القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية ملاك الليث الفصل الثالث عشر 13 بقلم اسراء محمد

  

رواية ملاك الليث  الفصل الثالث عشر

ملاك طلعت تجري علي برا ليث جري وراها ملاك ملاك استني
إدريس ومحمد بيبتسموا بش"ماته
ملاك بتجري فالشارع وهي بتعيط
ليث:بصو"يت ملاك حاسبي عربيه خبطت ملاك هي بتجري رمتها الناحيه التانيه
ليث طلع يجري عليها ليث بصر"يخ :ملااااك ملااااك ردي عليا والنبي ملاك مش بتنطق ليث شالها وحطها فالعربيه وطلع يجري علي المستشفي وصل المستشفي فربع ساعه
ليث:دكتور دكتور بسرعه
جه دكتور وممرضين اخدوها ودخلوا العمليات عدي ساعه اتنين ملاك لسه مخرجتش من العمليات ليث لوحده علي مسافر بره ف شغل داليا فشهر العسل مفيش حد معاه وجنبه
ليث:يرب متو"جعش قلبي عليها
ي رب متعاق"بنيش بيها ي رب هي ملهاش ذ"نب عا"قبني انا بس بلاش تعاقبني بيها ي رب
الدكتور طلع من العمليات ليث جري عليه
ليث:ها ي دكتور
‏الدكتور:الحمد الله عدت مرحله الخط"ر بس هي مش هتفوق دلوقتي من تأثير البنج هننقلها اوضه عاديه ولما تفوق تقدر تشوفها
‏ليث:تمام شكرا ي دكتور
عدي اليوم ملاك انتقلت اوضه عاديه بس لسه مفاقتش الدكتور سمح لليث أنه يدخلها ويبات معاها وليث بات معاها
‏ملاك ابتدت تفوق ليث كان قاعد علي الكرسي ونايم وماسك ايد ملاك
‏ملاك ب"تعب:اه ليث
‏ليث :فاق ملاك ملاك انتي فوقتي ي حبيبتي حاسه باي هنده الدكتور دلوقتي
‏ملاك:انا انا كويسه
‏ليث:ملاك انا ا"سف انا هفهمك كل حاجه والله انا اس"ف
‏ملاك:متتأس"فش ي ليث بس طلقني قالت كده بت"عب ودم"وع
‏ليث:لا مش هط"لقك ملاك اسمعيني ابوس ايدك انتي عارفاني انا مقدرش اعيش من غيرك والله انتي كل حاجه بالنسبه ليا
‏ملاك بت"عب:طلق"ني
‏ليث:طيب ممكن تهدي بس وبعد ماتطلعي من هنا هعملك اللي يريحك عشان خاطري
‏خلينني بس معاكي اليومين دول عقبال ماتخفي وانا هعملك اللي انت عايزاه اعتبريني قاعد هنا مش بصفتي جوزك بصفتي ليث ليثو اللي رباكي
‏ملاك هزت رأسها بماشي
‏ليث باس ايدها ورأسها وقعد جنبها عدي يومين وملاك خرجت من المستشفي وحالتها اتحسنت
‏فالبيت
‏ليث:يلا عشان تاكلي
‏ملاك:طلق"ني ي ليث مش انت قولت بعد ماخف وانا اهو بقيت كويسه ط"لقني
‏ليث:انتي عارفاني كويس انا ا"سف طيب انا هفهمك ابوس ايدك متسبنيش
‏ملاك:خلصت طل"قني بقي
‏ليث بح"زن:انتي طا"لق ي ملاك
‏ملاك:احسن وانا هروح للي بيحبني علي رأي المثل اختار اللي بيحبك متختارش اللي تحبه
‏ليث:قصدك اي
‏ملاك:قصدي انت فاهمه كويس اوووي
‏ليث: اوعي تقولي أنك
‏ملاك:اه ي ليث هروح لمهند بيحبني علي الاق"ل مش هيكدب عليا ولا يجرحني
‏ليث بصد"مه:بس بس مهند عدونا ده حاول يقتلن"ي
‏ملاك:عادي حاول يق"تلك عشان بيحبني
‏ليث بص"دمه اكبر:يعني عادي بالنسبه ليكي ي ملاك أنه حاول يقتلني للدرجه دي مش فا"رق معاكي
‏ملاك ببر"ود:مانا لسه قايلالك عشان بيحبني وعمل كده عشان بيحبني
‏ليث ب"حزن:ي رتني اكون بحلم
‏ملاك:انت بج"ح ي رتني انا اللي كنت مت ولا اني اعرف أنك كداب وتاجر س"لاح والله واعلم اي تاني وخدت شنطه هدومها ومشيت
‏عند مهند وسهي الباب خبط
‏مهند فتح أنصدم لما لقي ملاك
‏مهند بص"دمه: ملااااك 😨😨
