القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية ملاك الليث الفصل الثاني عشر 12 بقلم اسراء محمد

  

رواية ملاك الليث  الفصل الثاني عشر

ليث:ملاك
‏ملاك ببرود:نعم
‏ ‏ليث:انتي مش عارفه سبب الجواز بس فنفس الوقت مش هقدر اقولك السبب كل اللي اقدر اقوله أنه غ"صب عني
‏ ‏ملاك:خلصت
‏ ‏ليث:اه
ملاك :اتفضل قوم بقي
‏ ‏ليث:بغ"ضب ماشي ي ملاك براحتك
‏ ‏ملاك ببرود:ماهو براحتي
‏ليث بصلها بغ"يظ وبعد كده قرب منها :يعني انا موحشت""كيش وخطف بو""سه ر""قيقه كده
‏ملاك: بك"""سوف وتو""تر لا مش عايزه
‏ليث:طب وكده وبا"""سها تاني
‏ملاك:لا رد
‏ليث مكم""ل
‏ملاك بضعف :انا مش عايزه أبعد عني روح لمراتك التانيه
‏ليث ع"ضها ف رق"بتها بخفه :اسكتي بقي
‏ليث مستمر
‏ملاك بض"عف:خلاص ابعد
‏ليث: شششششش وكأنه مغيب عن الوعي تماما وملاك مقدرتش تقاومه وذهبوا الي عالمهم الخاص
‏*******************************
‏عند مهند وسهي
‏مهند رايح جاي بغضب
‏مهند:مش هسبهاله مش هسيبه عايش
‏سهي:ي حبيبي اهدي مش كده انت حاولت مره وفشلت وانا متاكده أنه هو عرف أن انت اللي حاولت تقتله وزمانه بيدور علينا
‏مهند:مش هسيبه مش هرتاح الا لما أخدها منه
‏سهي:اهدي بس تعالي ارو"قلك اعصابك
‏مهند:اه اصل انا اعصابي تعب""انه اووووي
‏سهي ب"دلع :ودي تيجي انا موجوده واعصاب"ك تعبانه وحطت أيدها حوالين رقبته
‏وباسته برقه من شف"""ايفه : وحشتني اوووي
‏مهند بتوهان :هو انتي مبتزهقيش
‏سهي:طول مانا معاك مبزهقش وفعلوا ما حرمه الله
‏*******************************
‏عند ملاك وليث
بعد فتره ‏ليث بعد عن ملاك ومبسوط وملاك مش بتتكلم
ليث :خلاص بقي م"تزعليش انا هحكيلك كل حاجه انا اتجوزتها عشان شغل عشان في معلومات انا عايز اعرفها متجوزها عرفي وكان لازم اعمل كده واتعامل معاها كده عشان اعرف اسحب منها الكلام بس طبعا مقربت"ش منها عرفتي انا مقدرش اخ"ونك ومقدرش اشوف حد غيرك ومقدرش احب اصلا حد غيرك ومكنتش عايز اقولك علي السبب خووفت انتي تبوظي الخطه من غير قصد وكل حاجه تبوظ وساعتها هتبقي كل حاجه ف خطر الكلام ده بيننا انا وانتي بس
ملاك بحب:يعني انت مخون"تنيش
ليث:مقدرش اخو"نك انتي بنتي وحبيبتي ومراتي وكل حاجه ليا فالدنيا مليش غيرك ومقدرش اعيش من غيرك انتي النفس اللي انا بتنفسه
ملاك حضنته:انا بموت فيك وبعشقك متزعل""ش مني
ليث:مقدرش ازع"""ل منك وبالذات بعد اللي حصل ده وغمز ملاك اتكس""""فت
ليث:يس"""لملي المكس"""وف
ملاك:بس بقي
ملاك طلعت تجري علي الحمام:انت بقيت قلي"ل الا"دب اووووي ي ليثو
اليوم عدي عادي
تاني يوم الصبح
الكل اتجمعوا تحت علي السفره وفضلوا قاعدين مع بعض خدوا اجازه وحسام جه عشان يقدم معاد الفرح وفعلا خلوا الفرح كمان اسبوع
ملاك حضنت داليا :مبروك ي حبيبتي
داليا:الله يبارك فيكي بس مش هلحق اعمل حاجه
ملاك:متقلقيش هنلحق أن شاء الله انا وانتي هننزل نلف من بكره ونشوف الفستان وكل الحاجات دي
داليا :انا فرحانه اووي وحضنت ملاك
ملاك:شكل سي حسام عامل عمايله وقعدوا يضحكوا
********************************
ف مكان
-كويس انك ظهرت هتنفعنا اوووي
-‏انت ه""ربتني لي هتستفاد اي
-‏هستفاد كتير اوووي انا وانت هدفنا واحد واننا ننتقم من ليث انت عشان عاوز فلوس وانا عشان حاجات تانيه
