القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية المغرور والدلوعة الفصل العشرون 20 بقلم ميرو محمد

 رواية المغرور والدلوعة الفصل العشرون 20 بقلم ميرو محمد

 رواية المغرور والدلوعة الفصل العشرون 20 بقلم ميرو محمد 


صقر : ها خلصتو عشان نمشي .
البنات : ايوه يلا .
وليسه هيمشو . وجالهم صوت من الخلف وكانت نسرين . اتغظت منها حياه .
نسرين: استنا ياصقر انا هروح معاكم .
صقر بستغراب: اشمعنا يعني متيجي مع ماهر بيه .
ماهر: عندي شوية شغل هنا هخلصو وحصلكم .
هاله : وفيها ايه يابني خدها معاك .
عامر: خدها ياصقر وخلصو ورق الصفقه مع بعض لحد ماماهر بيه يجلكم .

صقر بقلة حيله قال : ماشي يلا .

ودعت حياه ابوها وامها . وذهبو الي الخارج .

جلس صقر وحياه في الامام وكان حازم ووليد جنب بعض ونسرين وبسنت وميار جنب بعض 😂

في الطريق الي القاهره .......

صقر : تعبتي ياحبيبتي .
حياه : شويا وجعانه بصراحه .
نسرين من الخلف : انت جايب طفله معاك ياصقر . 
صقر نظر اليها في المرايه وقال: لاء جايب حبيبتي وروحي .
حياه عشان تغيظ نسرين: عاوزا شيبسي ياصقري 😂😂
(نعم فاهي الدلوعه )
صقر: عيوني . ثم وجه كلامه للباقي في العربيه . هتحتاجو حاجه .
بسنت : ابيه ياريت نسكافيه وبسكوت . 
وميار: عاوزا شيبسي وعصير .
ونسرين: كفايه الاقهوه . هاتلي قهوه .
حازم : احنا جايبين عيال اختي معانا . ضحك صقر وحازم ووليد ونزلو يجيبو الحاجه

(طبعا حياه ونسرين هيسكتو لاء طبعا 😂😂😂)

نسرين طلعت مرايه وميكب وبداءت تحط بعض المساحيق على وجهاها .
حياه : اسكتي ياميار . مش انا بعمل جلاسات علي وشي كل شويا .
ميار وهي تعرف ان حياه ترمي الكلام علي نسرين : ليه ياحبيبتي دا انتي قمر 14 هو في حد في حلاوتك ياقمري .
نسرين : انتي بترمي الكلام دا علي مين انتي وهي .
حياه : وانتي بتاخدي الكلام علي نفسك ليه يصلعوه 😂😂😂
نسرين : انا صلعوه ياجمو.سه وحياتك ماهسكتلك المره دي ونزلت نسرين وراحت لحياه . نزلت ميار وبسنت جري عليهم وبداءو يشدو في شعر بعض 😂

(حزني علي البنات وانتو عارفين بقا خناقات البنات 😂😂)

بقلمي_ميرو_محمد 

صقر وحازم ووليد شافهم طلعو يجرو عليهم .

صقر : بت بت سيبي انتي وهي . حياه عيب كده .
حياه : والله مهسبها حد قالها تتلزق فينا وتيجي .
نسرين : انا هوريكي مين الصلعوه

حازم : يابنات عيب كده انتو مفيش احترام خالص . 
بسنت : نسرين وسعي كده بقولك سيبي حياه .
حازم : يالهوي علي الرقه .
وليد : هو دا وقته وقت محن دا ياحازم متفكهم ياعم خلينا نمشي في ام اليوم دا .
صقر: متفكهم انت ياوليد .
وليد : سكت مراتك طيب . وانا هسكت نسرين .
نظرت ميار عليه بزعل. 
وليد : احم اقصد هفكهم عن بعض .

بعد وقت قصير من الشجار . حياه سابت نسرين ....
صقر: اقسم بالله الهسمع صوتها لحد منوصل لكون منزلها فاهمين .
كلهم سكتو خالص 😂😂

بعد وقت طويل نامت حياه علي كتف صقر والباقي نامو في الخلف .

