القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية اوتار القلب الفصل الحادي عشر 11بقلم ريناد احمد

رواية اوتار القلب الفصل الحادي عشر 11بقلم ريناد احمد 



 رواية اوتار القلب الفصل الحادي عشر



شهد بصدمة : مراد !!
مراد : شهد !! .. ايه اللي جابك هنا
شهد : انت ايه اللي جابك هنا
مراد : انا خبطت واحده بالعربيه
شهد : نتاليا ؟
مراد : اه .. انت تعرفيها؟
شهد : اه دي صاحبتي
مراد : بجد ؟
شهد : اه .. تعالى ادخل معايا عشان نعرفها أننا اخوات
مايا ونور دخلوا لنتاليا
نور : مالك يا حبيبتي ايه اللي حصلك بس
نتاليا : حادثة وعدت ع خير الحمدلله
مايا : حاسة انك احسن ؟
نتاليا : اه الحمدلله
مايا ونور : الحمدلله
مايا ونور : ازيك يا طنط ليلى
ليلى : الحمدلله يا حبايبي .. اومال فين شهد
شهد دخلت هي ومراد
شهد : ازيك يا طنط
ليلى : الحمدلله يا حبيبتي
شهد : ازيك يا طنط .. ازيك يا نتاليا .. حاسة انك احسن ؟
نتاليا : اه الحمدلله
ليلى نظرت لمراد بغضب : انت ازاي تمشي بالسرعة دي .. انت مجنون ؟
مراد : والله ما كنت اقصد يا طنط انا اسف
شهد : اهدوا بس .. اعرفكوا .. مراد اخويا
ليلى ونتاليا بصدمة : ايه ؟
نتاليا : ده اخوكي !!
شهد أشارت بالايجابية
ليلى : واخوكي متعلمش يمشي براحة ؟
شهد : انا اسفه بالنيابة عنه .. اكيد كان مستعجل ع حاجة ومخدش باله .. سامحيه عشان خاطري يا طنط
ليلى : ...
نتاليا : سامحيه بقا معلش .. دانا شخصيا مسامحاه
ليلى : ماشي يا بنتي
مراد : شكرا يا طنط
شهد : احلى طنط ليلى والله
ليلى ابتسمت
____________________________
استغفر الله الذي لا اله الا هو الحي القيوم و اتوب اليه ♥️
باليوم التالي
زين : يلا يا اروى اصحي عشان تروحي دروسك
اروى : لسه لسه بدري
زين : الساعة 12
اروى : لس... .. ايههه .. الساعة 12 !!!
زين : اه انت درسك امتى
اروى : 12
زين : قومي .. قومي بسرعة
اروى قامت لتجهز بسرعة
زين : انا محضرلك فطار
اروى : مش هاكل .. مش هااكل
زين : لا هتأكلي .. هحط الاكل في لانش بوكس وهتاخديه
اروى : ماشي
زين حضرلها الطعام : يلا عشان اوصلك
اروى : ماشي يلا
زين اوصلها الدرس
اروى : ممكن تطلع معايا ؟
زين : يلا
صعدوا للدرس
زين واروى : السلام عليكم
السكرتيرة تمارا : وعليكم السلام .. متأخره ليه يا اروى
اروى : والله راحت عليا نومه انا اسفه
زين : ممكن تناديلي المستر ؟
تمارا : حاضر
خرج هيثم من غرفة الدرس
هيثم : زين سالم !!!
زين : هيثم البشبيشي !!!
هيثم : ازيك يا زين عامل ايه
زين : الحمدلله انت عامل ايه
هيثم : الحمدلله
زين : بص اروى الجوهري دي تبعي هه
هيثم : تقربلك ايه بقا
زين : مراتي
هيثم : اه .. اهلا يا اروى
اروى ابتسمت
زين : احنا اسفين ع التأخير بقا .. انا اللي اخرتها .. حقك عليا
هيثم : ولا يهمك اتفضلي
اروى دخلت وجدت هدى وجلست بجانبها
هدى : متأخره ليه
اروى : راحت عليا نومه للاسف
هدى : كويس أنه دخلك
اروى : اه الحمدلله
هدى : المستر دخل اهو
هيثم دخل وشرح الدرس
____________________________
لا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم ♥️
لينا : ما تعزم اروى وزين ييجوا يتغدوا عندنا النهاردة
زياد : حاضر .. هتعملي غدا ايه
لينا : هعمل الاكل اللي اروى بتحبه سيبها عليا بقا
زياد : تمام .. شكلك هتطلبي الاكل ولا هتعملي ولا حاجة
لينا : ايه ده عرفت منين
زياد بضحك : اختي وعارفك
لينا ضحكت : يلا اتصل ب زين
زياد : حاضر
زياد اتصل على زين
زين : ازيك يا زوز
زياد : الحمدلله .. انت عامل ايه .. واروى عامله ايه
زين : الحمدلله كويسين
زياد : تعالوا اتغدوا عندنا النهارده بقا
زين : هشوف اروى يعد ما تخلص درسها واقولك
زياد : لا هتوافق ملكش انت دعوة
زين : استنى كده
زياد : في ايه
زين : مفيش فرامل يا زياد .. مفيش فرااامل
