القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية اوتار القلب الفصل الخامس عشر 15 بقلم ريناد احمد

   رواية اوتار القلب الفصل الخامس عشر 15 بقلم ريناد احمد 



 رواية اوتار القلب الفصل الخامس عشر


باليوم التالي
نادية : جه يا ريم يلا
ريم خرجت من غرفتها
ووجدت ما لم تتوقع حدوثه ابدا
ريم بصدمة : انت !!!
رانيا " والدة فادي " : أيوة هو يا حبيبتي .. فادي
ريم : ....
رانيا : ازيك يا حبيبتي
ريم : الحمدلله
حاتم "والد فادي" : ازيك يا ريم
ريم : الحمدلله
محمد "والد ريم" وحاتم تحدثوا في أمور الزواج
رانيا : نسيب العرسان لوحدهم بقا
نادية اخذت رانيا وذهبوا لغرفة
ومحمد وحاتم ذهبوا للشرفة
فادي : ازيك يا ريم
ريم : الحمدلله
فادي بضيق : عايزه تسألي عن أي حاجة ؟
ريم : اه عندي سؤال
فادي : اتفضلي
ريم : ازاي تيجي تخطبني وانت كنت خاطب صاحبتي
فادي : عادي ايه اللي فيها
ريم : فيها كتير .. حضرتك كنت خاطب واحدة وبتبص لواحدة تانيه !!
فادي بغضب : لا مسمحلكيش انا جاي هنا لان امي اللي اختارتك مش انا
ريم : يعني انت جاي مجبور
فادي : لا بس مبحبش ازعل امي
ريم : ....
فادي : ياريت توافقي عشان ماما حبتك جدا من يوم خطوبتي انا واروى
ريم : استحالة اوافق .. مش هخسر اروى عشانك
فادي : مش هتخسريها ولا حاجة ابقي قوليلها واسأليها هتوافق على خطوبتنا ولا لا
رانيا وناديه ومحمد وحاتم خرجوا
رانيا : ها يا حبايبي خلصتوا كلام ؟
فادي وريم : اه
رانيا : موافقة يا حبيبتي ؟
ريم نظرت لمحمد
محمد : سيبوها تفكر و ردها هيوصل في اقرب وقت
حاتم : تمام .. يلا بينا يا رانيا يلا يا فادي
فادي وحاتم ورانيا ذهبوا
محمد : تعرفيه منين يا ريم
ريم : كان خاطب اروى صاحبتي
محمد : انا ارتاحتله الصراحه طب حسيتي ب قبول من ناحيته ؟
ريم : مش عارفة
محمد : خلاص روحي ارتاحي انت دلوقتي
ريم دخلت غرفتها
ريم لنفسها : طب اعمل ايه
- اهلي حبوه واطمنوله
- ازاي اوافق عليه وهو كان خاطب اروى
- اعمل ايه يارب وجهني للطريق الصح
- انا هكلم هدى ومريم واسألهم قبل اروى
ريم اتصلت بهدى ومريم وحكت لهم
هدى : انا رأيي أن اروى خلاص اتجوزت ف عادي لو وافقتي على فادي
مريم : اسألي اروى وخليها تقولك توافقي ولا لا .. ردها عليكي مهم جدا
ريم : طب انا هقفل معاكوا وهكلمها باي
هدى ومريم : باي
ريم اتصلت باروى
اروى : اجمل ريمو ازيك
ريم : الحمدلله .. وانت ؟
اروى : الحمدلله .. صوتك ماله
ريم : كنت عايزة احكيلك حاجه
اروى : احكي
ريم حكت لها
اروى : يا احلى خبر في حياتي مبسوطالك جدا .. وافقي عليه طبعا ده طيب وابن حلال جدا .. انا اللي للاسف جرحته .. بس هو طيب جدا وهيصونك .. زمانه مجروح بسببي للاسف .. ف أنا اسفالكوا انتوا الاتنين واتمنى تكونوا مع بعض .. والكلام ده على فكرة من كل قلبي
ريم : مش عارفه يا اروى .. حاسه اني بغدر بيكي لو وافقت
