Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حين تقع في الحب الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم ندى على

 رواية حين تقع في الحب الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم ندى على 

رواية حين تقع في الحب الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم ندى على 


بعد مرور شهرين في الشهرين غسان مكلمش نور خالص لسبب ضغط شغله وعدم استخدام الفون ونورهان وافقت علي جوزها من عمر 


في منزل منير الالفي 


نور بسرعه :يلا يا ماما زمان غسان وقاسم علي وصول 


نفين :الحمه لسه علي النار فين عاصي 


نور :قاعد في السرير بتاعه في قوضه غسان القديمه هو واسر 


نفين :اكلتيه


نور:ايوا أكلته هو واسر من شويه 


نفين :خلاص سبيهم يناموا معايا النهارده 


نور وهي تنظر الي الفرن :ليه يا ماما 


نفين بخبث :يعني جوزك جاي النهارده علشان تعرفوا تعدو مع بعد يعني 


نور بكسوف:لا متقلقيش يا ماما انا مش هعرف انام من غير ولادي 


اسر بصريخ :يا ماما بابا وصل تحت 


نور ونفين نزلو جري 


منير :حمدالله علي السلامه يا حبيبي 


غسان بتعب:الله يسلمك يا با ولقي اللي نزله علي السلم جري في حضنه 


نور بدموع وهمس:وحشتني يا عمري 


غسان شدد من ضمته ورفعها بين ايده وطلع علي الشقه بتاعت ابوه علشان الناس اللي وقفه 


غسان :وحشتيني ووحشني صوتك ووحشني رحتك يا نور عيني وظل ضممها لصدره 


..............

اما تحت المنزل 


نسمه :قاسم وحشتني 


قاسم :وانت اكتر يا حب بس شوفي نور قبلت غسان ازاي ملناش حضن ولا ايه يا عم 


نورهان من وراه :بعد كتب الكتاب يا عم الرومانسي


قاسم :حاضر يا حماتي اقصد يا نورهان 


نورهان :وانتي مش قولتي حمد الله علي السلامه يلا 


نسمه بضحك :حاضر واخدتها في ايدها 


قاسم بغيظ:ماشي مصيرك اقطع عليكي كدا 


نورهان وهي طالعه :ولا تقدر 


عمر :بتعاكس خطيبتي يلا 


قاسم بضحك :مش قولتلك هاجي القك خاطبها 


عمر بضحك حضنه :حمد الله علي السلامه يا كبير 


قاسم :الله يسلمك يا حبيبي بس ايه الفرح امتي 


عمر :معاك يا جدع 


قاسم :طب حلو اووي وراحو قعدو مع منير علي القهوه 


....................


انا في شقة نفين 


انتصار :متحترم نفسك يلا مكلبش في البت كدا ليه قدمنا 


غسان بجرأه :مراتي يا عالم وبحبها ودا ذاد من كسوف نور واحمرار خدودها 


اسر بزعل:بابا زعلان 


غسان وهو يقبل وجهه:ليه يا روح ابوك زعلان ليه 


اسر :علشان انا شوفتك بتبوس ماما وانا لاء 


غسان في نفسه :اسكت يابن ال هتفضحنا شفنا فين دا دا بعد كدا الواحد لازم ياخد باله 


غسان :طب ما انا بوستك اهو 


اسر :بس انت بوست ماما من هنا وشاور علي بؤه 


نور بكسوف شديد :هروح اجيب عاصي شكله بيعيط وراحت جري 


غسان بغيظ:انا مينفعش ابوسك من هنا علشان انت راجل لكن انت تبوس البنت عادي فاهم يا كلب 


اسر :يعني ابوس ماما عادي 


غسان بغيره:لا كله الا ماما لما اكبر واتجوز ابقي بوس وحلي عني النهارده بقي 


اسر :خلاص انا رايح لقاسم 


غسان :تمام متتأخرش ومتبعدش بعيد 


اسر :هاخد العجله معايا 


غسان :حاضر 


نفين :وحشتني يا حبه عيني 


غسان وهو يقبل يدها :وانتي اكتر يا امي امال فين سلوي يا عمتي 


انتصار :والله يابني مش عرفه بتقول راحه تشوف وحده صحبتها وراجعه 


غسان :تمام هعمل مكالمه بس واجي 


انتصار :خد رحتك يا حبيبي 


غسان قام وطلع برا 


غسان :الو هي فين 


مجهول :بصراحه ياباشا عي دلوقتي في فيلا في المقطم


غسان غمض عينه :تمام عوزك تراقبها تمام ومتخرجش من الفيلا غير وهي معاك تمام 


مجهول :تمام يا باشا 


غسان بغضب:اخرتك ايجت خلاص 


.......................... 

