القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية اوتار القلب الفصل الثاني عشر 12بقلم ريناد احمد

      رواية اوتار القلب الفصل الثاني عشر 12بقلم ريناد احمد 



 رواية اوتار القلب الفصل الثاني عشر

نتاليا : اروى !!
اروى : ازيك يا نتاليا
نتاليا بضيق : الحمدلله
اروى : ايه اللي حصلك
نتاليا : حادثة بسيطة والحمدلله عدت على خير
اروى : الحمدلله
نتاليا : اشمعنا يعني جيالي
شهد : انا جيت لقيتها جايه لمستر زين في الاوضه اللي جمبك
نتاليا بصدمة : ماله مستر زين
اروى : عمل حادثة النهارده
نتاليا : الف سلامه عليه .. طب هو كويس ؟
اروى : اه الحمدلله
نتاليا : الحمدلله
اروى : هسيبك ترتاحي شوية مع السلامه
نتاليا بابتسامه أشارت بالايجابية
اروى خرجت
شهد : مش قولتلك أنها طيبه ؟
نتاليا : فعلا باين انها طيبه جدا
شهد : فعلا
اروى : هيخرج امتى يا زياد
زياد : استني هسأل الدكتور
اروى : تمام
زياد : دكتور ، زين ممكن يخرج امتى ؟
الطبيب : النهارده عادي هو كويس الحمدلله وممكن يخرج
زياد : طب ممكن تكتبله على خروج ؟
الطبيب : تمام
زياد : هيخرج النهارده
اروى وهدى ولينا : الحمدلله
زياد : ايه يا بطل
زين : الزوز
زياد : حابب تروّح النهارده؟
زين : ياريت انا مبحبش جو المستشفيات ده
زياد : عارف عشان كده خليت الدكتور يكتبلك على خروج
زين : اخويا اللي حافظني
زياد : عيب عليك
الطبيب : عامل ايه يا بطل
زين : الحمدلله يا دكتور
الطبيب : كتبتلك على خروج اهو
زين : شكرا جدا يا دكتور
خرجوا من المستشفى
زياد اوصل اروى وزين لبيتهم واوصل هدى لبيتها ووصل لبيته هو ولينا
اروى ساعدت زين واوصلته للغرفة
زين : ساكته ليه
اروى : عادي
زين : مالك
اروى : مفيش .. ارتاح انت وانا رايحة اذاكر
وكادت أن تذهب لكنه مسك يدها
زين : مانت هتقولي مالك يا اما مش هتطلعي من الاوضة
اروى : سيب ايدي يا زين
زين : لا قولي مالك الاول
اروى : ماهو لو في حاجة مش هقول ليه ؟
زين : عشان عنيدة
اروى : انا عنيدة ؟
زين : اه قولي مالك بقا
اروى : انت زعلان مني ولا لا ؟
زين : لا .. ليه
اروى : الحمدلله انا كده ارتحت
زين : كنتي زعلانه عشان مفكراني زعلان !!!
اروى : اه
زين : امشي يا اروى من هنا
اروى : بس متزقش .. اه نسيت اقولك
زين : في ايه
اروى : نتاليا عملت حادثة ورجلها اتكسرت
زين بصدمة : لا حول ولا قوة الا بالله .. امتى ده
اروى : امبارح لما طلعت من الدرس
زين : ربنا يشفيها
اروى : يارب
____________________________
لا اله الا الله ♥️
باليوم التالي
نتاليا : انا عايزه أخرج بقا انا بقالي يومين هنا كفايه كده
ليلى : هروح أسأل الدكتور ينفع تطلعي النهارده ولا لا
نتاليا : تمام
ليلى سألت الطبيب
الطبيب : ممكن عادي .. هكتبلها على خروج
ليلى : تمام شكرا يا دكتور
نتاليا : اخيرا .. انا تعبت من الجو ده
خرجت نتاليا من غرفتها على عكازين
مراد وشهد وصلوا
مراد : ايه ده رايحه فين
شهد : ايه اللي مخرجك
نتاليا : الدكتور كتبلي على خروج
شهد : الحمدلله تعالي اروحك
نتاليا : طب لحظة
شهد : في ايه
نتاليا : فين اوضة مستر زين
شهد أشارت على الغرفة : دي
نتاليا دقت باب الغرفة ودخلت : السلام عل... انا اسفه
نتاليا : انت متأكدة أن دي الاوضة ؟
شهد : اه
نتاليا : يبقى مستر زين خرج بقا
شهد : ممكن بردو
مراد : يلا ؟
نتاليا : يلا
مراد اوصل ليلى ونتاليا لمنزلهم
