القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية ملاك الليث الفصل الرابع عشر 14 بقلم اسراء محمد

  

رواية ملاك الليث  الفصل الرابع عشر

ملاك بغي"ره:ي تري عامل اي مع مراتك التانيه
ليث فهم أنها غير*انه:يسلملي الغي"ور الموضوع اصلا خلص انا كنت عرفت منها المعلومات اللي عايزها وخلاص معرفش عنها حاجه تاني
ملاك ب"دلع :وحشتني اووووي
ليث:لا بقولك اي اه"دي كده انا اصلا مش قادر يلا نروح بيتنا بسرعه
ملاك بضحك:يلا
ليث خدها ركبوا العربيه ومشيوا وصلوا البيت نزلوا كان علي وداليا مستنينهم
ملاك جريت حضنته
علي:وحشتيني اووووي ي ملاكي
ملاك:وانت كمان وحشتني اوووي اووي ي بابا
ليث:مش كفايه أحض"ان بقي ولا اي
علي:بس ي"لا ملكش دعوه ببنتي حبيبتي
ملاك:ربنا يخليك ليا ي بابا
وبعد كده حضنت داليا
ملاك:وحشتتيني اووووي ي دودي انا هبقي خالتو
داليا:انتي عرفتي
ملاك:ليث قالي مبروك ي حبيبتي يتربي ف عزك
داليا:عقبالك ي حبيبتي
ليث شد ايد ملاك
علي:اي ي بني ماتقعدوا شويه
ليث بشقا"وه:لا بقي ماحنا مش فاض"ين هنج"""يب ولي العهد النهارده ملاك اتكس""فت جدا وخبت وشها ف ص""دره
داليا ضحكت وكمان علي
علي:يخ""يبك يواد خلاص😂😂😂
ليث دخل الأوضه وقفل الباب برجله
ونزل ملاك
ملاك لفت أيدها حوالين رقبته وقالت بدل"ع :وحشتني اووووي وقربت منه باسته من شف"""ايفه ليث اتجاوب معاها وبعد دقائق بعدو عن بعض
ليث:وانتي كمان وح"*شتيني اووووي وباس""ها برقه وذهبوا الي عالمهم الخاص عالم لا يلتقي فيه إلا العشاق
********************************
عند داليا وحسام
حسام:دودو
داليا: اممم
حسام:وحشتيني اوووي اووي
داليا:حسام مينف"عش
حسام:لي يعني
داليا:لسه عشان فالاول لازم الحمل يثب"ت
حسام:وانا مش قادر اس"تحمل انا وقعدوا يضحكوا
******************************
عند ملاك وليث
باس جبينها :عارفه مكنتش اعرف اني هاكون مبسوط معاكي اووي كده انا كل مره ببقي معاكي فيها بحس انها أول مره عارفه لي عشان انا معايا ست البنات كلهم
ملاك:ربنا يخليك ليا ومتحرمش منك ابدا انت ابويا واخويا وحبيبي وجوزي وكل حاجه ليا بعشقك ي ليث بموت فيك وحضنت"ه اكتر
ليث بحب:عيون وقلب ليث انتي
********************************
ف مكان ماا
بنت قاعده بتعيط جه عليها شاب جميل اسمه لؤي
لؤي:انتي قاعده كده
البنت:معنديش مكان اروحوا
لؤي:يعني انتي بتقعدي فالشارع
البنت:اه بنا"م هنا علي جنب مش عندي حد اروحله ولا مكان اقعد في ب"تعيط وباصه ليه بح"زن وك"سره
لؤي بهدوء:تعالي معايا تعيشي عندي مينفعش اسيبك تباتي فالشارع كده
البنت:بجد ي بيه
لؤي:اه ي حبيبتي بجد يلا تعالي وركبها العربيه ووقف قدام ڤيلته نزلوا البنت دخلت الڤيلا انبهرت بجمالها
لؤي:عجبتك الڤيلا
البنت:حلوه اوووي
لؤي بابتسامه تعالي اوديكي اوضتك عشان تغيري
البنت:بس انا مش معايا ه"دوم
لؤي:هديكي اي حاجه تلبسيها من عندي
البنت:هاتلي هدوم جديده وكتير
لؤي :حاضر
البنت:تعالي اقعد ومسكت ايد لؤي خدته وقعدوا
البنت:هاتلي هدوم كتير. اووي وجديده
‏لؤي :حاضر ي حبيبتي
‏البنت:وهاتلي تلفون عشان عاوزه اقعد عليه
‏لؤي: بح"نان حاضر
‏البنت:هاتلي حاجات كتير اووي وكمان انا عاوزه اللبس كتير اوووي وحلو زي مابشوف صاحبتي
‏لؤي:حاضر حاجه تاني