-‏حاجات اي يباشا لا مؤاخذه
-‏مش مهم تعرف هتعرف بعدين
********************************
عدي يومين ملاك وداليا بيلفوا وبيشتروا حاجات وبيجهزوا عشان الفرح وعدي الأسبوع بسلام والنهارده يوم الفرح داليا بتجهز وخلاص جهزت وكانت عامله ميكب سمبل جدا مع الفستان ما شعرها كانت قمرين
داليا:هاا اي رايك
ملاك:ماشاء الله زي القمر اللهم بارك
داليا:بجد حلوه
ملاك : ماشاءالله الله اللهم بارك حوريه وحضنتها
دخل حسام ليها عشان يشوفها اول ما شافها
حسام:بسم الله ماشاء الله تبارك الله حوريه
داليا: بجد حلوه
حسام:عامله زي حوريات الجنه
وحضنها وباسها من جبينها وخدها ونزلوا الفرح والمعازيم والصحافة اول ما نزلوا بدأت تصور العيله كلها كانت عامله تصور ليث وملاك وداليا وحسام وكان فرح كبير جدا فمكان فخم جدا فالقاهره
بعد شويه المأذون بدأ ف كتب الكتاب
المأذون:بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكم في خير
حسام قام حضن داليا ولف بيها قدام الناس كلها والكل عمال يسقف ويباركوا ليهم
واشتغلت اغنيه رومانسيه وداليا وحسام بدأو يرقصوا
حسام: انا مش مصدق نفسي حلم سنين اتحقق
داليا:وانا مش مصدقه نفسي أن ربنا عوضني بحد زيك ربنا يخليك ليا
ليث خد ملاك ورقصوا هما كمان ملاك كانت لابسه فستان نبيتي طويل وقصير من قدام شويه وكانت عامله تسريحه لشعرها تجنن وحاطه ميكب خفيف جدا ولابسه هيلز اسود وكانت قمر
ليث: طالعه زي القمر ي ملاكي
ملاك:انت اللي عيونك حلوين
ليث:عيوني حلوه عشان شايفك انتي
وقعدوا يرقصوا الفرح خلص حسام وداليا طلعوا الجناح اللي كان حاجزينو فالاوتيل وملاك وليث كمان طلعوا جناحهم وعلي طلع اوضته
عند داليا وحسام
حسام:اي ي حبيبتي هتباتي جوه ولا اي
داليا:لا خلاص طالعه اهووووو
وطلعت وهي لابسه طقم خا""ص
حسام اول ماشافها:الله واكبر تبارك الله زي القمر وقرب منها باسها علي شف"""ايفها برقه انا بحبك اوووي
داليا بكسوف:وانا كمان
حسام:وانتي كمان اي هاا
داليا بابتسامه:بحبك
حسام :اللهم صلي علي النبي نطقتها وحضنها وبعد كده ذهبوا الي عالمهم الخاص نسيبهم شويه
عند ملاك وليث
ليث:بقولك اي ي ملاكي
ملاك:نعم ي ليثو
ليث:ماتيجي وغ"""مز عاوزين نخلف حته عيل كده نفرح بيه ها
ملاك:خلاص متقربش مني وهو هيجي لوحدو🙂🙂
ليث:ع"""وج بقه هيجي لوحده 🙂🙂
ملاك:اه بقي سبني نام وراحت نامت وسابت ليث مصدوم 😂🙂🙂
تاني يوم الصبح
عند حسام وداليا
حسام:داليا دودوي اصحي بقي
داليا:اممم عايزه انام
حسام:يلا بقي صحي النوم
داليا صحيت صوتت
حسام:بس اي في أي
داليا بصتله وبصت لنفسها كان هو نايم عار""ي الص""در لابس بنطل""ون بس وهي لابسه بيجامه حماله
داليا:طبعا لو حلفتلك اني نسيت أننا اتجوزنا مش هتصدقني
حسام :عادي بتحصل🙂🙂
حسام: همس ف ودنها صباحيه مباركه ي عروس""تي بقيتي مراتي قولا وفعلا وكنتي قمر امبارح
داليا اتك"""سفت ووشها احمر
حسام:داعب خدودها يسلملي حبيبي المكسوف
عدي اليوم ملاك وليث وعلي رجعوا علي بيتهم حسام وداليا سافروا شهر العسل بعد ماودعوا العيله
عند مهند وسهي
سهي: حبيبي
مهند:عايزه اي ي سهي
سهي:مالك بتكلمني كده حاسه انك مش طا""يقني
مهند:ضحك بسخ""ريه حاسه مش متأكده يعني
سهي:يعني اي ي مهند
