Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية الصغيرة والديب الجزء الثاني 2 الفصل السابع 7 بقلم ميرو محمد

 رواية الصغيرة والديب الجزء الثاني 2 الفصل السابع 7 بقلم ميرو محمد

رواية الصغيرة والديب الجزء الثاني 2 الفصل السابع 7 بقلم ميرو محمد


دخل الجميع الي القصر وكانت مفجاءه للكل . 

وهو ان مراد وعلا رجعو من السفر


مراد : ايه رائيكم في المفجاءه دي .

احمد : حبيبي وحشتني وحضنو بعض .

حامد : مقولتش ليه كنا جينا خدناكم من المطار .

علا : مراد مكنش عاوز يتعبكم . وكمان تكون مفجاءه .

حلا : وحشتيني اوووووي اوي .

علا : وانتي كمان ياحلا وهنا وزينه والكل والله . 

مراد : اومال البنات فين .

احمد : نغم مع مالك . وساندي مع زين بيتمشو . لانها اليومين دول حالتها النفسيه مش كويسه .

علا بفزع : بنتي مالها .

زينه : اهدي هي كويسه . بس انتي عارفه انها حساسه شويه .

علا : ياحبيبتي يابنتي . 

هنا : يلا نقعد ياجماعه .


جلس الجميع في الصالون .

علا : اومال فين ملك وهاني .

حامد : سافرو عشان شهد تعبانه واحتمال تيجي .

حلا بضيق ولاحظ احمد حلا ثم ابتسم وقال .

احمد : ايوه والله كويس انها هتيجي عشان متكنش لوحدها . 

مراد غمز لااحمد . وفاهمو . 

مراد : ياعم اتهد انت خلاص كبرت .

احمد : فشر انا زي ماانا احمد الديب .

حامد : والله الكلام دا حلا التاكدو 

 ولا ايه رائيك ياحلا . 

حلا بضيق : احمد الديب شكلو عاوز يرجع للعب زمان .

ضحك الجميع علي حلا وكان جو من المرح .


في المكان المجهول .....

هي : وهي تنظر في الشاشه امامها وترا الجميع في القصر .. اضحكو اضحكو بكرا هتعيطو كتير اوي .

امها : لازم يعيطو د.م  

هي : هاخد حقنا ياماما وهخليهم يخسرو كل حاجه ..

امها : طب كلمي فرح عشان الخطوه الجايه .

هي : خليها اصبح يكون الدنيا تمام عشان محدش ياخد بالو .

امها : صح انتي كده بتلعبي صح ......


عند زين وساندي ....

ساندي بصداع : انا عاوزا اروح دماغي وجعتني اوي .

زين : انتي مالك ياساندي بتشتكي علي طول من الصداع .

ساندي وهي لا تتحمل الا.لم : ارجوك يلا نروح مش قادره .

زين : طب يلا يلا ...


ثم ذهبو الي القصر .....


عند مالك ونغم ......

نغم : عارف احلي يوم بنسبه ليا انهارده .

مالك بفرحه : يعني عجبتك المفجاءه .

نغم : تؤ . العجبني انك فكرت في زعلي وانك جنبي دلوقتي .

مالك : انا بحبك اوي يانغم .

نغم : وانا بحبك يامالك اوي .

مالك : لاء انا لما اروح هحاول احدد معاد الفرح بقا . احسن انا خلاص علي اخري .

نغم بضحك : وتفتكر حد هيوافق علي جنو.نك دا . 

مالك : مش لما........ وليسه هيكمل الفون رن .

مالك : ايوه ياسليم . 

بتقول ايه .بجد طب احنا جاين حالا .

نغم : في ايه .

مالك : عم مراد وخالتي رجعو يلا بسرعه .

نغم : ياحبيبتي ياماما . يلا يامالك بسرعه .... ثم ذهبو الي القصر .......


#بقلمي_ميرو_محمد


وصل زين وساندي . 

وساندي اول مدخلت وشافت علا ومراد . طلعت تجري علي حضن علا .

ساندي : ياحبيبتي ياماما وحشتيني اوي .

علا : ياروحي وانتي كمان عامله ايه ومالك خسيتي اوي كده ليه ومال وشك ضعفان اوي كده ليه .


وكانت فرح تسمع الحوار بقلق باان ينكشق كل حاجه .


ساندي : ياحبيبتي انا كويسه المهم انك رجعتي .

مراد : ومفيش كلام من الحلو دا ليا ولا ايه .

ساندي : بابي وحشتني اوووي وجريت علي حضنو .

مراد : قلبي ياناس . وحشتيني ياسندوستي .

زين : ايه ياعم انت . انا ساكت من بدري . حض.نتها وسكت . وبو.ستها وسكت . تدلعها كمان كده كتير اوع كده اوع . ثم شد ساندي اليه .

الكل ضحك علي شكل مراد 😂

مراد : 😮😮😮😮😮😮

هو شد بنتي مني ولا انا بتخيل .


احمد : لاء بتتخيل معلش معلش اهدا 😂😂

مراد : الواد دا شكله نهيتو علي ايدي 😂 ...

دخلت نغم الي القصر وهي بتجري . اول مدخلت .

نغم : ماما ياروحي وحشتيني . حمدلله على السلامة .

علا : الله يسلمك ياقلب ماما . عامله ايه .

نغم : بخير ياحبيبتي بابا . وجريت علي حضن مراد .

مراد : بنتي الجميله عامله اية .

نغم : بخير ياحبيبي وحشتوني اوي .

احمد : مش كفايه كده وتطلعو ترتاحو .


مراد : لاء انا هخد البنات ونروح بقا كفايه كده عليكم .

فرح : لاءءءء . الكل نظر الي فرح بستغرب .

فرح : اقصد يعني لاء خليكم ياعمو احنا بقلنا كتير مش شوفنكم ولازم نكون مع بعض بقا اليومين دول .


احمد : ايوه فرح قالت الكلام الكنت هقولو .

مراد : بس يااحمد .

احمد : مفيش بس يلا وكل واحد علي اوضته وعلا اوضتك زي ماهي .

ضحكت علا وقالت : تسلم يااحمد .

ذهب الكل الي النوم .... 


#بقلمي_ميرو_محمد 


في يوم جديد مليئ بلااحداث .

تشرق الشمس علي ابطالنا .

في غرفة ساندي ونغم .

ساندي بتعب : اه مش قادره .

نغم فاقت علي صوت ساندي .

نغم : في ايه ياساندي مالك .

ساندي : الصداع رجعلي تاني .

نغم : لاء كده لازم نروح لدكتور .قومي اجهزي وانا كمان هدخل الحمام . وطلع البس ونروح بسرعه . 

ذهبت نغم الي الحمام . وخلعت ملابسها حتي تنعم بحمام يريح جسمها .


 وكانت في اعين تنظر اليها . في المكان المجهول .

هي : حلو اوي كده وكده سجلنا الفيديو .

امها : دي هتكون ضربه قاضيه .

هي : لما فضحت بنتهم تنزل مش هيكون ليهم عين . 

امها : ههههههههههه وليسه .......


يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية الصغيرة والديب الجزء الثاني" اضغط على اسم الرواية

reaction:

تعليقات