‏البنت هزت راسها بلا
‏لؤي:اسمك اي بقي
‏البنت: اسمي ندي
‏لؤي:عندك كام سنه
‏ندي:انا عندي ١٣سنه
‏لؤي:انتي في المدرسه
ندي:لا بابا خرجني منها بس انا كنت شاطره والله بس هو خرجني من وانا صغيره
‏لؤي:طيب بصي اي رايك ي ندي تقومي تاخدي ش"اور وتلبسي وتاكلي وبعد كده نتكلم وانتي تحكيلي علي حكايتك
‏ندي:ماشي وريني اوضتي
لؤي خدها وداها اوضه لطيفه وصغننه مش كبيره اووي وفيها دولاب وسرير وتسريحه وحمام وبلكونه صغيره
ندي:الله دي هتبقي اوضتي
لؤي: بابتسامه اه
ندي بفرحه:حلوه اووي اوووي وراحت تشوف البلكونه وفرحانه جدا
لؤي جابلها من عنده تيشرت وبنطلون قطني
واداهم لندي
ندي:ممكن تطلع عشان اخد حم"ام وانا هبقي انزلك
لؤي نزل وهي دخلت الحمام وخدت ش*اور وطلعت لبست البنطلون والتيشرت طبعا كان شكلها يضحك جدا وواسعين عليها اوووي
نزلت لقت لؤي بيحضر الاكل فالمطبخ
ندي:ممكن اساعدك
لؤي: ممكن وساعدته وبعد كده حطوا الاكل علي السفره وكلوا وندي كلت ب"شراهه ولؤي متابعها بهدوء وفرحه ف نفس الوقت وحاسس أنه قلبه فرحان وسايبها بتاكل براحتها
ندي :الحمد لله
لؤي:شبعتي ي حبيبتي
ندي:اه انا كنت جعان"ه اوووي
لؤي:بالهنا والشفا ي حبيبتي وقام شال الاكل وندي ساعدته وخلصوا وقعدوا مع بعض شويه
لؤي:احكيلي بقي حكايتك اي
ندي ابتدت تحكيله عن ابوها وان كان بيشغلها فالا"شارات من وهي صغيره وان كان ليها اخت بس هي متعرفش هي فين لان اختها دي من زمان مشيت من البيت كانت بتبيع منا"ديل هي كمان بس محدش عارف اختفت فين وأبوها قالها من فتره أنه لقاها وراح لها وبعد كده اختها طلعت متجوزه واحد غني هو اللي رباها ومردتش تروح معاه ساعتها ندي هي كمان ه"ربت من ابوها ومتعرفش عنه حاجه ومتعرفش عمل اي مع اختها دي قصه ندي
ندي:بس هي مش عارفه اني اختها احنا عارفين بعض وانا مفتكره ملامحها طشاش مش اوووي بس هي اصلا متعرفش اني اختها
لؤي:ازاي هي عرفاكي وازاي متعرفش انك انتي اختها
ندي:بابا مكنش قايل اني اختها لما كنا صغيرين هي اكبر مني بخمس سنين هي كان عندها ١٠وانا كان وقتها عندي ٥سنين بقالها ٨سنين منعرفش عنها حاجه هو ساعتها كان جايبني من ماما وبيخليني انزل فالاشا"رات انا وهي هي مكنتش تعرف اني اختها كانت مفكره ان ابوها جايبني من الشار"ع عشان اش*حت معاها بس انا اختها اختها من الاب بس هي مكنتش تعرف وانا مكنتش اعرف اني هي اختي غير بقي لما هي اخت"فت وانا كبرت شويه وبابا عرفني أنها اختي واننا اخوات الأم بس ساعتها انا اتصد"مت وزع"لت اووي وانا اصلا كنت بحبها اووي وهي كمان كانت بتحبني اوووي بس هي لما مشيت معرفش لي مشيت ولي مخ"دتنيش معاها هي صح احنا مكناش نعرف اننا اخوات بس كنا بنحب بعض اوووي ومش بنسيب بعض اسمها ملاك وحشتني اووي
لؤي بتوتر:وابوكوا اسمو اي
ندي:اسمه محمد محمد *******
لؤي بص"دمه :ايييه انتي اخت ملاك ملاك مرات ليث
ندي:انت بتقول اي انت عارف اختي فين
لؤي :لو وريتك صوره ليها هتعرفيها
ندي بلهف"ه :اه اه هعرفها كويس
لؤي طلع صوره لملاك هي وليث
لؤي:هي دي ركزي كويس
ندي بدم"وع:اه اه هي هي انا عارفاها كويس اختي حبيبتي وحضنت الفون وبت"عيط
لؤي بيطبطب عليها وخدها ف حض"نه :اهدي ممكن تهد"ي طيب
ندي: ممكن عشان خاطري تاخدني ليها وحشتني اووي نفسي اشوفها
