القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية المغرور والدلوعة الفصل السابع 7 بقلم ميرو محمد

 رواية المغرور والدلوعة الفصل السابع 7 بقلم ميرو محمد

رواية المغرور والدلوعة الفصل السابع 7 بقلم ميرو محمد

صباح يوم جديد مليئ بلاحداث.....


وصلت عريبة محمود وطبعا عائلة ماهر بيه ..تعالو بقا اقولكم مين ماهر بيه دا ......

( هو من اهم الرجال التي تتعقد مع شركة الهلالي وهو بنسبه ليهم مهم جدا . عائلة ماهر بيه مكونه من . 

نسرين بنت ماهر وبتكون جميله جدا عيون زرقاء شعر أشقر وعندها ٢٥ سنه .

وزياد ابنه الكبير وعنده ٢٩ سنه هو شاب ذكي وقوي ولديه شخصيه قويه وهو الماسك شركة ابو .

وطبعا ماهر بيه وزوجته زينب .) 


المهم وصلت العربيه الي الصعيد ودخلو الي داخل الفيله واستقبلهم الكل صقر وعامر وهاله وحنان وطبعا ساره وحنين وحسام ...


عامر : يااهلا وسهلا ياماهر بيه .

ماهر بيه : اهلا بيك ياعامر بيه .

هاله : نورتونا يازينب هانم. 

زينب: حبيبتي المكان منور بااهلو .

صقر : سلم علي الجميع . 

نسرين : ازيك ياصقر ليسه زي ماانت متغيرتش .

صقر : بس انتي اتغيرتي .

نسرين: يعني حلو ولا وحش .

صقر : طبعا احلي .

ساره : وهي تكلم جنب حنين .

يعني تخلصي من حياه تطلعك نسرين يعيني عليكي .

حنين : بخب.ث ومين قال ان هسكت اصبري وانتي تشوفي .

حنان : متدخلو ياجماعه هنفضل هنا كتير .

عامر : يلا جوا احنا وحسام هيجيب الشنط مع زياد .

ذهب الكل الي داخل ....وجلسو وبداء الترحيب والمشروبات والضحك . 

ولاكن كانت في حلقه مفقوده وهي حياه .


محمود : هي حياه فين .

الكل بصدمه وهما مش عارفين هيقولو أيه .

محمود : حد يرد عليا .

عامر : والله يامحمود من ساعة ممشيت وهي منزلتش ولا شوفنها بس بسنت معاها .

محمود قام وقف : انت بتقولي دلوقتي ياعامر هي دي الامانه الامنتكو عليها غض.ب محمود جامد ثم صعد جري الي اعلي....


ماهر : مين حياه .

هاله : بنت محمود.

نسرين : وهي مالها .

عامر : تعبانه شويا .

زينب : يحرام الف سلامه عليها .

صقر : قومي يابسنت شوفيها طيب

قامت بسنت وذهبت الي اعلي ........


عند حياه فوق .....

كانت حياه تنام علي السرير دون كلام وتنظر الي سقف الغرفه ودموعها تنهمر علي خدها ...


دخل محمود ونظر واتصدم 😯😯


هل هذه حياه الدلوعه الفرفوشه البتضحك علي طول هل هذه حياه ابنتي الكانت تظل امام المرئية طول اليوم وتهتم بنفسها ماهذا ولماذا ثم خرج محمود علي حض.ن حياه .


حياه : بابي رجعت أمتي وحشتيني اوي يابابي 🥺 انا محتاجك اوي يابابي .

محمود : انا جنبك ياقلب بابكي مالك ياحبيبتي واي الانتي فيه دا


حياه : انا تعبانه هنا اوي انا عاوزا ابعد يابابي 🥺 مشيني من هنا .

محمود : حاضر حاضر انا اصلا بعد مشوفتك كده انا مش هقعد هنا ثانيه تاني .

حياه بدموع : كنت محتاجك اوي يابابي 🥺.

ولم تكمل حتي دخلت بسنت .

بسنت : عامله أيه دلوقتي ياحياه.

محمود: هي دي بنتي هي دي بنتي السبتها يابسنت بجد شكرا اوي ليكم ثم وجه كلامه لحياه وقال .

محمود : جهزي حاجاتك ويلا ولا ثانيه هنقعد هنا تاني .

وفعلا بداءت حياه في تجهيز الشنط . بعد وقت قصير خلصت حياه .

بسنت : طب ونبي خليكي معايا .

حياه : معلش يابسنت انا هبقا اقولك علي العنوان واخليكي تجيلي وهكلمك علي طول .

بسنت : يعني مفيش فايده .

حياه : للاءسف يابسنت .... ولم تكمل حتي تكلم محمود .

محمود : ها ياحبيبتي خلصتي .

حياه : إيوه يابابي يلا . ثم خرجو ونزلو الي اسفل .


ولاكن الكل تصنم من منظر حياه وصقر الكان مش قادر يبص في عينها ولاكن اول مشافها قال .

صقر : انتو رايحين فين ياعمي .

محمود : انا همشي انا وبنتي .

عامر : ليه كده ياخوي.

محمود : هي دي بنتي ها هي دي دي حياه ردو عليا دي الامانه . بجد شكرا انا الغلط من الاول ان جبتها هنا .

صقر : عمي انا السبب كل دا بسببي بس انا .... ولم يكمل 

حياه : اظن كفايا كده يلا يابابي.

صقر: حياه خليكي متسبنيش

نظرت حياه في عيونه وكانت هتترجع تاني .

حياه : معلش ياصقر بيه الصفحه الكنت هفتحها معاك قفلتها .

صقر : طب اديلي فرصه ونكلم .

بسنت : ونبي ياحياه اكلمي مع ابيه الاول وبعدين خدي قرار .

ظلت حياه تفكر ........


صقر : طب تعالي نكلم وبعد كده اعملي الانتي عاوزا .

نسرين : هو في أيه لدا كله . نظرت حياه اليه ثم قالت .

حياه : وانتي مين انتي كمان .

ثم دخل زياد ونظر الي حياه .

صقر بغيره من نظرات زياد الي حياه .

صقر: يلا ياحياه تعالي . ثم ذهبت حياه وصقر الي الخارج .

نسرين بغيره : هو صقر هيروح فين .

هاله : هيتمشو في الجنينه ياحبيبتي اطلعي اوضتك وبسنت هتوصلك غيري هدومك وانزلي روحي عندهم .

نسرين بابتسامة : حاضر ياطنط . ثم قامت بسنت مع نسرين .

هاله وهي تنظر الي نسرين وتفكر: جميله ياريتها لاابني صقر ......


عند حياه وصقر ...

صقر : انا اسف .

حياه : وبعد كده .

صقر: حياه والله انتي فهمتي غلط .

حياه : إيوه فهمت غلط مسكين ايد بعض وهي بتقولك بحبك وكده فهمت غلط .

صقر : دي غيره صح .

حياه : واغير ليه ان شاء الله وانت مين عشان اغير منك .

صقر : حياه احترمي نفسك .

حياه: انا محترمه غصب عنك وانا مش بسهوله هسمحك ياصقر.

صقر: طب نتفق أتفاق .

حياه : باستغراب اتفاق أيه .

صقر: ........


يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية المغرور والدلوعة" اضغط على اسم الرواية



reaction:

تعليقات