القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية اسيرة الصاوي الفصل الثاني عشر 12 بقلم ساجدة جمال

 رواية اسيرة الصاوي الفصل الثاني عشر

رواية اسيرة الصاوي الفصل الثاني عشر


~•صلو ع النبي محمد عليه افضل الصلاة والسلام• ~

~البارت ال12من رواية اسيرة الصااوي بقلمي Sagda gamal💜✍🏻~
 افكركو حبايبي وقفنا المرة اللي فاتت لما تاليا راحت عند سيدرا عشان تاكل طفسه😂 وسليم حجز ع المجهولين بس 
ف صباح يوم جديد يستيقظ المز المزاميز بتاعنا احم 
سليم: صباح الخير ي علي صاحي من امتا 
علي: صباح النور من خمس دقايق كدا
سليم: طيب هقوم اخد دش وننزل نفطر ع القهوة ماشي 
علي: تمم اكون انا لبست   
علي لبس(سويت شيرت اسود ع بنطلون اسود وكوتشي ابيض وساعة سمرا) 
وسليم (لبس سويت شيرت ابيض ع بنطلون ابيض ع كوتشي اسود وساعة سودا ونزلو) 
اما عند الشبر ونص 
سيدرا: صباح الخير ي ماما
هناء: صباح النور يروحي راحه فين كدا
سيدرا: هنزل اشتري رويات وهدوم نا وتاليا واجي ماشي
هناء: ماشي ي روحي بس متتاخريش
سيدرا: حاضر يلا سلااااام
هناء: يارب صبري ع المجنونة دي
عند تاليا 
تاليا: ايوا ايوا جاية يللي ع الباب 
سيدرا: بخخ يلا البسي عشان نخرج شوية
تاليا: حمارة بتخبط ماشي بس هنروح فين
سيدرا: البسي وبعدين اسألي 
تاليا: طيب هدخل اغير
عند سيدرا 

سيدرا: بقولك اي ي سهر
سهر: قولي ي قليله الادب(سهر مامت تاليا) 
سيدرا: يووه ي سهور انتي هنوء كل شوية كدا ف اي
سهر:! عشان انتي قليلة الادب انتي واللي جوا دي
تاليا من جوا: طب ونا مالي ي نبع الحنان انتي وهي نامالي 
سهر: مزاجي كدا عندك مانع 
تاليا: اه 
سهر: بتقولي ايه سمعيني 
تاليا: بقول لا مش عندي
سيدرا: ناس ماتجيش غير بالعين الحمرا
سهر: طب اتلمي بدل ما اقلب عليكي انتي كمان 
سيدرا: لا وعلي اي بس قوليلي عاملة اكل اي 
سهر: جلاش ومحشي
سيدرااللللهع نا هقوم اكل لاحد مادي تخلص 
سهر: ماشي ي ختي البيت بيتك ولا انتي عايزة عزومه خرارة مش بتتقفل
سيدرا وف بؤقا الاكل: تسلم ي كبير 
لبس سيدرا(بنطلون چينز وعليه بلوزة كشمير وطرحه بيضة وكوتش اسود) 
لبس تاليا زيها بالضبط 

ونزلو واول مانزلو شافو علي وسليم(عشان القهوه قدام العمارة) 
سيدرا: غطيني وصوتو غطيني وصوتو نا خايفة😂
تاليا: ونا كمان يلا نمشي قبل مايشوفونا 
سيدرا: يلا بسرعههه 
علي: الحق ي سليم سيدرا نزلت ببنطلون تاني هي وتاليا يلا نلحقهم قبل ما يطلعو براا
سليم وعيونه اسودت: يلااا 
سيدرا وتاليا مش شوية ووقفو بسبب علي وسليم وقفو قدامهم 
وكالعاده ي ساده كل واحد بياخد واحده ويبعدو شوية يعني سليم وسيدرا ف جمب علي و تاليا ف جمب
علي بعصبية ومسك ايديها اووي: مش نا قولت مافيش نزلو بالزفت دا قولت ولا لا
تاليا بخوف: اه اه قولت 
علي بغيره وغضب: طلاما قولت كلامي مامشيش لي ها، ردي علياااا
تاليا بدموع: اه ايدي. سيب ايدي. بتوجعني 
علي انتبه ع ايدها 
علي نا اسف اسف والله مش قصدي بس انتي اللي بتعصبيني 
تاليا بدموع؛: هو نا جيت جمبك عشان اعصبك 
علي: اه عشان مش بتسمعي كلامي 
تاليا ببعض القوه: واسمع كلامك دا ببتاع اي جوزي خطيبي اخويا ابويا 
علي: عندك حق نا ولا واحد من دول بس هبقي ومن النهارده لحد. ما اللي ف دماغي يحصل مافيش بناطيل هتتلبس 
تاليا: مع نفسك وسباتو ومشت 
اما عند سليم و سيدرا 
سليم بصوت جهوري مش نا قولت مافيش زفت تاني يتلبس 
سيدرا بقوه: ونا قولت هلبس اللي ع مزاجي ي سليم 
سليم: لا مش هتلبسي اللي ع مزاجك ي سيدرا 
سيدرا بعند اكبر وغضب: طب وعهد الله لالبس وضيق كمان هه 
سليم مسك ايديها وقال بغضب اعمي: طب نفسي اشوفك بقا كدا وقسم بالله لو حصل كدا لتجوزك ف يومها نا بقولك اهو 
سيدرا بصدمه: انتي شكلك اهبل وعايزة تروح العباسية 
سليم وهو بيضغط ع ايدها بقون: اتلمي احسنلك
سيدرا بوجع بس اخفتو: مش هتلم ي سليم واقولهالك تاني اعلي ما ف خيرك اركبو... 

*

*

*

*
يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي على فصول الرواية "رواية اسيرة الصاوي" اضغط على اسم الرواية


reaction:

تعليقات