‏مهند:ملاك انتي جيتيلي مالك عامله اي
‏ملاك : انا جتلك عشان انت بتحبني
‏مهند:طيب وليث
‏ملاك:مش عايزه اسمع سيرته انا اتط"لقت منه بعد ما عرفته علي حقيقته وأنه تاج"ر س"لاح
‏مهند:اي ت"اجر سلا"ح
‏ملاك:اه عاوزني ولسه بتحبني ولا ارجع
‏مهند:لا ترجعي اي تعالى جت سهي
‏ملاك بصتلها بقر"ف
‏مهند فهم
‏مهند:سهي اطلعي برا
‏سهي بص"دمه وصوت عال"ي :نااااااعم
‏مهند:زي ماسمعتي برا انا وملاك هنتجوز وانتي واحده رخ"يصه ومجرد ن"زوه
‏سهي:هندم"ك ي مهند
‏مهند:كل حاجه كانت حصلت كانت بمز"اجك انتي عشان انتي واحده رخ"يصه
‏سهي لمت هدومها ومشيت وبصت ليهم بش"ر وبتوعد
‏مهند:تعالي ي حبيبتي خشي
ملاك:انا عايزه نام
مهند:تمام نامي تصبحي علي خير وسابها وخرج ملاك اخدت شاور وغيرت ونامت
عند مهند
بيتكلم فالفون
مهند:ملاك ج"تلي والخطه نجحت
ادريس:شوفت بقي أن مصلحتك معايا انا وانت ومحمد ابوها مصلحتنا واحده دلوقتي وهي الانت"قام من ليث اللي احنا عملناه ده مش كفايه لسه عاوز انت"قم منه
مهند:وانا كمان وانا معاك فاي حاجه وقفل الفون
مهند كان متفق مع إدريس ومحمد التلاته كانت مصلحتهم واحده وهي الانتقام من ليث وف نفس الوقت ملاك هتبقي لمهند مهند مكنش معرف سهي بكده عشان هي طبعا بتحبه وعاوزه تبقي معاه ولو عرفت أن ملاك هترجعله الخطه هتب*وظ وهت"بوظ الدنيا
عند ليث قاعد فالاوضه بح"زن ماسك صورها هو وهي وصورها وهي صغيره وهي بتلعب وهي ف الملاهي وهي فالمدرسه وبيحضنها وبيعي"ط جااا"مد
ليث:اههه ي ربي علي وجع القلب اللي انا في
عند حسام وداليا ف تركيا
داليا واقفه قدام الراجل بتاع الايس كريم وعماله تضحك
حسام:يبنتي يلا بقي صبرني ي رب
داليا: لي كده بس ي حبيبي ده لذيذ اووي وطلعت تجري وحسام بيجري وراها
حسام:يبنتي اوقفي انا متجوز طفله
داليا:احسن حااااجه فالدنيا وتجري وهو يجري وراها ومبسوطين هما الاتنين
عدي اليوم عادي تاني يوم عند ملاك ومهند
ملاك نايمه مهند بيصحيها
مهند:ملاك ملاك
ملاك: امممم عايزه انام
مهند:طيب ي روحي نامي وسابها تنام وطلع
بعد شويه ملاك صحيت وطلعت لقت مهند بيخصر الفطار وبيحطه علي السفره
مهند:صباح الخير ي حبيبتي
ملاك:صباح النور
مهند:يلا انا حضرتلك الفطار ي حبيبتي
ملاك:طيب وقعدت علي السفره
مهند:يلا كلي وابتدء يأكلها
ملاك:خلاص هأكل انا
مهند:طيب يلا كلي ملاك ابتدت تاكل
مهند:هو احنا هنتجوز امتي
ملاك:نتجوز
مهند:اه امال انتي ناويه متتجوزنيش ولا اي
ملاك:اي لا طبعا مش القصد اقصد بس انا فالعده بعد شهور العده
مهند:ماشي ي حبيبتي اللي يريحك وباس أيدها
عند ليث قاعد زي ماهو بحز'ن ولا بياكل ولا بيشرب ولا بيروح الشركه ولا اي حاجه
ليث:انتي فين ي ملاكي وحشتيني ارجع"يلي بقي
عند حسام وداليا
حسام:دودو
داليا :اي ي حبيبي
حسام :ما تيجي وغم""ز
داليا:يخربي""تك ي حسام انت مش بتز'هق
حسام:لا مش بز"هق حد يبقي معاه القمر ده وي"زهق
داليا اتكلمت بدلع :يعني انا قمر
حسام:لا بقولك اي اهدي كده
داليا بد"لع:طيب شلني
وسكتت شهرزاد
عند ملاك ومهند
مهند:ملاك
ملاك:نعم
مهند ب"شك :هو انتي عرفتي مكاني منين
ملاك بارت"باك:ماهو أنت كنت قايلي عليه
مهند:انا امتي
ملاك:اي انت نسيت لما كنا بنتقابل وبعدين انت مش عايزني ولا اي لو مش عايزني هقوم امشي ولسه هتقوم مهند مسك أيدها
