القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية الدكتوره والمغرور الفصل العاشر 10 بقلم هاله احمد

       

رواية الدكتوره والمغرور الفصل العاشر

هشام دخل يجري علي زين وقال
هشام: زين حسام حاجز طياره ل تركيا هيسافر بكره بليل الساعه 10كده 
زين بغضب: عاوز ياخد نيره مني يا هشام 
هشام: الدكتوره االي انت اتجوزتها غظبن عنها دي 
زين: مش وقتك يا هشام 
هشام: خلاص خلاص اسف طب انت عرفت منين ان عوزها 
زين راح جابلو الجواب 
زين: خد أقرأ 
هشام: اي دا 
وبدا هشام يقراا لقا مكتوب 
(زين بيه انا بعتلك اقولك كلمتين بس نيره ليا وعمري ما هسيبها ليك لو علي موتي بص بقا انت هتطلق نيره حالا علشان ارجعلك بنت اختك متستغربش انا عمري محبيت اختك اصلا ولا كنت عاوز اخلف منهاا ومن غير كلام كتير هتسلمني نيره هسلمك بنت اختك غير كده هاخد البنت ومش هتعرفو عنها حاجه طول ما انتو عايشين وبعد كده متاخدش حاجه مش بتاعتك ايوا نيره بتاعتي من زمان فا ترجع الحاجه بتاعتي علشان تاخدو الحاجه بتعتكو برضو سلام يا زين بيه واه متفكرش كتير معاك لبكره بس علشان لو معملتش الي قولت عليه هخدهم الاتنين يا زين وهحرمك من بنت اختك وحبيبت القلب سلام) 
هشام بعصبيه وصدمه: ده لا يمكن يكون انسان طبيعي يا زين ده خطف بنتو المتخ*لف طب هنعمل اي دلوقتي 
زين بكسره: مش عارف يا هشام مش عارف
هشام راح وطبطب عليه وقال: اهدأ يا صاحبي هنلاقي حل باذن الله بس ممكن اسال سؤال 
زين: عارف هتسال تقول ايه هتقولي انت لحقت حبيت نيره 
هشام باحراج: نا اسف يعني عارف ان مش وقتو بس نا بقول كده علشان لو مبتحبهاش كنا ممكن يعني 
زين بعصبيه: متكملش يا هشااام ايوا حبيتها من اول يوم شوفتها فيه وحبيتها اكتر بعد الي عرفتو عنها انها اتعذبت في حياتها قد اييه حبيتها والله يا صاحبي يمكن تقول انت ازاي حبيتها بسرعه دي ازاي بس الحب الي بجد ميعرفش وقت ولا اخد قد ايه علشان تحب الانسانه دي حبيتها بعصبيتها  وضحكتها وطفولتها رغم كبرها بس والله طفله حسام حطني في موقف صعب اوي 
هشام بوجع علي صاحبو: يااه يا صاحبي معقوله حبيت اخيرااا 
زين: ويارتني محبيت يا هشام
هشام: اهدا يا زين هنلاقي حل ان شاء الله انا هروح اشوف محمد وعمر وصلو لحاجه ولا ولا 
زين: ماشي 
وبعد شويه محمد وهشام راحو ل زين 
محمد: للاسف يا زين الفون اتقفل من وهو في الفيلا بتاعتك ومش عارفين نوصل ل اي حاجه 
زين: دي حاجه متوقعه يا محمد انت ناسي انو كان ظابط وعارف احنا هنعمل اي كويس 
هشام بتوتر: انا عندي فكره كده يا زين مش عارف هتوافق عليها ولا لا بس ده الحل الوحيد 
زين: اي هوا 
هشام: ان احنا نتفق مع نيره انها تروحلو وتقولو انها اطلقت منك وهنحطلها جهاز تتبع في شنطتها علشان نعرف نوصلها ولم توصلو سعتها احنا هنفذ وهنقبض عليه 
زين بغضب جحيمي: انت اتجننت ولا ايييه انت عارف انت بتقول ايييه دلوقتي دي مراتي ومش ممكن اعرض حياتها للخطر 
هشام بهدوء: اهدا بس يا زين احنا هنكون حواليها وهنحميهاا متقلقش 
زين بزعيق: لاااا يا هشااام لااا وبعدين حسام مش بي الساذجه دي اكيد هيعرف انو فخ 
محمد: يا زين ده الحل الوحيد فعلا علشان بنت اختك ترجع واحنا اكيد هنعمل كل احتياطتنا 
زين: نا همشي ومش عاوز حد يتكلم في الموضوع ده تاني وحسام هيجيبو يعني هجيبو 
ومشا وسبهم وركب عربيتو وراح عند نيره 
