القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية المغرور والدلوعة الفصل الثالث عشر 13 بقلم ميرو محمد

 رواية المغرور والدلوعة الفصل الثالث عشر 13 بقلم ميرو محمد

رواية المغرور والدلوعة الفصل الثالث عشر 13 بقلم ميرو محمد


الدكتور: للاسف البقاء  

صقر : لاءءءءءءء حيااااااه . لاءءءء يارب لاء ونبي لاء يارب لاءءء . حياااااااااه قووووووومي . قومي ياحياااااه . قومي لحبيبك . قوووومي ياحبيبه . 

محمود : بنتيييييي لاءءءءء ياحيااااااااه قومي هخليكي تروحي والله قووووومي ياحبيبتي قومي يابنتي .

بسنت : لاء لاء حياه لاء لاء اكيد كدب وبصرخ اعلي حاجه ماعندها . حياااااااااااااااااه حياااااااااااااااه قومي ياحيااااه 

وليد وحازم : الخبر نزل صدمه عليهم ومش عارفين ياعملوووووو ايه .

صقر : وسع وسع انا هشوفها . هي اول مهتسمع صوتي هتقوم علي طول . 

الدكتور : استاذ صقر انا مقدر موقفك . بس خلاص انا هشيلها من علي الاجهزه. 

صقر : اووووعي اووووعي بقوووووولك . حياااااااااه قومي لصقرك قومي انا من غيرك ولا حاجه . وقد انهار الصقر .

حازم بدموع : تعالي ياصقر تعالي معايا .

صقر : حياه ياحازم


صقر : حياه ياحازم حياه سبتني . انا همو.ت من غيرها والله 😭😭

حازم : عارف ياصاحبي عارف وحاسس بلانت فيه .

وليد : قوم ياصقر عشان عمك .

محمود : كان ينظر وكان الصمت يسيطر عليه والدموع تنهر علي وشه .

صقر جري عليه : لاء لاء ياعمي حياه عايشه انا عارف مش هتسبنا والله .

محمود : ...........

صقر : لاء ياعمي رد . طب تعالي نتدخل وهتشوف اول مهتشوفنا هتقوم .

محمود بصررررررراخ واعلي ماعنده : حيااااااااااااااه حياااااااااااااااه . يابنتيييييييي وهذا الصوت كان يطلع من اعماق هذا الاب وجر.ح قلبه 

بسنت : طنط سهام .


الكل نظر لهذه التقف في اخر الممر وكانت الصدمه تحتلها .


محمود : بنتنا ماتت ياسهاااااام حياااااه ماتت.

جريت بسنت عليها : بسنت طنط طنط حياه مش ماتت انا متاكده . حياه مش هتسبنا .

سهام : لاء لاء لاء لاء لااااااااااااء بنتي . وجريت علي غرفة حياه .

الدكتور : مينفعش يامدام بيجهزوها عشان تجهز للجنازه .

سهام : بنتي بنتي لاء لاء ونبي . قولي انها عايشه ونبي مليش غيرها . 

صقر : بقولك وسع وسع انا هدخلها . 

الدكتور : استاذ صقر حضرتك لازم تقدر اننا بنشوف شغلنا والميت له حرموتو .

سهام : لاء يابنتي قومي قومي ياحياااااااه ياحيااااااه ياوجع قلبي ياقلبي ياقلبييييييييي يابنتييييي قومييييي


انا حرفيا بكتب وانا بعيط "


بقلمي_ميرو_محمد


اخذ حازم ووليد صقر . حتي يجهزو اوراق المستشفي . وكانت بسنت اتصلت علي اهلها . ومحمود وسهام جلسين مستنين ياخذو بنتهم الوحيده ويودعوها اخر وداع .


بعد قليل وصل عامر والكل ........


عامر : اخويا شد حيلك .

محمود ........

هاله نظرت لسهام وصعبت عليها : البقاء لله ياسهام . نظرت سهام اليها نظرت وجع . 

سهام في نفسها (هل هما حقا يعزوني في ابنتي هل حقا راحت بنتي خلاص مش هشوفها خلاص مش هسمع صوتها اكيد لاء هي هتقوم اااااااااااااه ياااااااارب متحرمني منها )


حنان : محمود ياخويا . قوم اتكلم اعمل حاجه .

محمود : ........


ساره لحنين: معقول تكون ماتت .

حنين بحزن: عارفه حتي لو كنت بكرها بس مكنتش اتوقع يحصل كل دا وبجد زعلت ..


بسنت دخلت لدكتور وقالت : ممكن وحيات اغلي حاجه عندك ادخل اشوفها اخر مره 😭😭


الدكتور صعبت بسنت عليه : حاضر اتفضلي . دخلت بسنت بخطوات بطيئ .

بسنت بدموع : كده ياحياه هو دا وعدك ليا انك هتكوني جنبي .

كده ياحبيبتي . صقر بيحبك ياحياه اووووي صقر هيموت من غيرك ياحياه وظلت تبكي بااكثر ماعندها . وبعد قليل كانت الصدمه ....................... 

 يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية المغرور والدلوعة" اضغط على اسم الرواية.

reaction:

تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق

إرسال تعليق