القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حين تقع في الحب الفصل السادس والثلاثون 36 بقلم ندى على

 رواية حين تقع في الحب الفصل السادس والثلاثون 36 بقلم ندى على

رواية حين تقع في الحب الفصل السادس والثلاثون 36 بقلم ندى على


قاسم علي وشك البكاء:عمر بالله متسبني عمر اصحي يلا ولسه هيطلع علشان يعرفهم 


عمر بضحك شديد:اقسم بالله انا خلاص كنت 

هصدق نفسي 


قاسم بصدمه وغيظ مسك المخدات رماها عليه:اقسم بالله انت ارخم واحد شوفته في العالم حيوا*ن والله ياعم الله يحر*قك والله 


عمر بدلال:خوفت عليا يا سومي  


قاسم:مالك يلا اجمد كدا بس خوفت يا ابن ...وضربه بالمخده في وشه 


عمر قام حضنه:انا مبسوط ان عندي اخ زيك يا قاسم حاسس ان عندي ضهر وسند بيكوا والله 


قاسم :قوم بقي علشان مش طالبه حزن خلينا ننزل نشوف هنعمل ايه في ام الجوازه دي كفايه قطعتني الخلف من شويه 


عمر :اشطا هغير واجي وراك 


قاسم :تمام انا مستنيك في المخزن تحت 


.......................

في شقة غسان 


اسر وافق علي الباب بيخبط بقوة 


اسر بزهق:يوووووه يابابا اصحي 


صحي غسان بنوم :نعم يا اسر 


اسر:يابابا عاصي بيعيط وانا مش عارف اخليه يسكت ومش عارف اشيله علشان تقيل 


غسان :حاضر يا حبيبي روح وانا جي اخده اهو وبص علي نور اللي نيمه جنبه عار*يه الض*هر وشعرها منسدل علي ضهرها ابتسم بتلقائيه


غسان :نور نور اصحي يا روحي عاصي جعان 


نور قامت بسرعه تفرك في عينها :الولاد فين نايمين فين 


غسان بزهول:الولاد في قوضتهم يا حببتي مالك اتفزعتي كدا ليه 


نور بحب:صباح الخير يا حبيبي اصل كنت متعوده اصحي علي صوت سي عاصي المنبه بتاعي 


غسان بضحك :يعني ابني علي اخر الزمن بقي منبه 


نور :والله يا غسان لو تسمع صوته لو ميت يصحي يلا قوم خليني اقوم اكله 


غسان بخبث:طب ما تقومي انا مسكتك 


نور بكسوف :غسان قوم علشان انا مش لب*سه حا*جه وعاصي هيفضل يعيط مش هيسكت 


غسان قرب منها :3بالله العظيم ما قايم


نور بكسوف:علشان خطري 


غسان :خلاص خليكي كدا انشالله شهر 


نور بكسوف وغيظ:قامت جري ولبست روب ودخلت علي الحمام تاخد شور 


غسان :البت دي بتحلو ليه كدا 


.............................

في منزل سكينه 


نسمه بصت من الشباك لقت قاسم 


نورهان :في ايه 


نسمه :هاتي بس الشبشب 


نورهان :اهدي يابنتي توقعيني مالك


نسمه :هنزل لقاسم يا نورهان واجي علطول 


نورهان :انزلي الهي سوسو تقبلك بايد المقشه في الشارع يا رب 


نسمه نزلت جري 


قاسم بحب:ايه الصباح اللي زي العسل دا يا عالم 


نسمه بخجل:صباح النور عامل ايه 


قاسم :بدام شوفت القمر النهارده اكيد هكون بخير المهم نزله ليه خير


نسمه بتوتر:راحه راحه ال 


قاسم فهم :نزله تشوفيني صح


نسمه :بصراحه ايوا 


قاسم :علي فكره الفرح اتحدد واحنا جاين عندكوا النهارده علشان نعرفكوا


نسمه بفرحه:بجد يعني احنا هنتجوز


قاسم :خلاص الطريق لسه فيه شويه قليلين 


نسمه بحب:مسيره يخلص يا حبيبي 


قاسم بغمزه :يلا قوام علي فوق يا بطه 


نسمه طلعت علي البيت جري وبفرحه 


.......................