زين راحلها اوضتها لقاها نايمه زي الملاك وفي دموع علي وشها زين قعد جنبها وحط ايدو علي وشها بهدوء وقال: حسام عاوز ياخدك مني يا نيره بعد محبيتك نا مقدرش اسيبك ثانيه واحده يا نيره ولا اقدر اضحي بيكي انا عارف انك مبتحبنيش بس نا والله بحبك معرفش حصل ازاي بس كل الي اعرفو دلوقتي اني بحبك يا نيره 
نيره بدموع: زييين 
زين بصدمه: انتي صاحيه 
نيره قامت وقعدت قدامو 
زين: انا اسف اني ازعجتك عن اذنك 
نيره مسكت ايدو وقالت: في اي يا زين انا اول مره اشوفك كده 
زين حضنها بقوه ودفن وشو في رقبتها وبدا يعيط 
زين بدموع: تعرفي ان عمري معيط قدام حد ولا عمري ضعفت كده انا ضعفت بيكي 
نيره حضنتو اكترر وقالت: زين متعيطش علشان خاطري وقولي اي الي حصل لكل ده 
زين بعد عنها وبدا يتكلم وحكلها كل الي حصل 
نيره بدموع: ونا مستعده اروح يا زين 
زين بغضب: انتي بتقولي اييه انتي عاوزه تسبيني صح انتي لسه بتحبيه انا عارف انك لسه بتحبيه 
نيره بعيط: لا يا زين نا عاوزه ارجع بنت اختك لحضن امها انا اكتر واحده عارفه يعني ايه بنت تتحرم من امها وتعيش من غير حضن مامتها 
زين: يا نيره صدقيني مقدرش اعمل كده مقدرش 
نيره حضنتو من ضهرو وعيطت 
نيره: علشان خاطري يا زين وافق متحرمش اختك من بنتها ولا تحرم ريماس من مامتها صدقني احساس وحش اوي انك تعيش من غير ام
زين لفلها واخدها في حضنو وومسح علي شعرها 
نيره بعيط: وافق يا زين علشان خاطري 
زين بدموع: توعديني انك هترجعي يا نيره 
نيره بضحك في وسط دموعها: هيفرق معاك اوي اني ارجع 
زين: نيرره انت بتستعبطي انتي بقيتي جزء من حياتي والله 
نيره بضحك: والجزء التاني فين يا استاذ 
زين مسكها من وسطها وقربها ليه وقرب منها وبسها بوسه طويله اوي تعبر عن كل الي حب الي جواه والوجع االي حاسس بيه 
وبعد شويه بعد عنها علشان تقدر تاخد نفسها 
نيره بكسوف: زين والله انت رخم اوي 
زين بضحك: انت بتكسفي مني يا قطتي 
نيره: طب سبني بقا 
زين شالها وحطها علي السرير ونام في حضنها 
نيره: زين انت هتنام ولا ايه 
زين بصوت هادي: لا نا هفضل كده في حضنك لغايت بكره  
نيره بفرحه: انت وافقت 
زين بخنقه: اه بس نا عاوزك متقلقيش انا هبقا حواليكي وهنعمل كل احتيطاتنا 
نيره: ان شاء الله يا حبيبي خيرر وهنرجعلك انا وريماس 
زين رفع عينو ليها وقال: نيره انا بحبك 
نيره بضحك: متبصليش بس بلعيون الزرق دول بضعف والله 
زين بضحك: عن جد 
نيره: لا عن هزار بقولك ايه احنا لازم نكون مع ياسمين دلوقتي زمنها حالتها وحشه جداا 
زين بهدوء: فعلا طب قومي البسي ونا هستناكي ونروحلها 
نيره: ماشي يا عسلل 
زين بضحك: اجي اساعدك 
نيره بكسوف: بس يا رخم 
وجريت وقفلت عليها الحمام 
زين بضحك: ياا مجنونه وربنا نا متجوز طفله 
وبعد شويه طلعت 
نيره: ياله انا خلصت 
زين باس دمغها وقال: قمر يا حبيبتي اللهم بارك يارب 
نيره بكسوف: احمم شكرا ياله بقا 
زين بضحك: ياله يا حبيبتي 
ونزلو وركب عربيتو ووراه عربيه فيها حراس 
نيره: ولزمتها اي الحراس دي يا زين 
زين بجديه: لازم يا نيره انا مش عارف حسام ناوي علي ايه وطالما انتي معايا لازم اعمل كده 
نيره: ماشي خلاص يا حبيبي 
وبعد شويه وصلو الفيلا عند ياسمين 
زين: ادخلي انتي يا حبيبتي علي معمل تلفون وجاي وراكي 
نيره: ماشي متتاخرش 
وبعد لحظات زين سمع صراخ نيره 
زين بخضه: نيررررررررره
يتبع الفصل الحادي عشر اضغط هنا
الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية كامله"رواية الدكتوره والمغرور" اضغط علي اسم الروايه
reaction:

تعليقات