القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية جنة الصقر الفصل الثالث عشر 13 بقلم مروة موسى

 رواية جنة الصقر الفصل الثالث عشر

رواية جنة الصقر الفصل الثالث عشر

** في ذلك الوقت تذكرت هنا وخافت من ذلك الرجل فعرفت أنه يعمل لدي مراد ومن ذلك الوقت حكي لمراد كل شئ لذلك مراد يهدد هنا دائما 

وفجأة وجدت هنا صقر أمامها وهو يقول لها 
صقر : اخبارك اي 
هنا ويبدعوا عليها الخوف: انا كويسة 
صقر : ألبسي عشان نروح نطمن علي البيبي 
هنا وعيونها بقت واسعه من الصدمة فهي لم تستعد لتلك اللحظة: ح حاضر 
صقر بخبث: لو في دكتور معين بتابعي معاه قوليلي يمكن دي مش اول مرة تحملي 
هنا بخوف : تقصد اي يعني 
صقر: لا مفيش يلا ألبسي 
وأغلق باب الغرفة وتركها تلبس ولكن بمجرد خروجه رفعت الهاتف 
مراد : أي الورق لقتيه 
هنا : لاء صقر عاوز يخودني لدكتور عشان اللي في بطني 
مراد انا عامل حسابي ومظبت مع دكتور في الموضوع والعنوان**** 
متقلقيش 
هنا بإرتياح: تمام 

عند صقر في الجنينة: الو 
أحمد صديق صقر الذي يعمل لدي مراد لينقل له كل ما يحدث: اخبارك اي 
صقر : بخير 
أحمد : دلوقتي هنا اتصلت بمراد عشان تعرفه انك هتخودها لدكتور فعشان كدا هو دلها علي مكان دكتور متفق معاه علي الموضوع وعنوانه****** فكدا هنا لما تشوفك مطمن هي هتطمن وبعد كدا هبلغك بالجديد 
صقر: تمام خالي بالك من نفسك 
أحمد: متقلقش سلام 
أغلق صقر الهاتف وهو يبتسم ومنتظر تلك اللحظة الذي يقضي عليها لمراد وهنا معاً 

نزلت هنا وهي مطمنة: حبيبي صقر فينك 
جنة وهي نازلة كمان : حبيبك اي حبك برص 
هنا بنرفزة: وانتي اي اللي مزعلك انا بدور عليه عشان واخدني ورايح معايا للدكتور عشان يطمن علي ابنه 
جنة بحزن : ماشي 

صقر وهو ينادي علي هنا : هنا انجزي يلا عشان نمشي ونظر إلي جنة وجدها حزينة فتحدث لنفسه كلها ايام ي جنة وتعرفي اني مبفكرش في هنا وساعتها حزنك دا هيتحول لفرح 

ذهب صقر وهنا معا داخل السيارة 
صقر : تعرفي دكتور معين ولا اشوف دكتور انا 
هنا : ايوا اعرف في دكتور في مكان ***** 
صقر بيداري ضحكته لإنه عارف العنوان من أحمد
وصل صقر وهنا الي العنوان وصعدوا إليه 
الدكتور : اهلا ي مدام هنا 
هنا : اهلا بحضرتك 
الدكتور بكدب: انتي جيتي ليا هنا قبل كدا في أول حملك 
هنا : ايوا وجاية عشان اطمن 
الدكتور : طيب اتفضلي اكشف عليكي 
صقر في نفسه يولاد ال*** دا انا لو مكنتش اعرف اللي فيها كنت فكرت كلامهم حقيقة 
انتهي الدكتور وقال لهنا : ارتاحي ومتتحركيش كتير 
هنا وهي تنظر لصقر: طبعا صقر بيحاول يدور علي راحتي 

وكل دا صقر بيتابع بعيونه بس 
وانتهوا ووصلوا للبيت

بقلمي مروة موسي ❤

بمجرد وصولهم للبيت وجد صقر جنة جالسة وهي تنظر اليه بعيون غاضبة ثم قالت انا طالعة فوق ي ماما 
وفاء وهي عرفه انها زعلانة بسبب صقر عشان مهتم بهنا : ماشي
وانا كمان داخلة الاوضة هقرأ قرءان يمكن الشياطين تخرج برا البيت شوية 
هنا كانت واقفة هتولع بسبب الكلام وكمان عشان محدش مهتم لأمرها 
صقر : انا طالع ارتاح شوية وانتي كمان ارتاحي 
هنا بدلع ؛ حاضر ي حبيبي 
صقر ذهب وصعد إلي غرفته وفتح الباب ولكن وجد جنة تقول له اطلع برااااااا 
صقر : ليه 
جنة : خليك معاها 
صقر وهو داخل الغرفة : دا الحلوة بتغير 
جنة : لا مش انا اللي اغير منها 
صقر بخبث: أمال دا اي 
جنة بدون استيعاب من كلامها وبزعيق: أغير علي واحد هو يحبني وانا أحبه مش واحد شارينه بفلوسه واحد واخدني تسليه يومين ...أغير علي واحد أحبه مش بكره انا بكرهك ي صقر 
صقر بوجع لأنه بدأ يرتاح لوجودها ولكن قااال جنة انتي......
 
البارت الثالث عشر 
Marwa mosa ✌❤

يتبع الفصل التالي اضغط هنا 
 
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية جنة الصقر" اضغط على اسم الرواية


reaction:

تعليقات