وبعد وقت طويل وصلو القاهره بليل . 

صقر : حياه حياه قومي وصلنا . الكل يقوم وصلنا . 
بسنت : اخيرا .
ميار: دنا رجلي وجعتني اوي 
نسرين: اخيرا هخلص من القاعده الز.فت دي 
صقر : يلا انزلو

نزلو البنات بسنت وحياه وميار من العربيه وكمان حازم ووليد وصقر . ونسرين فضلت في العربيه عشان يوصلها لبيتها ......

صقر: هتطلعو ومفيش واحده فيكم تنزل بليل ابدا ومحدش منكم يفتح لمخلوق فاهمين .
حياه : هو في اكل فوق .
صقر : ههههه لاء بس علي متغيرو هدومكم وترتبو شنطكم وظبطو الدنيا نكون وصلنا نسرين وهجبلكم اكل واحنا راجعين .
ميار: ليه انتو هتقعد معانا.
وليد : هههه لاء متقلقيش الفيله بتاعتنا الجنبيكم دي واحنا اشترينا الشقه بتاعتكم جنبنا .
بسنت : طب لو احتجنا حاجه .
حازم : رنو علينا محدش ينزل .
صقر: بظبط كده يلا بقا اطلعو .

وفعلا طلعو البنات التلاته الي الشقه . وذهب صقر وحازم ووليد ليوصلو نسرين . ويشترو الحاجات المحتاجنها .

في الشقه عند حياه ....

اول مدخلو الشقه انبهرو من جملها . 
بسنت : الله دي احلي من السكن الكنت بقعد فيه .
حياه : لاء وتحسيها مريحه كده .
ميار: يلا نتفرج عليا .

بداءو يتفرجو علي الشقه ودخلو الحمام.

اول مدخلو بيتفرجو عليه حياه مش عارفه داست علي ايه فتح المياه عليهم واتغرقو هما التلاته بهدومهم وفضلو يلعبو في المياه ويهزرو .

لحد مالباب خبط .وخرجو من الحمام وهما كلهم مياه .

حياه : احم مين .
صقر وحازم ووليد : احنا افتحو .
بسنت : ط. طب عاوزين ايه .
حازم : هو ايه العاوزين ايه . افتحو عشان ناكل .
ميار: لاء امشو وحطولنا الاكل برا واحنا هناخدو .

صقر ووليد وحازم بقو مستغربين وبيبصو لبعض .

صقر غمز لحازم ووليد ورح مطلع مفتاح من جيبو 😂😂 . وفتح الباب فجاءه .
حياه وبسنت وميار نطو من الخضه .
صقر وحازم ووليد اتصدمو من شكلهم .
صقر : ايه الانتو عاملينو دا .
حياه : اصل اصل .
صقر بزعيق : اصل ايه . انتو شايفين منظركم عامل ازاي

بسنت : ياابيه الحنفيه اتفتحت فجاءه 
حازم : طب غيرو بسرعه انتو كده ممكن تتعبو .
ميار: هتشو 🤧
وليد : اهو الكنا عاملين حسابو بسرعه غيرو . واحنا هنجهز الاكل علي السفر .

دخلو البنات يغيرو ملابسهم . والشباب يجهزو الاكل . وبعد وقت قصير . اتجمعو كلهم علي الاكل .

صقر : بكرا ياحياه تجهزي عشان هتروحي معايا الشركه . وبسنت حازم هيوصلك علي الجماعه . ووليد هيوصلك ياميار علي المستشفي ويعرفك الدنيا عامله ازاي . وبعد متخلصو هتلاقو عربيه بحراسها مع كل واحده فاهمين . ومفيش حد يروح اي مكان من غير متتصلو بواحد مننا وعرفونا هتروحو فين...

بقلمي_ميرو_محمد 

البنات : حاضر 
وبعد وقت قصير خلصو اكل واطمنو علي البنات وراحو الفيله يانامو وكمان البنات اتجمعو مع بعض في اوضه واحده ونامو .



يتبع الفصل التالي اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية المغرور والدلوعة" اضغط على اسم الرواية

 

reaction:

تعليقات