القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية معادلة حب الفصل الثاني 2 بقلم دعاء أحمد

 رواية معادلة حب الفصل الثاني 2 بقلم دعاء أحمد 

رواية معادلة حب الفصل الثاني 2 بقلم دعاء أحمد 

معادله حب. بارت ٢
صحيت مع أذان الفجر صليت وكنت مجهزه شنطتي اخذتها وطلعت من الشقه
لقيت صالح بيرن عليا
_ازايك يا كلب البحر
-بطل بقى يا أخي زهقتني مره كلب ومره حمار

_هههه تاب انتي عملتي ايه

-هسافر يا صالح

_انتي قويه يا شجن هتنسيه

-يارب ياله سلاَم

_. شوفي انا هبعتلك عنوان الشركه اول ما توصلي كلميني

-تمام مع السلامه

_الله يسلمك

روحت المحطه واخدت القطار وقعدت افتكر زمان اول مره شوفت أحمد جايز اللي حاسه دا إعجاب احترام معرفش بس الاكيد انه خسرني يارب يبقى سعيد مع مريم

عند احمد
_شجن افتحي الباب عايز اتكلم معاكي... شجن شجن

فتح الباب ملهاش ولا لقي هدومها حاس انه هيتتجنن

لقى جواب موجود في الصاله
بيفتحه
-متدورش مش هتلقيني بس مش عشان انا في مكان بعيد عنك لا عشان انا قررت اخرج من حياتك ومش هرجع تاني ولو اتقبلنا مره صدفه هعتبرك صديق قديم وهسلم عليك واقولك خالي بالك من نفسك مع السلامه يا بشمهندس

أحمد بدموع. ليه يا شجن عارف اني اناني بس انا محتاجك جانبي مبعرفش اقضي يومي من غيرك

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

في القاهره
واخده اوضه في اوتيل بجهز ورقي عشان مقابله الشغل قررت انزل اشتري عشان مقابله بكرا

لابست سلوبت جينز و بلوزه بنص كم لونها ابيض ورفعت شعري النهارده كان مختلف الجو شمس برغم اننا في الشتا بس جو القاهره مختلف عن اسكندريه جميل

واقفه في المحل زي الط"ور مش عارفه اختار ايه زي ما اكون حصبله في نفسي ايوه انا مبعرفش اختار لبس رسمي دايما مهزاقه نفسي بالكاجول بس اوكي

_اختاري الاسود
-نعم
_الفستان الأسود انتي بشرتك بيضاء هتبقى جميله عليها الاسود

-انا عندي مقابله شغل
_انا أسر صاحب المكان قولتيلي بقى مقابله شغل تمام تعالى

_ايه رايك في دا

-ايه دا انا اللبس دا

_هيبقى جميل عليك

-مظنش

_جربيه بس

واقفه أدام المرايه متنحه مين المزه دي يا جماعه

_ههههه ايه رايك

-هو انت ازاي عرفت انه هيلقي عليا بالشكل دا

_ انا بشتغل في المجال دا من تلات سنين وعارفه ايه اللي يليق مع ايه

-شكر جدا حسابه كام

_انتي من القاهره

-افندم لا من اسكندريه

_شكلك بيقول كدا وانتي عشان اول مره عندنا ببلاش اعتبره كادو من المحل

-لا معليش تمنه كام لو مقالتش مش هشتري مع ان عيني عليه

_هههه تاب ادفعي اللي انتي عايزه تدفعيه ياستي

روحت غيرت الطقم ودفعت فلوسه

_ايه رايك نبقى صحاب

-شوف انا مستريحالك وشكلك بيقول انك أين ناس بس انا ماليش في الصحوبيه

_صحاب ليوم واحد

-ازاي

_نتجنن اليوم دا ونضحك من قلبنا

-اشمعني

_انتي اللي محتاجه اليوم دا باسم على ملامحك

-بغباء. هنعمل ايه

_جعانه

-جدا

_تاب ياله هعزمك على الغدا ونشوف هنعمل ايه بعد كدا

خرجت معه عارفه انه جنون بس انا عشت حياتي كلها بطريقه تقليديه ايه المشكله لو اتجننت يوم واحد

_وصلنا

-شاكله حلو اوي

_فعلا والاكل هنا تحفه

طلبنا اكل وانا طبعا زي باكل الجاموسه 

_ هههه شاكلك كنتي واقعه من الجوع

-فعلا من الصبح بدور على كذا حاجه

_اسمك ايه

-شجن وانت أسر تمام تحكيلي بقى عنك

_انا أسر الشناوي ٢٧سنه عندي اخ

-كح كح كح انت قالت مين أسر ايه

_هههههه مالك يا بنتي أسر الشناوي

قامت أجرى من ادامه
-فرصه سعيده بعد اذنك
_في ايه يا بنتي
🙈🙈🏃‍♀️🏃‍♀️🏃‍♀️🏃‍♀️

-اااااهههه مش تحاسب يا حيوان

بص من ازاز العربيه وكمل عادي كدا ولا اكنه عمل حاجه

قامت متغاظه هو يوم مهبب اصلا أسر الشناوي ابن عيله الشناوي شركات الشناوي اللي انا هقدم فيها بكرا يلهوي بس اللي اعرفه ان المدير اسمه عز الشناوي

-استر ياللي يتستر دا انا داخله على ايام سودا

يتبع الفصل التالي اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية معادلة حب" اضغط على اسم الرواية


reaction:

تعليقات