع ووجع. ليه؟ ليه بتكر"هيني كدا؟

ثريا. عشان انتي بنت امال اللي خطفت عثمان مني انتي بنت الخدامه اللي د"مرت حياتي

رحمه بتشويش. انتي بتقولي ايه انا مش فاهمه حاجه

ثريا. ايوه انتي بنت امال وعثمان الرشيدي وانا اللي قت"لت امك وابوك ام الناس اللي انتي اتربيتي معهم دول كانوا فقدوا ابنهم يوم ولدته في نفس اليوم اللي انتي اتولدتي فيه وانا بنفسي اللي بدلتك ومكنتش اعرف ان الزمن هيدور و يجي عاصي يحبك من وسط الكل ولما احاول اقت"لك يجي عاصي ويفاديكي ولما بعدتكم عن بعض خمس سنين القدر يرجع يقربكم تاني بس كفايه المهزله دي لازم تخلص بس مش دلوقتي فاروق لسه عايز يعرف منك حاجات كتير اوي

رحمه بصدمه ودموع انهيار. انتي بتقولي ايه لو انا بنت عثمان الرشيدي معنى كدا اني متجوزه اخويا انتي لايمكن تكوني بني ادَمه طب ليه قت"لتي عثمان الرشيدي كان ممكن تخلصي مني ومن امي

ثريا بوقا"حه . هفهمك لان خالص مفضلكيش وقت طويل شوفي يا رحمه عثمان ببساطه اكتشف اني بخو"نه مع شريكه فاروق الدرملي وكان عايز يقت"لني في اليوم دا انا خليت حد يشيل فرامل عربيته وهو كان معه امال عملوا الحادثه وما"توا سوا

رحمه باستغراب وهي لسه نايمه على السرير بتعب . يعني انتي كنتي اصلا بتخو"نيه ولما هو حب يتجوز قت"لته انتي شيطانه
انا وعاصي نبقى اخوات طب ليه ليه حبيته ااااهههه

ثريا. مش وقت نواح
وبسرعه أديت رحمه حقنه خليتها تنام
الممرضه دخلت حطت رحمه على كرسي بعجل ولابستها ماسك وحطت غطا على رجليها ولمت شعرها ولابستها كيس طبي للشعر
وبقيت تخرج من الاوضه
ثريا. تجيبها الجراش من غير ما حد ياخد باله

في الكوريدور
عاصي. يعني حالتها دلوقتي ايه يا دكتور
الدكتور. هي عدت الفتره اللي فاتت دي على خير اعتقد انها قدرت تقاوم انتشار السم والمفروض انها تفوق وترجع لوعيها اتفضل معايا هنروح نشوفها

الممرضه كانت في الممر عاصي وهو ماشي ايديه لامست ايدي البنت اللي على الكرسي وقف وحس بحاجه غريبه لكن الممرضه كانت مكمله في طريقها عاصي نفض الأفكار من دماغه ومشى مع الدكتور

بعد شويه بياخدوا رحمه في عربيه والبوديجارد بيسوقها وبيبعد عن المستشفى

في اوضه رحمه
عاصي. هي فين؟
الدكتور. مش عارف دي اوضتها وهي حتى لو فاقت لايمكن تقدر تتحرك
عاصي بزعيق. مراتي فين؟
الدكتور نادي على الممرضات ومحدش عارف مكانها ولا شافها عاصي بقى هيتجنن خرج من المستشفى وهو هيتجنن لكن فجأه بتيجي عربيه اصاد عربيته وبتخبطه عربيه عاصي بتتقلب وهو بينز"ف بشده وبيفقد الوعي

قاسم وملاك اتطلقوا وهي سافرت
عاصي بين الحيا والمو"ت
رحمه محدش عارف مصيرها
حور في حيره بين قلبها وعقلها

رحمه دلوقتي حالتها أصعب بكتير لأنها بين نار انها تكون بتحب اخوها ومتجوزه 

العيله كلها في حاله من الد"مار ياترى ايه اللي هيحصل في عيله الرشيدي 

يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية جبروت عائلة الرشيد" اضغط على اسم الرواية 



reaction:

تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق

إرسال تعليق