مهند:لا طبعا عايزك انا مش قصدي ي حبيبتي مت"زعليش
ملاك:خلاص مش زعل"انه ممكن ادخل انام شويه
مهند:ماشي ي حبيبتي ادخلي
ملاك دخلت عشان تنام شوييييييه
عند حسام وداليا
حسام: من أول يوم شوفتك في وانا مبسوط وحاسس أن ربنا رزقني بيكي وأنك رزق من عند ربنا
داليا:للدرجه دي ي حبيبي
حسام:واكتر من كده ناويه تعملي فيا اي تاني
داليا طبعت ق""بله علي ص""دره مكان قلبه وقالت ناويه اخد ده
حسام:مانتي خدتي خلاااص
داليا:انا ربنا عوضني بيك ربنا يخليك ليا
********************************
عدت الايام وعدت ايام العده وليث لسه زي ماهو ف ح"زن ودقنه كبرت ومبيروحش الشركه علي طبعا رجع وعرف كل حاجه وحزين علي الحاله اللي فيها ابنه وداليا كمان داليا حامل فاسبوعين مكنتش عارفه تفرح عشان حملها ولا تزعل علي الحاله اللي هما بقوا فيها حاله ليث
أما عند ملاك ومهند فهي خلاص ايام عدتها خلصت وبتجهز للجواز من مهند ومهند مبسوط وفرحان اووي ومش مصدق نفسه سهي بتخ""طط لحاجه ليهم إدريس ومحمد ومهند مبسوطين طبعا كل حاجه مشيت زي ماهما عايزين ولسه بيخ""ططوا ومكملين فالان""تقام
يوم كتب كتاب ملاك ومهند
حصلت حاجه محدش يتوقعها
ملاك قاعده مهند قاعد الشهود والمأذون قاعدين وبداءو
المأذون:موافقه ي بنتي
ملاك:لا مش موافقه
مهند بصد"مه:اييييه يعني اي
دخل ليث فاللحظه دي هقولك انا يعني اي
ملاك جريت عليه حضنته :وحشتني اوووي ي ليثو
مهند مص"دوم مش فاهم حاجه
ليث:طبعا انتو زي الحم""ير انت وادريس ومحمد فاهمين أن الخطه نجحت وأن انا مفهمتش انك متفق معاهم بس انا كنت قاصد اني افهمكوا أن الخطه نجحت وملاك عرفت اني مش تاج"ر سلا"ااح ودي الحقيقه فعلا انا مش تاج"ر سل"اح طبعا انت مستغرب بس انا الشرطه هي اللي دخلتني عشان اعرف كل الصفقات اللي ادريس بيعملها اللي هو تاج'ر "ال"سلاح انا اه مش شرطي بس ذكي وطبعا ادريس صدق وفهم اني تاجر سلاح وحب يعرف ملاك
ملاك عرفت وعملت حاد"ثه كانت مصممه علي الطلاق بس انا فهمتها اني مش تاجر سلاح وانا عرفت انك متفق معاهم وعرفتها الخطه وأنها لازم تبان أنها رجعتلك والخطه نجحت لحد ما توقعوا ووقعتوا ملاك سجلت ليك وانت بتتكلم مع إدريس ومحمد وانت بتعترف وبتقول انك حاولت تقتلني وأنك عاوز تنتقم وادريس بيعترف أنه عمل كده عشان صفقه السلاح ومحمد بيعترف أنه ساعده في جرايمه ومحاوله خط"ف ملاك كل واحد فيكو اعترف علي نفسه والشرطه دلوقتي زمانها خدت ادريس ومحمد لاني قدمت التسجيل ليهم و جايين ليك فاللحظه دي دخلت الشرطه
ليث:اهم جم كده احب اقولك أن كلكوا اغ"بياء0:1
بالسلامه
مهند :مش هسيبك والله ماهسيبك الشرطه خدته وركبو البوكس
ملاك حضنت ليث: وحشتني اووووي بجد
ليث: وانتي اكتر ي ملاكي
ملاك كشر"ت ليث عقد حو"اجبه: مالك ي حبيبتي
ملاك بغ"يره:ي تري عامل اي مع مراتك التانيه
ليث فهم أنها غير"انه:يسلملي الغيور الموضوع اصلا خلص انا كنت عرفت منها المعلومات اللي عايزها وخلاص معرفش عنها حاجه تاني
يتبع الفصل الرابع عشر اضغط هنا
الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية كامله"رواية ملاك الليث" اضغط علي اسم الروايه
reaction:

تعليقات