القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية ملاك الليث الفصل الحادي عشر 11 بقلم اسراء محمد

  

رواية ملاك الليث  الفصل الحادي عشر

ليث:نفذي كلام الهانم نهال طلعت وهي متغا"ظه وملاك قاعده علي رج*ل ليث وبيهزروا مع بعض وكان يوم جميل
بعد شويه
ليث: حبيبتي انا رايح الاجتماع خليكي هنا اوعي تتحركي من هنا
ملاك:حاضر ي ليثو
ليث:باسها من خدها وسابها وطلع راح قاعه الاجتماعات بعد ساعه ليث دخل اتخض لما ملقاش ملاك بص علي الكنبه اللي فأخر المكتب لقاها نايمه زي الملائكه اتنفس وابتسم بهدوء
ليث راح عندها :ملاك ملاكي
ملاك: امممممم
ليث:ملاك حبيبتي اصحي يلا عشان نمشي
ملاك: امممم ومش بتصحي ليث ابتسم وشالها وخرج ومشي بيها ف وسط الشركه والموظفين ومتكسفش وصل العربيه قعدها بهدوء وركب هو كمان وسند رأسها علي رجل"ه وس"اق ومشي وصل البيت شال"ها ونز"ل طلعها اوضتهم ودخل الح"مام عشان ياخد شاور وغير وطلع نام جنبها
عند مهند وسهي
سهي كانت قاعده جنب مهند
مهند بقر"ف:وانتي بقي مفكره اني هتجوزك وانتي ف حض"ني ليل نهار
سهي باست"فزاز:لا مانا كنت بردو باخد مصلح"تي منك وممشيه الدنيا
مهند بغ*ضب:اه يبنت *******
سهي: شششششش اسكت وبعدين انت مش عارف تتشطر عليهم جاي تتشطر عليا انا
مهند بتفكير:مش هس"يبهم ولا هر"حمهم
عند ملاك وليث الساعه بقت سبعه بالليل
الباب خبط ليث صحي لكن ملاك كانت لسه نايمه
ليث فتح الشغاله إللي كانت بتخبط
الشغاله: العشاء جاهز ي بيه
ليث:تمام انزلي واحنا هننزل وراكي نزلوا علي العشا اتعشوا وقعدوا مع بعض شويه وبعد كده كل واحد طلع اوضته
بالليل
ملاك:انا نازله اجيب مايه ي حبيبي
ليث:ماشي ي حبيبتي
ملاك نزلت تجيب مايه لقت حد خياله فالازاز صو"تت ض"ربها علي دماغها وهرب
علي وداليا وليث نزلوا لقوا ملاك مرميه فالأرض سا"يحه ف د"مها ليث شالها بسرعه خدها علي المستشفي
في المستشفي
ليث:دكتور بسرعه جه دكتور خدها
ليث واقف قل"قان داليا وعلي واقفين معاه وبيهدو عدي نص ساعه الدكتور طلع ليث جري عليه
الدكتور:الحمد الله هي كويسه اغم"ي عليها من آث"ار الض"ربه لان الضر*به كانت جا"مده عليها شويه
ليث:اقدر ادخلها
الدكتور:اه
ليث دخل جري عليها :ملاكي
ملاك ب"تعب:ليث
ليث:الف سلامه عليكي ي حبيبتي الحمد لله انك بخير هو اي اللي حصل
ملاك:حكتله كل اللي حصل
ليث:هيكون مين احنا هنراجع كاميرات المراقبه وهنعرف بس تخرجي من هنا الاول وتبقي بخير
ملاك مقعدتش فالمستشفي وخرجت وبقت كويسه ليث راجع كاميرات المراقبه بأن أنه ابوها لما هي شافت خياله مكنتش تعرف انه هو الدنيا كانت ضل"مه ملاك اتص"دمت وقعدت تع"يط
ليث بيهدي فيها :اهدي ي حبيبتي انا جنبك اهو مفيش حاجه
ملاك:متسبنيش ي ليث انا خايفه اوي اوعي تسبني
ليث :هو انا اقدر اعيش من غيرك ليث حضنها جامد وهي راحت فالنوم ونامت وهو كمان حضنها ونام جنبها
تاني يوم الصبح ليث صحي قببل ملاك دخل اخد شاور غير هدومه نزل
جاب الحراس أمن البيت
