Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية احببت عنيد الفصل الاول 1 بقلم سجود بكري

 رواية احببت عنيد الفصل الاول 1 بقلم سجود بكري

رواية احببت عنيد الفصل الاول 1 بقلم سجود بكري

الشخصيات: 

عشق الدمنهوري: 18سنه بنت جميله جدا هاديه خالص وطيبه جدا عيونها رومادي قصيره شعرها اسود طويل وبيضا باباها ومامتها متوفين عايشها مع مرات ابوها 

ادهم الكيلاني: 25سنه اصغر راجل اعمال طويل جدا وجسمه رياضي عيونه زرقا عصبي جدا وعنيد وبيكره البنات كلها وهنعرف السبب مع الاحداث 

ندي الكيلاني: اخت ادهم 18سنه طولها متوسط قمحاويه عيونها خضرا شعرها بني قصير طيبه جدا عكس اخوها خالص امها متوفيه

الكيلاني: والد ندي وادهم 50سنه راجل طيب جدا وبيحب وعيالو كان بيحب مامتهم جدا ومتجوزش بعديها

ساميه: مرات أبو عشق ست خبيثه بتكره عشق جدا وبتخليها تعمل كل حاجه لوحدها  

رنا حمدي: بنت ساميه 20سنه مش اخت عشق من الاب بتكره عشق جدا عشان احلي منها والكل بيحبها عيونها عسلي قمحاويه وطويله 

مراد الجارحى: 25صديق ادهم من الطفولة يعرف عنه كل حاجه وعارف سبب كره للبنات عيونه خضرا وطويل وجسمه رياضي شخصيه عصبيه جدا بس بيحب الهزار 

زياد الصاوي: 25 صديق ادهم ومراد من الطفولة يعرف برضو السبب كره ادهم للبنات عيونه رومادي وطويل وجسمه رياضي بيحب الهزار بس برضو عصبي جدا

سما الالفي: 18سنه صحبت عشق وبتحبها جداا وبتخاف عليها جدا من مرات ابوها وبنتها شخصيه مرحه عكس عشق خالص عينده ولسانها طويل جدا ومجنونه

ولسه في أشخاص هتظهر مع الاحداث

عشق بخوف وعياط شديد: انا اسفه والله اسفه آخر مره مش هعمل كده تاني 
ساميه بخبث: قومي يابت اعملى الاكل 
عشق بعياط: بس انا مش قادره 
ساميه بعصبيه: نعم ياختي يعني هعمل انا الاكل مثلا قومي يابت قوووومي وجبتها من شعرها
عشق بوجع: خلاص انا اسفه والله هعمل الاكل بسرعه ودخلت المطبخ 
رنا بخبث: انا مش عارفه انتي مخليها قاعده معانا لي ابوها ومات خليها تمشي بقا 
ساميه بحقد: انا مش عارفه اخلص منها وانا الي كنت فاكره لما اقتل ابوها البيت هيبقى بتاعنا بس للاسف طلع مكتوب باسها
عشق سمعتها وفضلت تعيط بعد وقت مسحت دموعها وخرجت
عشق لساميه: انا خلصت وحطيت الاكل 
ساميه بقرف: يلا خشي اوضتك ولما ناكل تبقى تيجي تشيلي الاكل يلا غوري دخلت عشق الاوضه وقفلت علي نفسها وطلعت صوىت مامتها وبابها
عشق بدموع: سبتوني لوحدي لي انا مش عارفه اعيش من غيركو وانت يابابا سبتني لي مش انت قولتلي انا هفضل جمبك سبتني لي لمراتك وبنتها دول وحشين اوي يابابا انا عاوزه اجيلك انت وماما تعالوا خدوني ونبي ونامت مكانها
--------------------------------------------------------
نروح عند بطلنا
قام ادهم من النوم دخل خد شاور وخرج لبس ونزل وشاف اخته قاعده ابتسم وقرب منها
ادهم بحب اخوي: ندوشه حبيبتي وحشتيني 
ندي بفرحه: ادهم انت وحشنى اوي وحضنتو جامد
وقعدو يفطرو
ادهم بخبث: اي بقا سبب الزيارة الجميله دي 
ندي بتوتر: ها عادي يعني وحشتني قولت اجي اعيش معاك يعني ولا انت مدايق
ادهم عارف انها بتحب زياد صحبه: اممم لا مش مدايق واهو فرصه برضو مراد وزياد جاين يسهرو معايا انهارده ابقي سلمي عليهم انتي بقالك كتير مشوفتهمش ولا اي وابتسم بحبث
ندي بفرحه:بجد وكملت بتوتر قصدي يعني فعلا بقالي كتير مشوفتهمش
ادهم ضحك جامد وهي اتكسفت
ادهم قام وباس راسها 
ادهم بحب: طيب يروحي انا لازم اروح الشركه بقا وانتي عارفه داده سعاد هنا لو عوزتي حاجه قوللها وانا مش هتاخر عليكي باي وخرج
ندي بفرحه وبترقص: يس يس يس اخيرا هشوفو اكيد بقا قمر وضحكت بسعاده وطلعت غيرت هدومها ونامت شويه
--------------------------------------------------------
ادهم وصل الشركه ودخل
الموظفه1:يالهوي بصي قمر ازاي نفسي 
الموظفه2:بس اسكتي ليسمعك 
الموظفه1:لا مش هسكت انا هفضل وراه لغيت ماخد كل فلوسو دي 
ادهم طبعا سمع كل الكلام ده 
ادهم ببرود : انتي مرفوضه
الموظفه1:انا لي بس ياباشا انا عملت اي
ادهم ببرود اكتر: سمعتي انا قولت اي 
الموظفه1:احم حاضر ياباشا
سابها ودخل مكتبو
ادهم كان قاعد بيشتغل فجاءه دخل عليه مراد من غير ميخبط
مراد بهزار: كده بردو يادومي متقوليش انك جايه الشركه لا بجد انا زعلان منك 
ادهم بغضب: هو مش انا قولتلك قبل كده خبط قبل متدخل صح ولا انا غلطان 
مراد بخوف مصتنع: يالهوي هو دومي برضو عمره غلط انت صح ياخويا حقك عليا وحضنو جامد
زياد دخل عليهم فجاءه 
زياد بصدمه مصتنعه: لا مصدقش مراد في حضن ادهم وكمل بدراما بتخوني يا ادهم ومع مين مع ده
مراد بدراما هو كمان: انتي فاهمه غلط يااخوتي ده قطعه ادهم بعصبيه
ادهم بنرفزه وخبط جامد علي المكتب: هو مش انا ياحيوان منك ليه قولت قبل كده اتنيلوا تخبطو قبل متدخلوا صح
مراد وزياد بخوف: صح
ادهم: 
زياد بصدمه: بجد 



يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية احببت عنيد" اضغط على اسم الرواية 


reaction:

تعليقات