Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية صغيرة الاسد الفصل الحادى والعشرون 21 بقلم رنا احمد

     

رواية صغيرة الاسد الفصل الحادي والعشرون 

في الطريق الي الصعيد .
كام يسير اسد بسرعه فائقه يريد الوصول إلي ذلك الشيطان ذلك الذي يقف عقبه بينه وبين معشوقته ولكن القدر راي آخر حيث يحاول اسد سريعا توقف السياره لكن لا يوجد استجابه لتنصدم السياره ب شجره ليسقط اسد مغشيا عليه ..
في الصعيد.....
كانت تقف ام حميده بقلق وهي تنتظر اسد وتحاول الاتصال عليه مرار وتكرارا لكن لا توجد استجابه لتذهب الي عمده البلد .
في مكان تسليم الصفقه ...
كان يقفون رشدي وجمال بانتصار فقد تمت صفقه من أكبر الصفقات .
جمال بسعاده /عدت علي خير ي رشدي .
رشدي بقوه وثقه /وايه الجديد كانت هتعدي زي الي عدوا قبل كده رشدي مهران ميقعش ابدا خليهم يورني نفسهم ده لسه الي جاي تقيل قوي .
///////////////////////.
في شقه جاسر ...
كان يجلس جاسر وهو يضي انوار الشموع لتاتي إليه شمس بفستانها الاحمر الامع لينظر إليها جاسر بإعجاب وعشق .
جاسر بابتسامه/ايه القمر ده معقول القمر ده بقا ملكي .
شمس بدلع /القمر ده مللك من زمان علي فكره .
جاسر وهو يقبل يدها /بحبك ي شمس بحبك اوي ومش مصدق انك بقيتي بن ايديا .
شمس بعشق /لا صدق ي روحي صدق .
جاسر بجديه /امسكي الأول .
شمس بوجع وكسره وهي تنظر إلي ذلك الحبايه لتتحدث بوجع /ايه ده ي جاسر .
جاسر بثقه/اتفقنا انتي نسيتي .
شمس بدمع يتلألأ في عيناها/لا منساتش بس مش من اول يوم كده .
جاسر بحده /شمس ارجوكي ده كان اتفقنا وانتي وفيقتي عليه .
شمس بدموع/ايوه وفقت بس مش من اول يوم ليه عايز تحسسني أني مجرد واحده بتقضي معاها وقت وخلاص زي ماكون واحده من الشارع .
جاسر بغضب ودموع/اخرسي اوعي تقويلي علي نفسك كده تاني سامعه انتي غاليه عندي اوي ي شمس ارجوكي انا مش عايز أن انا وانتي نعيش الي انا عيشتوا مش عايز ولادنا يروحوا قدام عنينا ومنعرفش نتصرف ساعتها هنموت من حسرتنا عليهم ارجوكي ي شمس ارجوكي .
شمس وهي تحتضنه بدموع والم /خلاص ي حبيبي خلاص هعمل الي انت عايزه حاضر .
جاسر بدموع داخل أحضانها /سمحيني ي شمس سمحيني .
/////////////////////////////.
في فيلا الشناوي ❤️❤️❤️.
غرفه سليم ..
كانت تفتح عيناها داخل أحضانه وهي لا تصدق ماذا يحدث .
رحمه بطيبه /هو احنا بجد اتجوزنا ي سليم .
سليم بضحك /هههههه لا كده وكده متجوز طفله ي ناس اه خلاص اتجوزنا ي روحي اوعدك اني افضل اسعدك طول عمري ي رحمه .
رحمه وهي تقبل يده بعشق /انا الي هفضل طول عمري خدامه تحت رجليك عمري مهنسا الي انت عملته معايا انت سترتني ي سليم خلتني بنادمه بجد بعد مكنت عامله زي الي واقعه في بئر غويط مش عارف اطلع عماله أغوص فيه ل تحت لحد مانت طلعتني لفوق ي سليم .
سليم بابتسامه وهو يقبلها /بالعكس ي رحمه انتي كنتي طوق النجاه بالنسبه الي غيرتي حياتي خلتيني سليم جديد بعد مكنت عايش في متاهه بحبك ي رحمه بحبك .
رحمه وهي تقبل يده بعشق /وانا بموت فيك ي روح رحمه .
////////////////////////.
في شقه مراد ...
كانت تسير تحيه في الخارج بغيظ شديد فلبد أن تفسد عليهم ذلك اللحظه لتخطر علي بالها ذلك الفكره الشيطانيه .
في غرفه ملك ..