اروى : يا هبلة انا متجوزة دلوقتي هتغدري بيا في ايه بالظبط بطلي هبل ووافقي .. عشان خاطري يا ريمو بقا
ريم : هفكر
اروى : خدي راحتك خالص وابقي فرحيني بقا
ريم : حاضر يا اجمل اروى
واغلقوا المكالمه
ريم اخذت تفكر في الموضوع و صلت استخارة
____________________________
لا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم ♥️
زياد : اروى ، تعاليلي الشركة النهارده ولا اقولك تعالي دلوقتي
اروى : ايه ده في ايه
زياد : تعالي وانت ساكته
اروى : حاضر جاية
اروى وصلت للشركة
اروى : شكلك عايز مصلحة
زياد : الصراحه اه
اروى : ها قول يا سيدي عايز ايه
زياد : عايز اتقدم لمريم
اروى : مريم .. مريم !
زياد : ايوه مريم صاحبتك
اروى : كنت شاكة فيك من الاول
زياد : بت انت
اروى : شاكة انك بتحبها وكده
زياد : مش عارف ده حب ولا اعجاب بس انا عايز ادخل البيت من بابه
اروى : من العين دي قبل العين دي .. هظبطلك الدنيا .. يلا بااي
زياد : باي يا حبيبتي
اروى ذهبت لبيتها
وتحدثت مع ريم وهدى وحكت لهم على زياد
هدى : تعالي نتقابل ونقول لمريم
ريم : اه لما نتقابل ونشوف ريأكشنها ده هيبقى احسن
اروى : طب انا هدخلها في المكالمة ولما اقولها على الميعاد هقفل ع طول عشان متسألش وانتوا كمان اقفلوا
هدى وريم : تمام
مريم : هاي يا قلوبي
هدى وريم واروى : هاي يا عروسة
مريم : عروسة !
اروى : تعالي نتقابل كمان ساعتين في النادي ضروري هه
واغلقوا المكالمه
مريم : استني بس يا ....
- قفلوا ليه دول .. وايه اللي عايزين يقولوه كمان ساعتين ده
مريم حاولت الاتصال بهم مرة أخرى لكن لا يفيد بشىء
بعد ساعتين
اروى وهدى وريم : ازيك يا عروسة
مريم : في ايه .. وايه عروسة دي كمان قولوا خلصوني
اروى : مبدأيا كده جايلك عريس
مريم : عريس !
ريم : اه مالك كده
هدى : محترم اوي يا مريم هيعجبك
اروى : اه وكيوت كده وعسل واخته عسل اكتر منه
هدى وريم ضحكوا
اروى : بتضحكوا على ايه يا كلاب
مريم : افهم من كده أنه ....
اروى بمقاطعة : زياد .. اخويا
مريم بخجل : بس ..
ريم : بس ايه دانت وشك بقا احمر من كتر الكسوف
هدى : نفهم من كده انك معجبة قديمة
مريم : ....
اروى : يبقى ع بركة الله .. كلمي اهلك يا بنتي وقوليلي ع ميعاد نيجي فيه
مريم : تمام
____________________________
سبحان الله وبحمده ♥️
على الواتساب
شهد : انا عايزه اقابلك
نتاليا : امتى وفين
شهد : كمان ساعة في كافيه *****
نتاليا : تمام
بعد ساعة
نتاليا : ازيك يا شهد
شهد : الحمدلله ازيك انت
نتاليا : الحمدلله .. كنتي عايزاني في ايه
شهد : انت عارفة انا عايزاكي في ايه
نتاليا : مش هقدر يا شهد
شهد : لا تقدري يا نتاليا .. ايه اللي مانع
نتاليا : حبي لزين هو اللي مانع .. مانع اني احب حد غيره .. انا لسه بحب زين
شهد : زين متجوز يا نتاليا