____________________________
لا حول ولا قوة الا بالله ♥️
عدت الايام وجاء وقت امتحانات الثانويه العامة
كل الطلاب والأهالي كانوا متوترين جدا ...
اروى : أنا خايفة اوي
زين : اهدي وبراحة خالص وهتعرفي تحلي .. يلا ادخلي المدرسة .. باي
اروى : استنى شويه معايا يا زين انا متوتره جدا
زين : حاضر .. عايزه تراجعي على حاجة في المنهج بسرعة ؟
اروى : لا انا كده هتوتر اكتر
زين : طب اهدي بالله عليكي اهدي بقا
اروى بتوتر : مش عارفة خايفة اوي
زين : طب يلا ادخلي فاضل خمس دقائق والامتحان هيبدأ
اروى : ماشي نازلة
نزلت وهي متوترة جدا
ودخلت اللجنة وامتحنت
وقت الامتحان انتهى والكل خرج من اللجان
اروى اتصلت بزين
زين : عملتي ايه طمنيني
اروى : الحمدلله الامتحان كان حلو
زين : الحمدلله .. اجي اخدك ولا هتروحي دروسك مع صحابك ؟
اروى : معلش لو تقدر تيجي تاخدني
زين : حاضر .. خمس دقائق وهبقى قدامك
اروى : تمام
زين اخذها من المدرسة
زين : خدي .. دي عشان حليتي حلو
اروى : الله شيكولاته !! .. وعانقته
زين : عقبال باقي الامتحانات يا حبيبتي
اروى : إن شاء الله
زين : عندك درس ؟
اروى : اه
زين : دلوقتي ؟
اروى : لا ع العصر كده
زين : يعني هتروحي البيت دلوقتي ؟
اروى : اه
زين : تمام
ووصلوا للبيت
زياد ولينا : عملتي ايه يا اروى
اروى : الحمدلله الامتحان كان حلو
زياد ولينا : الحمدلله عقبال الباقي
اروى : ياارب
واغلقوا المكالمه
مراد : عملتي ايه يا شهد
شهد : الحمدلله كان الامتحان حلو
مراد : الحمدلله .. ممكن موبايلك
شهد : ليه ؟
مراد : هعمل مكالمة
شهد : اتفضل
مراد أخذ رقم نتاليا من هاتف شهد دون علم شهد
مراد : خلاص يا شهدود شكرااا
شهد : انت لحقت تتكلم ؟
مراد بتوتر : لا ماهو اكتشفت اني شاحن رصيد وناسي
شهد : تمام
على الواتساب
مراد : ازيك يا نتاليا عملتي ايه في الامتحان
نتاليا : مين ؟
مراد : انا مراد اخو شهد
نتاليا : اه ازيك يا مراد
مراد : الحمدلله .. طمنيني عليكي وعملتي ايه في الامتحان
نتاليا : الحمدلله انا تمام .. والامتحان كان حلو وحليت حلو الحمدلله
مراد : الحمدلله ربنا معاكي
نتاليا : يارب يا مراد
اروى تحدثت مع هدى
هدى : الحمدلله حليت حلو
ريم ومريم تحدثوا مع هدى واروى
ريم ومريم : عملتوا ايه
هدى واروى : الحمدلله كان حلو
اروى : انتوا لسه هتبدأوا بكره مش كده ؟
ريم ومريم : اه إن شاء الله ادعولنا
هدى واروى : ربنا معاكوا
ريم ومريم : يارب
وباليوم التالي
ريم ومريم ذهبوا للامتحان
وهدى واروى اطمئنوا عليهم ...
____________________________
استغفر الله العظيم و اتوب اليه ♥️
عدت الايام وانتهت الامتحانات
زين : عشان ده اخر يوم امتحانات .. وكمان الحمدلله حليتي حلو .. ف هنتغدى برا النهارده
اروى : هيييه .. والله انت جدع
زين بضحك : جدع !
اروى : اه اوي
زين : ماشي يا حبيبة الجدع
اروى : يابني متثبتنيش كده
زين : انا حر
اروى : اوك انت حر
زين : معندكيش كلمة كده ولا كده
اروى : لا .. خلصني عشان جعانة
زين : خلصني !! .. ده تأثير الجوع اكيد
اروى : بالظبط .. لما آكل هبقى اقولك اللي انت عاوزه يا زوز .. يلا بقا
زين بضحك : ماشي
اروى وزين وصلوا للمطعم
اروى : ياه اخيرا وصلنا وهاكل
زين : همك على كرشك
اروى : انا عندي كرش !!!
زين : لا والله ما اقصد هي بتتقال كده
اروى : لا انت تقصد .. انا عندي كرش يا زين ؟ .. دانت ليلتك مش هتعدي النهارده .. نروح البيت بس وهنكد عليك استنى عليا