كانت تجلس ذلك الطفله وهي تذكر دروسها ببراءه .
تحيه بشر /خودي ي ملك ي حبيبتي اشربي العصير ده هيعجبك اوي .
ملك بطفوله /حاضر ي ناناه .
في غرفه مراد ...
كانت تقف قمر وهي تسرح شعرها الطويل الحريري في المراه ليختضنها مراد من الخلف وهو يقبل عنقها بعشق .
مراد بابتسامه وعشق/زي القمر ي روحي قمر منور .
قمر بابتسامه وسعاده /ربنا يخليك ليا ي حبيبي .
مراد وهو يقبل يدها بعشق /وعد مني لاشرفك قدام كل الناس ي رحمه انا عارف انك اتحديتي اهلك علشاني وعد مني لخليكي دايما فخوره بقرارك ده .
شمس بابتسامه وسعاده /وانا متاكده من كده ي حبيبي وواثقه وصدقني حبي ليك اكبر من اي حاجه في الدنيا .
مراد بعشق /وانا كمان بعشقك ي روحي .
في الخارج .
تحيه بخبث وصراخ /الحقني ي مراد ملك تعبانه اوي الحقني .
مراد بفزع شديد /بنتي .
////////////////////////.
في شقه حازم ...
كان يسير حازم وهو يحملها برفق كأنها ورده يخشا عليها من أن تتدبل فهي جنه حياته .
جنه بابتسامه /ايه ي حازم هتفضل شيالني ل حد فين .
حازم بابتسامه وهيام /لحد مادخلك العرش بتاعك ي ملكه قلبي .
جنه بابتسامه وسعاده /بتحبني اوي كده ي حازم .
حازم بعشق /بحبك بس ده انا بعشقك بموت فيكي جنه انتي النور الي نور حياتي من الضلمه الي كنت عايش فيها انتي نعمه كبيره اوي عليا ربنا هداني بيها ي جنه .
جنه بخوف وارتباك /ي عني مش هياجي يوم تعايرني اني اكبر منك و .
حازم وهو يضع يده علي شفتيها يمنعها من الحديث /اوعي تكمليها اوعي انتي روحي ي جنه انا عمري محبيت ولا هحب غيرك بحبك اوي ي جنه .
جنه بعشق /وانا بموت فيك ي روح جنه .
///////////////////////////.
في باريس ....
كانت تجلس عشق وهي تشعر بشيء يخنقها كان تشعر أن شي ما سي حدث كانت تشعر بأن روحها قد تنسلب منها لتحاول الاتصال ب رعد مرار وتكرارا لكن لا يوجد رد لتشعر بالقلق الشديد .
////////////////////////.
في المستشفي ...
كام يقفون رعد وفله بقلق ورعب شديد علي اسد أيضا كان يوجد كريم .
فله بدموع /ابني حصله ايه ي رعد محد يطمني .
رعد بقلق /اهدي اهدي ي حبيبتي أن شاء الله هيكون زي الفل .
جاسر برعب /فيه ايه ي جماعه .
شمس بخوف /ماله اسد .
رعد بالم وخوف /انتوا ايه الي جابكم ي ولاد في يوم زي ده .
جاسر باستنكار /عمي حضرتك بتقول ايه ده اسد اخويا بس انا مش عارف ايه الي حصل قالي رايح مشوار مهم وكان سعيد جدا  بس مقاليش اي تفاصيل .
شمس بغيظ /ماهو ده طبعه دايما كل حاجه يكتمها .
اللواء فاروق بضيق /مساء الخير ي جماعه طمنوني علي اسد .
رعد بقلق /لسه الدكتور مخرجش من العمليات ربنا يستر .
فله بدموع والم /ي حبيبي ي ابني ي حبيبي .
اللواء فاروق بضيق /الحادثه كانت مدبره بفعل فاعل .
جاسر بصدمه /حضرتك بتقول ايه بفعل فاعل مين الي ممكن يعمل كده .
شمس بغيظ شديد وكره  /هيكون مين ي عني ي جاسر مفيش غيره رشدي مهران .
كريم بارتباك ملحوظ /المهم بس أننا نطمن علي اسد .
الدكتور بأسف /انا اسف ي جماعه المريض دخل في غيبوبه .
رعد برعب وصراخ/انت بتقول ايه ي عني ايه ابني خلاص مش هيفوق تاني  .
الدكتور بجديه /اهدا اهدا ي رعد بيه دي حاجه مش بايدنا الخبطه كانت جامده اوي علي رأسه لازم ندعيله .
فله بدموع وقهره /وابني ممكن يفوق امتا .
