القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية ليل القمر الفصل الحادي عشر والاخير 11 بقلم مريم حسن

 رواية ليل القمر الفصل الحادي عشر والاخير 11 بقلم مريم حسن



رواية ليل القمر الفصل الحادي عشر والاخير 



في اليوم التالي استيقظت قمر لتذهب للعمل و خطرت في بالها فكرة.. ارتدت طرحة تكشف كل عنقها و نزلت
ليل… قمر
قمر.. عايز ايه
ليل… ايه اللي انتي عاملاه في الطرحة ده
قمر.. انا حره
ليل… لا يا قمر و مش هتنزلي
قمر بعند… لا هن….
قاطعها بق؟لة ، لم تبدي اي ردة فعل … و لكن قاطعهم صوت طرق الباب ، فلعن الطارق بداخله فهو انهى لحظة سعيدة.
عدلت قمر طرحتها و ذهبت لتفتح الباب
قمر… اتفضل
… احم في اوردر باسم قمر محمد
قمر… ايوا انا
اخذت منه الصندوق و دفعت
ليل… انتي جايبة ايه
قمر… هدوم … انا ماشية
ليل… طرحتك
نظرت له بغيظ و عدلت طرحتها و ذهبت
" في الشركة "
قمر… ايه اللي انت عملت ده
كرم ببرود ..عملت ايه
قمر..لا بس انت قتلت ابن اخوك
كرم… معاكي دليل
قمر… انا ممكن اروح اقدم فيك بلاغ دلوقتي
كرم… بس. مش هتروحى عارفة ليه عشان الفديو
قمر… كفاية بقى كفاية
و ذهبت للخارج و تمنع نفسها من البكاء
****
خلود.. كفايا عياط بقى انا تعبت
مراد… هاتيه طيب
خلود… لا لا ادخل نام شوية انت لسة جاي من الشغل
مراد.. كله يهون عشان راحتك
و حمل صغيره و بعد قليل غفى فوضعه في غرفته
مراد.. أخيرًا نام
خلود… عملت ايه في شغلك
مراد… في حاجة غلط قمر كل ما اشوف كرم امشي على طول و متكملش اليوم
خلود.. اكيد في حاجة
"في بيت ليل "
فتحت الباب و اتجهت له مباشرةً
قمر… انا عايزة اطلق
وقف بصدمة… نعم
قمر بدموع… انا تعبت انا مكنتش متخيلة ان ممكن يحصل كده كل ده فوق طاقتي انا مش هقدر اعمل اللي انت عايزه
ليل…. في ايه ايه اللي حصل
قمر… كرم .. كرم عععملي فف..فديو وحش اوي وووو قالي لو عملته حاجة هنزله
ليل.. اهدى هلاقى حل
قمر بصراخ… ازاي ازاي انت مش همك حاجة انت مش هتضر انت في نظرهم ميت يا ليل ميت
ذهب من امامها و ذهب لمكتبه و اخذ السلاح الخاص به و ذهب و ركب سيارة قمر
قمر… ليل ليل استنى انت رايح فين … الو الو يا مراد
مراد… في ايه مال صوتك
قمر.. ليل ليل عععايش و و راح لكرم هيموته هيموته
ليل عايز يموت كرم
مراد… ليل عايش
قمر… الحقه ونبي يا مراد و حياة اغلى حاجة عندك
لم يفهم شئ و ماذا يحدث و الصدمة كانت تحتله و لكن اسرع و ارتدى ملابسه و اتجه لبيت كرم
عند بيت كرم
ليل … كررررررررررم يا كرررررررررم
كرم بصدمة… ليل انت عايش
صوب ليل المسدس على راس كرم… هقتلك يا كرم
كرم… استهدى بالله كده يا ليل احنا اخوات و فهمني انت ازاي عايش
ليل… اخوات ها حاولت تقتلتنى و فشلت و الفديو عملته و احنا اخوات صح انا عارف انك هتفضل طول عمرك وس*خ
كرم باستفزاز… اه انت قصدك على فديو المدام ده تحفة
كاد ان يطلق الرصاصة في راسه و لكن اتى مراد و رفع ذراع ليل للاعلى
مراد… يلا يا ليل نمشي
خرجت نهال زوجة كرم
نهال… ليل انت عايش
ليل… انت كمان معاه في اللعبة القذرة دي صح .. لو الفديو متمسحش و رحمة امي لتكون عيلتك كلها ميتة يا نهال و و انت عارف يا كر معيدة نهال هنا اللي سندينك
نهال بخوف… بابًا ماما لا لا
كرم ببرود.. اقتلهم
نهال… انت بتقول ايه انت مجنون يا كرم
فتح هاتفه و ازال المقطع.. مسحته
ذهب ليل و مراد
******
قمر… ليل انت كويس و عانقته … الحمدلله انك كويس
الحمدلله
ليل… مسح الفديو يا قمر
قمر… الحمدلله.. المهم انك كويس
ليل… بتحبيني يا قمر
قمر…. ها
ليل… جاوبى عليا
قمر بخفوت… اه
ليل… انا كمان
و ذهبوا في عالمهم الخاص


تمت الرواية عبر مدونة كوكب الروايات

 الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية اضغط علي اسم الرواية "رواية ليل القمر"



reaction:

تعليقات