Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية ذئب الداخليه الفصل العاشر 10 بقلم اسراء هاشم

 رواية ذئب الداخليه الفصل العاشر 

رواية ذئب الداخليه الفصل العاشر 


10 

الراجل بيقوم يقف بسرعه وهو ماسك المسد"س وبيبتسم بخبث رنيم بتكون واقفه قصاده بعيد عنو بخطواتين يعتبر بيرفع الراجل المسد"س فوشها وبيضر"ب الطل"قة باتجاه رنيم ولكن رنيم بتكون الاسرع منه وبتوطي بسرعه والط"لقة بتجي فالحيطة وبتكون رنيم لسة موطية فالارض وبتلمح ان السرير اللي فاصل بينهم بعجل الراجل لسه هيضر"ب عليها طل"قة كمان ولكن رنيم بتزق السرير عليه بكل قوتها بيخبط السرير فالراجل بيقع منو المسد"س فالارض وبيرجع خطوتين لورا لسة الراجل هيوطي ياخد المسد"س رنيم بتكون اسرع منه وبتاخد رنيم المسد"س بسرعه الراجل بيرجع لورا اول ما بيلاقيها خدت المسد"س وصوبته باتجهه وبتقولو رنيم مين اللي بعتك ولكن الراجل مبيردش عليها بتكرر رنيم السوال ولكن هذه المرة بغضب وبتقولو انطق مين اللي بعتك بدل ما اقت"لك حالا الراجل بيبصلها باستفزاز وبيقولها مو"تني رنيم بتضر"بة طل"قة ولكن فرجلة بيقع الراجل علي ركبة وهو بيتالم وبتقولو رنيم قولتلك انطق مين اللي بعتك بدل ما تمو"ت المرة دي فرجلك لو منطقتش هتبقا فدما"غك الراجل وانا قولتلك مو"تني لكن مستحيل انطق رنيم بتضر"بو طل"قة كمان ولكن في هذة اللحظه الباب بيتفتح بسرعه وبتكون رنيم ضربت الراجل الط"لقه فنص دماغه وبيقع الراجل صريع وبيكون اللي فتح الباب هو جاسم ولانو كان بعيد عنها والمسد"س كان كتم للصوت مكنش سامع حاجه ولكن لما رجع ولقا الحارس مش موجود فتح الباب بسرعه بخوف عليها ولكن مع لحظه فتحه للباب بتكون رنيم بتق"تل الراجل بيبصلها جاسم لثواني بذهول وبيبص فالارض علي الراجل رنيم بتكون واقفه وبصله وهي ماسكه المسد"س لسه بيقرب منها جاسم بقلق عليها وبيقولها رنيم انتي كويسه حصلك حاجه بقلم إسراء هاشم 

رنيم بهدؤء اهدا يا جاسم انا كويسة محصلش حاجة 

جاسم بتساؤل اي اللي حصل ومين ده ودخل ازاي هنا؟ 

رنيم معرفش دخل ازاي انا خرجت من الحمام وهو كان فالاوضه مستخبي وبتبداء تحكي رنيم لجاسم كل اللي حصل 

جاسم بتنهيدة كويس ان محصلكيش حاجه وانك كويسة 

رنيم برفعه حاجب ده علي اساس انك خايف عليا بقا وكدا 

جاسم وهو بيقعد حاجبه وبيقولها بضيق وانا هخاف عليكي لي بس انتي بنت عمي فالاول والاخر من العيلة يعني 

رنيم ببرود كويس انك اعترفت اني بنت عمك مع اني مكنتش اتمني ده ابدا بس يلا مش مشكلة 

جاسم بيضايق من طريقتها المستفزة ولسة هيرد ولكن بيقطعهم رنين موبيل رنيم بتقرب رنيم ناحيه الموبيل وبتمسك الموبيل بتشوف المتصل ولكن بيسالها جاسم مين اللي بيتصل بيكي؟ 
بقلم إسراء هاشم 
رنيم ببرود وانت مالك وبترد رنيم علي المكالمه وبيكون المتصل اللواء رفعت رتيم بتكون زعلانه منو وبتتكلم معاه برسمية وبتقولو بهدؤء اتفضل يفندم مع حضرتك 

رفعت بيفهم انها زعلانه اول ما بيلاقيها اتكلمت رسمي معاه وبيقول رفعت بهدؤء عاملة اي يا رنيم 

رنيم بعملية انا تمام يا فندم في حاجه حصلت عشان كدا حضرتك طلبتني؟ 

رفعت بيضايق من طريقتها ولكن هي معها حق وبيقولها ايوة يا رنيم انتي خرجتي من المستشفي ولا لسه 

رنيم بتبص لجاسم اللي بيبصلها بفضول وعاوز يعرف هي بتكلم مين مع ان دي مش من عادته انو يكون فضولي كدا وبترد رنيم علي رفعت وبتقولو لسه يا فندم بس خارجين حالا كنا بنجهز عشان نمشي في حاجه حضرتك؟ 

رفعت بهدؤء ايوة عاوزك تجيلي علي مكتبي دلوقتي لو تقدري لان مينفعش نتاخر اكتر من كدا الموضوع ضروري 

رنيم تمام يفندم هاجي لحضرتك دلوقتي وبتقفل رنيم مع رفعت وبتقول لي جاسم لازم نخرج دلوقتي 

جاسم هتروحي فين ومين اللي كنتي بتكلمية؟ 

رنيم وهي بترفع شعرها وبتقولو ده اللواء رفعت وقالي انو عاوزني ارحلو لانو عاوزني في موضوع ضروري فالازم امشي حالا عشان متاخرش عليه 

جاسم تمام مش هتروحي لوحدك انا هاجي معاكي 

رنيم باستغراب تيجي معايا فين هو انا بقولك رايحه رحلة انا رايحه شغل يا جاسم ومش هينفع بيقاطعها جاسم رنيم انا قولت هاجي معاكي والشغل ده اظن مبقاش انتي لوحدك في وبقينا سوا مع بعض انا هاجي معاكي وانتهي الحوار 
بقلم إسراء هاشم 
رنيم بضيق وياس منه ومن اومرة بتقولو ماشي انا جاهزة يلا عشان منتاخرش اكتر من كدا وبيتاخد رنيم الجاكيت بتاعها وبتخخرج هي وجاسم ووراهم الحراس وبعد شوية بيوصلو المقر وبتدخل رنيم هي وجاسم وبتخبط رنيم علي مكتب رفعت وبيسمحلها رفعت بالدخول ولكن بيستغرب بوجود جاسم معاها وبتادي رنيم التحية العسكرية هي وجاسم وبيقول رفعتملوش داعي يا رنيم اتفضلو بتقعد رنيم هي وجاسم وبيقول جاسم عارف ان حضرتك مستغرب وجودي بس اظن ان خلاص كل حاجه اتكشفت وانا ورنيم فالمهمه مع بعض ملوش داعي نخبي حضرتك حاجه وانا مش هسيب رنيم تعمل اي حاجه لوحدها انا هكون معاها رفعت بيبصله بابتسامه وبيقولو وبيقولو تمام يا وحش وفعلا انتو بقيتو فمهمه واحده ولازم تتحدو ودلوقتي هقولكم اللي حصل اكيد سمعتو عن قت"ل عادل الشاذلي رنيم ايوة يفندم عرفنا وعرفنا ان استيفان هو اللي ورا قت"له بس لي واشمعنا دكتور عادل اي اللي يخلوهم يقت"لو واحد عالم زي ده؟ 
بقلم إسراء هاشم 
رفعت بتنهيدة دكتور عادل كان كلمني من كام يوم وقالي انو بيجيلو تهد"يدات بس مرضيش يقولنا التهد"يدات دي بتجيلو بسبب اي ولكن اليوم اللي انتو اتصابتو فيه بعد ما خرجت من المستشفي لقيت دكتور عادل بيكلمني وبيقولي ان هو معهوش وقت ان في فلاشه هو مخبيها الفلاشة دي عليها معلومات تهمنا جدا وقالي هو كان مخبي الفلاشة دي في خزنه في بنك وازاي افتح الخزنه دي وبعدها علطول اتق"تل وطبعا انتو عارفين اتقتل ازاي دلوقتي الفلاشة دي بقت معانا ولكن احنا حاولنا نفتحها كتير معرفناش لان الفلاشة دي ليها شفرات معينه ومفيش حد فالمقر هنا عرف انو يفك الشفرات دي ومقيش غيرك يا رنيم قدامنا انا عارف انك بتفهمي كويس اوي فالحاجات دي عشان كدا جبتك عشان مش ينفع نتاخر اكتر من كدا لازم نعرف اي اللي فالفلاشة دي بيحاولو يوصلولو ومهم وخطير كدا اللي خلاهم يق"تلو رنيم بتبص لجاسم وبتقولو تمام يفندم بس حضرتك عارف انا هحتاج بيقاطعها رفعت كل حاجه جاهزة يا رنيم وانا مجهزلك الاوضه والفلاشة معايا تمام يفندم يبقا نبداء من دلوقتي تمام يبقا تعالو معايا بتقوم رنيم هي جاسم وبيروحو مع رفعت وبيدخلو اوضه كلها شاشات الالكترونية وبيطلع رفعت الفلاشة وبيديها لرنيم بتاخد رنيم الفلاشة منو وبتقعد قدام الشاشة وبتحط الفلاشه وبيكون معاها جاسم ورفعت بس وبتبداء رنيم تحاول تفك الشفرة وبتمر ساعه وبرادو الشفرة لسه متفكتش ورفعت وجاسم واقفين جمبها ورنيم بيبقا كل تركيزها علي الشاشة اللي قدامها وبتمر ساعه كمان وبرادو مفيش فايدة رفعت وجاسم بيحسو بياس انها مش هتعرف ولكن رنيم بتتوتر وبتضايق انها حاولت كتير ومفيش فايدة وبتقلع الجاكيت بتاعها وبتقوم من مكانها وهي مضايقه وبتغمض عيونها بتعب من كتر التركيز رفعت بيقولها خلاص يا رنيم انتي حاولتي كتير وعملتي اللي عليكي جاسم بيدخل وبيقول فعلا يا رنيم انتي داخله في التلات ساعات وانتي بتحاولي وبرادو الشفرات متفتكتش رنيم بتفضل مغمضه عيونها لمده خمس دقائق وهي ساكته ورفعت وجاسم بيبصلها باستغراب ولكن رنيم فجاه بتفتح عيونها وبتقول انا متعودتش استسلم ابدا وبتقعد رنيم قدام الجهاز وبتبداء تحاول تاني بكل جهدها وبتمر ساعه كمان وهي عيونها علي الشاشه وبتضغط علي الازرار وفجاه بتضغط علي زرار وبتقول ضن وبيكون قدامها زي ملف بيحمل رفعت بيقولها فتحت رنيم وهي متوترة وبتقولو المفروض تفتح دلوقتي جاسم ورفعت بيبصو لشاشه بتركيز وبتمر دقتين وبيتم التحميل وبيبداء ينزل ملفات قدامهم علي الشاشه بتبتسم رنيم بانتصار انها قدرت تفك الشفرة وبتبص لجاسم ورفعت اللي بيبتسمولها وبيقولها رفعت كنت عارف انك الوحيده اللي هتقدري تعمليها ومش هتياسي وهتفضلي تحاول جاسم بيبتسملها ودي بتكون اول مرة جاسم بيبتسم لواحده وكمان الواحده دي تكون رنيم ورنيم كمان بتبتسملو ابتسامه جميلة وبتقول دلوقتي هبداء اشوف الملفات اللي عالفلاشة وهنعرف اي اللي فيها وبتقعد رنيم قدام الشاشه تاني وبتبداء تضغط علي الازرار وتحمل الملفات وبتبداء تفتح الملفات وجاسم بيكون مركز معاها وواقف جمبها بظبط ونزل بنص جسمه لمستواها وبتفتح رنيم اول ملف وبتشوف اللي فيه وبيلاقو ان الملف ده فيه صور واسامي ناس مهمه ومعروفه جدا فالبلد ومن ضمن الصور دي بيلاقو صورة جاسم واول ما رنيم بتشوفها هي وجاسم بيبصو لبعض بدهشه ورفعت كمان بيستغربو وبيبداءؤ يشوفو الصور والاسامي بصدمه وبيعرفو ان الناس دي عاوزين يتخ"لصو منها وكمان فيه مواعيد ومكان الللي هيتم فيه ق"تل"هم وبتبداء رنيم تفتح باقي الملفات وتشوف الي فيه ولكن اول ما بتبداء تشوف اللي فيه هي وجاسم ةرفعت بيتنحو وبيبصو للشاشة بصدمه وبيقول جاسم دي كار"ثة كبيرة ده كدا هيد"مروا العال"م رفعت بذهول معقول كانو بيفكرو يد"مروا العا"لم يعني مش بس مص"ر الصارو"خ ده لو تم تنفيذ"ة العا"لم كلو هيتن"سف فدقيقه واحده رنيم احنا دلوقتي فمص"يبة ولازم نتصرف وكمان في حاجه النهاردة اي فالتاريخ وبتشوف رنيم التاريخ وبتقولهم النهاردة هيتم قت"ل الس"فير ال::::::::: مفيش قدمنا وقت لازم نلحقو بسرعه قبل ما يقت"لوه وبتبص في ساعتها وبتقولهم قدامنا ساعه لازم نجهز والا هيق""تلو 

جاسم تمام وانا معاكي مش هتبقي لوحدك رنيم بتبصله وبتقوله تمام وبتبص لرفعت وبتقولو لازم نجهز ال:::::::::: 

بقلم إسراء هاشم 
استيفان بيكون قاعد ومعاه الشخص المجهول وبيقولو الشخص ده احنا قت"لنا عادل بس موصلناش للفلاشة لسه ولازم نتصرف الفلاشة دي مينفعش تقع فايدهم والا كل اللي خططنلو هيد"مر  

استيفان ببرود هوصلها 

المجهول تمام بس في حاجه كمان احنا عرفنا الذئب والوحش يبقا مين همت وبيعرض صورة لي علي الشاشة وبتكون فيها صورة رنيم وجاسم وبيقول المجهول دلوقتي هما بقو::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية ذئب الداخليه" اضغط على اسم الرواية 


reaction:

تعليقات