زين : اهدييي .. ايه براحة مالك في ايه .. تعالي كلي وهتنسي انك هتنكدي عليا .. يلا بينا يا فضيحة
اروى : وكمان فضيحة ؟ .. استنى عليا يا زين
زين بضحك : يادي النيله على دماغي .. يلا يا جعانه
اروى : سديت نفسي بس هاكل بردو ولا يهمني
زين بضحك : ماشي ياختي
وبعد قليل
اروى : شبعت الحمدلله
زين : شكلك كنتي هتموتي من الجوع لدرجة انك كنتي هتاكليني انا شخصيا
اروى : زين ، شكلك عايزني انكد عليك بجد .. ايه جعانه ماكلش ؟
زين : يبنتي بهزر الاه !!
اروى : سديت نفسي يا شيخ
زين : سديت نفسك ايه مانت كلتي اصلا
اروى : اه صح
زين بضحك : هتموتيني من الضحك
اروى : الحلو هينزل امتى ؟
زين : حلو ! .. انت مشبعتيش !!
اروى : لا شبعت الحمدلله بس لازم التحلية بردو .. دانا حتى ثانوية عامة وهفتانه طول السنة اعذرني يا زوز مالك في ايه
زين : وجهة نظر تحترم بردو .. حاضر .. هتطلبي ايه
اروى : وافل بالشيكولاته
____________________________
سبحان الله ♥️
عدت الايام وجاء يوم النتيجة ..
الكل كان في توتر
زين : اروى .. اروى .. اصحي
اروى : ايه في ايه .. النتيجة طلعت ؟
زين بحزن مزيف : اه
اروى : جبتها ؟
زين : اه
اروى : انت زعلان كده ليه .. انا جبت كام ؟
زين بفرحة : 98 ٪
اروى بفرحة : بجد !!!
زين : اه والله
اروى عانقت زين ووقفت على السرير وكانت تقفز بفرحة : الحمدلله .. انا الفرحة مش سيعاني بجد
زين : يارب دايما يا حبيبتي
اروى : شكرا يا زين .. بجد شكرا انت وقفت جنبي كتير ربنا يخليك ليا يا حبيبي
زين : ويخليكي ليا يا روحي
اروى : جبتوا كام ؟
مريم : انا جبت 95.5 ٪
ريم : وانا جبت 95 ٪
هدى : وانا جبت 97.6 ٪ وانت جبتي كام
اروى : 98 ٪ .. مبروك يا حبايب
ريم ومريم وهدى : مبروك لينا كلنا
مراد : شهد ، انت جبتي 97 ٪
شهد : ايوه هييييه .. فرحانة اوي .. اخيرا
مراد : مبروك يا حبيبتي
مراد تحدث مع نتاليا على الواتساب
مراد : ازيك يا نتاليا .. عملتي ايه
نتاليا : الحمدلله .. جبت 96٪
مراد : مبروك يا نتاليا
نتاليا : الله يبارك فيك يا مراد
زين : انا نازل اجيب حاجة وجاي
اروى : تمام
زين قابل زياد ولينا
زين : جبتوا الحاجة ؟
زياد : اه عيب عليك
لينا : يلا بينا نطلع؟
زين : يلا
زين وزياد ولينا صعدوا لاروى
اروى : حاضر جاية
اروى فتحت الباب وجدت زين وزياد ولينا ومعهم هدايا
اروى : حبايبييي
زياد ولينا : مبروك لاحلى اروى
زين : مبروك لحبيبتي
اروى : الله يبارك فيكوا يا حبايب قلبي بحبكوا اوي
واعطوها الهدايا واحتفلوا بتفوق اروى
زياد : الا قوليلي .. مريم صاحبتك عملت ايه
اروى غمزت له : عايز تعرف ليه هه
زياد : عادي
اروى : واشمعنا مريم
زياد : خلاص صحابك كلهم عملوا ايه
اروى : مريم جابت 95.5 ٪ وريم جابت 95 ٪ وهدى جابت 97.6 ٪
زياد : ما شاء الله .. ربنا يحميكوا
اروى : كنت بتسأل ع مريم بس ليه بقا ؟
زياد : عادي .. عشان انت بتتكلمي عليها كتير وكده
اروى : يعني مفيش حاجة كده ولا كده ؟
زياد : لا لا
اروى : متأكد
زياد : اه طبعا
زين : عندي ليكوا قرار مفاجئ
لينا واروى وزياد : ايه هو
____________________________
على الواتساب
مراد : انا تحت ممكن تنزلي هديكي حاجة
نتاليا : !!!



يتبع الفصل الثالث عشر اضغط هنا 


الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية اضغط علي اسم الرواية " رواية اوتار القلب "

reaction:

تعليقات