القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حين تقع في الحب الجزء الثاني 2 الفصل الخامس عشر 15 بقلم ندى على

 رواية حين تقع في الحب الفصل الخامس عشر

رواية حين تقع في الحب الفصل الخامس عشر


حين تقع في الحب 2
البارت الخامس عشر 
للكاتبه /ندي علي حبيب 

نور دخلت الحمام جري وفضلت تستفرغ وغسان برا قلقان وبعد فتره فتحت نور الباب وطلعت دايخه وفوطه علي بؤها 

غسان مسك ايدها وقعدها علي السرير بيشيل خصل اللي نزله علي وشها :في ايه حسة بأيه 

نور بصت ليه بعتاب وشالت ايده بتعب :مفيش انا كويسه انا وخده برد 

غسان :بس دا مستحيل يكون دور برد ارجعي بذاكره شويه لورا كدا 

نور بستغراب :في ايه 

غسان بخبث :افتكري كدا يوم حمل عاصي استفرغتي برضو بنفس الطريقه 

نور حطت ايدها علي بطنها :لاء انا عارفه نفسي مفيش حمل انا تعبانه كدا بقالي فتره 

غسان برفع حاجب :عرفة نفسك ازاي لو في حمل هتعرفي ازاي ممكن افهم 

نور :غساان انت عاوز ايه 

غسان بهدوء :عاوزك تعملي اختبار حمل او نروح لدكتور 

نور وقفت قدامه وقربت وشها منه بتحدي :بس انا مش عمله اختبار حمل ولا راحه لدكتور 

غسان بغضب :نورر اسمعي الاختبار هيتعمل علشان مش بمزاجك لو في جواكي روح تتأذي بسبب راسك اللي عوزه تكسير دي 

نور بتوتر وخوف :خلاص انا هبقي اعمله بس مش دلوقتي 

غسان :لاء هيتعمل دلوقتي وهنزل اجيبه وسابها وطلع من غير رد منها 

نور بغيظ :حتي وهو بيحاول يصلح غلطه بيزعق وكملت ببتسامه وهي بتبدل هدومها لبجامة عباره عن برموده بس كان شكله جلو بالعبايه اووي 

..................
في شقة نسمه 
كانت بتكلم نورهان في الفون وهي قاعده في المطبخ بتعمل كيك 

نورهان وهي قاعده فوق طربيزة السفره بتاكل :يعني انتي شكه في ايه دلوقتي 

نسمه :يا نورهان نور لما زعلت زعلت من اول ما جينا من المول واكيد في حاجه خليتها تزعل من غسان واحنا في المول 

نورهان وهي بتبلع :اااه وانتي المحقق اللي فسرتي كل دا من ذكائك صح 

نسمه بغضب :نوررهان الموضوع باين غسان اكيد عمل حاجه كدا ولا كدا والولاد قالو لنور علشان نور عمرها ما هتمشي من البيت غير لما يكون سبب قوي 

نورهان :المهم احنا هنروح عند سوسو بكرا ونعرف الحكايه ازاي بأكملها تمام 

نسمه :تمام انتي الحمل عامل معاكي ايه 

نورهان مسكت بطنها بحب :وهو في تعب علشان البيبي الخارجي لكن انا حسه بالكويس انه بخير 

نسمه :ربنا يكملك يا نورهان يا رب 

نورهان :واشوفك حامل كدا يا نسوم يا رب 

نسمه بتوتر:انشاء الله يلا هقفل انا سلام 

نورهان :سلام 

نسمه افتكرت دعوة نورهان ليها بالحمل وعيونها دمعت وحزنت جامد 

...................
علي القهوه 

عمر بضحك :يعني نور غضبانه من غسان علشان شافت البت 

قاسم :ياعم انا مش عارف شافتها ولا حاجه تانيه بينهم بس الموضوع فيه ان كبيره والا ان كانت شافت حاجه شافتها فين 

عمر :والله انت وغسان مصااايب بالك دا لو انا والله كانت نورهان طردتني من البيت مش مشت هيا 

قاسم :اللي مزعلني بقي ايه ان مراتي المصونه عكننت علي اللي جبوني امبارح 

عمر بضحك :يعيني عليك يا اخويا ليه 

قاسم :هو ليه دي بقي اللي هتموتني طيب غسان مراته غضبانه انا مالي تقولي اكيد مخبي حاجه وفضلت طول اليل علي هذا النظام 

عمر بضحك شديد :والاخر عملت ايه 

قاسم وهو بيعدل الكرسي :والاخر سحبت ناعم انا واشتريت كرامتي ونمت وخلاص ودي ليلة العيد بتاعتي 

عمر بضحك :هموت عليا النعمه هفطس خلاص انتو مصايب وعليا الطلاق مصايب 

قاسم بصوت عالي :حجر شيه هنا لو سمحت 

الجرسون :تمام يا فندم اي طلب تاني 

عمر :انا هروح اعيد علي امي واجي ومشي بالعربيه بتاعته

.....................
عند سلوي 

سلوي وقفه قدام المرايا بتعدل هدومها 

سلوي :يعني انا بعمل في نفسي كدا ليه هو جي يتقدم ليا دا جي يعيد علينا 

اخمد بتوتر وهو واقف علي الباب :اهدي بس كدا وادخل اعد شويه وقول الخبر علطول وفقو وفقو رفضو اقبض عليها وخلاص ورن الجرس

انتصار :ادخل يابني نورت اتفضل 

احمد :كل سنه وانتي طيبه يا غاليه 

انتصار :وانت بصحه والسلامه يابني 

وسلوي طلعت ببتسامه حلوه

احمد :من غير لف ودوران انا طالب ايد بنتك سلوي علي سنة لله ورسوله ها اقول مبروك 

عمر بصدمه وغضب من وراه :...........



يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية حين تقع في الحب الجزء الثاني" اضغط على اسم الرواية


reaction:

تعليقات