القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حين تقع في الحب الفصل الثلاثون 30 بقلم ندى على

 رواية حين تقع في الحب الفصل الثلاثون 30 بقلم ندى على

رواية حين تقع في الحب الفصل الثلاثون 30 بقلم ندى على


نور بصدمه بصت لاسر :حبيبي ادخل لسوسو جوا شوفها بتعمل ايه 


اسر :حاضر يا ماما 


نور بصدمه:انتي بتقولي ايه يا نسمه مش موافقه بقاسم ليه 


نسمه بعياط اترمت في حضن نور:علشان كذاب وخا*ين 


نورهان بحنان:طب فهمينا بس خا*نك وكذب في ايه 


نسمه بشهقات :ع علشان عنده طفل 


نور اتسمرت مكانها:انتي عرفتي الكلام دا من مين 


نسمه بعياط:سمعته بودني وهو بيقول انا مش عاوز حد يعرف ان اسر ابني ياحج 


نورهان بصدمه:اسر ابن قاسم 


نور :لاء الحكايه مش كدا ادخلوا وانا هعرفكوا الحقيقه 


نسمه بصدمه:انتي كنتي عرفه 


نورهان :مش وقت الكلام دا المفروض ندخل علشان سوسو يلا ودخلوا البنات 


نور بضحك :افهم انك لسه مخصماني


سكينه فتحت ايدها بحب :تعالي يا كل*به وحشني حضنك 


نور :وانتي كمان المهم يلا انا هدخل للبنات اشوفهم وارجع اتكلم معاكي 


سكينه :المهم انتي اتصالحتي مع جوزك ولا لسه 


نور :اتصلحت ودخلت علي الغرفه 


سكينه:ربنا معاكي يانور يابنت سكينه وينتعك بسلامه ودخلت المطبخ 


اسر :تيته ماما بطنها كبيره صح 


سكينه حملت الطفل بضحك:ايوا علشان تجيبلك نونه تلعب معاك 

....................

في غرفه البنات 


نسمه بعياط:احكي يا نور يلا 


نور :اسمعي اهم حاجه قاسم بيحبك دلوقتي والا عمره ماكان اتجوز ولا حتي حب 


نسمه هزت راسها :يلا قولي 


نور بدأت تحكي الحكايه كامله 

......................

في المول 


قاسم :بقولك ايه احنا ناخد 2 كيلوا برتقال وخلص الموضوع 


غسان :انت رايح تزر واحد مريض يا غبي 


قاسم :يعني ما احنا بنلف من الصبح ومش عرفين نجيب ايه 


عمر بملل:هو بكية ورد واتنهي الموضوع 


غسان لاحظ زعل عمر :قاسم اشتري الورد وتعالي ورانا انا رايح القهوه نعد انا وعمر 


قاسم :تمام 


غسان اخد عمر وراح علي القهوه


....................


في القهوه 


غسان :انا عاوز شيشه نعناع يا ابو جمال 


عمر :خليهم حجرين يا ابو جمال 


ابو جمال :وعندك اتنين شيشه لكبار المنطقه 


غسان :مالك يا معلم حالك مش عجبني في ايه 


عمر :والله ولا اي حاجه انت ماشي بكرا صح 


غسان :ماشي بكرا والبيت والبنات في حمايتك بس برصوا مقولتش مالك 


عمر :مفيش يا جدع والله 


ابو جمال:اجدع حجرين لاجدع ناس 


غسان :تسلم يا ابو جمال 


غسان وهو بينفخ الدخان في الهوا:السبب نورهان صح 


عمر بستغراب :انت واخد بالك بقي 


غسان :مش في حمايتي اكيد واخد بالي بس لولا انت جدع مكنتش سكت المهم عملة ايه 


عمر :مش حسه ان بحبها ولا حسه ان انا بخاف عليه ولا حسه اي حاجه 


غسان :وهي هتحس ازي انت كنت قولتلها 


عمر:اروح اقول ليها بحبك افرض هي مبتحبنيش 


غسان :انا مبحبش كلمة افرض دي ومش في قموسي بس لو اكيد مش بتحبك الكلام هيتغير لازم واحد يضحي بكبريائه ويعترف 


عمر :اذن الخطوبه الجمعه الجايه 


غسان بضحك:سريع اوي انت 


.....................