الدكتور بعمليه /محدش يقدر يحدد ي مدام دي حاجه في علم الغيب عن اذنكم .
كريم بخبث وهو يحدث ذاته /كده احلوت اوي محدش عارف هو كان رايح فين ومستحيل يقدروا يوصلولي وابويا بقا في امان وخلصنا من اسد ضربنا عصفورين بحجر واحد رغم كل الي عملتوا فيا ي بابا الا اني مستحيل أضحي بيك ابدا وهفضل احميك مهما حصل .
//////////////////////////////.
في شركه احمد ..
في مكتب ساجد ..
كان يسير يسارا ويمينا بارتباك وهو يفكر في الذي يحدث بينه وبين من سرقته قلبه منذ الوهله الأولي فقد مرت مرحله الكلام واتتت مرحله العشق فلابد الي أخذ كل الامور بطريقها الشريعي ليسير سريعا الي مكتب احمد ..
في مكتب احمد .....
كان يجلس احمد وهو يدون بعض الملفات الهامه ليقاطعه ساجد بارتباك .
ساجد بقلق /احمد بيه ممكن اتكلم مع حضرتك شويه .
احمد بجديه /اتفضل ي ساجد .
ساجد بارتباك /حضرتك هتفهم الطلب الي هطلبه ولا هتقول اني داخل علي طمع .
احمد باستغراب /طمع قصدك ايه مش فاهم .
ساجد سريعا /بصراحه كده انا طالب ايد الانسه تمارا .
احمد بخبث /تمارا طب وماله ايه المشكله انت شاب ممتاز ي ساجد .
ساجد بسعاده لا توصف/بجد حضرتك ده رايك فيا ي عني حضرتك موافق علي طلبي .
احمد بجديه /انا من رأي معنديش مانع انت ولد مكافح وبتفكرني بنفسي ي ساجد وانا مش هلاقي احسن منك ل بنتي بس القرار في الاخر ليها هي .
ساجد بسعاده /كلام حضرتك مظبوط طبعا وانا هقعدجنب التلفون مستني قرار حضرتك وقرار انسه تمارا .
احمد بابتسامه /إن شاء الله ي ساجد .
///////////////////////////////.
في القسم ....
كان يجلس رامي وهو ينفخ سيجاره بضيق شديد .
رامي بسخريه /يدوبك دلوقتي افتكرتني ي سي نادر بعد كل الشهور دي .
نادر بجديه /مانت عارف أن الزياره مانت ممنوعه مكنش فيه غير ولدك بس الي يدخل بس المره دي ايد كبيره ادخلت لاني لازم اقابلك .
رامي بانتباه /خير .
نادر بضيق /رحمه وسليم .
رامي بغضب وتوعد /متجبليش سيرتهم أخرج بس من هنا وانا أولع فيهم بجاز وسخ بنت الكلب باعتني ليه علشان شويه فلوس زياده .
نادر بسخرية /لا وانت الصادق باعتك ليه علشان بتحبه ودخلتهم كانت النهارده .
رامي بصدمه /بتقول ايه سليم المنشاوي اتجوز البت دي .
نادر بغيظ /ايوه ده بيحبها حب غريب مش عارف اوي البت دي قدرت تغيره كده .
رامي بخبث وانتقام /ودي فرصتنا علشان نشوها ونخليه يكره الحب ده .
نادر بانتباه /قصدك ايه .
رامي بشر /هقولك .
//////////////////////////.
في المستشفي .
كانت تقف قمر برعب علي ملك  وهي تمسك يد مراد بحنان .
قمر بحنان /اهدا اهدا ي حبيبي إن شاء الله هتكون كويسه .
تحيه بغيظ /انا عارفه احنا جرالنا ايه نحس داخل علينا حياتنا قدامك باين اهو ي عروسه .
رامي بغيظ /من فضلك ي خالتي كفايه انا اعصابي مش مستحمله .
الدكتور بضيق /ازي طفله زي ده ضغطها يوطا كده فاجأه دي حاجه خطيره ..
مراد برعب/حضرتك قصدك ايه .
الدكتور بجديه /ملك كلت أو شربه حاجه وطت الضغط عندها بالشكل المفاجئ ده .
تحيه بارتباك وهجوم/انا عارفه ايه الي حصل البنت فعلا قعدت تأكل من هنا ومن هنا هو حد كان فضيلها ي حبيبه تيته ي ملك شايف اهمالك انت ومراتك هيضيع مني حفيدتي .
قمر بضيق /من فضلك بلاش الأسلوب ده معايا .
