القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية احببت نادلة الفصل السادس 6 بقلم اميرة مراد

 رواية احببت نادلة الفصل السادس 6 بقلم اميرة مراد

رواية احببت نادلة الفصل الاول 1 بقلم اميرة مراد

 رواية احببت نادلة الفصل السادس

الشخص: هو انتي؟؟!
زينة: لا مش انا
الشخص: لا انتي
زينة بتوتر: لا مش انا
الشخص: مش انتي بتاعت.......
زينة بتوتر: انا قولت مش انا، واشرب بقا البتاع ده
الشخص:انا مش عايز عصير انا عايز قهوة
زينة:القهوة مضرة للصحة
الشخص:انا بحب الحجات المضرة انتي مالك
زينة:بص يا استاذ.....هو انت اسمك ايه
الشخص:مروان
زينة:بص يا استاذ مروان عصير البرتفال حلو للبرد ومفيد وفيه ڤتامين c
مروان:انتي دكتوره
زينة:لا...بس
مروان بغضب:انتي نادلة روحي جيبي طلبي احسن منادي علي المدير
زينة:ايه خراب البيوت ده، حاضر هجبلك قهوة حتي لو ولعت انا مالي، انا قلت ان شكلك بردان ف......
مروان بغضب:اخرسي، خلاص هاتي البتاع ده، وامشي من هنا يا ست انتي
زينة:خلاص بتزعق ليه، اطفح العصير اهو
مروان بدهشة:نعم...اطفح، انتي هبلة انتي عارفة انتي بتكلمي مين
زينة:مين يعني
مروان:انا مروان.......
وهنا قاطعهم اتصال
مروان:غوري من قدامي
زينة:ايه القرف ال علي الصبح ده
مروان:تعالي هنا انتي اسمك ايه
زينة:زينة
مروان:بصي يا زينة انا بحب اجي المكان ده علشان اكمل شغلي بهدوء فلما اجي هنا مش عاوز اشوف وشك ده
زينة:ومالو وشي انا قمر علي فكرة
مروان:امشي يا قمر من هنا عشان متهورش وازعلك تمام
زينة وهي تنظر له بقرف:انا اصلا مش عايزة اشوف وشك.
مروان:يبقي اتفقنا
وذهبت زينة لتلبي الطلبات الاخري
مروان:ليه كده يا ربي، مودي باظ علي الاخر.
غادر مروان بعد فترة مع ذلك لم يحصل علي القهوة
وبعد يوم طويل انتهت زينة من العمل
زينة:العمل ده متعب اوي
دينا:كل الاشغال متعبة، يلا هنعمل ايه يعني الحمدلله علي كل حال
زينة:الحمدلله
دينا:يلا سلام اسيبك بقا خلي بالك من نفسك
زينة:حاضر يا قلبي
زينة:الساعة دلوقتي ١١:٠٠هلاقي مواصلات هنا
لما اتمشي لو قبلي هركب
مرت سيارة مسرعة بجوار زينة
زينة بغضب:انت يا حيو'ان مش بتعرف تسوق متسوقش.
وعادت السيارة الي زينة ، وفتح زجاج السيارة
مروان:حيو'ان!!
زينة بقرف :هو انت، اه حيو'ان وستين حيو'ان
مروان:انتي عبيطة يا بت انتي، في حاجة بمخك
زينة:انت ال عايز تموتني، عملتها مرتين فاكر
مروان:مش كنتي مش هي الصبح
زينة بتوتر:اه..ماهو...ما..
مروان:خلاص
زينة:اف بقا الوقت اتاخر بسببك
مروان:بسببي ده ازاي بقا ان شاءلله
زينة:انا غلطانة اني واقفة لغاية دلوقتي معاك
انا مشية
مروان:ماتمشي انا ماسكك
وغادرت زينة مسرعة الي المنزل
.................
خالد:ايه بقا الشغل ال يدخلك البيت في الوقت ده ان شاءلله
زينة:وده يهمك في حاجه
خالد:الباب هيتقفل الساعة ١٢:٠٠مش هدخلك بعده
زينة:ده ازاي هو ان شاءلله
انا هنا بفلوسي
خالد بغضب:لا يا ماما انتي هنا بتكلي وتشربي بفلوسك، وبعدين فين فلوسك دي مشوفناش حاجة منك يعني
زينة:لما اقبض هبقي ارمهو'ملك
ليلي:ادخلي يا زينة بسرعة، وامسكت خالد الذي ينبعث من عينيه الشر
خالد:انا هوريكي، يانا يا انتي يا بنت اختي.
وذهبت زينة الي غرفتها منزعجة وامسكت صورة امها
زينة:ماما ليه سبتيني انتي وعدتيني ان احنا هنبقا سوا
طول العمر، انتي كذبتي عليا، ليه كدا بس
واخذت زينة تضم الصورة لها وهي تبكي.
زينة:ليه انا منبوذة، ليه بتعامل كده، هو انا عملتلكم ايه
ليه بعدوا عني، ليه محستش بحنان العائلة، ليه ترموني .
ونامت زينة وهي تضم صورة امها.
...................
زينة:هو انا فين، ايه الضوء ده، لحظة ايه ده هي دي..ماما
زينة بصراخ:ماما....ماما خليكي معايا، متمشيش في حتة، خليكي جمبي انا محتجالك
ماما..ماما انتي مش بتردي ليه، ماما ايه الد'م ده
ماما، انا جيالك.
زينااااااااااااااااااااااااااااااااااا 
 
 يتبع الفصل التالي: اضغط هنا 

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: " احببت نادلة " اضغط على أسم الرواية
reaction:

تعليقات