القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية اسر قلبي الفصل السادس عشر 16 بقلم ندي رأفت

  

رواية اسر قلبي الفصل السادس عشر

آسر: قصدك ايه ...
شاور والد فارس على باب الفله ..
فبص آسر ....لقاه دخل ...وكان بيمشي ..بكل برود ..ووراه رجالته ...
والد فارس : الي ساعدني يا آسر ..هو خالد السيوطي
وقف خالد السيوطي..جنب ..والد فارس وقال : مش انا قولتلك ..إن قلبك هو الي هيضيعك يا آسر ..........
آسر بصدمه كبيره : ع....عمي....
عم اسر : انا كنت رايح المستشفى علشان اتأكد أن عيله السيوطي ..وعيله نغم كلهم ماتو"ا..بس بصراحه اتفاجأت جداا إن طفل في عمرك لسه ..عايش ..بصراحه السيوفي قالي ..نبعت ناس تخلص عليك ..بس انا ..قولتله لا ..وقلت استغلك ....لاني امسكك شركاتي واخليك ترفعها ..والحمد لله بفضلك ..شركاتي ..بقا الكل عرفها.. وبقا ليها شأنها .. وشعللت جواك فكره الانتقام من عيله السيوفي ..وانك لازم تعلى علشان تنتقم وتغير اسمك ..مع العلم ان انا قايل للسيوفي كل حاجه ..بس قولتله ميقولش غير في الوقت المناسب..
والحمد لله هو دا الوقت المناسب ..وبعدها قرب من اذن آسر وقاله : وكمان انا عايز اقولك على مفاجأه كمان ..انا كنت عارف ان نغم ..وهدير عايشين ..وانا الي قولت لواحد من رجالتي ..انه ميقتلهمش ..مع انه شافهم ..لاني كنت عايز استفيد منهم في المستقبل كنقطه ضعف ليك ..زي ما استفدت ..منك كدا في شغلي ..
فلاش باك ...
(راجل ١: لقينا البنت يا باشا ..ماشيه ..ومع طفل زيها ..نعمل ايه يا باشا ....
عم آسر : خلاص سيبها ..احنا خلاص خلصنا الي احنا كنا جاين علشانه ..)
آسر بعصبيه : دا انا وثقت فيك ..قولت مستحيل اخ يقت"ل اخوه بد"م بارد كدا ..
عم اسر ببرود : كل حاجه اتغيرت دلوقتي يا آسر مبادئ الناس اتغيرت .. اخلاقهم اتغيرت..حتى علاقه الأخوات ..مبقتش زي الاول ..بقا كل واحد همه مصلحته ..إن الواحد يحب واحد بجد ..دي مبقتش موجوده .... فأنا اخترت مصلحتي الصراحه ..
آسر بعصبيه : متحكمش إن كل الناس كدا ..الدنيا دايما فيها الحلو وفيها الوحش ..الي زيكم كدا
عم آسر ببرود : الحلو دا بيد"اس يا آسر ..
آسر بعصبيه : طول ما الإنسان ماشي مع الحق مستحيل ربنا يسبه ..ودايما الحق بينتصر على الظلم ....
عم آسر: طب ما دلوقتي الظلم هينتصر اهو ..
والد فارس : فارس انت و رجاله ...خدو آسر وهدير على احد مصانعنا....علشان نتفاهم بأسلوب..افضل وبص لأسر بخبث ..
آسر وهو بيحاول يفلت من الرجاله قال بعصبيه : هدير ..ملهاش دعوه ..خدوني انا واعملوا الي انتوا عايزينه معايا ..لكن هدير ..ونغم ملهمش دعوه ..
فارس : متقلقش على نغم مجرد ما اخلص منك ..هتبقى مراتي ..
آسر بعصبيه وزعيق : مش هسمح ان دا يحصل ابدا ....نغم ...بتاعتي ...انا ..وبس ..انت فاهم .. وبعدها نادى على نغم بزعيق ..
صحيت نغم بصدمه وقالت : آسر ...آسر ...
ضرب فارس آسر بالبو"كس بعصبيه وقال : الكلام الي انت كنت بتقوله زمان ..دا انساه يا بابا ..لأنه مش هيحصل وعمر ما نغم هتبقى بتاعتك..يلا يا رجاله ..