زياد بصدمة : حاول تتحكم في العربية يا زين .. حاول تهدي السرعة .. طب انت على طريق ايه
زين : المعادي .. المعا ...
زين حاول التحكم في السيارة لكنه فشل واصطدم في شجرة ...
زياد : زييين
لينا : في ايه يا زياد
زين : ز زياد
زياد : انا جاي حالا .. انا جاي
لينا : زياد استني
زياد نزل بسرعة واتجه لطريق المعادي
زين رأسه اصطدمت في عجلة القيادة وفقد وعيه
الناس تجمعت حوله واخرجوه من السيارة وطلبوا الإسعاف
الاسعاف بالفعل جاءت وأخذته
زياد وصل لمكان الحادث
زياد : فين .. فين صاحب العربيه دي ؟
- نقلوه ع مستشفى *****
زياد ركب سيارته واتجه للمستشفى
زياد : في واحد جه من شوية وعامل حادثة .. هو في اوضة كام دلوقتي
الممرضة : زين سالم ؟
زياد : ااه اه هو
الممرضة : اوضة ***
زياد : شكرا
وركض للغرفة وجد الطبيب خارج من غرفة زين
زياد : لو سمحت يا دكتور .. طمني عليه .. هو كويس ؟
الطبيب : اه الحمدلله .. هو بس اتخبط في الدريكسيون جامد ف فقد وعيه .. عدت على خير الحمدلله
زياد : الحمدلله .. ممكن ادخله ؟
الطبيب : ماشي بس متقعدش كتير جوا
زياد : حاضر
ودخل زياد
زياد : كده تخوفني عليك يا صاحبي
زين : كويس انك كلمتني وقتها لولا كده كنت هتخاف اكتر
زياد : اهم حاجة انت كويس ؟
زين : اه الحمدلله .. الحادثة كانت بسيطة الحمدلله عشان كمان كنت ماشي على سرعة هادئه من الاول
زياد : الحمدلله انها عدت على خير
زين : الحمدلله
زياد : انا هسيبك ترتاح وهقعد برا
زين : تمام
زياد خرج واتصل ب لينا واخبرها بما حدث
لينا : لا حول ولا قوة الا بالله .. انتوا في مستشفى ايه
زياد : مستشفى *****
لينا : انا جاية
زياد : تمام
ووصلت لينا
لينا : هو عامل ايه
زياد : الحمدلله جات بسيطة
لينا : الحمدلله
وبعد ساعة
الحصة انتهت
هدى : يلا بينا
اروى : هدى ، انا حاسه ان في حاجة حصلت
هدى : في ايه بس
اروى : انا هتصل ب زين
اروى اتصلت به وجدت هاتفه مغلق
اروى : مغلق يا هدى .. مغلق
هدى : اتصلي ب زياد ممكن يكونوا مع بعض ولا حاجة
اروى اتصلت ب زياد واخبرها بما حدث
اروى وقع منها الهاتف
هدى اخذت الهاتف من الأرض : الو يا استاذ زياد .. في ايه
زياد أخبرها
هدى : مستشفى ايه طيب
زياد : مستشفى ***** اوضة ***
هدى : تمام احنا جايين
اروى واقفة مصدومة وفجأة انفجرت من البكاء
هدى : يلا نروحله يلا
اروى ذهبت معها وهي تبكي بحرقة
ووصلوا المستشفى
هدى : اروى .. اهدي براحة .. زياد قال إنه كويس اهدي
اروى ببكاء : ....
ووصلوا للغرفة
اروى دخلت الغرفة بسرعة وركضت ناحيته وعانقته ببكاء
زين : اهدي اهدي
اروى : انت كويس ؟
زين : اه الحمدلله
اروى : ايه اللي حصل
زين حكى لها ما حدث
اروى ببكاء : انا السبب كان زماني نزلت لوحدي وروحت الدرس
زين : اروى ، اهدي هه وبطلي كلامك الاهبل ده .. ده قدر ومكتوب .. انت معملتيش حاجة
اروى ببكاء : انا اسفه متتعصبش
زين : كلامك مستفز والله
اروى : انا اسفه
زين : ...
اروى : هسيبك ترتاح شوية وهطلع لزياد
وخرجت من الغرفة
اروى عانقت زياد ببكاء
زياد : اهدي بقا .. ماهو كويس اهو الحمدلله
لينا : اهدي يا اروى
فجأة شهد جاءت
شهد : اروى وهدى !!
اروى : شهد .. ايه اللي جابك هنا
شهد : نتاليا عملت حادثة امبارح
هدى واروى : ايه !!
شهد : انتوا جايين هنا ليه
هدى : مستر زين عمل حادثة النهارده
شهد : ايه !! .. ازاي
اروى حكت لها
شهد بصدمة : هو كويس دلوقتي ؟
اروى : اه الحمدلله .. انا عايزه اشوف نتاليا هي كويسه ؟
شهد : اه الحمدلله .. تعالي معايا الاوضة بتاعتها اهي
هدى : استنوا جايه معاكوا
ودخلوا لها
شهد : حبيبة قلبي عاملة ايه النهارده
نتاليا : الحمدلله يا حبيبتي
شهد : شوفي معايا مين
نتاليا : مين
اروى دخلت
نتاليا : اروى !!


يتبع الفصل الثاني عشر اضغط هنا

الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية اضغط علي اسم الرواية " رواية اوتار القلب "

reaction:

تعليقات