ليث:عاوز الك"لب ده من تحت الارض وفعلا جابوا ابو ملاك وفالمخزن
ليث راحلوا:اهلا اهلا ب حمايا العزيز ي تري بقا حمايا ميعرفش ان البيت في كاميرات ولا كان جاي لاي اصلا
محمد(ابوها):جاي عشان بنتي البودي جارد ضربه
ليث:قول الحقيقه جاي ليها ازاي وانت اصلا ض"ربتها علي دماغها وكانت هتروح فيها
محمد:مش جاي لحاجه ومش عايز يتكلم
ليث سابه وخرج وأمر الحراس يظبط"وه
ليث راح لملاك كانت صحيت حكالها كل حاجه
ملاك:انا عارفه أنه رجع ظهر تاني عشان الفلوس ولما عرف انا مع مين وبقيت عايشه ازاي
ليث:كلامك صح متزعل"يش وخدها ف حضنه طول مانا معاكي مش عاوز اشوفك زعلانه وخايفه
ملاك:طول مانا معاك انا مطمنه وحاسه بأمان فضلت حضناه
نزلوا علي الفطار فطروا ليث مراحش الشركه وفضل قاعد مع ملاك
ملاك علي طول حضناه وخايفه
ليث :ي حبيبتي بس انتي خايفه من اي انا معاكي اهووو
ملاك:ربنا يخليك ليا وبعد ذهبوا الي عالمهم الخاص
********************************
عند مهند وسهي
مهند:سهي
سهي:نعم ي بي"بي وحطت أيدها علي صدره
مهند بصلها بق"رف:مبتفكريش غير ف مصلحتك وبس
سهي:انت وحشتني اوووي وفعلوا ما حرمه الله
سهي: حبيبي
مهند: اممممم
سهي:انت هتعمل اي
مهند:عندي ليهم حته خطه
سهي:اي هي
مهند:اني اق"تله 😈😈
********************************
عند ملاك وليث
ملاك نا :مبسوط
ليث:اوووي طول مانا معاكي مبسوط
ملاك:للدرجه دي بتحبني
ليث:انتي لسه بتسالي ده انتي روحي وعقلي وحياتي وحبيبتي وبنوتي وكل حاجه ليا وكل حاجه حلوه بالنسبالي وق"بلها علي شفايها برقه
ملاك:انا بموت فيك وبعشقك ربنا يخليك ليا
********************************الايام عدت عادي ملاك وليث مبسوطين داليا اتخطبت لحسام وخلاص هيتجوزا بعد شهرين محمد ابو ملاك فالمخزن لسه عند ليث
جه فيوم ملاك قلبها مش مطمن
رنت علي ليث
ليث:اي ي حبيبتي
ملاك:اي ي حبيبي انت كويس
ليث:اه ي حبيبتي في أي
ملاك:قلبي مش متطمن حاسه اني ف حاجه هتحصل
ليث: متخافيش ي قلبي انا خلاص جايلك اهو هركب العربيه حد ضر"ب ليث بالم"طوه
ملاك:ليييييث قعدت تعيط ولبست ومشيت وصلت ملقتوش لقته انتقل المستشفي راحت المستشفى علي كان موجود هناك
ملاك جريت عليه:ليث فين ي بابا جراله اي ي بابا
علي:اهدي ي بنتي وحضنها الاتنين قعدوا يعي"طوا عدي ساعه الدكتور طلع من العمليات
الدكتور: الحمد لله حالته عدت مرحله الخطر كمان ساعه هننقله وهيفوق وتقدروا تشوفوا
بعد ساعه ليث اتنقل وابتدي يفوق ملاك دخلتله جريت عليه
ملاك:ليث ليث حبيبي انت كويس وبتعيط جامد
ليث:رفع ايده شششششش انا كويس ومسح دموعها
ملاك:كنت حاسه قلبي مكانش مطمن وبتع"يط
ليث بتع"ب:خلاص عشان خاطري انا كويس اهو
علي دخل:ليث حبيبي حاسس باي الف سلامه
ليث:الله يسلمك ي بابا انا كويس اهو والله
ملاك:مفيش غيره هو اللي عمل كده مهند
ليث:هجيبه مش هسكت الا لما الاقيه واجيبه
عدي اسبوع وليث خرج من المستشفى وبقي كويس
ف يوم ملاك قاعده مستنيه ليث جاتلها رساله علي التليفون ليث ومعاه بنت قاعده علي رجله جوزك بيخونك العنوان كذا****