آسر بعصبيه وزعيق : والله يا فارس لادفعك ..ثمن الي انت عملته دا دلوقتي غالي اوي ..وهتشوف ...
فارس : يلا يا جاله ..
وبعد فتره ..دخل فارس ..احد مصانع السيوفي المهجوره ودخل هدير ..وأسر..وكان في رجاله مسكاهم..
فارس : تعرف يا آسر..أن انا لما سمعت انك لسه عايش كانت اجمل لحظه في حياتي ..لاني بصراحه كنت ..عايز انتقم منك ..انا بنفسي ..وفجأه طلع فارس سكينه وجر"ح آسر في بطنه جر"ح سطحي ...وابتدى آسر ينز"ف
هدير بصدمه وص"ويت : آسر
وبعدها قال فارس: ظبتوه يا رجاله ..
قعد الرجاله ..يضر"بوا آسر ..وكان آسر بيحاول يقاوم ويدافع ..بس كانوا اكتر منه ..وبعد فتره وقع آسر على الأرض بتعب وكانت بطنه بتتز"ف جامد ووشه كان مليان د"م ..
نزله فارس لتحت وقال : دا احلى منظر اشوفه في حياتي .....وكان هيقوم يمشي لكن فجأه..وقف تاني وقال : ااه كنت عايز اقولك ..ان المصنع ..دا هيتهدم ..بكره اصل عايزين نعمل مكانه حاجه جديده ..بس الوحش في الموضوع ..انكم هتفضلو جواه ..ياحرام....
آسر بينهج بعصبيه وبيحاول يقوم لكنه مش قادر ..
خرج فارس ..من المصنع وساب هدير مرب*وطه هي وفارس وعليهم حراسه ..ورجع ..الفله ...
في اوضه نغم كانت قلقانه جداا وقالت : آسر ..آسر ....
وكانت بتحاول تخرج من الاوضه لكن الباب كان مقفول..فجأه فتح فارس الباب وقال : مالك يا نغم ..
نغم بتوتر : انا سمعت صوت نبيل كان بيزعق ليه ..
فارس : إيه دا الحمد لله الذاكره رجعت ..
نغم بتوتر : اه الحمد لله ..هاا قولي ..نبيل كان بيزعق ليه ..
فارس : قصدك آسر ..لا عادي ..متقلقيش ..احنا خلاص خدناه من هنا ومش هتشوفيه تاني خالص ..
نغم بخوف وزعيق : ليه مش هشوفه ..تاني ..عملته في ايه يا مجرمين ..
فارس مس،ك بوقها جامد وقال : متزعقيش يا حبيبتي ..وانتي يهمك في ايه دا انتي خطبتي ....وبعد كده ..سابها بغضب ..
نغم بزعيق : انا مش خطبتك..وعمري ما هبقى مراتك ..
فارس بعصبيه وجنون : ما انا قولتك خلاص يا حبيبتي ..آسر دا انسيه ..لانه كلها بكره ومش هيبقى موجود في الدنيا..لاهو ولا هدير ..الي هي وقعتك ..شايفه انا بح"بك .وبتقملك ازاي ...واسمعي ..بقا مجرد ما آسر يختفي من على وش الدنيا ...هنتجوز انا وانتي علطول ..
الكاتبه:Miyano shiho(ندى رأفت )
نغم بزعيق : انا مبحبكش...مش عايزه اتجوزك ..يا اخي ..انت مبتفهمش ..
ضر"ب فارس نغم بالقلم جامد لدرجه انها وق"عت على الأرض وبوقها طلع د"م
وبعدها طلع برا وقفل الباب بالمفتاح ..
راحت نغم بسرعه وقعدت تخبط على الباب بهبد وهي بتعيط وقالت : افتح يا فارس ....آسرررر ..آسرررر متسبنيش تاني ارجوك ..ونزلت على الأرض ببطء وقعدت تعيط ..جامد ...فجأه جت بسنت ..وبصت على اوضه نغم المقفوله ..وبصت على فارس الي نزل على السلم بعصبيه ..........
الصبح ........
وقف فارس قدام المصنع بنتصار ..هو ووالده ..وعم آسر ...وكانوا شايفينه ..وهو بيد*مر ....
فارس بيغي*ظ: مع السلامه يا آسر

يتبع الفصل السابع عشر اضغط هنا

الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية كامله" رواية اسر قلبي " اضغط علي اسم الروايه

reaction:

تعليقات