مهند مسكها من شعرها جام""د:يعني تتخرسي وتقعدي ساكته انتي هنا لمز"""اجي وعشان ات""سلي وبس اوعي تكون فاكره اني هتجوز واحده رخي""صه زيك ف ح""ضني لي""ل ونه"ار مسلماني نفسها بإرادتها انا لما اجي اتجوز اتجوز واحده زي ملاك كده محترمه ونضيفه وزقها علي الارض وقام
عند ملاك وليث
ملاك:ليثو
ليث وهو بيشتغل علي اللاب توب :نعم ي رووحي
ملاك بارتباك: بابا انت عملت معاه اي
ليث بتو""تر:ملاك انا عايزه اقولك علي حاجه لازم تعرفيها
ملاك بق""لق:في أي
ليث:ابوكي هرب من بدري وانا مش لاقيه ومردتش اقولك عشان متخاف""يش بس حقيقي انا عماله ادور عليه ف كل حته مش لاقي
متخافيش انا جنبك
ملاك راحت لحضنه:انا خايفه اووي
ليث:طول مانا معاكي وجنبك متخافيش
عند داليا وحسام ف تركيا
فاوتيل فخم
حسام:مبسوووطه
داليا: اووووووووي كان نفسي اسافر تركيا وكمان ربنا رزقني بيك وده كفيل أنه اكون مبسوطه
حسام:لو تعرفي انا بحبك اد اي وكنت بحلم اننا نكون لبعض قعدت سنين احلم وادعي ربنا لحد ما الحلم اتحقق احلي حاجه حصلت لي فحياتي اني قابلتك
داليا:انت عوضتني عن حاجات كتير. اوووي ربنا يخليك ليا ي ننن عيني وحضنته وهو كمان حضنها
********************************
ف مكان
-يعني احنا هنظهر امتي
-‏قريب اووي هنظهر
-‏يعني هنكشفه علي حقيقته
-‏ايوه عشان القموره تعرف انه مش ملاك وتعرفوا علي حقيقته
-‏طيب اي الخطوه دلوقتي
-‏هقولك
********************************
تاني يوم
ملاك وليث بس فالبيت
حصلت حاجه غريبه
ملاك اتخط"""فت
ليث صحي ملقهاش عمال يدور عليها ف كل حته مش هيلاقيها
جاله تليفون
مجهول:القموره معايا
ليث:هو أنت يبن الكل""""ب
مجهول:تؤتؤ من غير غلط تعالي علي مكان كذا
الفون فصل ليث بعلو حسه:يوولاد الكللب
ولبس وراح علي العنوان
ف مكان مهجور
ملاك بتصحي بتلاقي نفسها متربطه وعلي بقها لزق
ملاك: اممممممم
دخل ابوها :مالك بقي ي حلوه
ملاك بصدمه: اممممممم
دخل حد تاني وجه جديد
-اسك""تي بقييي أخر""سي
ليث وصل ودخل
الشخص:اهلا اهلا ليث بيه
ليث:سبها ي إدريس هي ملهاش دعوه بحاجه
ادريس:مانا عارف بس هي لازم تعرف الحقيقه فاللحظه دي محمد ابوها شال اللزق اللي علي بقها
ملاك :حقيقه اووي
ليث:مفيش حاجه ي حبيبتي ده شغل وصفقه فالشركه
ادريس:شركه بردو
ليث:بلاش ي إدريس تقول
ملاك:بلاش لي ي ليث انت مخبي اي
ادريس:هقولك انا في أن ليث بيه اكبر تاجر سلاااح
ملاك بص""دمه وعي""اط: اي انت ك""داب ليث ميعملش كده ابدا
ادريس :تؤتؤ يعمل بس واضح أن الصدمه تقيله انا جايبك هنا مخصوص عشان اعرفك حقيقته وقدامه
فاللحظه دي محمد فكها وهي قامت من علي الكرسي راحت لليث
ملاك:قول أن ده كدب مش حقيقي
ليث بتوتر :ملاك انا انا
ملاك بص""ريخ:انت اي ها ها رد عليا
ليث:انا اسف
ملاك:اسف اسف دي تعمل اي طلقن""ي ي ليث
ادريس:كده انا ان""تقمت منك أشد انتق"ام
ملاك طلعت تجري علي برا ليث جري وراها ملاك ملاك استني
إدريس ومحمد بيبتسموا بشم""اته
ملاك بتجري فالشارع وهي بتعيط
ليث:بصويت ملاك حاسبي
عربيه خبطت ملاك هي بتجري رمتها الناحيه التانيه
يتبع الفصل الثالث عشر اضغط هنا
الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية كامله"رواية ملاك الليث" اضغط علي اسم الروايه
reaction:

تعليقات