القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية الدكتوره والمغرور الفصل السابع عشر17 بقلم هاله احمد

  

رواية الدكتوره والمغرور الفصل السابع عشر

الفهرس عند زين جهز الفطار لي نيره بايدو وطلعلهاا 
زين بضحك: الشيف جيه الشيف حضرر 
نيره بضحك: بقيت شيف علشان عملت فطار شويت جبن 
زين بزعل مصتنع: طب قولي شكرا كتر خيرك اي حاجه طيب 
نيره: خلاص يا سيدي متشكررين اوي يا شيف زين 
زين قرب منها وطبع بو'سه طويله كفيله تشفي كل الو'جع الي جو'اهاا  وبعد شويه بعد عنها وبص في عيونها وقال بصوت يخطف القلب: اناا بحبك يا نيره ولازم تفهمي اني محبتش غيرك وانا اسف اني قسيت عليكي كده بس صدقيني والله انا عملت كده علشان بحبك ومش عاوزك تبعدي عني 
نيره بصتلو بدموع وقالت: ورنيم الي حامل منك يا زين 
زين: اول حاجه مش عوزك تعيطي تاني حاجه هتعرفي كل حاجه قريب اوي وهتعرفي ان زين جوزك حبيبك قرت عينك معملش حاجه ومظلوم والله واكمل كلامو بضحك والله مظلوم يا بيه 
نيره بضحك في وسط دموعها: زيين مضحكنيش بقا خليني ثابته علي موقفي لو سمحت 
زين بضحكه رجوليه تخطف القلب: تعالي هنا بقا ياله علشان تاكلي يا عيون زين 
نيره: لا انا مش هقوم انا هاكل هناا 
زين وهو بيشيلها: تؤ يا قمر انتي هتاكلي وانتي علي رجل'ي هنا 
نيره بتوتر: نزلني يا زين مش هعرف كده 
زين قعدها علي رجل'و وحط الاكل في بوقها علطول علشان تسكت 
نيره اتكلمت وهي بتاكل: يا زين لو سمحت سبني 
زين ببتسامه: كلي يا نيره وانتي ساكته كلي يا اخرت صبري
نيره بزعل طفولي: زيييين انا 
زين قاطع كلامها ببو'سه 
نيره: علي فكره بقا انت انت قليل الاد'ب 
زين: لو مبطلتيش كلام واكلتي هعمل كده تاني 
نيره بخوف: لا خلاص هاكل 
زين ضحك عليها وبعد شويه زين بصلها وغمز وقال: ها خلصتي اكل يا قمرر 
نيره بتوتر: لا لا مخلصتش لسه 
زين: وحيات ماماا 
نيره بتمثيل انها تعبا'نه: ااه تعبا'انه جداا يا زيين مش قاد'ره خاالص عاوزه اناام ااه ياربي اي الصداع ده 
زين بضحك: هاا خلصتي 
نيره بصتلو بطرف عنيها واتكلمت بتوتر: قصدك ايه انا تعبا'نه فعلاا 
زين: وهو انا قولت غير كده لا سمح الله 
نيره: طيب اوعا كده بقا علشان عاوزه انام 
زين قام شالها وحطها علي السر'ير وقال: انا عاوز بيبي يا نونا
نيره بتوتر وهي بتبعد عنو: زيين لو سمحت انا عاوزه انام 
زين ضحك وهو بيشدها ليه وقال: هششش خلاص بس تعالي هنا في حضني متبعديش 
نيره قربت ونامت في حضنو وزين مسح علي شعرها بحنيه وقال: تاكدي يا حبيبتي مش هيحصل اي حاجه غير باراتك تمام 
نيره ابتسمت براحه وقالت: تمام 
وقعدو يهزرو ويتكلمو في حجات كتير تخصهم.. 
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
عند ياسمين كانت قاعده في الجنينه مع ريماس بنتها وبتعلب معهاا في هدوء سمعت صوت من وراها بيقول: ازيك يا ياسمين 
ياسمين بصت وراها وقالت: محمد 
محمد ببتسامه بسيطه: اه يا جميل عامله اي
ريماس جريت عليه حضنتو وهو شالها وقال: وحشتيني يا صغنن 
ريماس: وانت كمان 
محمد بضحك: حبيبي اناا 
ياسمين: ياله يا حبيبتي اطلعي اوضتك كفايه لعب انهارده 
ريماس بطفوله: حاضر يا مامتي 
ريماس طلعت وسابتهم 
محمد بنظره كلها حيره وو'جع وقال: وحشتيني يا ياسمين 
ياسمين بتوتر: محمد 
محمد بعصبيه: محمد اي ياا ياسمين كفايه بقا حرام عليكي ليه عملتي فيا كده كل ده علشان حبيتك انتي بتعا'قبيني علي حبي ليكي ده ذنبي اني حبيتك 
ياسمين بصتلو بدموع وسكتت.. 
محمد: ياسمين انتي لسه بتحبي حسام بعد كل الي عملو 
ياسمين بزعيق: انت عاارف اني مش بحبو يا محمد وعارف انا اتجوزتو ليه انت كنت معايا في كل خطوه 
محمد بدموع: وانا قولتلك متتجوزهوش وانا هحل كل حاجه كنت هضحي بحياتي علشان خاطرك بس خوفك من اخوكي اتغلب عليكي يا ياسمين 
ياسمين بعياط: واهو الي حصل يا محمد 
محمد بتهديت ياسمين: خلاص يا ياسمين اهدي لو سمحت انا اسف 
ياسمين: تمام يا محمد كنت محتاج حاجه 
محمد بحب: محتاجك انتي يا ياسمين 
ياسمين بتوتر: ازاي يعني 
محمد قرب منها ومسك ايديها: تقبلي تتجوزيني يا ياسمين كفايه اوي كده كفايه بعدك عني كل السنين دي صدقيني انا هحاول علي قد مقدر اني افرحك وافرح ريماس 
ياسمين بصتلو بدموع: انت عاوزني حتي وانا معايا بنت 
محمد اتكلم بو'جع: انا بحبك يا ياسمين والله وميفرقش معايا غيرك صدقيني وكفايه السنين الي ضيعنهاا بقاا وعارف ان غظبن عنك كل الي حصل ده بس متقلقيش انا جنبك دلوقتي.. 
ياسمين: بس زين مش هيوافق يا محمد 
محمد: سبيها عليا وان شاء الله هيوافق 
ياسمين: ماشي 
محمد با'س ايديها وقال: اعذريني يا قمري بس انا لازم امشي عن اذنك 
ياسمين ابتسمت بحب وقالت: مع السلامه يا محمد 
وسابها ومشا وهي جواها فرحه كبيرره جدااا.. 
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
عند نيره وزين كانو بيهزرو وفجأه فون نيره اتصل 
نيره قالت بضحك: دي ياسمين هتلاقيهاا اتصلت تطمن عليا 
زين: طب ردي يا حبيبتي طمنيها عليكي 
نيره ردت: اي يا حبيبتي 
ياسمين بعيااط: الحقينيييييي يا نيرررررره 
يتبع الفصل الثامن عشر اضغط هنا
الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية كامله"رواية الدكتوره والمغرور" اضغط علي اسم الروايه
reaction:

تعليقات