لؤي:حاضر تعالي هاخدك هطلع اجهز
لؤي جهز وخد ندي ومشيوا وصلوا عند ملاك وليث
لؤي:ممكن تندهيلي ليث
الشغاله: حاضر ي بني وطلعت تنده ليث
فوق عند ليث الباب بيخبط
الشغاله :لؤي تحت عاوزك ي ليث يبني
ليث:ماشي ي داده انزلي وانا هنزل وراكي ونزلت الشغاله وهو نزل وراها ليث حضن لؤي
ليث: حبيبي حبيبي وحشتني (ليث ولؤي صحاب وانتيم وزي الاخوات ولؤي ماسك الشركه مع ليث ولي أسهم فيها هو كان مسافر ف صفقه برا مصر ولسه راجع )
لؤي:وانت كمان والله
ليث بص لندي:احم مش تعرفني
لؤي:ندي
ليث مد ايده لندي :انا ليث منوره
ندي:بنورك
لؤي :تعالي ي ليث انا هقعد معاك عاوز احكيلك كل حاجه لؤي قعد وحكي كل حاجه للليث ليث مصدوم من اللي بيسمعه
ليث : يعني انتي انتي تبقي اختها
ندي:اه ممكن تخليني اشوفها عشان خاطري والنبي وبت"عيط
ليث بحنان :حاضر ي حبيبتي ونده علي الشغاله عشان تنده ملاك
ملاك نزلت ازيك ي لؤي
وبعدين انتبهت لندي وبصتلها ودققت فيها كويس ملاك بدأت ال"دموع تتس"اقط من عيناها وقالت بصوت مب"حوح :ندي
ندي بت"عيط وهزت راسها باه وجريوا حضنوا بعض جااااامد وقعدوا يعيطوا
ملاك:ندي حبيبتي انتي وحشتيني اووووي انتي كويسه وجيتي هنا ازاي
ليث ممكن ي ملاك تقعدي عشان تعرفي الحقيقه المهمه اللي انتي مش عارفها
ملاك :حقيقه اي
ليث:اقعدي وابتدي يحكلها كل حاجه وان ندي اختها من الاب بس محدش كان يعرف وأبوها عرف ندي لما ملاك مشيت من البيت وندي كبرت شويه عرفها أن هما وملاك اخوات
ملاك بصد"مه ود"موع:يعني انتي انتي اختي
ندي هزت راسها بأه وحضنوا بعض جامد
ندي:مكنتش اعرف زيك عرفت بعد مانتي مشيتي وانا كبرت شويه هو عرفني انك اختي انتي مشيتي لي قعدنا ندور عليكي كتير وانا زع"لت اوووي ساعتها انك مشيتي ومخدتنيش معاكي علي رغم اني مكنتش اعرف انك اختي وانتي متعرفيش بس انا بحبك اووي واحنا كنا بنحب بعض اوووي كنتي المفروض متسبن"يش
ملاك:كان غص"ب عني واتوقعت انك هته"ربي انتي كمان كان علي عيني وقعدوا يع"يطوا
ملاك:انتي مش هت"سيبيني تاني ولا هتبع"دي عني تاني انتي هتفضلي معايا هنا
ندي:بجد يعني مش هتس"يبيني انا كنت بنا"م فالشارع انا فعلا ه"ربت انا كمان بس هرب"ت متاخر فضلت عايشه معاه طول السنين دي ولسه هربانه لما هو جالك هنا لما لقاكي وعرف انك لسه عايشه وقالي ساعتها انا فرحت اووي بس هو ظهرلك تاني عشان يأذيك"ي فالوقت ده بقي انا سبت البيت ومشيت وكنت بن"ام فالشارع لحد ما لؤي بيه لقاني النهارده متس"بنيش تاني والنبي وحضنتها جامد وبتع"يط
ملاك :بتملس علي شعرها بحنان وبتطبطب عليها متخافيش والله مستحيل اسيبك
لؤي:طيب استأذن أنا
ندي:انت هتمشي ومسكت ايده متم"شيش
انا مش عارفه اقولك اي لولاك كان زماني فالشارع وانت السبب فاني اشوف اختي وانقذ"تني من الشارع بجد انا مش عارفه اقولك اي
لؤي: متقوليش حاجه
ندي:متمشيش والنبي وحضنته جامد
لؤي:حضنها وطبطب عليها لازم امشي انتي دلوقتي مع اختك حبيبتك
ندي بعي"اط:بس انا مش عايزاك تسبني
لؤي بص لليث وملاك ومش عارف يتصرف ازاي
يتبع الفصل الخامس عشر اضغط هنا
الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية كامله"رواية ملاك الليث" اضغط علي اسم الروايه
reaction:

تعليقات