نتاليا : مانا عارفه .. بس انا مش هأذيه في حاجة .. انا بحبه بيني وبين نفسي .. ودي اكتر حاجة تعباني .. وبالنسبة لمراد فهو صديقي المقرب .. مش عارفة اشوفه غير كده
شهد : في حاجة اسمها فرص .. ادي لنفسك فرصة تحبي حد غير زين
نتاليا : مش بالسهولة دي يا شهد
شهد : انت اللي تتحكمي في نفسك وتشوفي هتبقى بالسهولة دي ولا لا
نتاليا : هفكر
شهد : وانا معاكي وهتقدري تشيلي حب زين اللي في قلبك ده .. حتى لو مش هتحبي مراد بس حاولي يا نتاليا تشيلي حب زين وبس
نتاليا : هتساعديني ؟
شهد : هساعدك وهكلم نور ومايا وكلنا هنساعدك
نتاليا : بلاش نور ومايا
شهد : ليه في ايه مالهم
نتاليا : اتخانقوا معايا هما الاتنين ومش عايزة اعرفهم تاني ومش مهم المشكلة على ايه بس مسحتهم من حياتي
شهد : تمام انا اللي هساعدك
نتاليا عانقت شهد وبكت
شهد وصلت لبيتها
مراد : عملتي ايه
شهد حكت له ما حدث
مراد بحزن : خلاص خليها .. سيبيها في حالها .. مش مهم
شهد : هو ايه اللي مش مهم .. ملكش دعوه انا اللي هتصرف
مراد : مش هاممني هتتصرفي ازاي اصلا .. انا داخل أنام .. تصبحي ع خير
ودخل غرفته
شهد لنفسها بحزن على حالته : انا هتصرف ومش هتكون حزين تاني ابدا
____________________________
اللهم صل وسلم وبارك على سيدنا محمد ♥️
باليوم التالي
مريم اتصلت باروى
مريم : انا كلمت اهلي في الموضوع وقالولي ع ميعاد مناسب
اروى : اوبا بقااا .. امتى قوليييي
مريم : بعد بكرة الساعة ٧
اروى : هجهز من دلوقتي
مريم ضحكت
وبعدها أغلقوا المكالمة
اروى اتصلت بزياد
اروى : عندي ليك خبر هيفرحك
زياد : اشجيني
اروى : بعد بكرة جهز نفسك عشان رايحين بيت مريم هه
زياد : بتهزري !
اروى : والله ما حصل .. بتكلم جد جدا واول مره اعملها دي
زياد : مش عارف .. مش عارف ارد اقول ايه بس انا فرحان اوي
اروى : يارب دايما فرحان يا حبيبي
زياد : بحبك يا روري
اروى : وانا كمااان
واغلقوا المكالمه
اروى : زييين
زين : ايه ده في ايه حد يصحي حد كده
اروى : اه اه انا قوم ضروري
زين : كله يهون عشان خاطر الست اروى .. ها قولي
اروى : حبيب قلبي .. ممكن تساعدني في حاجة ؟
زين : ايه هي
اروى : .....
____________________________
الله اكبر ♥️
لينا : السلام عليكم
زياد : وعليكم السلام .. اتأخرتي كده ليه
لينا : معلش والله آسفة بس في اي مالك
زياد : فرحان .. فرحان اوي يا لينا
لينا : مهو باين يا حبيبي بس ليه
زياد : هروح اتقدم لمريم بعد بكره يا لينااا
لينا بفرحة : بتهزر !! .. الف مبروك يا روحي
وبعدها حزنت
زياد : في ايه مالك
لينا بابتسامة مصطنعة : لا لا مفيش .. فرحنالك اوي بجد
زياد : مش على زياد يا لينا قولي مالك
لينا : .....

يتبع الفصل السادس عشر اضغط هنا

الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية اضغط علي اسم الرواية " رواية اوتار القلب "





reaction:

تعليقات