في منزل سكينه


نور :ودي كل الحكايه حرام تكسري قلبه وهو ملوش ذنب 


نسمه :بس ليه مقليش 


نورهان :هو انتي عمرك سالتيه حاجه ومجوبش


نسمه :لاء بس انا بحبه اووي 


نور بضحك:ما احنا عرفين المهم قوموا يلا نروح نجيب فستان حلو كدا ليكي 


نسمه :قاسم مش هيرضي 


نور :وهما هيعرفو منين اننا رحنا 


نورهان :هنروح من وراهم يعني 


نور :بالظبط كدا ولا بسرعه ولبست الشنطه وطلعوا 


اسر :راحه فين يا ماما 


نور:رايحين نشتري فستان لنسمه ورجعه يا حبيبي 


اسر :انا عاوز اجي 


نور :خاليك وانا هجيب حاجه حلوه ليك وانا رجعه 


اسر بعياط:بالله خديني يا ماما 


نور باست خده :يلا تعالي ونزلو 


نورهان :هنروح مشي 


نور :ايوا انا عوزه اتمشي 


نسمه :اشطا يلا 


............................

في القهوه 


عمر قاعد بيشرب في الشيشه وغسان ايضاً وحاطط رجل علي رجل لقي بنت جم*ده معديه 


عمر :اوبا شوف البط*ل دا بقي 


غسان لف وشه ليه بصوت عالي:ايوا بقي الجماليه نضفت 


البت غمزت لغسان 


غسان :حلوه برضو 


نورهان :نور مش دا جوزك اللي بيعاكس البت دي برضو 


نور بغيره:بت مين اه دا هو 


غسان :النعمه عسل 


عمر :اوبا الحق 


غسان :في ايه وحده تانيه 


نور شورت لعمر يسكت 


عمر بتوتر:تقريباً كدا 


غسان :بس البت مك*نه الصراحه 


نور بغيره :مك*نه ايوا يا حضرت الرائد هي مين دي 


غسان بخوف وتوتر :نور بتعملي ايه هنا 


نور بغيره:بتعاكس البنات يا غسان 


غسان شاف الرجاله بتبص عليها مسكها من ايدها ومشي بعيد 


غسان بغيره وغضب:انتي ايه طلعك من البيت 


نور بوجع:غسان دراعي 


غسان بغضب:ردي 


نور بدموع :ضيع الموضوع وجيب الغلط عليا اصل انا اللي ماشيه اعاكس الشباب في الشارع صح 


غسان حط صبعه علي شفايفها:عرفه لو مسكتيش هرزعك بو*سه في الشارع ومش هيهمني حد ها 


نور بكسوف:غسان ابعد 


غسان بعد :راحه فين 


نور بزعل:راحه اجيب فستان لنسمه انا والبنات 


غسان :تمام متتأخريش 


نور :عوزه فلوس 


غسان :عوزه كام 


نور :والله اللي تجيبه 


غسان :1000 حلوه 


نور :1500 حلوه 


غسان طلع المحفظه :شغلتك النهب والله 


نور اخدت الفلوس :شكراً 


اسر مسك البنطلون بتاع غسان وبشد فيه 


غسان :نعم يا دكتور 


اسر:عاوز فلوس 


غسان باس خده :مع ماما 


نور :مليش دعوه اديله 


غسان بغيظ:انتي وابنك هأفلس علي ايكم وطلع 20 جنيه وادهاله خد يا معلم 


اسر :انا هعد معاك 


غسان :لاء روح مع ماما يلا 


نور:هو عاوز يعد معاك خليه 


غسان :لاء ورايا شغل روح يلا 


نور اخدت اسر ومشت 


نورهان في نفسها :دا ولا حتي رفع عينه من الفون وبص عليا ماله متغير ليه 


عمر بعد ما مشت بص عليها وقال في نفسه :علشان تحسي بحبي لو شويه حتي وابتسم 


غسان :تصدق انك حقنه بجد 


عمر بمبالاة :ليه يا عم عملت ايه 


غسان :ما البت كانت قدامك كنت روح اتكلم في اي حاجه معاها 


عمر :انا عارف هعمل ايه اهدي ايه


غسان:المهم يلا ربنا معاك 


..............................


في المول عن قاسم 


قاسم :شوف انا عاوزك تكبري البوكيه علي قد ما تقدري 


البنت بذهول :بس كدا هيكون كبير اوي يا فندم 


قاسم :ملكيش دعوه انا عوزة كدا 


البنت :تمام يافندم 


وهو راح رن علي غسان 


غسان :دا انت لو بتعمل شجرة كنت خلصت بتعمل ايه يا جدع كل دا 


قاسم :دا انا عامل حتة بوكية لسه محدش عمله في الجماليه كلها 


غسان :طب حطه في شنطة العربيه وتعالي احنا علي القهوه بتاعت ابو جمال 


قاسم :اشطاا جي اهو وقفل 


...........................

في منزل سكينه 


سكينه :كدا كل حاجه جاهزه ومبقاش حاجه نقصه لما ادخل اصلي العصر قبل ما المغرب يأذن علي ما البنات يجوا 

...................

وبعد فتره كبيره وصلوا البنات علي البيت يلبسوا وقاسم وغسان وعمر بيلبسوا 


في غرفه البنات 


نور وهي بتلبس الحلق :نسمه يلا اخلصي 


نورهان وهي بتعمل المسكره لنسمه :خلاص كدا احنا خلصنا


اسر بغضب:ماما انا هروح لبابا 


نور :لاء خليك مننزلش بليل لوحدك 


اسر :علشان انا من اهل بابا المفروض اجي معاهم 


نورهان بضحك :يا كلبوب انت من اهلنا برضو يلا اطلع استني برا في الصالون 


نور :يلا يا روحي انا مش مستحمله بطني وجعاني


اسر :الف سلامه يا اختي وطلع 


نور بصدمه:يااختي 

.......................

تحت البيت 


الجميع بصدمه من منظر البوكيه 


غسان بصدمه:دي نخله ولا دي ايه 


قاسم :البت فضلت تعمل فيها 3 سعات بس الحمد الله طلعت حلوه


عمر بغضب:كل دا بوكيه وورد اسود


قاسم :وحش ولا ايه 


غسان بعصبيه:لاء يا حبيبي احنا بنضحك عليك البوكيه تحفه وكمل وهو بيضربه دا لو شفوه هيرفضوك من قبل ما يعرفم حتي 


سلوي بغيظ:مش هنطلع بقي


انتصار :بس يا سلوي احترمي نفسك 


عمر:ازاي ان السان مطولش تزعل 


منير :خلاص يلا اشتالو الشجره دي وطلعوها وخلاص 


نفين :ودا يصح يا حاج 


منير :هنعمل ايه مش مجايب سي قاسم يلا اطلعوا وفعلاً طلع الجميع 


.......................

فوق في المنزل الأغاني كانت شغاله واصحاب نور ونسمه ونورهان موجدين وهاجر ايجت من المنصوره


نسمه بفرحه وتوتر:ايجا ايجا 


اميره صاحبتهم :بس يابت اتهدي انتي عروسه 


ايه صاحبتهم :دي ما صدقت يا جدعان المهم يلا نرقص 


هاجر :انا مش مصدقه 


نسمه بفرحه:ولا انا 


نور كانت قعده بتعب علي السرير 


نورهان :مالك يا نور


نور :كويسه مفيش يلا نطلع والكل طلع برا 


سكينه فتحت وراها البنات واتصدموا كان البوكيه في وسهم وهما مش باينين 


غسان من ورا البوكيه :نزل البوكيه يلا 


البنات ضحكوا علي منظرهم وبعد السلام دخلوا 


قاسم مسك ايد نسمه :وحشتيني 


نسمه بكسوف:وانت كمان 


قاسم :خلاص هتكوني ليا 


نورهان من وراه:ايوا خلاص كمل يا ابو نسب كمل 


قاسم بخجل :والله ما يحصل يلا يا نسمه تعالي نعد في الصالون 


غسان ملاحظ تعب نور ووجعها 


……………..……

في الصالون 


الحج منير :اسمعوا يا جماعه احنا عارفين ظروف البنات وانا جي النهارده مش علشان قاسم انا جي علشان قاسم يطلب نسمه مني 


سكينه:شرف لينا يا حج


غسان :تمام واحنا جاين النهارده علشان نطلب ايد الأنسه نسمه لصاحب عمري واخويا قاسم  


وفجأة نور وقعت مغمي عليها 


غسان بصدمه :..............


يتبع الفصل التالي اضغط هنا


الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية " رواية حين تقع في الحب" اضغط على اسم الرواية

reaction:

تعليقات

تعليقان (2)
إرسال تعليق

إرسال تعليق