مراد بغضب جحيمي/بس انا مش عايز اسمع صوت واحده فيكم انا كل الي يهمني بنتي بنتي وبس .
///////////////////////////.
في باريس ....
في مكتب عشق .
في وقت متأخر من الليل.
كانت تجلس عشق بدموع وصراخ وهي تحدث رعد  بعدما علمت ماذا حدث ل اسد .
عشق بدموع وصراخ /انا هرجع مصر ي عمي رعد .
رعد بثقه /لا ي عشق اسد هيكون كويس انا متاكدالمهم انتي خودي بالك من نفسك سلام .
عشق بغضب وصراخ ودموع لا تتوقفوهي ترمي التلفون أرضا /ايه ي ربي ده عايزه اطمن علي جوزي ده انا عامله زي المحبوسه .
فاطمه بحنان /اهدي اهدي ي حبيبتي أن شاء الله اسد هيكون كويس اطمني .
عشق بدوخه وتعب شديد /فاطمه معلش انا عايزه اروح شويه محتاجه ارتاح .
فاطمه بحنان /طيب ي روحي استني هاجي معاكي .
عشق بوجع والم  /لا خليكي انا محتاجه اقعد مع نفسي شويه سلام .
فاطمه بحزن لأجلها /مع السلامه .
في الممر ..
كانت تسير عشق بتوهان شديد وهي تستند علي الحائط .
كان يقف غبي بعد امتار وهو يراقبها ليرا أن ذلك هو الوقت المناسب .
فهد بخبث /ايه ي مدام اسيل مالك .
عشق بتعب /تعبانه شويه محتاجه ارتاح .
فهد بمكر /طب ماتركبي الاصناصير الارضي بدل ماتنزلي السلم ده كله شكلك تعبانه اوي.
اسف بتعب شديد /طيب هاخد الاسانسير عن اذنك .
فهد بخبث ومكر /واخيرا هتقعي في أيدي ي عصفوره هههههههه
في فيلا رشدي مهران 💥💥💥💥💥.
كان يقف كريم بمواجهة رشدي مهران  .
كريم بحده /اظن حضرتك كفايه لحد كده احنا هنروح في داهيه .
رشدي بابتسامه خبيثه /عملت كل ده علشان تنقذني مش كده .
كريم بارتباك /رغم الي حصل انت هتفضل ابويا بس لحد كده كفايه انا حاولت اقتل حاولت اقتل اسد قبل مايوصلك ارجوك ي بابا كفايه كده انا بخاطر بكل حاجه علشانك من فضلك ..
رشدي بقوه /سبق وقولتلك قبل كده اني مستحيل اتغير وانت كتر خيرك علي مساعدتك ليا بس انا هفضل رشدي مهران الي محدش يقدر يوقعه ابدا .
لم يعايرووا بمن يسمعون ذلك الحديث ليسيروا بخبث ومكر .
اسد بخبث وهو يشهر مسدسه /توتو ايه الفيل الهندي ده لا كده هتخلوني ي اعيط .
جاسر بضحك /هههههههه طول عمرك قلبك كبير ي اسد .
كريم بصدمه /اسد انت مش غيبوبه.
اسد بقوه وجديه وغضب/انت الي في غيبوبه كنت متاكد ان وراء الي حصل انت الوحيد الي كنت عارف اني رايح اقبض علي رشدي مهران علشان كده رقبتاك كويس كنت عايز تموتني ي حقير ادي انا بنفسي هرميك في السجن ي خاين .
جاسر بغضب /والله ووقعتوا وهاخد طاري منك ي رشدي ي مهران 💥💥💥💥💥.
//////////////////////////.
في باريس .
كانت تسير فاطمه الي الخارج .
فاطمه بضيق /عشق خرجت ي فهد .
فهد بخبث وشر وهو يدعي انشغاله بالعمل /ايوه خرجت .
فاطمه بضيق /طيب خلص كل الملفات علشان نسلمها سلام .
في الطابق الارضي .
كانت تصرخ عشق بذلك الطابق الذي تعطل بها ولكن لا احد يسمع ليقوم بفتحه فهد .
عشق بصراخ وغضب /انت ايه الي عملته ده ي حيوان اكيد انت الي قفلت عليا حقير .
فهد بشهوه وجنون  /ايوه انا الشركه خلاص مبقاش فيها غيرنا ي روحي وحالا هتكوني بين أيديا ي حلوه .
يتبع الفصل الثاني والعشرون  اضغط هنا
الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية كامله"رواية صغيرة الاسد " اضغط علي اسم الروايه



reaction:

تعليقات