ملاك:لا لا ليث بيحبني مستحيل يعمل كده ولبست وراحت العنوان كان ناي"ت كلا"ب دخلت كان في بنات كتير بيرق"صوا وشباب لقت ليث قاعد وعلي رج"له البنت
ملاك بص"دمه :ليث
ليث قام وقف :ملاك ملاك انتي فاهمه غل"ط
ملاك:انت بتعمل اي هنا
البنت:مين دي ي بيبي
ليث:ملاك اسمعي بس ملاك قعدت علي الارض ب"صدمه وبتع"يط بانهي"ار
ليث:ملاك افهميني اسمعيني
ملاك:لا رد
ليث شالها
ملاك بغ"ضب:نزلني نزلني بقولك ليث ضغط علي حتة معينه ف رقبتها اغ"مي عليها ركبوا العربيه وراحوا علي البيت
بعد ربع ساعه ملاك فاق"ت شافت ليث افتكرت اللي حصل قامت بغض"ب
‏ليث:اهدي وانا افهمك كل حاجه
‏ملاك بص"وت عال"ي:اهدي اي هاا رد عليا عملت كده لي حرماك من اي
‏ليث:صوتك ميعلاش
‏ملاك:لا هعليه
‏ليث:دي مراتي
‏ملاك:نااااااعم
‏ليث:زي ما سمعتي كده
‏ملاك:قول انك بتهزر
‏ليث:لا مبهزرش
‏ملاك:هت"طلقها ي ليث والا
‏ليث:والا اي
‏ملاك بج"مود:والا هتط"لق منك
‏ليث:مش هطل"قك هتفضلي علي ذمتي
‏ملاك:اتجوزتها لي
‏ليث:مش هقدر اقولك
‏ملاك:بقي كده طيب
‏وراحت دخلت الحمام تغير وطلعت لابسه طقم خا"ص وسابت شعرها ليث كان قاعد شافها بلع ريقه بصعوبه
‏ملاك راحت بكل برود نامت علي الكنبه وفارده رجلها وماسكه مجله بتقرأ فيها ومتجاهله ليث تماماً
‏ليث:احم مش هتنامي
‏ملاك:لا مش عايزه انام
‏بعد ربع ساعه ملاك قامت راحت تنام جنب ليث
‏ليث:الله مانا قولتلك ومكنتيش عايزه تنامي
‏ملاك مردتش
‏ملاك نامت وليث نام جنبها ولسه ه"يمد ايده عل"يها
‏ملاك:أبعد متلمس"نيش
‏ليث:نعم يختي
‏ملاك:ايه زي ماسمعت كده مش انت اتجوزت انا لا ملكش اي علاقه بيا ومسكت مخده ادتهاله
‏ملاك:اتفضل روح نام علي الكنبه والا
‏ليث:والا اي ي ملاك هانم
‏ملاك:والا هطلعك بره الأوضه خالص فروح نام علي الكنبه احسن ليث بصلها بغض"ب وغيظ وخد المخده وراح نام علي الكنبه من غير ما يتكلم ناموا هما الاتنين تاني يوم الصبح صحيوا اتجمعوا علي الفطار ملاك متجاهلة ليث تماماً وليث متغاظ ومتضايق من ده
‏عند مهند وسهي
‏سهي:مهند
‏مهند: اممممم
‏سهي:انت هتتجوزني امتي
‏مهند ضحك ضحكه سخريه:ال هو هههههههههههه
‏سهي: اي اللي بيضحك أن شاء الله
‏مهند:وانتي مفكره بقي اني هتجوزك وانتي ف ح"ضني ليل نهار
‏سهي:بغض"ب يعني اي
‏مهند:يعني كده خلينا حلوين ي بطه وسابها وخرج
‏عند ملاك وليث ملاك رجع البيت لقي ملاك لابسه هوت شورت وتيشرت كات ومسيبه شعرها
‏ليث ف نفسه:اه يبنت الكل""ب عامله كده عن قصد اغتص""""بها دي ولا اي
‏ليث:ملاك
‏ملاك ببرود:نعم
‏ليث:انتي مش عارفه سبب الجواز بس فنفس الوقت مش هقدر اقولك السبب كل اللي اقدر اقوله أنه غص"ب عني
‏ملاك:خلصت
‏ليث:اه
‏ملاك :اتفضل قوم بقي
‏ليث:بغض"ب ماشي ي ملاك براحتك
‏ملاك ببرود:ماهو براحتي
يتبع الفصل الثاني عشر اضغط هنا
الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية كامله"رواية ملاك الليث" اضغط علي اسم الروايه
reaction:

تعليقات