في القهوه 


الحج منير بيشرب في الشيشه وعمر وقاسم بيشربوا شاي 


منير :قعدتكم مش مطمناني في ايه 


عمر وقاسم في صوت واحد:عوزين نتجوز 


غسان من وراهم :لسه بدري يا شباب مستعجلين علي ايه 


قاسم :اسمع هتعد يبقي اقول كلام يفتح النفس 


عمر:مش اتجوز وخلف عاوز ايه بقي والدور والباقي علينا احنا قولت استنا شهرين واستنينا في ايه تاني 


غسان وهو يشرب الشيشه :الشقق يا حلو منك ليه جهزين 


قاسم وعمر:جهزين 


منير :والبنات جهزه 


عمر :انتو اي حجه وخلاص 


غسان :خلاص يابا يبقي الفرح وكتب الكتاب يوم الخميس 


منير :علي بركة الله 


قاسم بفرحه:بعد 4 ايام مش مصدق نفسي 


غسان :بليل يابا تروحو تعرفوا امي سكينه والبنات 


عمر :ليه انت مش جي ولا ايه 


غسان :يا جدع اجي فين دا انا راجل متجوز ولسه جي من السفر احترموا نفسكوا يا بشر 


اسر وهو يقود الدراجه:بابا ماما بتقول تعالوا يلا علشان الغدا 


غسان :يلا يا بطل 


اسر :قاسم طلعلي العجله علسان مش بعلف اطلعها 


قاسم حمل الطفل وهو يلعبه والدراجه وطلعلو علي فوق 


......................

في فيلا في منتصف القاهره 


كانت سلوي نايمه عارية الضهر وراجل يبلغ من 40 عام بجانبها 


وفجأة دخلت الشرطه في المكان 


احد الظباط:اجمع اي حر*يم في البيت يا عسكري 


سلوي بفزع :في ايه ايه اللي بيحصل 


العسكري:قومي يا و.. اطلعي برا ولفت نفسها في الملا*يا والعسكري جرها هي وباقي البنات 


جمال صاحب المنزل واللي كان نايم جنبها :في ايه ياحضرت الظابط داخل بيتي وبتاخد مراتي من جنبي دا مش زوق حضرتك 


الظابط ببرود:هنقول الحقي*ره دي مراتي والباقي دول بيعملوا ايه سيبهم فتره هاته يا عسكري 


جمال:محدش يقرب مني انا واحد قاعد في بيته 


الظابط:امشي معايا بزوق علشان انا خلقي ضيق 


سلوي:انت مش عارف انا ابقي مين 


الظابط بسخريه:من نحية عارف فا انا عارف انك وحده و*سخه اما الباقي ميلزمنيش ويلا اخلصي 


سلوي:الرائد غسان ابن خالي 


الظابط بصدمه: الرائد غسان الالفي 


سلوي :بظبط 


الظابط:بجد مصدوم قدوتي في الحياه بنت عمته مسكها في بيت دعار*ه النهارده بس ازاي دا انسان محترم ازاي تبقي انتي قربته مش فاهم هاتها يا عسكري وطلع برا 


..................

في شقة منير 


منير :سفره ديمه انشاء الله الواحد عاوز ايه من الدنيا غير ان يكون ولاده حوليه كدا 


غسان :ديمه بيك يابا وانشاء الله تعيش وتشوف فرح عاصي واسر 


منير:ياه ليه هناخد عمرنا وعمر غيرنا يابني 


نور :متقولش كدا يابابا انت لسه صغير 


نفين :ربنا يطول في عمرك يا خويا 


عمر :الفرح اتحدد 


نور بفرحه:بجد امتي بقي 


قاسم :يوم الخميس 


انتصار ونفين:الف مبروك يا حبايب قلبي وحضنهم 


غسان بهمس:مش يلا احنا يا عسل 


نور :غسان استني لما الم الاكل مع ماما 


منير:3 بالله العظيم لطلعه مع جوزك بلا اكل بلا بتاع 


غسان :شوفتي الكلام السليم وفونه رن 


غسان:الو 


الظابط:الو ازيك يا حضره الرائد انا الظابط احمد كنت عليا وانا في الجيش فكرني 


غسان :حبيبي ازيك يا حضرت الظابط اخبارك يا جدع 


احمد:بخير الحمد الله بس انا عاوز اقول لحضرتك خبر 


غسان :خير انشاء الله 


احمد:انا متأسف علي اللي هقوله بس احنا مسكنا بنت عمت حضرتك في بيت دعار*ه جمال السواح 


غسان بصدمه :......


(انتظرو القادم )


يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية " رواية حين تقع في الحب" اضغط على اسم الرواية

reaction:

تعليقات

12 تعليقًا
إرسال تعليق

إرسال تعليق