في شقه سكينه 


سكينه :انتي كنتي فين يا نسمه 


نورهان وهي قعده قدام التلفزيون :كانت بتشوف حبيب القلب يا سوسو اوعدنا يا رب 


نسمه بغيظ:وانتي مالك يا وحيد القرن انتي 


نورهان :انا وحيد القرن يا ابو قردان انتي 


سكينه:انا عوزاكوا تقوموا تشدو شعر بعض كدا غلط يابت 


نسمه :يعني مش شايفه طريقة كلامها 


سكينه:انا بسألها بتردي ليه يا دكتوره نورهان ها 


نسمه :والله معرف ودخلت قوضتها 


نورهان :عيله بتحب المسخره يعني ايه تنزل تشوف خاطبها في نص الشارع طب ماانا كمان شبه مخطوبه ولا حتي بكلمه بت مايعه 


سكينه:يابت انتي مسترجله كدا ليه ياحظك يا عمر يابن انتصار هتجوز اخوك 


نورهان بهمس:لازم اغض البصر عن سي عمر الايام دي انا مش ضمنه نفسي يااه الواد مز بشكل 


...................

 في من ل منير الالفي 


كانت العيله كلها قاعده يتناولون طعام الفطور بسعاده وحب وغسان سرحان فيهم 


غسان بحب في نفسه :كل يوم علتي بتكبر يوم عن يوم احسن حاجه ان الانسان يعيش مع ناس بيحبها وتحبه بعيد عن الغدر والخيانه عن الوجع وينظر لنور الذي تداعب عاصي واجمل ما في الدنيا ان انا ربنا حبني وجوزني البنت اللي طول حياتي مستنيها وبص عليها بهيام 


نور بستغراب:مالك يا غسان 


غسان بهمس:بحبك مش اكتر يا روح غسان 


نور :وانا عوزاك تشيل عاصي شويه 


غسان بتهرب:عمر قاسم دا احنا ورانا شغل ولا ايه 


قاسم فهم :ايوا طبعاً وبعدين ايه ياحج مش هنروح نعرفهم بكتب الكتاب 


منير :النهارده بليل اجهزو عشان هنروح كلنا 


قاسم بخضه:ونور جايا لاء مش هيحصل 


غسان :ومالها نور بقي يا سي زفت 


قاسم :احنا نقدر نقول حاجه وكمل بهمس بس كويس انها مش حامل وعلي وشك الولاده


اسر بهمس:بابا قوم اضربه انا سمعته بشتم ماما 


قاسم بضحك:بتحردو عليا يا سي اسر 


نور :غسان هو عاصي مش ابنك ولا ايه 


غسان:ابني حبيبي بس مش هشيله برضو 


عمر :تعالي يا حبيب عمو واخد عاصي ونور بدأت تلم في السفره مع انتصار ونفين بحب 


والرجاله نزلو يعدو علي القهوه في صحبة ولادهم والاطفال 


............

علي القهوه 


عمر شايل عاصي وعاصي مش بيبطل عياط:غسان ابنك رخم ومبطلش عياط وانا صحيتي علي قدي 


غسان ببرود:والله مشيله ابداً دا زلني لما كان مولود


قاسم:وعامل فيها سبع رجاله واخدته من نور شيله بقي يا معلم 


منير :المهم هنروح النهارده نطلب البنات وحياة امكم مش عوزين فضايح 


قاسم :عيب ياحج الكلام دا انا هروح اجيب بوكيه ورد حلو كدا واجي 


غسان بسرعه:اوعي تتحرك وتجيب انت ورد احنا مش عوزين نفضح نفسنا انا هجيب الورد تمام 


عمر بضحك :كنت بتقكر بأيه وانت بتجيب البوكيه اللي فات دا 


غسان :ياجدع دا كان نخله مش بوكيه ابداً


واحد ايجه جري:ياحضرت الظابط يا حضرت الظابط 


غسان :ايه يابني في ايه 


الراجل:اسر ابنك كان معايا بس اختفي فجأه وانا قلبت الدنيا عليه ومش لقيه 


غسان اتنفض من علي الكرسي وهو والجميع بصدمه :............



يتبع الفصل التالي اضغط هنا


الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية " روايةحين تقع في الحب" اضغط على اسم الرواية

reaction:

تعليقات

8 تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق