القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية زينة الفصل الثاني 2 بقلم ميرا ابو الخير

 رواية زينة الفصل الثاني 2 بقلم ميرا ابو الخير 

رواية زينة الفصل الثاني 2 بقلم ميرا ابو الخير 

زين مقاطعا: فهمتي غلط انا جاي بيت مراتي. 

زينه: ردتني ليك صح. 

زين: تؤ تؤ دي مراتي شاور علي رحمه. 

زينه بصدمه: رحمه.

زين راح وبا"س رحمه بو"قحه قدم زينه: ا ازاي.
 
رحمه ببرود: معلش يا زينه بقا انا بحب زين اصلا قبل ما يتجوزك بس هو اختارك ورجع لي تاني. 

زينه بصراخ: انتووو اييهههه عملت ليكم ايههه لي بتعملوا معاياااا كدددده لييييي. 

وقعت اغمي عليها زين بخضه جري عليها ورحمه وقفه ببرود: زينه زينه. 

شالها و وداها المستشفى ورحمه ماشيه معهم ببرود.

مر شويه وقت: المدام تعبانه شويه. 

زين: ينفع... 

رحمه مقاطعه: خلاص متشكرين يلا زينو النهارده د*اخلتنا.

زين تافف: امشي انتي يا رحمه. 

الممرضه: هي فاقت ومش عايزة تشوف حد. 

رحمه: شوفت يلا بقا يا بيبي. 

زين في نفسه: اهدا كده مش هتضعف لازم تاخد حق اختك تالت ومتلت سيبك منها تو*لع المهم تنتقم. 

مشي زين ورحمه. 
بقلم ميرا ابوالخير 
~~~~~~~~~~~. 
زينه بتعب: مين جابني. 

الممرضه: واحد وواحدة ومشيوا. 

زينه في نفسه: زين يلي جبني هنا.. سالت الممرضه.. مش قالوا اسمهم. 

الممرضه بخبث: اه علي وهنا لاقوكي مر"ميه علي الطريق. 

زينه بصدمه: انتي بتقولي ايهه. 

الممرضه: دا. يلي حصل عن اذنك. 

الممرضه سابتها ومشيت وهي مصدومه معقول ر"مها وهي كده حطيت ايديها علي بطنها: ابوك ميعرفش بيك وايلا مكنش عمل كده لازم اخد حقي وحقك منهم. 

زينه اتصلت بحد: انا محتاجك اوي يا سامر. 

سامر بخوف: في ايه انتي فين. 

(سامر بن عم زينه وبيحبها بس للاسف اتجوزت زين). 

زينه: في المستشفى تعالي ارجوك. 

سامر طلع يجري بخوف وقلبه دق وصل المستشفى وزينه حكت له علي كل حاجه. 
سامر بغضب: بن 🐕. 

زينه: هاخد حقي منه ومنها يا سامر. 

سامر بهدؤء: وانا معاكي. 

زينه بس اول حاجه هعملها: هي انه احر*ق قلبه. 

سامر: هتعملي ايه. 

زينه بتفكير ودمعه نزلت من عينها: بعدين هقولك. 
بقلم ميرا ابوالخير 
~~~~~~~~~~~~~~~~~~. 
رحمه بدلع: بحبك اوي يا زينو وفرحانه اني معاك. 

زين ببرود: خشي غيري القر"ف دا . 

رحمه: اغير ايه النهارده فرحنا. 

زين بيدخن: خلاصي يا رحمه انا مش فايق. 

رحمه بتقرب منه وتبو"سه من خده: هريح مز"اجك دلوقتي. 

زين لسه هيتكلم جت له مكالمه انصدم زينه: الو. 

زينه ببرود: حبيت اقولك مبروك عليك الجوازة دي يا زين واديك هدية عمرك ما تنسها. 

زين بعدم فهم: قصدك ايه. 

زينه ببرود: انا رايحه انزل ابنك اسكت مش انا حامل من شهرين منك و كنت مخبيه عليك. 

زين بصدمه: ايهه. 

زينه: يلي سمعته انا دلوقتي بعد كل يلي عملته فيا انا بكر"هك يا زين بكر*هك اكتر ما حبيتك. 

زين بصدمه: انتي بتقولي ايه. 

زينه: حبيت اقولك اني حامل بس خلاص مش عايزة الحمل دا. 

زين بغضب: اياك يا زينه لو عملتي في ابني حاجه مش هر*حمكككك. 

زينه بسخريه: معلش مش بخاف يلا بقا تتعوض يا زينو سلام. 

زين بغضب: اوعيييي تعملي كده يا زينه زينةةةةةةةةةةةةةةة. 

اغلقت الخط في وجهه. 

زين طلب حراسته: تشوفوا زينه فين بسرعه. 

الحراس: اؤمرك. 
بقلم ميرا ابوالخير 
~~~~~~~~~~~~~~. 
في بيت سامر. 

زينه ابتسمت: متشكرة يا سامر. 

سامر: تحت امرك في اي وقت. 

زينه: هعمل يلي قولتلك عليه. 

سامر: انتي فاكرة كده صح . 

زينه: هعمل كده عن اذنك. 

سامر: يا زي... 

زينه: بعد اذنك يا سامر خلاص. 

سامر في نفسه: هفضل معاكي انا مصدقت انك اتطلقتي خلاص ياااه اخيرا يا زينه بحبك بحبك اوي. 

سابته ومشيت راحت عيادة في مكان ما. 

داخلت ورجليها بتتقل: سامحني يا حبيبي بس غصب عني. 

وصل لزين رسالة بمكانها طلع يجري ورحمه اتغاظت. 

رحمه بتوعد: ماشي يا زينه اما وريتك نها"يتك علي ايدي. 

عملت اتصال بحد وابتسمت بمكر وشر. 
بقلم ميرا ابوالخير 
~~~~~~~~~~~~
زين وصل المكان ونزل جري وطلع يجري علي العمارة يلي فيها العيادة بيخبط محدش بيفتح زق الباب برجله جامد ا"تكسر داخل وشاف صدمه عمره: زينةةةةةةةةةةةةةة. 


يتبع الفصل التالي اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية زينة" اضغط على اسم الرواية


reaction:

تعليقات